Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinken/Rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
    Volgens mij trekken de huidige controles op niets.
    Als ik zie hoeveel er "zat" vertrekken vanuit sporthallen,cantines,clublokalen,....
    Inderdaad, als ze zich zouden opstellen aan deze etablisementen, jou zou nog al wat zien vrees ik. Goe kans dat je de volgende week geen ploegmaten meer hebt.

Denk ook dat de "sportclub" dan tot in de vroege uurtjes moet open blijven, want er wordt wat afgebeld dan.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aral Bekijk Berichten
      Wat een moraalridders hier weeral .
      Ga naar om het even welke discotheek en de flessen alcohol vliegen je om de oren.
      95% van de mensen zie je alcohol drinken en de parkings staan vol wagens.

Veel taxi's zie je daar niet aan- en afrijden. Het zou zeer uitzonderlijk zijn dat alle leden van Autoforum tot die 5% zouden behoren.
      Ik behoor er allezins niet toe, ik ga nooit strontzat rijden maar 1 à 2 glazen alcohol per uur mag geen probleem opleveren.

's Nachts liggen de wegen er ook verlaten bij...
      Die flessen vliegen idd op je oren ja,maar ik heb in het verleden veel discotheken gedaan en naar het einde toe moet je geen taxi bedrijf bellen,
      en hopen dat ze meteen je komen ophalen want dat is vaak njet hoor.
      En als je er ene vast krijgt na een uurtje in de kou te staan,dan wordt ie vaak nog ingepikt door andere die staan te wachten.
      Ik zelf heb al vaak een taxi genomen naar huis dan toch , dus er zijn wel degelijk veel die een taxi nemen.
      MAAR er zijn ook enorm veel die met hun zatte botten naar huis rijden,ne keer tegen ne boom knallen,en als je het overleeft leren veel wel hun les .
      Een paar pinten/uur, en banen liggen toch open spijtig dat veel mensen nog zo denken natuurlijk,maar men is in belgenland ook veel te laks natuurlijk.
      0 tollerantie mag gerust van mij (ook op drugs gebied natuurlijk) ,als je veel drank kan kopen,kan een taxi er toch ook af ? of ben ik zo wereld vreemd ?
      Ik ben 22 jaar maar , rijden en drinken neen bedankt,belgie heeft niets voor niets zulke hoge ongeval cijfers tov duidsland en nederland .
      Belgie het dubbel van nederland en duidsland ligt er tussen in ( en dan nog eens tellen hoeveel mensen in belgie-NL-DE wonen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        Die flessen vliegen idd op je oren ja,maar ik heb in het verleden veel discotheken gedaan en naar het einde toe moet je geen taxi bedrijf bellen,
        en hopen dat ze meteen je komen ophalen want dat is vaak njet hoor.
        En als je er ene vast krijgt na een uurtje in de kou te staan,dan wordt ie vaak nog ingepikt door andere die staan te wachten.
        Ik zelf heb al vaak een taxi genomen naar huis dan toch , dus er zijn wel degelijk veel die een taxi nemen.
        MAAR er zijn ook enorm veel die met hun zatte botten naar huis rijden,ne keer tegen ne boom knallen,en als je het overleeft leren veel wel hun les .
        Een paar pinten/uur, en banen liggen toch open spijtig dat veel mensen nog zo denken natuurlijk,maar men is in belgenland ook veel te laks natuurlijk.
        0 tollerantie mag gerust van mij (ook op drugs gebied natuurlijk) ,als je veel drank kan kopen,kan een taxi er toch ook af ? of ben ik zo wereld vreemd ?
        Ik ben 22 jaar maar , rijden en drinken neen bedankt,belgie heeft niets voor niets zulke hoge ongeval cijfers tov duidsland en nederland .
        Belgie het dubbel van nederland en duidsland ligt er tussen in ( en dan nog eens tellen hoeveel mensen in belgie-NL-DE wonen).
        Ik ben het volledig met je eens Bjorn, drinken en rijden gaat niet samen. In mijn ogen zelfs niet dat ene pintje. Bij veel mensen gaat dat inderdaad geen invloed hebben op hun rijkunsten maar bij de mensen die er sterk op reageren kan zelfs dat 1 pintje al voor gevaar zorgen. Ik ken zelf 2 personen die het slachtoffer zijn geworden van iemand die dronken met de auto reed. En wanneer je de gevolgen daarvan ziet, dan begin je na te denken.

