Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Maar - * - * - = -! Hah!
    En uiteraard pleeg je vluchtmisdrijf na een drive-by shooting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Maar - * - * - = -! Hah!
      En uiteraard pleeg je vluchtmisdrijf na een drive-by shooting.
      ik negeer tijdens mijn vluchtmisdrijf ineens een rood licht. problem solved.

Comment

als ik zoiets zou zien zou ik jullie in brand willen kunnen steken

Comment

Je rijdt met een agressief uitziende wagen -> 5*-.

Comment

al wijzend naar je nummerplaat

Comment

/me doet nen dronken drive by op bobo. en raakt natuurlijk alles behalve bobo.

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Je rijdt met een agressief uitziende wagen -> 5*-.
              top gear noemt het the murderers car.

hoe off-topic geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                h
                2. eenzaam: ik ga nooit alleen naar café, da's voor mensen zonder leven
                Ook niet zo'n correcte uitspraak hé nikske

Comment

ik wil me op zijn niveau houden

alles voor de komma is echter zeer juist. Na de komma is mijn visie, maar die kan bijgesteld worden: argumenteer!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik haat gewoon zinnen met daarin zielig, geen leven...

Niet dat ik het zelf doe, maar ik kan mij voorstellen dat iemand al eens rustig alleen zijn gazet wil lezen of een cola'tje drinken. En dat moet niet altijd thuis zijn.

alleen op café is daarom, voor mij, niet meteen gelijk aan "geen leven".

Comment

ik wil me op zijn niveau houden

alles voor de komma is echter zeer juist. Na de komma is mijn visie, maar die kan bijgesteld worden: argumenteer!
                      ok, tegenargument.
                      uit persoonlijke ervaring weet ik dat ik meer succes heb bij vrouwen als ik alleen wegga dan als ik met vrienden wegga. sterker nog ge word versiert IPV da ge moet versieren
                      hier kunnen 2 dingen achter zitten.

1) of vrouwen hebben schrik groepen mensen te benaderen.
                      2) mijn vrienden zijn lelijk als de pest.

hoewel numero 2 wel degelijk een optie is zou ik voor 1 gaan.

MAW, alleen ergens een pintje gaan drinken kan wel is leuk zijn.

Comment

ik heb compassie met mensen die hun eigen grenzen niet kennen.
                        Nog meer met mensen die ze wel kennen en er steevast over gaan.

En ik WALG van de gedachte dat alcohol het enige is om genot te hebben of plezier te maken. Ik heb geen alcohol nodig om los onnozel te doen.
                        Ik heb het niet persoonlijk tegen jou, want ik vind je een toffe gast, maar ik bedoel het heel algemeen.

Ik weet zeer goed wat alcohol kan aanrichten, als je wil kan ik er een heel topic aan spenderen, maar ik heb er geen energie meer voor, heb al te veel gezien. En het gaat deze keer niet om ongevallen, maar om sluipende verslaving met droevig eind. Doodgedronken.
                        Je hebt helemaal gelijk hoor. Ikzelf zou het enkel minder sterk verwoorden omdat ik eigenlijk weinig problemen heb met het doen en laten van anderen.

Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat ik begrijp dat ir_fuel zo vaak reacties krijgt.

Stel nu dat je op je werk af en toe recepties hebt en iemand drinkt in plaats van champagne steeds fruitsap. Niet één keer maar keer op keer opnieuw.
                        Nu kan je moeilijk stellen dat fruitsap gelijkaardig is aan champagne (gehakt is ook niet hetzelfde als caviaar). Ik vind het daarom wel begrijpelijk dat anderen op dat moment vinden dat je toch iets mist en daarom die vervelende vragen stellen.
                        Niet zozeer omdat zij denken dat alcohol de enige weg naar geluk is maar omdat ze het jammer vinden dat je zoiets lekkers mist. (Net zoals je gehakt zou eten in plaats van caviaar.)

Iedereen kent ook wel een ex-alcoholicus of iemand die in zijn jeugd zijn maag eens laten leegpompen heeft en sindsdien geen druppel meer aanraakt en daarom wordt er door niet-geheelonthouders vaak een link naar dergelijke aanleidingen gelegd voor het geheelonthoud. De niet-geheelonthouders (ofwel alcoholdrinkers) beseffen misschien soms onvoldoende dat er ook een vrije keuze bestaat in het niet drinken van alcohol gewoonweg omdat je er niet van houdt. Dit laatste ook opnieuw gewoonweg omdat ze het jammer vinden voor de geheelonthouder dat deze er niet van kan genieten.

