Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Drinken/Rijden

Ongeval door dronken bestuurder: kind kritiek

Op de E313 ter hoogte van Wommelgem in de richting van Hasselt, is in de nacht van zaterdag op zondag een ongeval gebeurd waarbij drie wagens betrokken raakten. Er vielen verschillende gewonden, van wie een kind in kritieke toestand verkeert. De bestuurder die het ongeval veroorzaakte, bleek dronken en reed te snel. Hij is aangehouden, minstens voor de duur van het onderzoek.

Omstreeks 1.40 uur zondagochtend trachtte de man een wagen in te halen net voorbij de oprit van Wommelgem. Hierbij week hij te ver uit en raakte een auto op de linkerrijstrook. Die ging verschillende malen over kop. De bestuurder kwam daarna nog in botsing met de auto die hij trachtte in te halen.

Over kop
    In het voertuig dat over kop ging, zaten een vrouw en drie kinderen. Die raakten gewond, één van de kinderen werd in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis van Antwerpen.

De bestuurder bleek teveel gedronken te hebben en reed volgens de politie ook veel te snel. Hij is aangehouden. (belga/sps)

04/10/09 08u24

www.hln.be

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
    Ongeval door dronken bestuurder: kind kritiek

Op de E313 ter hoogte van Wommelgem in de richting van Hasselt, is in de nacht van zaterdag op zondag een ongeval gebeurd waarbij drie wagens betrokken raakten. Er vielen verschillende gewonden, van wie een kind in kritieke toestand verkeert. De bestuurder die het ongeval veroorzaakte, bleek dronken en reed te snel. Hij is aangehouden, minstens voor de duur van het onderzoek.

Omstreeks 1.40 uur zondagochtend trachtte de man een wagen in te halen net voorbij de oprit van Wommelgem. Hierbij week hij te ver uit en raakte een auto op de linkerrijstrook. Die ging verschillende malen over kop. De bestuurder kwam daarna nog in botsing met de auto die hij trachtte in te halen.

Over kop
    In het voertuig dat over kop ging, zaten een vrouw en drie kinderen. Die raakten gewond, één van de kinderen werd in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis van Antwerpen.

De bestuurder bleek teveel gedronken te hebben en reed volgens de politie ook veel te snel. Hij is aangehouden. (belga/sps)

04/10/09 08u24

www.hln.be
    Volgens ik het gehoord heb op het journaal zouden er in het aangereden voertuig drie volwassenen en drie kinderen gezeten hebben. Het zwaargewonde kind zou uit de wagen geslingerd geweest zijn ? Hoe triest het ook is en hoe onschuldig het kind aan dit alles is maar volgens mij zullen de verzekeringsmaatschappijen weer beginnen procederen daar 6 personen in een gewone personenwagen nooit mag.

Comment

Ik heb mezelf voorgehouden om geen druppel alcohol te drinken als ik nog moet rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
        Ik heb mezelf voorgehouden om geen druppel alcohol te drinken als ik nog moet rijden.
        Lukt me al 7 jaar zonder probleem, ben daar streng in voor mezelf, en terecht.
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Idd.

Het verbaast me dat er op dit forum nog redelijk wat aan "drink and drive" gedaan wordt trouwens ...

Comment

Hier hetzelfde, al 13j. Ik vind het niet moeilijk eigenlijk.
            Die letzten Worte ...
            ... eines Diesel-Fahrers:
            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
            W201 BENZIN

