Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijden met een "L"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Keviin1992 Bekijk Berichten
    Het mag niet meer.

Ik rijd met de auto van men ouders. Ook met een L gereden

Vanaf er iemand mee rijd met vast rijbewijs moet de L eruit.

Eens mijn ouders er mee reden moest de L eruit.
    euh Keviin, kan je me dat zwart op wit laten zien, kan je me het betreffende artikel geven in de verkeerswetgeving? Want zeggen dat ze eruit moet is één zaak, maar je moet je uitspraak wel kunnen staven hé.
    Meer nog, aangezien Boba hier zegt dat hij niet KAN verbaliseren, (ik veronderstel dat Boba bij de politie werkt) ga ik ervan uit dat je de bal serieus mis slaat.

Ondertussen rijdt mijn dochter alleen rond met haar rijbewijs, dus ze is geslaagd, en plakt de L er nog op achteraan... Zolang er geen politie haar de opmerking maakt, kan ze er nog tot na de winter rustig mee rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrick170 Bekijk Berichten
      euh Keviin, kan je me dat zwart op wit laten zien, kan je me het betreffende artikel geven in de verkeerswetgeving? Want zeggen dat ze eruit moet is één zaak, maar je moet je uitspraak wel kunnen staven hé.
      Meer nog, aangezien Boba hier zegt dat hij niet KAN verbaliseren, (ik veronderstel dat Boba bij de politie werkt) ga ik ervan uit dat je de bal serieus mis slaat.

Ondertussen rijdt mijn dochter alleen rond met haar rijbewijs, dus ze is geslaagd, en plakt de L er nog op achteraan... Zolang er geen politie haar de opmerking maakt, kan ze er nog tot na de winter rustig mee rijden.
      Er is geen enkele wettelijke basis om te verbaliseren voor iemand die met een L rijdt, ondanks het feit dat hij geen voorlopig rijbewijs meer heeft. Men kan dan bezwaarlijk stellen dat het niet zou mogen. Iemand met enige kennis van de verkeerswetgeving zou dat moeten weten

Het tegenovergestelde is natuurlijk wel strafbaar, van zodra je met een voorlopig rijbewijs rijdt, moet de L erop hangen.

De eerste collega die haar zou tegenhouden, mag uw dochter gerust eens trachten de wettelijke basis aan te tonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Mensen van '92 zijn aan het leren rijden. Fuck ik word oud.
        echt he, binnen een paar maandjes mijn jongere broer leren rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          binnen een paar maandjes mijn jongere broer leren rijden
          FYI:
          3° De begeleider :

c) moet sedert ten minste zes jaar houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een Belgisch of Europees rijbewijs geldig om het voertuig te besturen aan boord waarvan hij de kandidaat vergezelt. ...
          http://www.wegcode.be/wet.php?wet=9&...d2#artx6%203ec

Comment

iemand met een vast rijbewijs mag niet met een L rijden. er kan een boete op staan van 50eur. alleen geven ze meestal maar een waarschuwing.
            hetzelfde als je met een L rijdt en die valt er perongeluk af kan dat je ook 50 eur kosten
            BMW X5 45e

Comment

Mannen, schei eens uit met leugens te verspreiden dat rijden met een L en een volledig rijbewijs niet mag, en dat er boetes op staan... Nérgens in de wetgeving staat dat het niet mag, enkel dat het moét als je een voorlopig rijbewijs hebt...

Meneer de polies heeft hier al 4 keer gezegd dat ie geen boetes kan geven, en toch blijven sommige stumperds uit hun nek lullen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Mannen, schei eens uit met leugens te verspreiden dat rijden met een L en een volledig rijbewijs niet mag, en dat er boetes op staan... Nérgens in de wetgeving staat dat het niet mag, enkel dat het moét als je een voorlopig rijbewijs hebt...

Meneer de polies heeft hier al 4 keer gezegd dat ie geen boetes kan geven, en toch blijven sommige stumperds uit hun nek lullen...
                heb da is gevraagd aan nen agent en die zee da er boetes konden opstaan dus ik zeg maar enkel wat hij zei
                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  heb da is gevraagd aan nen agent en die zee da er boetes konden opstaan dus ik zeg maar enkel wat hij zei
                  Vraag in het vervolg dan ook even welk artikel dat dat is...

Er zijn zeer veel agenten die zeer veel boetes zouden geven, totdat ze hunne postal open doen en het straks op bureau wel even moeten opzoeken...

Comment

16-jarige tuft met onverzekerd wrak door Mechelen

De politie van Mechelen heeft gisteravond een zestienjarige autobestuurder aan de kant gezet. De jongen reed met een wrak door Mechelen, meldt commissaris Maurice Dommicent.

Intensief zoekwerk
                    Tijdens een patrouille viel het oog van de agenten op het verdachte rijgedrag van de bestuurder. Toen de chauffeur de politieaandacht opmerkte, scheurde hij er vandoor, achternagezeten door de politie. Aanvankelijk kon hij ontkomen, maar na intensief zoekwerk slaagde de politie erin het voertuig en de chauffeur wat later te klissen in de Duivenstraat.