Wat ik dus wil zeggen is dat vragen over het geheelonthoud volgens mij bijna altijd uit goede bedoelingen zijn en niet om de geheelonthouder het leven zuur te maken.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

hij mag nog gelijk welke leeftijd hebben, dit is een uitspraak die bewijst hoe goed hij zijn wereld kent

"eenzaam in een hoekje een cola zijn aan 't drinken"

1. het gaat hier niet over op café gaan
                          2. eenzaam: ik ga nooit alleen naar café, da's voor mensen zonder leven
                          3. ik heb al veel meer op café gezeten dan gij, en ik kan gerust zeggen dat ik de slimste ben. Als ik met zakenpartners eentje drink en ik hou het deftig, en zij niet, kom ik meer te weten van hen dan zij van mij. Maar da's iets dat jij met jouw super levensvisie niet zal snappen.

edit: trouwens, jij bent van Tongeren zie ik. Ik kom daar ook af en toe voor m'n werk. Als kenner, wat zijn de goede kroegen, niet de marginale café's waar mensen in hun eentje een cola zitten drinken in een hoekje.
                          Jah tis al goed ge hebt meer dan dubbel zoveel levens en drink ervaring als mij
                          veel marginale café's hebt ge hier wel veel goede nie maar de beste is "the pub"
                          't sweert is ook nie slecht
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            .... maar omdat ze het jammer vinden dat je zoiets lekkers mist. (Net zoals je gehakt zou eten in plaats van caviaar.) ...

Iedereen kent ook wel een ex-alcoholicus of iemand die in zijn jeugd zijn maag eens laten leegpompen heeft en sindsdien geen druppel meer aanraakt....
                            Ho maar ik mag ze heeel graag hoor, laat dat duidelijk zijn. Westmalle triple, St Bernardus, Watou, Orval, .... een goed rood wijntje, een champieterke, ...
                            Maar nooit meer dan twee.
                            Mooi compromis, toch?

Bij mij gaat het niet om iemand kennen, 't gaat hem om mensen te zien lijden, en zelf last hebben van. Veel last, met financiële gevolgen, die ik tot op vandaag nog draag. Zelfs al is de oorzaak al overleden. En waar ik niks aan kan doen. Dat is zwaar. Heel zwaar. Met dat geld kon ik me al lang die mooie oldtimer gekocht hebben, maar helaas, nog even doorbijten.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Waar ik me blauw aan erger is:
                              Ik drink NOOIT alcohol. en met NOOIT, bedoel ik ook NOOIT. Niet thuis, niet op café, niet op feestjes, restaurant ...

En telkens je in een groep mensen terecht komt die dat niet van je weten en je bestelt een cola/ice-tea terwijl iedereen een pint bestelt krijg je daar een hoop vragen op je af en moet je je daarvoor gaan verantwoorden.

