... En een verzekering kan overgaan tot een regres-vordering als zij geld moeten uitkeren aan derden en de bestuurder door een rechter veroordeeld is voor 'dronkenschap'. Die veroordeling krijg je enkel als je ook uiterlijke kenmerken van dronkenschap vertoont, bovenop de bewezen alcoholintoxicatie. Die regres-vordering is overigens niet onbeperkt. Het maximum bedrag dat de maatschappij mag terugeisen is bijna 31000€.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wie is er in fout!!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenAls een dronken persoon een mens doodrijdt, zegt men vaak: 'Hij mag heel z'n leven betalen aan de slachtoffers' . Dat klopt dat eigenlijk niet, want het max is 31000 EUR dat de verzekering mag eisen.. ?
Of redeneer je anders?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenOh, dan valt dat allemaal goed mee...
Of redeneer je anders?
Nuja, het maximum van 31000 euro is ook niet mals, maar in vergelijking met een mensenleven heel goedkoop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk BerichtenBegin december komt dit dus voor de rechtbank... en ik vroeg mij af wie hier nu zijn gelijk zou halen. Het is mijn eerste ongeval in de 5 jaar dat ik met de auto rij en spijtig genoeg was het meteen voor mij een kostelijke zaak.
Mezelf: €30 x 5.5
Tegenpartij: €200 (x 5.5 vermoed ik?) + maand rijverbod
Waarvoor zijn die vermenigvuldigingen eigenlijk?
Edit: zelf al gevondenhttp://www.wegcode.be/actueel.php?nr=69
Last edited by Ronin; 09/12/2009, 01:33.
Comment
Comment