Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijden met een "L"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

    Die post waar jij op reageerde dateert dan ook van 4 jaar geleden. =')
    Had ik even niet gezien!

    Sent from my HTC One using Tapatalk
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

    2007 BMW E91 318d - 122pk

    Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Ik ben momenteel mijn jongste dochter aan het leren rijden, en heb ook het gevoel dat mensen zéér onbeschoft kunnen zijn tegen leerling chauffeurs.
      Had 2 jaar geleden al hetzelfde gevoel bij mijn oudste. En zij beaamt ook dat sinds ze zonder L rijdt, mensen heel anders reageren.

      Dit weekend nog meegemaakt, dat op een boerenbaantje, waar niet meer dan anderhalve auto op kan, een vrouw in een Mercedes GLK bijna een km bleef bumperkleven, om vervolgens full speed voorbij te komen, op een plaats waar het eigenlijk bijna niet mogelijk was. Terwijl zij toch gewoon 70 per uur reed, op dat moment.
      probeer gewoon buiten de spitsuren te rijden en je zal weinig tot geen opmerkingen krijgen.
      of vermijd zeker drukke punten op dergelijke momenten

      succes met de lessen en ... examen

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        probeer gewoon buiten de spitsuren te rijden en je zal weinig tot geen opmerkingen krijgen.
        of vermijd zeker drukke punten op dergelijke momenten

        succes met de lessen en ... examen
        Hij heeft het over een gebeurtenis op een boerenbaan tijdens het weekend, veel spits zal er niet aan geweest zijn. Gewoon een inzichtsloze lompe geit die zichzelf boven de rest plaatst. Bij mij was ze nooit voorbij geraakt. Maar ik ben geen jong meisje en ik heb al wat meer ervaring natuurlijk.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          tis geen overtreding, en als je de baan niet goed kent zelfs veel veiliger soms



          maar 'zomaar' trager rijden om van het uitzicht te genieten is een ergernis voor velen



          ik werd op mijn eerste rijexamen gebuist omdat ik in 1 straat 50 bleef rijden ipv te versnellen naar de max toegelatensnelheid 70 😒





          Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            tis geen overtreding, en als je de baan niet goed kent zelfs veel veiliger soms



            maar 'zomaar' trager rijden om van het uitzicht te genieten is een ergernis voor velen



            volledig akkoord, maar liever niet tijdens de ochtendspits



            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              heb da is gevraagd aan nen agent en die zee da er boetes konden opstaan dus ik zeg maar enkel wat hij zei



              de staat heeft centen nodig 😉







              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                16-jarige tuft met onverzekerd wrak door Mechelen

                De politie van Mechelen heeft gisteravond een zestienjarige autobestuurder aan de kant gezet. De jongen reed met een wrak door Mechelen, meldt commissaris Maurice Dommicent.

                Intensief zoekwerk
                Tijdens een patrouille viel het oog van de agenten op het verdachte rijgedrag van de bestuurder. Toen de chauffeur de politieaandacht opmerkte, scheurde hij er vandoor, achternagezeten door de politie. Aanvankelijk kon hij ontkomen, maar na intensief zoekwerk slaagde de politie erin het voertuig en de chauffeur wat later te klissen in de Duivenstraat.

                Niets in orde
                De chauffeur bleek amper zestien jaar, en dus niet over een rijbewijs te beschikken. Bovendien reed hij rond met een wrak dat niet verzekerd, niet ingeschreven en niet geldig geschouwd was. Tot slot bleek dat de nummerplaat die aan de wagen hing, geseind stond als gestolen. De jongeman mocht na verhoor beschikken, de politie zet het onderzoek verder. (belga/sam) 11/12/09 15u00


                http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...Mechelen.dhtml



                kennis van mij werd aan de kant gezet met de wagen toen hij een paar weken rijverbod had, niet verstandig maar het was een nood geval.

                Resultaat? 2 weken op vakantie in vorst!!
                Iedereen is er toch mee akkoord dat dit criminaliteit van de bovenste plank is ......
                Absurd gewoon





                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                  ik werd op mijn eerste rijexamen gebuist omdat ik in 1 straat 50 bleef rijden ipv te versnellen naar de max toegelatensnelheid 70 ��





                  Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                  Als ze u maar kunnen kloten, ik reed volgens de examinator ook te traag, terwijl dat totaal niet het geval was.
                  Maar het is dan zijn woord tegen dat van mij, en die rotzakken hebben natuurlijk altijd gelijk.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #49
                    toen ik mijn rijexamen deed, had de instructeur mij op voorhand al vermeld dat ik opmerkingen ging krijgen en dat je je daar niet mag door afleiden. t is niet omdat je een opmerking krijgt dat je al gebuisd bent.

                    ik heb de hele rit geen opmerking gehad en heb wel wat flaters begaan. doch geslaagd voor examen.
                    elke regel die ik kende heb ik dan ook uitdrukkelijk toegepast. accelereren tot 65 als je in zone 70 zit om duidelijk te maken dat je WEET dat je 70mag.
                    iemand die 50blijft rijden, geeft zo een signaal: ik weet niet hoe hard ik mag, dus ga maar veilig spelen.
                    ok, t is geen overtreding in dit geval. voor tzelfde zit je in zone 30 en heb je wel een zware overtreding.
                    kortweg LAAT ZIEN dat je de regels kent.