Dat begint zo stillekesaan mijn voeten uit te hangen...
                              Heb dat ook meegemaakt. Toen ik in de jaren '70 regelmatig in Londen zat voor het werk en we dan uitgenodigd werden om te gaan eten 's middags was het bij mij ook altijd een fruitsappeken of ne cola of 'a spa'ken', in die gelegenheden waar we dan regelmatig zaten werd er dan ook twee keer gevraagd of ze het wel goed verstaan hadden. Waren regelmatig privé clubs zoals "The Marine Club" gelegen juist naast de zetel van de Lloyds scheepvaartverzekeringsmaatschappij, daar bv. heb ik het ook meegemaakt dat ik, vermits het midden zomer was en met een open hemd zonder "plastron" rondliep, ik niet binnen mocht in het restaurant maar alleen in de bar, om naar het restaurant te mogen moest ik dan maar een plastron van het huis aandoen. (Ze hebben er daar redelijk wat hangen voor mensen zoals ik die met open hemd toekwamen). Dat was zo'n afzichtelijk rood stuk, van die erg grote zoals de clowns in het circus, toen ik vroeg waarom dat zo moest toonden ze me dat het speciaal voor hen gemaakte dassen waren met MC (Marine Club) in verweven, wat trouwens ook in de tapisplain gebeurd was, (dus die hadden tapisplain speciaal voor hun laten maken). Dus om verzamelaars van zo'n dassen af te schrikken waren ze opzichtig rood en erg groot, niet om mee op straat te komen...... Om terug op de zaak te komen iedereen dronk daar wijn, en het moet goeie geweest zijn want mijne collega die nen echte lekkerbek was zei dat het prima spul was. Dus ongeacht wat we aten, ik zat daar met een fruitsappeken, of dat nu "ging" met het eten of niet, het was totaal mijn zorg niet, maar die obers daar bezagen me wel alsof ik heiligschennis pleegde. Als men in zo'n zaken binnenkomt dan trekt men de eerste keer nogal ogen hoor, echt nog de oude Britse manier van doen, de heren in de bar een portje drinkend en de obers (butlers) discreet rondtoeren, in de bar nooit een mevrouw gezien en in het restaurant slechts éénmaal. Ik heb daar ne keer gezien hoe flegmatiek die soort van mensen is, een paar tafels verder zaten zo'n paar echte Engelse lords en toen de kelner met dat bedienwagentje toekwam sneed hij een grote plak roastbeef af en deed het op een bord dat hij vanonder het wagentje nam, bij de tweede plak roastbeef liep het evenwel mis, die gleed van het bord op de grond, hij prikte die gewoon op met een vork en haalde die langs beide zijden eens door een schaal saus die op zijn karretje stond, daarna zette hij het bord voor die tweede gast neer. Niemand bewoog of niemand zei iets, en die twee gasten begonnen schijnbaar zeer smakelijk te eten. Moest dat hier in een frituur gebeuren denk ik dat het kot te klein zou zijn.

Comment

das op je iphone getikt zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                  ik ken anders wel iemand die beter eens een pint zou drinken. die drinkt ook nooit maar het is dan ook een saai manneke. gewoon een hele avond er staan zoals een koe op een trein staat te kijken. MAN DRINK EEN PINT EN KOM WAT LOSSER. en als je dan vraagt of hij vroeger misschien aa'er was en daarom niet meer drinkt kijkt hij scheef naar u. raar manneke.
                                  ik ben dan altijd curieus en vraag dus waarom? zit er een reden achter? want niet mogen qua smaak er zijn toch zoveel smaken bier en andere alcohol?
                                  Op alle feesten die ik meegemaakt heb, communie- en trouwfeesten, was ik vroeger (nochtans bloednuchter) degene waarvan buitenstaanders vroegen sinds wanneer ik al aan het vieren was, moppen vertellen, dansen, zeveren, kortom alles deed ik mee of startte ik op. Ook nooit AA'er geweest en vroeger véél pinten gedronken en met de wagen stomme stoten uitgestoken, tot op ne zekeren dag ik me realiseerde dat het zo niet langer meer kon en dat ik me gelukkig mocht achten dat ik bij manier van spreken "zonder reden" mijn leven anders kon beginnen leiden. Ik was meer dan gelukkig dat ik dat besluiten genomen heb want de maandagen dat ik met schrik in de wagen kroop (nog totaal niet nuchter) om te gaan werken waren geen uitzondering, dus.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    das op je iphone getikt zeker ?
                                    Is die vraag aan mij gericht ?? Indien ja moet ik nee antwoorden. Is er een speciaal kenmerk wat u die vraag deed stellen ??

Comment

ow ja, nog iets saais aan mij (volgens jullie waarschijnlijk): ik heb een hekel aan controle over mezelf verliezen
                                      (omdat ik al genoeg zattekloten gezien heb met hun marginaal walgelijk gedrag)

Heb ik ook, ik walg van de gedachte niet eens meer te weten wat je de avond ervoor hebt gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Is die vraag aan mij gericht ?? Indien ja moet ik nee antwoorden. Is er een speciaal kenmerk wat u die vraag deed stellen ??
                                        das een standaardvraag als mensen iets ni willen begrijpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          das een standaardvraag als mensen iets ni willen begrijpen
                                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                                          1991 E30 320i

Comment

Working...
                                          X