Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    wijven kunnen zuipen
    En toch hebben ze soms nog te veel bloed in hun alcohol.....

Comment

• Chauffeur met dodelijke dosis alcohol in bloed gestrikt

05/02/11, 09u52

© photo news
      De politie van Haaltert-Denderleeuw heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een autobestuurder betrapt in Haaltert met vier promille alcohol in het bloed. Het parket van Dendermonde laat weten dat zijn rijbewijs voor twee weken ingetrokken werd.

De autobestuurder had zijn wagen langs de kant van de weg in Haaltert vastgereden. Toen de politie ter plaatse kwam bleek hij toch nog in staat om te blazen. Het resultaat van die test kwam overeen met vier promille alcohol in het bloed, een dodelijke dosis. Het parket van Dendermonde merkt op dat één alcoholisch consumptie overeenkomt met 0,25 promille.

De autobestuurder speelde zijn rijbewijs voor 15 dagen kwijt en zal zich later voor de politierechter moeten verantwoorden. (belga/jv)

Comment

• Man met 1,11 gram alcohol in bloed aangehouden in Sint-Jans-Molenbeek

De lokale politie van Sint-Jans-Molenbeek heeft gisteren een bestuurder met 1,11 gram alcohol in het bloed aangehouden. Bovendien reed hij zonder rijbewijs en verzekering, zei de woordvoerder van de politiezone West. Het individu staat ter beschikking van het parket.

Door rood gereden

De feiten deden zich om 11.15 uur voor op de Jubelfeestlaan in Sint-Jans-Molenbeek. Een 41-jarige autorijder veroorzaakte een verkeersongeluk toen hij een rood negeerde en op een voertuig inreed.

Geen rijbewijs of verzekering

De agenten stelden vast dat de bestuurder 1,11 gram alcohol in het bloed had. De bestuurder beschikte verder niet over een rijbewijs, noch over een verzekering en
        reed met een wagen waarvan hij de eigenaar niet is.
        (belga/eb)
        04/07/11 18u05

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

reed met een wagen waarvan hij de eigenaar niet is.
        Als in huurwagen , geleende wagen of was het een gestolen wagen ?

Comment

• Uitdrukken in gram is een nieuwe manier om mensen te shockeren? 1,11 gram is namelijk echt niet veel.

Comment

• Da's hetzelfde als 1.11 promille ? Of ... ?
            1.11 is uiteraard veel hoger dan de toegelaten 0.5, maar of dat geval nu een apart artikel verdient ? Ik denk het niet. Vanaf 1.6 pas wordt je rijbewijs onmiddellijk voor 15 dagen afgenomen... 1.11 lijkt me dan wel vaker voor te komen bij controles.

1.11 gram per liter bloed zal 't trouwens wel zijn. 1.11 gram in het bloed, da's een 0.25 promille als men ervan uitgaat dat een mens 6 liter bloed heeft..
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              Da's hetzelfde als 1.11 promille ? Of ... ?
              1.11 is uiteraard veel hoger dan de toegelaten 0.5, maar of dat geval nu een apart artikel verdient ? Ik denk het niet. Vanaf 1.6 pas wordt je rijbewijs onmiddellijk voor 15 dagen afgenomen... 1.11 lijkt me dan wel vaker voor te komen bij controles.

1.11 gram per liter bloed zal 't trouwens wel zijn. 1.11 gram in het bloed, da's een 0.25 promille als men ervan uitgaat dat een mens 6 liter bloed heeft..
              0,22 mg / l uitgeademde lucht = 0,5 promille.
              1991 BMW E30 318is

Comment

• Chauffeur schoolbus positief bij alcoholcontrole in Leuven :

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• vrijdag nog om 1600 mogen blazen, 5 keer in 2011, meer dan ik werd gecontroleerd op snelheid door niet vaste flitser

Comment

• 2 weekends geleden werd ik in wommelgem ook gecontroleerd, papieren nagekeken, interieur en de inhoud van de koffer werden bekeken, en vervolgens mocht ik verder rijden.. weer niet moeten blazen! Het was een vrij grote actie. Ik heb al meer dan 10jaar mijn rijbewijs.
                      Ik dacht dat iedereen moest blazen sinds..?

Comment

• zal eerder anti-inbraak zijn geweest ipv wodca

Comment

• Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

• Nog maar eens een bewijs dat deze 2 niet samengaan.

Man mag een kruis maken over een verder normaal leven vrees ik.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Drinken en rijden gaat inderdaad niet samen, een maat van uit mijn klas is vorig weekend op een stilstaande vrachtwagentrailer gereden met zijn brommertje, hij mag blij zijn dat ie nog leeft.
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Inderdaad, een vriend van mij is zo 2 jaar geleden overleden. Sindsdien drink ik max. 2 pinten op een hele avond als ik wegga met de wagen.

Comment

• Drankduivel met 4,5 promille in bloed achter stuur

Maandagavond is een 43-jarige Tienenaar tegen een geparkeerde auto gereden in Tienen. Toen de politie ter plekke kwam en de man onderwierp aan een ademtest, bleek dat hij 4,5 promille in het bloed had. Het equivalent van liefst 20 pintjes.

Het was rond 19.30 uur dat de man tegen een andere wagen botste op de Walenberg in Tienen. Zijn auto kwam uiteindelijk tot stilstand tegen een muurtje in een voortuin. De bewoners belden de politie en na een ademtest bleek dat de 43-jarige liefst 4,5 promille alcohol in het bloed had. Dat komt overeen met ongeveer twintig biertjes. Wie zoveel drinkt, kan zelfs in coma geraken.
                                  Rijbewijs ingetrokken

De man moest zijn roes uitslapen in de cel. Het parket van Leuven heeft het rijbewijs van de chauffeur ook onmiddellijk ingetrokken voor vijftien dagen.
                                  TB
                                  Bron: Het Belang van Limburg

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• Die ouders moetten nogal trots zijn over de opvoeding van hun kind....
                                    Bij ons is het met de soeplepel ingegoten dat drinken en rijden niet gebeurt.
                                    Ik drink ook wel eens graag 1 maar ALS ik zelf rijd,drink ik gewoon niet en ben ook 22 jaar en ga ook graag eens weg.
                                    Zou er niets op tegen hebben op 0 tollerantie,zelfde voor drugs.

Comment

• laatste 3 weken weer 2 keer mogen blazen

en van die opvoeding klopt, zelfde met snelheid natuurlijk, als vader met joelende kinderen op de achterbank van plezier omdat je snel rijdt...moet je later ook ni verwonderen dat zoon/dochter een pied lourd krijgt

Comment

• Als ik rij drink ik niets ( buiten frisdrank dan natuurlijk), en in de 2 jaar en half dat ik mijn rijbewijs heb ook nog nooit moeten blazen desondanks ik vaak 's avonds of 's nachts rij.

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          laatste 3 weken weer 2 keer mogen blazen
                                          Zo lang ik met de auto rijd nog nooit moeten blazen.
                                          Ook afgelopen zaterdag niet toen ik bij de politie in genk was voor de aangifte van het ongeval dat hier al elders vermeld werd.
                                          Als alles al genoteert was en ik al buiten ging zeiden de twee agenten, "ge zult wel niet gedronken hebben he, ale we ruiken allersinds niets dus das in orde".
                                          Was voor mij anders gen enkel probleem om te blazen, want ik had niks alcohol gedronken.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X