Zo drink ik zelf nooit, en zal ik er ook persoonlijk voor zorgen dat de mensen waarmee ik uitga nooit achter het stuur kruipen als ze gedronken hebben. Ik ben met plezier bob, en als ik dat niet ben, en diegene die chauffeur is drinkt dan neem ik gewoon de sleutels en rij iedereen naar huis. Ikzelf ben ook voor nultolerantie, of toch een sterke vermindering.

Ik raad alle mensen aan om die reportage uit Telefacts van vorige week, die bjorn ook reeds vermeld heeft, eens te bekijken. Ik ben wel fan van de gedachtengang van de Zweden ivm het rijden en drinken.

Comment

• Het grote probleem is dat er véél te weinig controles zijn, zowel snelheid als alcohol!
          Als je 1 kans op 10 hebt om 1x per week een controle tegen te komen, dan hou je je aan de snelheid en zal je wel eens nadenken als je teveel drinkt!

Nu hebben sommige als ze thuis komen zoiets van "géén controle, had nog wel een paar pinten extra kunnen drinken"...

Comment

• Dit zou voor mij ook kunnen thuis horen in het 'ergernis' topic...

Van die klojo's die van zichzelf denken dat dat voor hun geen probleem is, want ze "kunnen er tegen", "ze voelen dat niet".... Hoe ge het ook draait of keert, alcohol vertraagt dramatisch uw reflexen en geeft een gevoel dat ge alles aan kunt, i.e. het neemt uw remmingen weg, dingen die ge met uw normaal verstand niet zou doen. En die 2 effecten (vertraagde reflexen, gevoel van alles aan te kunnen) is nu eenmaal geen goede combinatie in de auto, zeker niet vb. op ne zaterdag nacht met vrienden in den auto...

Ik drink zowiezo bijna nooit: mensen die geen plezier kunnen maken zonder alcohol, dat zijn triestige pieten. Ik maak zo wel plezier, en ik kan me alles dan de volgende dag nog herinneren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
              Volgens mij trekken de huidige controles op niets.
              Als ik zie hoeveel er "zat" vertrekken vanuit sporthallen,cantines,clublokalen,....
              Wanneer je bij een discotheek heel de tijd controles uitvoert dan trek je zeker de helft van de rijbewijzen in.
              Als er dan al eens een controle gedaan wordt dan trekken de uren dat ze er staan gewoon op niets.De controles die ik al heb gehad
              zijn altijd zaterdagavond rond 22u;dan controleer je enkel mensen die gaan eten zijn en misschien 3 wijntjes hebben gedronken.
              De echte drinkers blijven buiten schot.
              Huidige controles zijn er niet om zoveel mogelijk zatten van de weg te houden of rijbewijzen in te trekken maar om de statistieken 'evenwichtig' te voeden.
              Trouwens wat haalt het uit om rijbewijzen in te trekken als het merendeel daarna gewoon zonder rijbewijs verder rijdt. Daar is nog minder controle op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo007 Bekijk Berichten
                Het grote probleem is dat er véél te weinig controles zijn, zowel snelheid als alcohol!
                Als je 1 kans op 10 hebt om 1x per week een controle tegen te komen, dan hou je je aan de snelheid en zal je wel eens nadenken als je teveel drinkt!

Nu hebben sommige als ze thuis komen zoiets van "géén controle, had nog wel een paar pinten extra kunnen drinken"...
                Tien, op hetzelfde forum in een ander topic wordt België dan weer bijna vergeleken met een politiestaat met zijn 'veelvuldige misplaatste controles' (topic van de laagvliegers).
                Zo zie je maar. Perceptie verschilt nogal. Zo was er ook die recente studie van het BIVV waarin als resultaat naar voor kwam dat de Vlaming meer en strengere controles wil.
                Tot ze zelf gecontroleerd worden. Dan is het kot te klein. Duidelijk nimby dus. Iedereen moet aan banden gelegd worden behalve je ik .

Om terug on topic te komen. Ik tracht het maximaal op 2 glazen te houden als ik moet rijden en 4-5 als ik niet moet rijden. Uit ondervinding weet ik dat eenmaal die 'grens' voorbij er geen
                houden meer aan is (wat betreft verantwoordelijkheidszin). En dat zal voor de meeste mensen niet anders zijn. Alhoewel de meeste bestuurders denken dat, naarmate ze meer glazen alcohol drinken, ze zich bekwamer en nuchterder in het verkeer voelen wil dat in de praktijk nogal eens tegenvallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                  Om terug on topic te komen. Ik tracht het maximaal op 2 glazen te houden als ik moet rijden en 4-5 als ik niet moet rijden. Uit ondervinding weet ik dat eenmaal die 'grens' voorbij er geen houden meer aan is (wat betreft verantwoordelijkheidszin). En dat zal voor de meeste mensen niet anders zijn. Alhoewel de meeste bestuurders denken dat, naarmate ze meer glazen alcohol drinken, ze zich bekwamer en nuchterder in het verkeer voelen wil dat in de praktijk nogal eens tegenvallen.
                  Wijze woorden.