                    ik reed op het examen op een grote baan, in de verte een bocht met volle middenlijn. er rijd een fietser op mijn vak. ik laat het gas los met de bedoeling achter de fietser te blijven tot na de bocht (had geen vrij zicht of er verkeer aankwam). toen ik dan achter de fietser reed, bleek deze minder dan 10km/h te rijden. ik besliste om daar naar 2de te gaan en dan de fietser nog over te gaan voor de bocht en voor de witte lijn. later zei de instructeur dat die daar dacht dat ze mij gingen buizen. die zei ook dat ik duidelijk liet merken dat ik alle regeltjes kende en hierdoor waarschijnlijk toch geslaagd was.

                    ze zijn niet allemaal slecht. ik heb praktijkexamen gedaan van A3, B en A1 en geenenkele keer moeten terugkomen

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                      ik werd op mijn eerste rijexamen gebuist omdat ik in 1 straat 50 bleef rijden ipv te versnellen naar de max toegelatensnelheid 70 
                      twijfelachtig of je daar alleen voor gebuisd bent geweest. Je zal hoogstwaarschijnlijk tijdens het rijden een opmerking gekregen hebben dat je met aangepaste snelheid moest rijden. 2 keer willen ze dat zeggen, maar als ze u teveel moeten wijzen op dergelijke fouten, dan zijt ge terecht gebuisd.
                      Voor velen is het rijexamen een heel stressvolle gebeurtenis waarbij de stress de dagen ervoor wordt opgebouwd. Als je dan gebuisd bent is het heel normaal dat je teleurgesteld bent want je had meer verwacht. Het makkelijkste wat je dan kan doen is de fout bij de examinator te leggen. Moeilijker is het bijgeleverde blad na te lezen en na te kijken wat je kan verbeteren naar het volgende examen toe. Je kan trouwens in elk examencentrum een kaart bekijken waar de punten opstaan langswaar men rijdt voor het examen. Maw je kan je perfect voorbereiden om uw slaagkansen zo hoog mogelijk te maken. En de grootste factor tot succes is het eindeloze oefenen. Hoe meer uren je in de 'benen' hebt hoe groter de kans dat je tijdens het examen kan terugvallen op aangeleerde automatismen en je je daardoor volledig kan focussen op het naleven van het verkeersreglement en het tonen van verkeersinzicht.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #51
                        Ik heb nooit opmerkingen van de examinator gehad tijdens het rijden, niet één, geen enkele van de 4 keer dat ik geweest ben.
                        Ik kende ook alle regeltjes perfect in die tijd (nu nog altijd vrij goed trouwens), en liet dat ook merken zoals fcapri zegt.

                        Toch hebben die mannen allerlei onzin uit hunnen duim zitten zuigen om mij te kunnen flessen!
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #52
                          met 95% van de mensen met wie ik meerijd en die al een rijbewijs hebben, merk ik toch op hoeveel ze wel vergeten zijn. En dan spreek ik niet over de juiste remtechniek, schakelen en dergelijke. Maar wel over verkeersinzicht, veiligheid, enzovoort. Essentiële dingen dus.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            met 95% van de mensen met wie ik meerijd en die al een rijbewijs hebben, merk ik toch op hoeveel ze wel vergeten zijn. En dan spreek ik niet over de juiste remtechniek, schakelen en dergelijke. Maar wel over verkeersinzicht, veiligheid, enzovoort. Essentiële dingen dus.
                            Ge moogt wel eens meerijden met mij en commentaar geven!
                            Als ik mijn leeftijdsgenoten aka kenissen zie rijden denk ik toch veel van oeioeioei ze kunnen goed rijden maar inzicht en veiligheid.....
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                              ik werd op mijn eerste rijexamen gebuist omdat ik in 1 straat 50 bleef rijden ipv te versnellen naar de max toegelatensnelheid 70 😒





                              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                              Heb die opmerking ook gekregen, ik reed telkens 10-15km/u te traag om 'zeker' te zijn, hoorde ik vanop de achterbank een geluid komen: "Waar je 50 mag rijden kan je best ook 50 rijden hoor"
                              Was mijn enigste opmerking maar ik was hier door wel niet gebuisd.

