Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dagrijlichten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEn hoppaaa! Deze morgend opnieuw een moto zonder licht gezien
Meerverbruik kan me gestolen worden, ik rijd er liever wat meer benzine door dan dat ik door een onoplettend persoon word aangereden.
Ik blijf pro-drl.
Comment
-
Niettegenstaande mijn schijnbaar negatieve houding tegenover DRL heb ik er zelf toch op mijn wagen gemonteerd. Moet juist de hoogteafstelling nog wat aanpassen maar dat komt wel in orde.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenGEK! die stroomlijn! dat pakt te veel wind dus meerverbruik!
Comment
-
Dagrijlichten verplicht op nieuwe automodellen
Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.beVanaf 7 februari 2011, volgende week dus al, zijn dagrijlichten verplicht op elk nieuw auto-model dat in Europa de baan opgaat. Dat moet ervoor zorgen dat de zichtbaarheid overdag verhoogt. Wat volgens Europa dan weer een vermindering van het aantal aanrijdingen en ongevallen tot gevolg moeten hebben.
Voorlopig moeten enkel nieuwe modellen worden uitgerust met die dagrijverlichting, nieuwe exemplaren van bestaande modellen of oudere types van auto moeten dit voorlopig niet installeren. Bestaande modellen moeten echter wel tegen 2012 worden uitgerust met deze dagrijverlichting. Vanaf dan moet elke nieuwe auto standaard dagrijlichten hebben. De meeste constructeurs opteren voor LED-dagrijverlichting, al is de richtlijn niet specifiek op dat type verlichting toegespitst. Toch lijkt LED-verlichting het meest interessant vanwege het erg lage stroomverbruik, de goede zichtbaarheid en de lange levensduur van de diode's.
Comment
-
Zou van mij mogen uitgebreid worden met,
1) CO2-meter
2) Cruise Control
3) Automaat
4) Comfort richtingaanwijzers die minstens 4 keer werken
Nog andere......?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenWat nog allemaal?
- snelheidsbeperking tot 121 km/u
- alcoholslot
- drugsslot
- nicotineslot
- adrenalineslot
- GPS tracker, gekoppeld aan de verkeersbelasting
Het moet gedaan zijn met die nanny-mentaliteit!
Die dagrijlichten zijn voor mij echter geen probleem. Ik ben er vrijwel zeker van dat het de veiligheid bevordert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenDus de oude auto's mogen binnekort ook met de standlichten aan rijden?
Ahja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenZou van mij mogen uitgebreid worden met,
1) CO2-meter
2) Cruise Control
3) Automaat
4) Comfort richtingaanwijzers die minstens 4 keer werken
Nog andere......?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenDat beloofd dan. Elke gast van 18 jaar naar de auto5 LED's kopen om op zijn blitse roestige maar grellige getjoende wagen te kleven
Overigens staan dagrijlichten nog altijd niet in de bijlage met toegelaten verlichting.
Comment
Comment