Goeiedag!
Ik heb een vreemde vraag.
In december van dit jaar vertrek ik voor een 8maand durende overland expeditie van Kaapstad (Zuid-Afrika) naar Londen.
Ik heb onlangs een voertuig aangekocht in Zuid-Afrika (Toyota Hilux) en zou die graag bij aankomst in Europa importeren in Belgie. De vraag is hoe dit in zn werk gaat. Ik weet niet waar gestart om dit probleem op te lossen.
Het zou me ENORM helpen indien iemand me wat verder kon helpen met
- greencard voor europa (waar te verkrijgen) ik kom via Istanbul binnen in Europa.
- importeren in Belgie (voorwaarden, kosten, hoe lang duurt het)
- homologeren (stuurwiel is aan de rechterkant van de auto)
- keuren
Moet er nog btw betaald worden bij het importeren? Het is een tweedehands jeep met meer dan 200.000km.
Alvast bedankt
Pieter-Jan
Ik heb een vreemde vraag.
In december van dit jaar vertrek ik voor een 8maand durende overland expeditie van Kaapstad (Zuid-Afrika) naar Londen.
Ik heb onlangs een voertuig aangekocht in Zuid-Afrika (Toyota Hilux) en zou die graag bij aankomst in Europa importeren in Belgie. De vraag is hoe dit in zn werk gaat. Ik weet niet waar gestart om dit probleem op te lossen.
Het zou me ENORM helpen indien iemand me wat verder kon helpen met
- greencard voor europa (waar te verkrijgen) ik kom via Istanbul binnen in Europa.
- importeren in Belgie (voorwaarden, kosten, hoe lang duurt het)
- homologeren (stuurwiel is aan de rechterkant van de auto)
- keuren
Moet er nog btw betaald worden bij het importeren? Het is een tweedehands jeep met meer dan 200.000km.
Alvast bedankt
Pieter-Jan
Comment