                              Sent from my HTC One using Tapatalk
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                              2007 BMW E91 318d - 122pk

                              Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                Ge moogt wel eens meerijden met mij en commentaar geven!
                                Als ik mijn leeftijdsgenoten aka kenissen zie rijden denk ik toch veel van oeioeioei ze kunnen goed rijden maar inzicht en veiligheid.....
                                wie kijkt er nog consequent over zijn rechterschouder bij het naderen van een kruispunt waar hij/zij rechtsaf moet? Spiegel met dodehoekspiegel is niet genoeg. Zelfde voor links: u staat te wachten aan een hindernis op de rijbaan tot u door kan rijden: wie kijkt dan in zijn spiegels en snel nog even naar links alvorens door te rijden? Wie zet er zijn richtingaanwijzer aan bij het wachten achter een hindernis op de rijbaan? Wie kijkt bij het oprijden van een voorrangsbaan ook eens naar rechts om zeker te zijn dat er geen inhalend voertuig op zijn rijrichting zit?
                                De meeste ongevallen gebeuren door dat mensen niet goed rond zich kijken en zich bewust zijn van de verkeerssituatie rondom hen. Dan mogen de anderen rondom u nog fouten maken, als gij ze maar gezien hebt. Het gaat hier dus helemaal niet over wie dat in zijn recht is of wie dat fout is. Het beste ongeval is hetgeen dat niet gebeurd.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  wie kijkt er nog consequent over zijn rechterschouder bij het naderen van een kruispunt waar hij/zij rechtsaf moet? Spiegel met dodehoekspiegel is niet genoeg. Zelfde voor links: u staat te wachten aan een hindernis op de rijbaan tot u door kan rijden: wie kijkt dan in zijn spiegels en snel nog even naar links alvorens door te rijden? Wie zet er zijn richtingaanwijzer aan bij het wachten achter een hindernis op de rijbaan? Wie kijkt bij het oprijden van een voorrangsbaan ook eens naar rechts om zeker te zijn dat er geen inhalend voertuig op zijn rijrichting zit?
                                  De meeste ongevallen gebeuren door dat mensen niet goed rond zich kijken en zich bewust zijn van de verkeerssituatie rondom hen. Dan mogen de anderen rondom u nog fouten maken, als gij ze maar gezien hebt. Het gaat hier dus helemaal niet over wie dat in zijn recht is of wie dat fout is. Het beste ongeval is hetgeen dat niet gebeurd.
                                  Het niet hebben van dodehoekspiegels heeft zo zijn voordelen heb ik de indruk (zolang je er bewust van bent).

                                  Ik merk wel dat door het feit dat ik vaak rijd met auto's zonder rechterspiegel, dat ik altijd over mijn rechterschouder kijk. Die luxe van dodehoekspiegels / twee buitenspiegels heeft dus niet altijd voordelen

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    wie kijkt er nog consequent over zijn rechterschouder bij het naderen van een kruispunt waar hij/zij rechtsaf moet? Spiegel met dodehoekspiegel is niet genoeg. Zelfde voor links: u staat te wachten aan een hindernis op de rijbaan tot u door kan rijden: wie kijkt dan in zijn spiegels en snel nog even naar links alvorens door te rijden? Wie zet er zijn richtingaanwijzer aan bij het wachten achter een hindernis op de rijbaan? Wie kijkt bij het oprijden van een voorrangsbaan ook eens naar rechts om zeker te zijn dat er geen inhalend voertuig op zijn rijrichting zit?
                                    De meeste ongevallen gebeuren door dat mensen niet goed rond zich kijken en zich bewust zijn van de verkeerssituatie rondom hen. Dan mogen de anderen rondom u nog fouten maken, als gij ze maar gezien hebt. Het gaat hier dus helemaal niet over wie dat in zijn recht is of wie dat fout is. Het beste ongeval is hetgeen dat niet gebeurd.
                                    Aanwezig.
                                    Ik moet zeggen dat het wel bijna allemaal dingen zijn die ik na het afleggen van mijn examen wat verloren geraakt was, maar door veel op de baan te zijn, die vanzelf terug keren.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      L'ers krijgen bij mijn ook veel krediet. Destijds zelf genoeg geambeteerd geweest toen ik met mijn L rond reed. Nochtans ik reed toen verre van als een slak


                                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                                      idem.


                                      bij mij keken veel mensen soms verbaast op, dat ik met mijn L sneller weg was aan het licht dan hen.

                                      of dat ik mensen inhaalde op de autostrade, was precies ook not done destijds.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        wie kijkt er nog consequent over zijn rechterschouder bij het naderen van een kruispunt waar hij/zij rechtsaf moet? Spiegel met dodehoekspiegel is niet genoeg. Zelfde voor links: u staat te wachten aan een hindernis op de rijbaan tot u door kan rijden: wie kijkt dan in zijn spiegels en snel nog even naar links alvorens door te rijden? Wie zet er zijn richtingaanwijzer aan bij het wachten achter een hindernis op de rijbaan? Wie kijkt bij het oprijden van een voorrangsbaan ook eens naar rechts om zeker te zijn dat er geen inhalend voertuig op zijn rijrichting zit?
                                        De meeste ongevallen gebeuren door dat mensen niet goed rond zich kijken en zich bewust zijn van de verkeerssituatie rondom hen. Dan mogen de anderen rondom u nog fouten maken, als gij ze maar gezien hebt. Het gaat hier dus helemaal niet over wie dat in zijn recht is of wie dat fout is. Het beste ongeval is hetgeen dat niet gebeurd.
                                        Ik heb die dingen allemaal altijd al gedaan, ook tijdens mijn examens (alle 4), en doe het nu nog steeds.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • #60
                                          af en toe rij ik met een auto met een l

                                          ik ervaar geen kloten ander gedrag als ik ermee rijd, veel zit in't koppeke ook

                                          Comment

                                          Working...
                                          X