Niets in orde
                    De chauffeur bleek amper zestien jaar, en dus niet over een rijbewijs te beschikken. Bovendien reed hij rond met een wrak dat niet verzekerd, niet ingeschreven en niet geldig geschouwd was. Tot slot bleek dat de nummerplaat die aan de wagen hing, geseind stond als gestolen. De jongeman mocht na verhoor beschikken, de politie zet het onderzoek verder. (belga/sam) 11/12/09 15u00

Comment

Tsss....

Comment

Zo iemand laten ze dan vrij... Waar zijn we mee bezig...
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          En vraag dat dan eens aan een echte agent of ene die de verkeerswetgeving kent?

Comment

't Is een beetje overtijd, maar ik wil hier toch nog op reageren. Ik ken iemand die een boete gehad heeft door onterecht met een L te rijden (de persoon in kwestie was niet aan het leren rijden), daar leid ik uit af dat je de L enkel mag uithangen als de persoon die leert rijden achter het stuur zit. Nadien heb ik dat nog gevraagd aan de persoon die mij toen leerde rijden (van een rijschool) en die vertelde dat dit klopte.

Comment

vraag die persoon dus welk artikel nr op zijn PV stond en dan weten we het allemaal :o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Mensen van '92 zijn aan het leren rijden. Fuck ik word oud.
                                Sommige van die mensen van '92 hebben wel al 3,5 jaar hun rijbewijs!

Sent from my HTC One using Tapatalk
                                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Ik ben momenteel mijn jongste dochter aan het leren rijden, en heb ook het gevoel dat mensen zéér onbeschoft kunnen zijn tegen leerling chauffeurs.
                                  Had 2 jaar geleden al hetzelfde gevoel bij mijn oudste. En zij beaamt ook dat sinds ze zonder L rijdt, mensen heel anders reageren.

Dit weekend nog meegemaakt, dat op een boerenbaantje, waar niet meer dan anderhalve auto op kan, een vrouw in een Mercedes GLK bijna een km bleef bumperkleven, om vervolgens full speed voorbij te komen, op een plaats waar het eigenlijk bijna niet mogelijk was. Terwijl zij toch gewoon 70 per uur reed, op dat moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Ik ben momenteel mijn jongste dochter aan het leren rijden, en heb ook het gevoel dat mensen zéér onbeschoft kunnen zijn tegen leerling chauffeurs.
                                    Had 2 jaar geleden al hetzelfde gevoel bij mijn oudste. En zij beaamt ook dat sinds ze zonder L rijdt, mensen heel anders reageren.

Dit weekend nog meegemaakt, dat op een boerenbaantje, waar niet meer dan anderhalve auto op kan, een vrouw in een Mercedes GLK bijna een km bleef bumperkleven, om vervolgens full speed voorbij te komen, op een plaats waar het eigenlijk bijna niet mogelijk was. Terwijl zij toch gewoon 70 per uur reed, op dat moment.
                                    Jij bent mee als begeleider, in feite zou je bij die madam in haar GLK wat meer naar 't midden moeten gaan, stoppen en gaan vragen wat er precies scheelt. Kennelijk heeft ze geen respect voor leerlingchauffeurs terwijl ze het concept veilig rijden zelf nog niet onder de knie heeft.

Comment

Ik betrap mezelf er soms ook op dat ik wat ongeduldiger achter het stuur zit als er een L voor me rijdt (indien die 10km/u trager rijdt dan toegelaten). Dan haal ik die ook meestal in zodat ik niet de hele tijd moet bumperkleven (en die leerling zich niet op zijn/haar ongemak moet voelen dan )

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Sommige van die mensen van '92 hebben wel al 3,5 jaar hun rijbewijs!
                                      Die post waar jij op reageerde dateert dan ook van 4 jaar geleden. =')

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        En zij beaamt ook dat sinds ze zonder L rijdt, mensen heel anders reageren.

een vrouw in een Mercedes GLK bijna een km bleef bumperkleven, om vervolgens full speed voorbij te komen, op een plaats waar het eigenlijk bijna niet mogelijk was.
                                        Bij mij krijgen die L-rijders juist meer krediet , je ziet al snel of er iemand achter het stuur zit die "leert rijden" en dan is het toch normaal dat ze niet zo vlot zijn als de "meer ervaren" bestuurders . ( hoewel er veel chauffeurs voor mijn part eeuwig met die L zouden kunnen/ moeten rijden )
                                        Die GLK had bij mij ook niet kunnen passeren , maar ik ga zeker niet ontkennen dat ook ik wel moeite doe om voorbij te scheuren als er een kans is....
                                        Daarentegen is er een max. snelheid voor iedereen en dan zet ik de cc maar wat lager als de L-rijder 68 ipv 70 rijdt

Comment

L'ers krijgen bij mijn ook veel krediet. Destijds zelf genoeg geambeteerd geweest toen ik met mijn L rond reed. Nochtans ik reed toen verre van als een slak

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X