Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iedereen die zaagt over meerverbruik van lichten en airco: Ik trek jullie broek af want als jullie een cursus ecodriven gaan volgen, ga je 100 keer minder verbruiken dan het meer verbruik van airco en lichten. En dat doen jullie dan weer NIET.
Nem.
't Is niet tegen jullie he, will en rambler
Cursus ecodriven, zal 't gaan ja ?? Heb vroeger al ne slipcursus gevolgd en dat volstaat voor mij. Trouwens ik heb een goede manier om zuinig te rijden, als den bak nog 1/4 vol is ga ik al tanken, daarmee kan er gene vollen bak in.......
Niettegenstaande mijn schijnbaar negatieve houding tegenover DRL heb ik er zelf toch op mijn wagen gemonteerd. Moet juist de hoogteafstelling nog wat aanpassen maar dat komt wel in orde.
Weet er iemand trouwens wat de regels zijn voor dagrijlichten? Waar ze moeten geplaatst worden etc. Heb zelfs gehoord dat ze zouden moeten uitgaan wanneer de gewone lichten opgezet worden. Het is me allemaal wat onduidelijk...
Vanaf 7 februari 2011, volgende week dus al, zijn dagrijlichten verplicht op elk nieuw auto-model dat in Europa de baan opgaat. Dat moet ervoor zorgen dat de zichtbaarheid overdag verhoogt. Wat volgens Europa dan weer een vermindering van het aantal aanrijdingen en ongevallen tot gevolg moeten hebben.
Voorlopig moeten enkel nieuwe modellen worden uitgerust met die dagrijverlichting, nieuwe exemplaren van bestaande modellen of oudere types van auto moeten dit voorlopig niet installeren. Bestaande modellen moeten echter wel tegen 2012 worden uitgerust met deze dagrijverlichting. Vanaf dan moet elke nieuwe auto standaard dagrijlichten hebben. De meeste constructeurs opteren voor LED-dagrijverlichting, al is de richtlijn niet specifiek op dat type verlichting toegespitst. Toch lijkt LED-verlichting het meest interessant vanwege het erg lage stroomverbruik, de goede zichtbaarheid en de lange levensduur van de diode's.
4) Comfort richtingaanwijzers die minstens 4 keer werken
Nog andere......?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- snelheidsbeperking tot 121 km/u
- alcoholslot
- drugsslot
- nicotineslot
- adrenalineslot
- GPS tracker, gekoppeld aan de verkeersbelasting
Het moet gedaan zijn met die nanny-mentaliteit!
Het gaat alleen maar verergeren tot het uit de hand loopt. Velen op dit forum hebben er echter geen enkel probleem mee dat hun privacy te grabbel wordt gegooid. Ze hebben immers toch niks te verbergen.
Die dagrijlichten zijn voor mij echter geen probleem. Ik ben er vrijwel zeker van dat het de veiligheid bevordert.
Comment