Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    Dus dat betekent weer betalen binnen 5 jaar voor iets waar ik normaal maar binnen 10 jaar moet voor betalen
    Boo-hoo. Van die 14 euro of zo iets gaat ge geen boterham minder eten.

Comment

Zeg skyline uw signature werkt zo te zien ook niet van spiritmonitor?
      Ik heb nog maar 2 keer getankt sinds dat in mijn sig. staat en 2 keer vergeten noteren XD en resetten.
      Ook blok of werk je al ?

Comment

Ik heb nog maar 2 keer getankt sinds dat in mijn sig. staat en 2 keer vergeten noteren XD en resetten.
        Ook blok of werk je al ?
        Ik heb net gezien bij u. ge moet een afstand invoeren bij distance. Anders berekent die dat niet
        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ik heb net gezien bij u. ge moet een afstand invoeren bij distance. Anders berekent die dat niet
          Maar dat is van mijn tripteller en die was niet correct, en kwas ook vergeten men odometer op te schrijven aan tankstation

Comment

Ook blok of werk je al ?
            Gewoon nog nooit ingevuld.

Comment

Hi, ik heb een vraagje omtrend het motorrijbewijs.

Hoeveel praktijklesuren zijn er nu eigenlijk verplicht? 6 of 8?

En ik had graag vooraf een motor gekocht, om de kosten van de rijlessen en examen wat te drukken, gezien ik uiteindelijk toch er 1 zou kopen dacht ik van, waarom dat niet direct doen...? Maar mij lijkt het dat ik daar geen nummerplaat voor zal kunnen krijgen gezien ik die zonder rijbewijs niet kan verzekeren... Bestaat er hier een oplossing voor? Of zal ik op die manier verplicht zijn de rijlessen te volgen met een motor van de rijschool?

Alvast bedankt voor de raad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
                Hi, ik heb een vraagje omtrend het motorrijbewijs.

Hoeveel praktijklesuren zijn er nu eigenlijk verplicht? 6 of 8?

En ik had graag vooraf een motor gekocht, om de kosten van de rijlessen en examen wat te drukken, gezien ik uiteindelijk toch er 1 zou kopen dacht ik van, waarom dat niet direct doen...? Maar mij lijkt het dat ik daar geen nummerplaat voor zal kunnen krijgen gezien ik die zonder rijbewijs niet kan verzekeren... Bestaat er hier een oplossing voor? Of zal ik op die manier verplicht zijn de rijlessen te volgen met een motor van de rijschool?

Alvast bedankt voor de raad.
                6u minimum (en ik denk een jaar met "voorlopig rijden)
                en 8u kan je onmiddellijk je examen doen

weet enkel zeker dat het 6u minimum is van de rest durf ik het niet 100% met zekerheid zeggen.
                zoek eens op goca.be ofzo

Comment

Ik heb mijn fiets toch verzekerd gekregen vooraleer ik mijn voorlopig of definitief rijbewijs had.

Comment

Uw lessen kunt ge enkel volgen op de moto van de rijschool. Tenzij ge al een voorlopig rijbewijs hebt.
                    Als ge een voorlopig hebt, doen ze daar ni moeilijk over.

Wooter, da ge uw moto verzekerd krijgt (op uw naam) zonder rijbewijs, is wel sterk...

Comment

Bwa, ik had al een autorijbewijs eh, en in principe kan dat perfect verzekerd worden. Niet vergeten dat er in de lettertjes van het verzekeringscontract altijd staat dat de bestuurder een rijbewijs moet hebben, dus ook al is 'm verzekerd - zonder rijbewijs mag je er niet mee rijden.

Ik heb 'm van BMA gekocht, ingeschreven, verzekerd en een vriend 'm naar huis laten rijden. En een paar weken later pas mijn eerste les gehad .