Comment

• Verplichting alcoholtester in Frankrijk op lange baan

De verplichting van de alcoholtesters voor automobilisten of motorrijders in Frankrijkwordt sine die uitgesteld. Dat heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Manuel Valls, donderdagochtend aangekondigd.

De verplichting werd op 1 juli 2012 van kracht, maar werd in de praktijk niet beboet. Voorzien was dat vanaf 1 november 2012 een effectieve boete van 11 euro zou uitgeschreven worden voor elk voertuig dat zich zonder alcoholtester verplaatste op Franse wegen. Naar het er nu uitziet, wordt de verplichting mogelijk niet alleen uitgesteld, maar geschrapt.

Valls wacht de conclusies af van de CNSR (Conseil national de la sécurité routière) over een studie betreffende het gebruik van alcohol aan het stuur. De definitieve beslissing volgt allicht op een plenaire zitting van het Franse parlement op 13 februari.

In een reactie stelt de Vlaamse Automobilistenbond VAB het "raadzaam" om deze tests in de auto te blijven bewaren, "zodat automobilisten bij twijfel zichzelf kunnen testen".

En wie heeft er moeite gedaan om zo een alcoholtesters te halen?

Comment

• Ikke, gezien ik daar deeltijds woon.
                      Niet dat het zo'n moeite was. 1.80 € voor 2 stuks tijdens het boodschappen meegegrist.
                      Maar krijgt van mij wel de prijs van meest nutteloze maatregel van het jaar (alleen de fabrikant zal er blij mee zijn).
                      Ik heb geen alcotester nodig om nog te weten dat ik 2 pinten op heb. Moest dat het geval zijn dringt een grondiger medische check up zich op.
                      En ik zal na een zelftest maar negatief zijn. Dan riskeer ik nadien een boete omdat ik niet genoeg testers meer bij heb?
                      Of negatief bij een zelftest en positief bij een politiecontrole. Gaat mijn "negatieve" persoonlijke tester daar tegen op wegen? Dacht het niet.
                      Hoe je het ook draait of keert, buiten het economisch aspect, volkomen nutteloos in het verkeer.
                      Tegen de tijd dat ze er dus uit zijn of ze het gaan opleggen of niet is ie waarschijnlijk weer vervallen
                      Last edited by ivob2; 24/01/2013, 15:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Als ik dan al iets van alcohol drink dan doe ik het ook wel zo, aan het begin van de avond en dan daar na niks meer.
                        I'm with stupid!

Comment

• Dronken vrouw rijdt 30 meter op sporen tot haar banden plat zijn

Een 44-jarige vrouw uit Grobbendonk heeft bijna opnieuw een aanrijding met een trein veroorzaakt in Nijlen. Ze reed zich ter hoogte van het station klem op de sporen.

De vrouw reed van op het Statieplein de overweg op aan het station van Nijlen op. Daar wilde ze links afdraaien in de Spoorweglei, een baan die evenwijdig loopt met de spoorlijn. Maar door een inschattingsfout reed de vrouw gewoon op de sporen in plaats van op de weg.
                          De vrouw reed nog zo'n dertig meter verder op de sporen. Ze stopte pas toen drie van haar vier autobanden stuk waren en ze niet meer verder geraakte. Haar wagen reed niet meer vooruit of achteruit en raakte volledig klem te zitten. In paniek vluchtte de bestuurster uit haar auto.

Rijbewijs ingetrokken

Toevallig op dat moment passeerde een politiepatrouille. De agenten sloegen onmiddellijk alarm en verwittigden de spoorwegen dat alle treinverkeer op de lijn Herentals-Lier onmiddellijk stilgelegd moest worden. Het rijbewijs van de vrouw werd ingetrokken. Ze bleek dronken te zijn.

Het bizarre voorval dateert van 1 februari, maar raakt nu pas bekend. Vorige maand overleden nog een vrouw en haar zoontje toen ze aangereden werden door een trein op een overweg in Nijlen.
                          Bert Provoost / Gazet van Antwerpen / Archieffoto Joren De Weerdt

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                            Dronken vrouw rijdt 30 meter op sporen tot haar banden plat zijn

Een 44-jarige vrouw uit Grobbendonk heeft bijna opnieuw een aanrijding met een trein veroorzaakt in Nijlen. Ze reed zich ter hoogte van het station klem op de sporen.

