Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dagrijlichten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    mor alstjeblieft ee zeg.

Iedereen die zaagt over meerverbruik van lichten en airco: Ik trek jullie broek af want als jullie een cursus ecodriven gaan volgen, ga je 100 keer minder verbruiken dan het meer verbruik van airco en lichten. En dat doen jullie dan weer NIET.
    Nem.

't Is niet tegen jullie he, will en rambler
    Cursus ecodriven, zal 't gaan ja ?? Heb vroeger al ne slipcursus gevolgd en dat volstaat voor mij. Trouwens ik heb een goede manier om zuinig te rijden, als den bak nog 1/4 vol is ga ik al tanken, daarmee kan er gene vollen bak in.......

Comment

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

En hoppaaa! Deze morgend opnieuw een moto zonder licht gezien

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En hoppaaa! Deze morgend opnieuw een moto zonder licht gezien
          Heb je hem dan ook aangereden om duidelijk te maken dat zonder lichten rijden gevaarlijk is, en dan vooral met een motor?

Meerverbruik kan me gestolen worden, ik rijd er liever wat meer benzine door dan dat ik door een onoplettend persoon word aangereden.

Ik blijf pro-drl.

Comment

Niettegenstaande mijn schijnbaar negatieve houding tegenover DRL heb ik er zelf toch op mijn wagen gemonteerd. Moet juist de hoogteafstelling nog wat aanpassen maar dat komt wel in orde.
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

GEK! die stroomlijn! dat pakt te veel wind dus meerverbruik!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

GEK! die stroomlijn! dat pakt te veel wind dus meerverbruik!
                (If you care at least someone gives a f*ck about that.)

Comment

de cirkel is rond

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Weet er iemand trouwens wat de regels zijn voor dagrijlichten? Waar ze moeten geplaatst worden etc. Heb zelfs gehoord dat ze zouden moeten uitgaan wanneer de gewone lichten opgezet worden. Het is me allemaal wat onduidelijk...

Comment

Geldt dit enkel voor nieuwe wagens of ook voor oldtimers die voor dagelijks zijn ingeschreven?

Comment

Dagrijlichten verplicht op nieuwe automodellen

Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                        Vanaf 7 februari 2011, volgende week dus al, zijn dagrijlichten verplicht op elk nieuw auto-model dat in Europa de baan opgaat. Dat moet ervoor zorgen dat de zichtbaarheid overdag verhoogt. Wat volgens Europa dan weer een vermindering van het aantal aanrijdingen en ongevallen tot gevolg moeten hebben.

Voorlopig moeten enkel nieuwe modellen worden uitgerust met die dagrijverlichting, nieuwe exemplaren van bestaande modellen of oudere types van auto moeten dit voorlopig niet installeren. Bestaande modellen moeten echter wel tegen 2012 worden uitgerust met deze dagrijverlichting. Vanaf dan moet elke nieuwe auto standaard dagrijlichten hebben. De meeste constructeurs opteren voor LED-dagrijverlichting, al is de richtlijn niet specifiek op dat type verlichting toegespitst. Toch lijkt LED-verlichting het meest interessant vanwege het erg lage stroomverbruik, de goede zichtbaarheid en de lange levensduur van de diode's.
                        Bron: Autofans.be
                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Zou van mij mogen uitgebreid worden met,

1) CO2-meter

2) Cruise Control

3) Automaat

4) Comfort richtingaanwijzers die minstens 4 keer werken

Nog andere......?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wat nog allemaal?

- snelheidsbeperking tot 121 km/u
                            - alcoholslot
                            - drugsslot
                            - nicotineslot
                            - adrenalineslot
                            - GPS tracker, gekoppeld aan de verkeersbelasting

Het moet gedaan zijn met die nanny-mentaliteit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                              Wat nog allemaal?

- snelheidsbeperking tot 121 km/u
                              - alcoholslot
                              - drugsslot
                              - nicotineslot
                              - adrenalineslot
                              - GPS tracker, gekoppeld aan de verkeersbelasting

Het moet gedaan zijn met die nanny-mentaliteit!
                              Het gaat alleen maar verergeren tot het uit de hand loopt. Velen op dit forum hebben er echter geen enkel probleem mee dat hun privacy te grabbel wordt gegooid. Ze hebben immers toch niks te verbergen.

Die dagrijlichten zijn voor mij echter geen probleem. Ik ben er vrijwel zeker van dat het de veiligheid bevordert.

Comment

Ik denk dat we mogen blij zijn dat we de komende jaren nog kunnen genieten van zelf gas te geven en te pinken ....

wie weet rijden we in robotjes binnen 30 jaar.

Comment

Dus de oude auto's mogen binnekort ook met de standlichten aan rijden?

Ahja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Dus de oude auto's mogen binnekort ook met de standlichten aan rijden?

Ahja
                                    Dat mag nu al, en met dimlicht.

Comment

Dat beloofd dan. Elke gast van 18 jaar naar de auto5 LED's kopen om op zijn blitse roestige maar grellige getjoende wagen te kleven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Zou van mij mogen uitgebreid worden met,

1) CO2-meter

2) Cruise Control

3) Automaat

4) Comfort richtingaanwijzers die minstens 4 keer werken

Nog andere......?
                                        Ne CO2-meter Enkel de groene mannen liggen van zoiets wakker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                          Dat beloofd dan. Elke gast van 18 jaar naar de auto5 LED's kopen om op zijn blitse roestige maar grellige getjoende wagen te kleven
                                          ... En dan afgekeurd worden want niet-originele en niet toegelaten verlichting.

Overigens staan dagrijlichten nog altijd niet in de bijlage met toegelaten verlichting.

Comment

Working...
                                          X