Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie is er in fout!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wie is er in fout!!

goeiendag,

had vandaag een ongeval met mijn wagen,er is twijfel wie in fout is.
    het gebeurde als volgt: ik stond geparkeerd met mijn wagen op een parking van een lokale GB.naast mij was er een plek vrij.op het moment dat ik mijn parkeerplaats wou verlaten kwam er nog een auto voorbij gereden.ik wachtte tot ze voorbij was,op dat moment rij ik achteruit mijn parkeerplaats uit.net wanneer ik uit mijn parkeerplaats ben rijdt zij achteruit in de plek vrij naast mij waardoor we elkaar aanrijden ik met mijn voorkant links van mijn wagen en zei haar achterkant links.wie is in fout?

op een private parking is het over het algemeen elk voor zich tenzij iemand wil plooien en zijn verzekering aanspreekt.

Comment

... En iedereen die achteruit rijdt voert een manoever uit en moet voorrang geven aan alle andere weggebruikers.

Maar het terug in beweging brengen van een voertuig is ook een manoever, waarbij je ook voorrang moet geven aan alle weggebruikers...

En als je beiden tegelijk een manoever uitvoert, gaat men vaak over op "voorrang aan rechts".

Comment

Heb een tijdje geleden iets gelijkaardigs meegemaakt, maar wel op de parking van Delhaize (vandaar het verschil)

Neeje, ik rij achteruit uit mijn vak en sta klaar om weg te rijden. Op dat moment schiet opa zich ook uit zijn gat en creëert een nieuw design voor mijn achtervleugel... We hebben de papieren ingevuld en elk bij onze verzekeraar binnen gebracht. Ik heb alle schade terug getrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
          Heb een tijdje geleden iets gelijkaardigs meegemaakt, maar wel op de parking van Delhaize (vandaar het verschil)

Neeje, ik rij achteruit uit mijn vak en sta klaar om weg te rijden. Op dat moment schiet opa zich ook uit zijn gat en creëert een nieuw design voor mijn achtervleugel... We hebben de papieren ingevuld en elk bij onze verzekeraar binnen gebracht. Ik heb alle schade terug getrokken.
          Je stond stil, wellicht daarom dat je in je recht was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            Je stond stil, wellicht daarom dat je in je recht was.
            idd, het verhaal van svenls is iets complexer. In zijn geval denk ik "elk-voor-zich".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svensl Bekijk Berichten
              goeiendag,

had vandaag een ongeval met mijn wagen,er is twijfel wie in fout is.
              het gebeurde als volgt: ik stond geparkeerd met mijn wagen op een parking van een lokale GB.naast mij was er een plek vrij.op het moment dat ik mijn parkeerplaats wou verlaten kwam er nog een auto voorbij gereden.ik wachtte tot ze voorbij was,op dat moment rij ik achteruit mijn parkeerplaats uit.net wanneer ik uit mijn parkeerplaats ben rijdt zij achteruit in de plek vrij naast mij waardoor we elkaar aanrijden ik met mijn voorkant links van mijn
              wagen en zei haar achterkant links.wie is in fout?
              Ik vermoed fifty - fifty. Je doet beiden een manoeuver dus gedeeltelijke fout

@krizie: jouw reply is sowieso fout aangezien er een openbaar karakter is
              @ wooter: ik vrees ervoor dat die voorrang van rechts daarbij niet telt.
              @ MMVV: Uw geval is compleet anders natuurlijk
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

bij gelijktijdig manoeuvre geldt de voorrang van rechts, geen fifty-fifty dus. (en dat is geen vermoeden)
                saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                Porsche 993 (1994)

Comment

mijn raad is, kom met de andere partij overeen om de papieren voor de verzekering in te vullen en laat de verzekering dit uit vechten.

Comment

Geen openbare weg, dus geen regels. Kom overeen !

En als de andere wegrijdt, getuigen zoeken en flikken bellen

Comment

Ik heb dit jaar ook een ongeval gehad op een parking en dit komt binnen een maandje voor de rechtbank.

Oranje wagen: andere persoon
                      Lichtblauwe wagen: mezelf
                      Rode wagen: geparkeerde wagen
                      Donkerblauwe wagen: geparkeerde Opel Zafira

Ik rij ter hoogte van de Zafira de parking op om eigenlijk meteen terug naar links te gaan om mij te draaien. Omdat ik niet zoveel zie door de Zafira rij ik stilletjes (borduur is daar ook niet echt 100% dus rij ik er sowieso traag op) en op het moment ik met de neus van mijn auto voorbij de Zafira ben rijdt de persoon met de oranje wagen tegen mij. Gevolg: rechterflank vooraan kapot, motorkap scheef, etc...

Persoon in de oranje wagen was dronken en reed te snel volgens de politie. Had hij de toegelaten snelheid gereden was er volgens de agenten niet zo'n schade geweest aan mijn wagen.

Begin december komt dit dus voor de rechtbank... en ik vroeg mij af wie hier nu zijn gelijk zou halen. Het is mijn eerste ongeval in de 5 jaar dat ik met de auto rij en spijtig genoeg was het meteen voor mij een kostelijke zaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                        Geen openbare weg, dus geen regels.
                        Fout.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                          Fout.
                          Ja kom zeg, ik beoel ook niet dat ge uw geweer moogt nemen en alle inzittenden van de andere wagen moogt afknallen ... maar als ge een kopie van het verkeersreglement neemt, mag je dat naast u leggen.