De vrouw reed van op het Statieplein de overweg op aan het station van Nijlen op. Daar wilde ze links afdraaien in de Spoorweglei, een baan die evenwijdig loopt met de spoorlijn. Maar door een inschattingsfout reed de vrouw gewoon op de sporen in plaats van op de weg.
                            De vrouw reed nog zo'n dertig meter verder op de sporen. Ze stopte pas toen drie van haar vier autobanden stuk waren en ze niet meer verder geraakte. Haar wagen reed niet meer vooruit of achteruit en raakte volledig klem te zitten. In paniek vluchtte de bestuurster uit haar auto.

Rijbewijs ingetrokken

Toevallig op dat moment passeerde een politiepatrouille. De agenten sloegen onmiddellijk alarm en verwittigden de spoorwegen dat alle treinverkeer op de lijn Herentals-Lier onmiddellijk stilgelegd moest worden. Het rijbewijs van de vrouw werd ingetrokken. Ze bleek dronken te zijn.

Het bizarre voorval dateert van 1 februari, maar raakt nu pas bekend. Vorige maand overleden nog een vrouw en haar zoontje toen ze aangereden werden door een trein op een overweg in Nijlen.
                            Bert Provoost / Gazet van Antwerpen / Archieffoto Joren De Weerdt

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Vind ik zo vuil he een dronken vrouwen in het openbaar

Comment

• iedereen gelijk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                Vind ik zo vuil he een dronken vrouwen in het openbaar
                                Ze zeggen toch dat een dronken vrouw een engel in het bed is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                  Ze zeggen toch dat een dronken vrouw een engel in het bed is
                                  Bereid is om meer te ondernemen mag altijd natuurlijk

@ bobo idd iedereen gelijk , maar als ik op straat loop en zie een man met zijn zatte botten tevoet naar huis lopen kijk ik niet heel raar op.
                                  In tegenstelling tot een vrouw,vind ik dat gewoon vuil heb zo dat idee en raak er niet vanaf.

Comment

• Hm, rare redenering. Ik heb graag een vrouw die haar mannetje kan staan bij het drinken. Niet dat ik ze echt zat wil zien.
                                    Sowieso is het zielig om iemand dronken als een kanon te zien. Als je jezelf zou bezig zien... Het overkomt mij dan ook zo goed als nooit.

Wat ik me al lang afvraag: die test ivm drugs in het verkeer... Hoe marcheert dat eigenlijk? Aangezien 25% van de bevolking al bv marihuana geprobeerd heeft en 5% dat regelmatig gebruikt, én het toch een week of twee opspoorbaar is in bloed. Als je dus een zaterdagavond aan de pretsigaret zit en je wordt de donderdag daarop getest, dan test je positief? Alhoewel je eigenlijk bloednuchter bent, kan je dus gestraft worden? En bij bijvoorbeeld een ongeval met lichamelijke schade opdraaien voor die boel? En is dat dan niet absurd?
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Wat hebben mensen daar nu eigl aan om dronken te rijden, zelf enkel zat zijn snap ik niet. Zo zie ik veel van mijn vrienden, net of ze hun enkel kunnen amuseren met alcohol? Ik drink eigl zelden alcohol, af en toe 1 pintje en daar blijft het bij, of ik nu te voet ben of met de auto zonder alcohol weet ik mij ook te amuseren.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        Wat hebben mensen daar nu eigl aan om dronken te rijden, zelf enkel zat zijn snap ik niet. Zo zie ik veel van mijn vrienden, net of ze hun enkel kunnen amuseren met alcohol? Ik drink eigl zelden alcohol, af en toe 1 pintje en daar blijft het bij, of ik nu te voet ben of met de auto zonder alcohol weet ik mij ook te amuseren.
                                        ²²²²²²²²!!
                                        Ik drink ook amper, en amuseer mij zeker eve goed.
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Wat ik me al lang afvraag: die test ivm drugs in het verkeer... Hoe marcheert dat eigenlijk?
                                          Dat is in eerste instantie een speekseltest, geen bloedtest of urinetest.
                                          En die worden in het verkeer nogal zelden afgenomen omdat ze veel foutmeldingen geven of gewoon niet werken daar de testen ontworpen zijn om afgenomen te worden in een bureel (kamertemperatuur) en (oeps niet aan gedacht) de meeste ongevallen buiten gebeuren.
                                          En voor je die speekseltest kan afnemen moeten er "uitwendige tekenen" zijn (en daar kan je dus alle kanten mee uit).
                                          Last edited by ivob2; 12/02/2013, 21:24.

Comment

Working...
                                          X