Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sluit ik me helemaal bij aan, zou er niet van verschieten als dit zelfs verplicht zou worden. Daar zijn ze al een hele tijd over aan het palaberen, ma ja bureaucratie binnen Europa en al zeker België!!!
Mijn broer had ooit een Chrysler ES en die had een derde stoplicht, wat toen nog niet mocht, moest er dus ABSOLUUT uit van technische keuring want niet wettelijk, wat later is het verplicht geworden ???
ken er al veel van in tijden dat ik in BSD zat kreeg ik geregeld in Belgie PV voor teveel remlichten, erna kreeg ik geregeld pv voor rijden met mistlichten, die DAG-rijlichten zijn met E-goedkeuring,
ma België is op dat vlak de aanhangwagen van Europa als het om veiligrijden gaat,
let maar op als we regering hebben dan zal WINTER banden hier ook verplicht worden zoals elders
Ik heb vroeger nog rode kaarten gehad op de keuring omdat ik een mistachterlicht gemonteerd had terwijl dat wettelijk nog niet mocht, ook nog eentje omdat ik twee extra "katogen" op mijn achterste spatlappen gevezen had. Men zag mijn wagen van honderden meters afstand in het donker als er maar het geringste licht werd heen gestuurd, mocht ook niet. Nu is het mistachterlicht verplicht alsook twee katogen.
- snelheidsbeperking tot 121 km/u
- alcoholslot
- drugsslot
- nicotineslot
- adrenalineslot - GPS tracker, gekoppeld aan de verkeersbelasting
Het moet gedaan zijn met die nanny-mentaliteit!
Ni overdrijven hé, het moet nog "realistisch" blijven.
btw, het vet gedeelte komt eraan hé voor de vrachtwagens, zo dus...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ne CO2-meter Enkel de groene mannen liggen van zoiets wakker
Denk het niet, ik betaal wel ENKEL graag voor zaken die ik ook effectief gebruik/verbruik. En niet zoals die zogezgde eco-premie-mee-pikkende-chauffeurs die je dan als jozag-rijders (combinatie van jo-jo rijden en zig-zag rijden) met hun eco-autotje, de wegen letterlijk & figuurlijk verpesten.
En wat die dagrijlichten betreft, zoals met alles hier komt dit minstens 10jaar te laat.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Graag zet ik hier ook iets wat naar mijn weten verboden is om te doen.
Deze morgen op vrijdag 1 april 2016 op weg naar mijn werk rij ik door iz Aalst langs de Dender en zo richting Lebbeke ...
Ik kwam in Wieze een Citroën tegen met enkel en alleen de led-daglichten op, om 6:55 in de morgen,
levensgevaarlijk als U het mij vraagt !
En zo zijn er nog enkele Honda's Civic op mijn baan die hetzelfde doen.
Beseffen deze chauffeurs dan niet dat ze een gevaar zijn op de baan ?
Géén achterlichten én géén nummerplaatverlichting en waarschijnlijk is het dashboard ook niet verlicht ?
Mssn ligt het aan mij, dat ik een oude zak aan 't worden ben of te bezorgd voor de mensheid ?
Uit respect voor de beheerder van dé site, hier géén perso-foto's ...
Mijn recentst gespotte Europese plaat = 2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023
Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 = 1-YXY-493op een Renault te Haaltert op 27/02/2021
Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat = 073-CFCop een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015
Graag zet ik hier ook iets wat naar mijn weten verboden is om te doen.
Deze morgen op vrijdag 1 april 2016 op weg naar mijn werk rij ik door iz Aalst langs de Dender en zo richting Lebbeke ...
Ik kwam in Wieze een Citroën tegen met enkel en alleen de led-daglichten op, om 6:55 in de morgen,
levensgevaarlijk als U het mij vraagt !
En zo zijn er nog enkele Honda's Civic op mijn baan die hetzelfde doen.
Beseffen deze chauffeurs dan niet dat ze een gevaar zijn op de baan ?
Géén achterlichten én géén nummerplaatverlichting en waarschijnlijk is het dashboard ook niet verlicht ?
Mssn ligt het aan mij, dat ik een oude zak aan 't worden ben of te bezorgd voor de mensheid ?
ik kom elke dag wagens in het donker tegen met enkel DRL's aan.
probleem is dat ze voor zich uit kijken en licht zien dus er van uit gaan dat de dimlichten aan staan
ik kom elke dag wagens in het donker tegen met enkel DRL's aan.
probleem is dat ze voor zich uit kijken en licht zien dus er van uit gaan dat de dimlichten aan staan
En het dashboard is dan ook verlicht ?
Sorry, ik ben hier nogal een leek in :-(
Wettelijk zal dit toch een serieuze overtreding zijn, niet ?
Mijn recentst gespotte Europese plaat = 2-EFT-538 op 05/10/2023 en dit op een MAN camionette te Kobbegem met als id: 27/09/2023
Mijn laatst gespotte Europese plaat met een 1 = 1-YXY-493op een Renault te Haaltert op 27/02/2021
Mijn laatst gespotte oude Belgische plaat = 073-CFCop een Audi A1 te Dendermonde op 09/12/2015
Ik ook dagelijks...en dan zijn er mensen :-) die er iets op tegen hebben dat hun merk het onmogelijk maakt om je te vergissen en zinder ontstoken dimmers te rijden
Nu deze morgen in de Citroën was het wel duidelijk een vrouwelijk persoon die leek zich van geen kwaad bewust ...
Een gelijkaardig verhaal enkele weken geleden, met parkeerlichten op inclusief de voorste mistlichten, typisch jonge gasten zeker ?
Maar doe gij of ik dat nekeer, direct een boete of minstens een berisping.
Och arm België zeker ?
Ik moet nu ineens aan het liedje denken van Admiral Freebee met: Too Much Of Everything ... Snap je ;-)
Als ik in de zomer naar de drive-in ga staan daar ook altijd van die sukkels die heel de tijd al hun lichten laten branden omdat hun knop van hun lichten op automatisch staat. Moet je daar heel de tijd in hun achterlichten zitten gapen en zitten ze het scherm wat te belichten.
die staan er met draaiende motor ? in zoersel kregen wij een chauffage 20 jaar geleden
Blijkbaar volgens hen omdat anders om de 15min hun radio uitvalt. Wat er van waar is weet ik niet, vermits ze al niet wisten hoe ze zelf hun lichten moesten bedienen.
Luxe, in mechelen niet. Ik breng zelf ook altijd een draadloze speaker mee, kost tegenwoordig niks en geraakt mijn accu ook niet leeg. Heb er eentje van caliber HPG510BT en klinkt beter dan de speakers van mijn auto.
Comment