Wat is de maximumsnelheid op een parkeerterrein, 90 kmu ? En kom niet af met, er staat een bord van 15 bij het binnenkomen, wel, dan telt dan enkel op de oprit van die parking, en dan nog, die borden tellen niet als het niet openbare weg is, dus zelfs daar tellen die borden eigenlijk niet, laat staan op de rest van de parking. En manuevers ? Iedereen maakt maneuvers op een parking, hallo ?

Comment

Ja kom zeg, ik beoel ook niet dat ge uw geweer moogt nemen en alle inzittenden van de andere wagen moogt afknallen ... maar als ge een kopie van het verkeersreglement neemt, mag je dat naast u leggen.

Wat is de maximumsnelheid op een parkeerterrein, 90 kmu ? En kom niet af met, er staat een bord van 15 bij het binnenkomen, wel, dan telt dan enkel op de oprit van die parking, en dan nog, die borden tellen niet als het niet openbare weg is, dus zelfs daar tellen die borden eigenlijk niet, laat staan op de rest van de parking. En manuevers ? Iedereen maakt maneuvers op een parking, hallo ?
                            Pak is een keer héél diep adem, het zal u goed doen . quadrifoglio heeft gelijk. Deze parking heeft een openbaar karakter dus er zijn WEL regels...

@ krizie: uw voorstel is mss zo slecht nog niet... Ik denk dat dat het niet zo eenvoudig is...
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ronin,

Voorzichtige inschatting van de uitspraak van de rechter:
                              • Jij verantwoordelijk voor het ongeval omdat je een parkeerplaats verlaat. Het verlaten van een parkeerplaats is een manoever, en bij elk manoever moet je voorrang geven aan alle andere weggebruikers.
                              • Hij een boete en mogelijks rijverbod naargelang de zwaarte van de alcoholintoxicatie, als deze is vastgesteld door de politie. Mogelijks een gedeelde verantwoordelijkheid als onbetwist is vastgesteld dat zijn snelheid onaangepast was, maar volgens mij nooit meer dan 50% omdat de voorrangsplicht niet bij hem lag maar bij jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk Berichten
                                Ik heb dit jaar ook een ongeval gehad op een parking en dit komt binnen een maandje voor de rechtbank.

Oranje wagen: andere persoon
                                Lichtblauwe wagen: mezelf
                                Rode wagen: geparkeerde wagen
                                Donkerblauwe wagen: geparkeerde Opel Zafira

Ik rij ter hoogte van de Zafira de parking op om eigenlijk meteen terug naar links te gaan om mij te draaien. Omdat ik niet zoveel zie door de Zafira rij ik stilletjes (borduur is daar ook niet echt 100% dus rij ik er sowieso traag op) en op het moment ik met de neus van mijn auto voorbij de Zafira ben rijdt de persoon met de oranje wagen tegen mij. Gevolg: rechterflank vooraan kapot, motorkap scheef, etc...

Persoon in de oranje wagen was dronken en reed te snel volgens de politie. Had hij de toegelaten snelheid gereden was er volgens de agenten niet zo'n schade geweest aan mijn wagen.

Begin december komt dit dus voor de rechtbank... en ik vroeg mij af wie hier nu zijn gelijk zou halen. Het is mijn eerste ongeval in de 5 jaar dat ik met de auto rij en spijtig genoeg was het meteen voor mij een kostelijke zaak.
                                case closed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  case closed
                                  Naïeveling. Bij een ongeval is de oorzaak van tel, niet wie het meeste alcohol heeft gezopen of dope heeft gerookt.

Comment

Het leuke is dat een openbare parking (hence the name), aanzien wordt als een openbare weg.

'De volkswijsheid' zegt dat het op een parking altijd 50/50 is.
                                    'Volkswijsheid' is af en toe dan ook een misleidende benaming.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ronin,

Voorzichtige inschatting van de uitspraak van de rechter:
                                      • Jij verantwoordelijk voor het ongeval omdat je een parkeerplaats verlaat. Het verlaten van een parkeerplaats is een manoever, en bij elk manoever moet je voorrang geven aan alle andere weggebruikers.
                                      • Hij een boete en mogelijks rijverbod naargelang de zwaarte van de alcoholintoxicatie, als deze is vastgesteld door de politie. Mogelijks een gedeelde verantwoordelijkheid als onbetwist is vastgesteld dat zijn snelheid onaangepast was, maar volgens mij nooit meer dan 50% omdat de voorrangsplicht niet bij hem lag maar bij jou.
                                      zo is het en niet anders. die persoon wordt enkel beticht op dronkenschap.
                                      de volledig oorzaak van het ongeval gaat naar Ronin.

sorry

Comment

Tja... pech.

Ik had het wel al gedacht hoor dat ik in fout zou zijn maar hoopte een beetje op iets dat een kennis zei van "bij dronkenschap vervalt het recht tot sturen" maar het zal waarschijnlijk wel uitdraaien zoals jullie zeggen.

Nu goed... het is al 6 maand geleden en denk er eigenlijk al niet meer aan... is al lang betaald en vergeten.

Comment

Working...
                                        X