Comment

Zonder te stoefen maar mijn kinderen (die momenteel toch in de 40 zijn) hebben me nooit een druppel alcohol zien drinken (zelfs op geen enkel feestje, communies of zo, zelfs niet op hun trouwfeesten) tot zo'n 5 jaar geleden, nu drink ik, als we samen op restaurant gaan, 1 kriekje als aperitief en daarna water of cola. Die ene kriek zou zelfs niet verplicht zijn en kunnen uitgebreid worden tot ongeacht hoeveel daar ik (we) momenteel toch altijd meerijden als passagier bij zo'n uitjes. Heb het me nog nooit beklaagd dat ik al die tijd als lid van de blauwe knoop (schijnt de naam voor geheelonthouders te zijn ?) door het leven gegaan ben, zeker niet daar ik alle dagen met de wagen op de baan was. Ook nu nog, als we met de fiets op weg zijn en we eens afstappen is het 1 koffietje gevolgd door een IceTea.
              Last edited by ; 04/10/2009, 23:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Het verbaast me dat er op dit forum nog redelijk wat aan "drink and drive" gedaan wordt trouwens ...
                Enigszins logisch. Ieder heeft zijn eigen smaak qua drinken, en veel mensen raken gewoon aan de bittere smaak van een frisse pint. Ben je niet één van die gelukkigen en heb je het meer voor frisdranken, thee of koffie, ga je zelden met alcohol op nog sturen. Ben je wel gewoon aan alcohol drinken, dan weet je wat de voelbare en zichtbare effecten zijn op jezelf, en na een tijd gaat je lichaam ook beter met die alcohol om.

Het resultaat is dat als een coladrinker eens in de alcohol vliegt, hij niet riskeert om achter het stuur te kruipen omdat de wereld tolt. Een alcoholdrinker die eens gaat stappen zal dat minder voelen, zal het risico ook lager inschatten. En als je al 15 jaar elk weekend gaat stappen met alcohol, en nog nooit iets/iemand geraakt hebt met je wagen, wordt het nog moeilijk om zo iemand te overtuigen van het risico dat ie creëert. Want het gaat tenslotte toch al 15 jaar goed, niet?

Zolang het merendeel van de bestuurders onder invloed zich niet elke weekendavond arm crashen na een nacht stappen, zal je dronken bestuurders op de rijbaan blijven tegenkomen... Zelfs als alle verkeersdoden per jaar te wijten zijn aan dronken chauffeurs, dan nog spreek je over 400 doden wat statistisch gezien peanuts is...

Ik ben tegen alcohol in het verkeer, maar de statistieken spreken niet in mijn voordeel om een feestnummer en regelmatig geïntoxiceerd chauffeur op de risico's te wijzen...

Comment

Dat verhaal gaat op voor 150 rijden waar je 70 mag ook he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Dat verhaal gaat op voor 150 rijden waar je 70 mag ook he
                    Klopt, en hoevelen rijden op de snelweg goed door omdat ze nog nooit iets aan de hand hebben gehad op de snelweg aan die snelheden?

Comment

Zelf ben ik dus 26 jaar jong en drink ik al 5 jaar geen alcohol, laat staan rijden en drinken. In mijn studententijd dronk ik wel, maar dan nog heb ik nooit beide gedaan.

het enige probleem was dat ik dus steeds BOB was, maar aangezien ik mijzelf meer vertrouw dan anderen aan het stuur heb ik daar _nooit_ een probleem van gemaakt.
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Drinken en rijden, een onderschat probleem denk ik.
                        En te weinig controle overdag, want dan rijden er ook genoeg rond met teveel op.
                        Flitsen is zo gemakzuchtig.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                          Het is positief dat men hier toch actief mee bezig is.
                          Vantijds als ik tijdens weekendnachten naar huis rij sta ik versteld als ik zie hoe sommigen toch nog over de baan 'zwalpen'... meestal gaat het feest in de wagen nog verder want deze zit meestal afgeladen vol...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                            Drinken en rijden, een onderschat probleem denk ik.
                            En te weinig controle overdag, want dan rijden er ook genoeg rond met teveel op.
                            Flitsen is zo gemakzuchtig.....
                            Meer controle kan inderdaad wel helpen, maar ze kunnen niet overal tegelijk controleren en iedereen tegenhouden maar is wel welkom.
                            Ikzelf rij bijna altijd tijdens de weekendnachten rond en ben nog niet gecontroleerd.
                            Maar het schrikeffect en dan overgaan tot onmiddelijke bestraffing zou eventueel wél kunnen helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Enigszins logisch. Ieder heeft zijn eigen smaak qua drinken, en veel mensen raken gewoon aan de bittere smaak van een frisse pint. Ben je niet één van die gelukkigen en heb je het meer voor frisdranken, thee of koffie, ga je zelden met alcohol op nog sturen. Ben je wel gewoon aan alcohol drinken, dan weet je wat de voelbare en zichtbare effecten zijn op jezelf, en na een tijd gaat je lichaam ook beter met die alcohol om.

