Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Drinken/Rijden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenHm, rare redenering. Ik heb graag een vrouw die haar mannetje kan staan bij het drinken. Niet dat ik ze echt zat wil zien.
Sowieso is het zielig om iemand dronken als een kanon te zien. Als je jezelf zou bezig zien... Het overkomt mij dan ook zo goed als nooit.
Wat ik me al lang afvraag: die test ivm drugs in het verkeer... Hoe marcheert dat eigenlijk? Aangezien 25% van de bevolking al bv marihuana geprobeerd heeft en 5% dat regelmatig gebruikt, én het toch een week of twee opspoorbaar is in bloed. Als je dus een zaterdagavond aan de pretsigaret zit en je wordt de donderdag daarop getest, dan test je positief? Alhoewel je eigenlijk bloednuchter bent, kan je dus gestraft worden? En bij bijvoorbeeld een ongeval met lichamelijke schade opdraaien voor die boel? En is dat dan niet absurd?
Vrouwen hebben in het algemeen toch meer eigenwaarde dan een gemiddelde man ?
Enfin ik weet mij ook te amuseren zonder alcohol (ook als ik niet met de auto weg ben , heb ik daar geen drang naar)
Met afgelopen nieuwjaar,was afgesproken dat ik bij een vriend zou blijven slapen,en eens wat meer kon drinken (had dus ook stevig inkopen gedaan)
Nu buiten een halve aperitief heb ik eigenlijk niets van alcohol naar binnengewerkt waardoor ik om 4 uur gewoon naar huis kon rijden en in eigen bedje slapen.
Flessen drank staan nu bij de rest weg te rotten in de kast (zonde van het geld,want goedkoop is dat tegenwoordig ook niet meer)
Heb zelfs toen ik mijn auto afhaalde in juni nog een fles champagne vd garage gekregen,ook dat word zelden gedronken en staat hier ook tussen.
Comment
-
"Trek rijbewijs van dronken fietsers niet langer in"
Wanneer u dronken op de openbare weg fietst, kan de politierechter uw rijbewijs intrekken. Dat gebeurt volgens Open Vld nog steeds enkele honderden keren per jaar. De partij wil die maatregel nu afzwakken.
"Wie 1,5 promille alcohol in zijn bloed heeft, of meer, verliest zijn rijbewijs voor zeker 15 dagen. Of hij nu met de wagen, brommer of fiets op weg is", zegt Nele Michiels van het parket van Leuven in Het Laatste Nieuws.
"Afhankelijk van de omstandigheden kan het ook tot een rechtszaak komen. Bij een veroordeling kan een dronken fietser zijn rijbewijs voor lange tijd kwijt zijn." De politierechter kan dan een boete van 200 tot 2.000 euro en een rijverbod van een maand tot levenslang opleggen.
"Daar willen wij een einde aan maken", zegt Kamerlid Sabien Lahaye-Battheu in de krant
. "Een bestraffing moet in verhouding staan tot de inbreuk. Hoewel bijvoorbeeld het rijden onder invloed op een fiets evenzeer een gevaar betekent voor de verkeersveiligheid, heeft het geen zin om het rijbewijs van de bestuurder in te trekken. Dat zorgt alleen maar voor onbegrip en verwarring bij de burger en het komt de verkeersveiligheid niet ten goede. Een geldboete moet dan volstaan."
Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.
Dus als een stiepelzatte fietser zonder licht aan de verkeerde kant vd weg door het rode licht rijdt of stomdronken snelweg opfietst al dan niet spookrijdend en daarbij misschien wel ongevallen veroorzaakt , is het voortaan voldoende om 150€ te betalen om vrolijk verder te mogen doen .
En een automobilist die 0,81 heeft en verder niks misdeed zouden ze als verkeerscrimineel veroordelen ?
Comment
-
Ja, mee ne fiets moet ge al lelijk doen om een zwaar ongeval te veroorzaken, de meetste die al eens tegen de lamp zijn gelopen met drinken met de wagen die nemen voortaan de fiets(als de drankgelegenheid in de buurt is) en als ge dan even hard beboet zou worden met de fiets als met de wagen, dan zou ik ook de wagen nemen....er moet toch wel onderscheid gemaakt worden he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenJa, mee ne fiets moet ge al lelijk doen om een zwaar ongeval te veroorzaken, de meetste die al eens tegen de lamp zijn gelopen met drinken met de wagen die nemen voortaan de fiets(als de drankgelegenheid in de buurt is) en als ge dan even hard beboet zou worden met de fiets als met de wagen, dan zou ik ook de wagen nemen....er moet toch wel onderscheid gemaakt worden he
Als het over verkeerveiligheid gaat horen de fietsers daar blijkbaar niet bij. Zijn dat dan verplaatsbare verkeersremmers?
Als ze je het recht tot sturen ontnemen, hoort ook fietsen daarbij.
Zulke voorstellen bewijzen nog maar eens dat je om politieker te worden de grootste dwaas mag zijn.