Comment

mja op zich kan het idd, want het is gelinkt aan uw nummerplaat. Denk ook da het sterk afhangt van uw makelaar/agent ;-)

Comment

Ik heb net gelezen dat als je 20u rijles neemt met de rijschool en je alle 20u gevolgd hebt, je daarna mag oefenen zonder begeleider. Klopt dit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            Ik heb net gelezen dat als je 20u rijles neemt met de rijschool en je alle 20u gevolgd hebt, je daarna mag oefenen zonder begeleider. Klopt dit?
                            Inderdaad, spijtig dat het zo een geldklopperij is...
                            Ik vind dat dikke zever eigenlijk er zijn mensen die beter kunnen rijden dan sommige met 20 uur rijles en die mogen niet alleen rijden, ik zie dat dus een beetje als een rijbewijs kopen.
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                              Inderdaad, spijtig dat het zo een geldklopperij is...
                              Ik vind dat dikke zever eigenlijk er zijn mensen die beter kunnen rijden dan sommige met 20 uur rijles en die mogen niet alleen rijden, ik zie dat dus een beetje als een rijbewijs kopen.
                              Zo is het eigenlijk en 20u rijervaring is zo goed als niks. Rijervaring doe je op door km's te rijden en dat ben ik ook van plan om te doen. Maar mijn pa wil persé dat ik 20u volg.
                              Ik moet hem enkel nog overtuigen om er een auto met manuele boite bij te kopen anders ga ik niet veel rijervaring kunnen op doen met een manuele.

Comment

Vergeet wel niet dat je hiervoor 18 jaar moet zijn.
                                Beter goed leren rijden met een automatique dan, en een paar uur rijschool doen om met een manuele te leren rijden imo.
                                Een paar vrienden van mij hebben het alleszins zo gedaan

Comment

Zo is het eigenlijk en 20u rijervaring is zo goed als niks. Rijervaring doe je op door km's te rijden en dat ben ik ook van plan om te doen. Maar mijn pa wil persé dat ik 20u volg.
                                  Ik moet hem enkel nog overtuigen om er een auto met manuele boite bij te kopen anders ga ik niet veel rijervaring kunnen op doen met een manuele.
                                  E28 of E39

Hier komt de E30 ook goed van pas nu pa DKG op de 335 genomen heeft.
                                  Gij zijt toch meer eene "5-man" als ik het mij goed herinner hé ?
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
                                    Vergeet wel niet dat je hiervoor 18 jaar moet zijn.
                                    Beter goed leren rijden met een automatique dan, en een paar uur rijschool doen om met een manuele te leren rijden imo.
                                    Een paar vrienden van mij hebben het alleszins zo gedaan
                                    Bedankt voor de opheldering, ik dacht dat het al vanaf je 17e mocht aangezien er geen leeftijd vermeld stond.
                                    Mijn ouders gaan mij sowieso inschrijven voor 20u les, dus dan kan ik al rijden met een manuele. Maar nadien wil ik verder rijden met manueel, anders riskeer ik misschien zoals mijn moeder het te verleren. Zij heeft haar examen met manueel gedaan en sindsdien reed ze altijd al automaat. Daarmee dat ik er graag een manuele auto bij wil, ik wel hem zelfs verzekeren op mijn naam enal

Comment

E28 of E39

Hier komt de E30 ook goed van pas nu pa DKG op de 335 genomen heeft.
                                      Gij zijt toch meer eene "5-man" als ik het mij goed herinner hé ?
                                      Inderdaad een E28
                                      Er is enkel 1 probleem; vind maar eens een E28 520i (Ideale mix tussen kosten en plezier van een 6cyl) in België. Je vind ze amper in deftige staat.
                                      En ik ben (positief) jaloers op uw 320i, zalig om daar nu al mee kunnen rond te rijden. En idd, ik ben een 5-man

Comment

Inderdaad een E28
                                        Er is enkel 1 probleem; vind maar eens een E28 520i (Ideale mix tussen kosten en plezier van een 6cyl) in België. Je vind ze amper in deftige staat.
                                        En ik ben (positief) jaloers op uw 320i, zalig om daar nu al mee kunnen rond te rijden. En idd, ik ben een 5-man
                                        E34 zegt u niks ?
                                        Ook toffe bakken, Geert zijn broer heeft net een 525i gekocht en die is even snel als zijn E30 325.
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

E34 zegt u niks ?
                                          Ook toffe bakken, Geert zijn broer heeft net een 525i gekocht en die is even snel als zijn E30 325.
                                          In iets mindere mate maar het zijn ook fantastische bakken.
                                          Helaas staat er nog niets vast dus eerst ouders overtuigen en op het gemak verder kijken voor/dromen over een E28.

Comment

Working...
                                          X