Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
s waar. Als ik met de auto ben drink ik max 2 pintjes.
Gewoon omdat de zin voor een pintje zo groot kan zijn en meebestellen zo gemakkelijk is.
Ik ga evenwel nooit over die limiet.
Maar ik drink 1 à 2 keer per week meer als 10 pintjes dus ik denk dat ik er wel tegen kan...
Jullie zien ook wat de krant kopt : 'Ongeval door dronken bestuurder'
Een vko kan altijd voorvallen. Maar zou deze persoon zich niet meer 'schuldig' voelen?
Meer controle kan inderdaad wel helpen, maar ze kunnen niet overal tegelijk controleren en iedereen tegenhouden maar is wel welkom.
Ikzelf rij bijna altijd tijdens de weekendnachten rond en ben nog niet gecontroleerd.
Maar het schrikeffect en dan overgaan tot onmiddelijke bestraffing zou eventueel wél kunnen helpen.
vandaag 3 uur op de politierechbank van Mechelen gezeten, 3/4 van de gevallen zijn dus met hun zatte botten ergens tegen gevlogen en mogen opnieuw theoretisch of praktisch exaam gaan afleggen, geweldig, zet je toch aan het denken...
btw, ik drink nooit als ik moet rijden. ik drink ervoor.
anyway nu ff om eerlijk te zijn, elke keer als ik uitga drink ik. ik drink mezelf niet meurg, max 3 pintjes tusse 23.00u en 00.30u en ga pas door rond 3.00u of 4.00u.
nu heb ik ook al dronken in de auto gezeten ( niet om trots op te zijn )
nu heb ik al 2 dingen meegemaakt waarvan ik in mijn eigen denk, wtf.
1) 3 pintjes drinken in carre, naar huis vertrekken. juist voor de brug van leest naar battel alcohol controle.
blazen, negatief blazen.
maar man wat had ik toch moeite om over die brug te rijden, ik had ongelooflijk veel last van mijn auto tussen 2 betonblokjes te mikken.
maar volgens hen was ik dus niet dronken.
andere keer. uitgaan in carre, lekker wat gedronken, maar om 2u was het feestje daar gedaan. dus in den auto gestapt en een uurtje gebold naar reflex ( westerlo )
nog een uurtje gebleven in reflex ( dus we zijn al 4u ) hier hebben we niets gedronken ons laatste pintje was dus in carre 2,5u terug.
buitenkomen, in de auto stappen achter het hoekje alcohol controle.
blazen, en o.27 promile blazen. MAW 3u rijbewijs kwijt.
en ik kan u zeggen. had me die avond gevraagd om naar oostende te rijden ofzo, ik zou er totaal geen probleem mee gehad hebben ofzo. ik was niet moe, niet meurg, niks
ma ff om te laten zien dat je soms na 2 pintjes al zat voelt terwijl je je andere keren na een halve bak nog altijd even nuchter kan voelen.
Waar ik me blauw aan erger is:
Ik drink NOOIT alcohol. en met NOOIT, bedoel ik ook NOOIT. Niet thuis, niet op café, niet op feestjes, restaurant ...
En telkens je in een groep mensen terecht komt die dat niet van je weten en je bestelt een cola/ice-tea terwijl iedereen een pint bestelt krijg je daar een hoop vragen op je af en moet je je daarvoor gaan verantwoorden.
Dat begint zo stillekesaan mijn voeten uit te hangen...
Ik drink NOOIT alcohol. en met NOOIT, bedoel ik ook NOOIT. Niet thuis, niet op café, niet op feestjes, restaurant ...
En telkens je in een groep mensen terecht komt die dat niet van je weten en je bestelt een cola/ice-tea terwijl iedereen een pint bestelt krijg je daar een hoop vragen op je af en moet je je daarvoor gaan verantwoorden.
ja, begrijp je....alcohol drinken is precies een basisvereiste tegenwoordig...
Anyway,
Probleem is dat veel mensen zich onsterfelijk voelen bij Alcohol, Snelheid, Gordel....maar het kan zo fucking misgaan op een moment he....
ach troost u.
drink een pintje op mijn kosten en laat de frustratie zakken
ik ken anders wel iemand die beter eens een pint zou drinken. die drinkt ook nooit maar het is dan ook een saai manneke. gewoon een hele avond er staan zoals een koe op een trein staat te kijken. MAN DRINK EEN PINT EN KOM WAT LOSSER. en als je dan vraagt of hij vroeger misschien aa'er was en daarom niet meer drinkt kijkt hij scheef naar u. raar manneke.
ik ben dan altijd curieus en vraag dus waarom? zit er een reden achter? want niet mogen qua smaak er zijn toch zoveel smaken bier en andere alcohol?
tot mijn 23 ste dronk ik ook geen alcohol, vond zat zijn en zatte mensen maar nix
kutterij was dat ik altijd bob was, en dan nog de zever daarmee op mijn hals haalde van wie rijdt mee en wie niet, was dat beu en ben zelf dan maar beginnen zuipen
tot mijn 23 ste dronk ik ook geen alcohol, vond zat zijn en zatte mensen maar nix
kutterij was dat ik altijd bob was, en dan nog de zever daarmee op mijn hals haalde van wie rijdt mee en wie niet, was dat beu en ben zelf dan maar beginnen zuipen
nu vind ik dronken gevoel wel leuk
Bij mij was het omgekeerd, tot mijn 18 vlot gedronken, daarna niet meer. Ik ben altijd bob en vind dat maar goed ook, als ik al is uitzonderlijk met iemand mee rijd na een avondje uit zit ik niet op mijn gemak.
Als ze mijne mojito wat straf maken val ik al over mijn tong en ik vind dat ook wel leuk, maar ik heb het niet nodig om mij te amuseren
idem.
Beroepsmatig kom ik al eens in contact met situaties waar wat gedronken wordt: bespreking tussen pot en pint, etentje, ... Mijn stelregel is MAX 2 eenheden alcohol.
Idem naar trouwfeesten en zo: na het eten 1, max 2 eenheden alcohol, en dan water, fruitsap, cola, al wat je maar wil.
Is dat moeilijk? Neen. Heb het gewoon mezelf opgelegd.
En krijg ook dikwijls allerlei stomme vragen. Meestal antwoord ik heel simpel met "karakter".
En mensen die dan nog raar kijken vertel ik een paar verhalen die ik meegemaakt heb toen ik meehielp in de vakanties bij een depannagebedrijf. Maar dat ben ik aan 't afleren want ik merk dat dat weggelachen wordt.
Het zal hen niet overkomen denken ze dan. Zie post van Yoda.
Comment