Het resultaat is dat als een coladrinker eens in de alcohol vliegt, hij niet riskeert om achter het stuur te kruipen omdat de wereld tolt. Een alcoholdrinker die eens gaat stappen zal dat minder voelen, zal het risico ook lager inschatten. En als je al 15 jaar elk weekend gaat stappen met alcohol, en nog nooit iets/iemand geraakt hebt met je wagen, wordt het nog moeilijk om zo iemand te overtuigen van het risico dat ie creëert. Want het gaat tenslotte toch al 15 jaar goed, niet?

Zolang het merendeel van de bestuurders onder invloed zich niet elke weekendavond arm crashen na een nacht stappen, zal je dronken bestuurders op de rijbaan blijven tegenkomen... Zelfs als alle verkeersdoden per jaar te wijten zijn aan dronken chauffeurs, dan nog spreek je over 400 doden wat statistisch gezien peanuts is...

Ik ben tegen alcohol in het verkeer, maar de statistieken spreken niet in mijn voordeel om een feestnummer en regelmatig geïntoxiceerd chauffeur op de risico's te wijzen...

Ik ken genoeg "oudere" mensen die veel drinken en nog rijden. Maar ze rijden niet snel, heel traag eigenlijk. In heel hun leven nog niets tegengekomen, waarom zouden ze dat stoppen met drinken? Is hun redenering

Wel 1 kleine opmerking: soms word je snel als dronkaard beschouwd bij een ongeval. Het is niet omdat je 3 pinten drinkt en net boven de grens zit van de alcoholtest dat je een dronkaard bent. Onder dronkaard versta ik wel iets anders...

En voor alle duidelijkheid: ik praat het niet goed.

Comment

een dronkaard is iemand die na 2 pinten in zijn auto stapt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Net zoals iemand die 120 rijdt op de snelweg een snelheidsduivel is? 2 pinten is vaak nog binnen de wettelijke limiet voor een gemiddelde man...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    2 pinten mag, 3 niet.

Voor de rest zegt je zin alles.

Comment

De vraag is ==> Wie bepaald wat te veel is? Bij ieder mens kan dit anders zijn.
                                      Drinken en rijden gaat gewoon niet samen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                        2 pinten mag, 3 niet.

Voor de rest zegt je zin alles.
                                        "mag" is niet synoniem met "moet".......

Ik ga er me verder niet mee moeien want voor ik mijn verstand kreeg (en me realiseerde wat ik riskeerde), en dus gestopt ben met pintjes pakken, was ik geen stichtend voorbeeld "at all" , eerder het tegenovergestelde. Gelukkig ben ik niet door schade en schande moeten veranderen maar uit eigen vrije wil omdat ik besefte welke risico's er in het spel zaten, ik wil hetzelfde aanraden aan allen die dagelijks met de wagen op de baan zijn. (inclusief tijdens het weekend). Heb persoonlijk ondervonden dat het moeilijker is om na een paar pintjes te stoppen dan om totaal niet te beginnen, dat gaat veel gemakkelijker. (Alleen niet de ganse avond cola drinken want daar is men ook ziek van en heeft men redelijk last van een verstopte 'echappement' 's anderendaags.)

Comment

Working...
                                        X