Comment
-
Vind ik ook een goed voorstel. Je neemt als fietser dan wel deel aan het verkeer, maar je hebt geen rijbewijs nodig om te fietsen, dus is het een beetje belachelijk om het autorijbewijs in te trekken als je zat op de fiets zit. Ik kom liever iemand tegen die uit voorzorg zijn auto heeft laten staan en dan zat met de fiets gaat rijden, want in de meeste gevallen brengt die persoon dan enkel zichzelf in gevaar. Met een auto is de kans groter dat anderen het slachtoffer worden.
En wat met mensen die geen autorijbewijs hebben? Hoe worden die dan bestraft?
Comment
-
De meeste fietsers weten als ze nuchter zijn niet eens wat een verkeersreglement is, laat staan als ze gedronken hebben.
En of je daar nu een stuk papier in je zak voor moet hebben of niet, speelt geen rol.
Als je je rijbewijs moet inleveren heb je eigenlijk een verbod op het besturen van een voertuig.
Een fiets is ook een voertuig of ga je anders ook een brommer of paard en kar toelaten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichtenpaard en kar toelaten?
Comment
-
zou het ook niet discriminerend zijn?
een fietser die voor dronkenschap wordt aangehouden en een rijbewijs heeft kan die verliezen, en wat dan als je (zoals mijn zussen in brussel) wel 18+ bent maar geen rijbewijs hebt?
als je dan wordt tegengehouden kunnen ze je niets maken gewoon omdat je geen rijbewijs hebt?
dus eigenlijk gaan ze er vanuit, wat an sich met de wetgeving ook klopt, dat je als fietser met rijbewijs de regels kent, als fietser die nooit een rijbewijs haalde kan je zogezegd altijd terug vallen op het (domme maar goed) argument dat je gewoon geen enkele verkeersregel kent of snapt. dat is immers niet illegaal als fietser, je mag dan nog steeds rondbollen, net zoals -18 jarige fietsers die regels (behalve miss op school ofzo) niet moeten kennen of alleszins nooit geexamineerd zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten....
dus eigenlijk gaan ze er vanuit, wat an sich met de wetgeving ook klopt, dat je als fietser met rijbewijs de regels kent, als fietser die nooit een rijbewijs haalde kan je zogezegd altijd terug vallen op het (domme maar goed) argument dat je gewoon geen enkele verkeersregel kent of snapt. dat is immers niet illegaal als fietser, .....
Over de vraag of een fietser al dan niet z'n rijbewijs kan/mag/zou moeten verliezen indien hij deelneemt aan het verkeer in een staat van dronkenschap of alcoholintoxicatie is natuurlijk een ander probleem. Strikt wettelijk gezien mag men geen enkel voertuig/rijdier besturen (of een bestuurder begeleiden met het oog op scholing) als men gedronken heeft, maar of een fietser met bijvoorbeeld 5 of 6 glazen bier op even zwaar moet gestrafd worden of een bestuurder van een wagen die ladderzat is??? Ik weet het niet en ik zou in al mijn domheid geneigd zijn te zeggen neen maar de wetgever heeft in al zijn wijsheid beslist dat zulks wel het geval is.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Als je een gevaarlijke situatie veroorzaakt in het verkeer dan maakt het voor mij niet uit met wat je rijd (of bestuurd). Al zijn het rolschaatsen, van mij zou je ook uw rijbewijs kwijt zijn. Als je iets bestuurd, daaronder versta ik een hulpmiddel om u te verplaatsen in het verkeer, en je veroorzaakt daarbij een gevaarlijke situatie dan ben je niet betrouwbaar in het verkeer.
Comment
-
Rijbewijs afpakken van een zatte fietser vind ik ook wel onnozel. Wist zelfs niet dat dat gedaan werd.
En te voet zat lopen mag dan ook al niet zeker, 'ah nee, openbare dronkenschap'...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Iemand die dronken over het voetpad loopt kan "plots" op de weg vallen door zijn voet verkeerd te zetten. Als er dan een auto moet uitwijken en een tegenligger frontaal raakt...
Maar dan moet je vanaf dan ook binnen blijven als je slecht geslapen hebt en niet goed wakker bent. Of als je snel last hebt van krampen in de kuit. Of als je een sms verwacht die je dringend zal moeten beantwoorden. Want dan kan je ook struikelen.
Of we moeten wat minder regeltjes maken en een beetje logisch nadenken en verantwoordelijkheid tonen. Misschien een idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzijn er eig gevallen bekend van fietsers die door rood rijden en hun rijbewijs moeten inleveren ?
ik fiets wel iedere dag in brussel rond en heb het verkeersbord nog nooit gezien ma goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk BerichtenIemand die dronken over het voetpad loopt kan "plots" op de weg vallen door zijn voet verkeerd te zetten. Als er dan een auto moet uitwijken en een tegenligger frontaal raakt...
Maar dan moet je vanaf dan ook binnen blijven als je slecht geslapen hebt en niet goed wakker bent. Of als je snel last hebt van krampen in de kuit. Of als je een sms verwacht die je dringend zal moeten beantwoorden. Want dan kan je ook struikelen.
Of we moeten wat minder regeltjes maken en een beetje logisch nadenken en verantwoordelijkheid tonen. Misschien een idee?
Comment
-
"Harde kern blijft dronken rijden" :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-rijden.dhtml
Trio in zelfde wagen speelt één na één rijbewijs kwijt :
Comment
Comment