Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officiële nummerplaat vernieuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Officiële nummerplaat vernieuwen

    Ik heb 't volgende probleem:

    Mijn officiële nummerplaat (achteraan) is dringend aan vernieuwing toe (al x-aantal keer bijgeschilderd en stillaan niet meer mooi).
    Ik zou ze naar mijn verzekeringsagent kunnen brengen of opsturen naar DIV maar het probleem is dat de wagen dagelijks moet gebruikt worden en dus niet enkele dagen zonder plaat kan rijden.

    Op welke manier kan ik dit oplossen zodat de wagen ten allen tijde kan gebruikt worden? Ik zou dus eigenlijk op 1 dag de oude moeten kunnen inruilen voor de nieuwe.

    Kan dat? En welke stappen moet ik hiervoor ondernemen/waar moet ik zijn? En wat gaat dit grapje kosten?

    thx.

  • #2
    Voor een beschadigde of verloren geraakte nummerplaat kunt u een duplicaat aanvragen. U kunt uw beschadigde nummerplaat terugsturen naar de DIV, maar dan zit u een tijdje zonder kentekenplaat. Om dit te vermijden, kunt u een aanvraag tot een duplicaat indienen in een bijkantoor of bij de Brusselse loketten van de DIV.

    Bron: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...g/nummerplaat/

    Edit:
    Duplicaat van een beschadigde plaat

    Het is mogelijk een duplicaat van een BESCHADIGDE NORMALE PLAAT te bekomen. Het aanvraagformulier moet vergezeld zijn van de beschadigde plaat. In vak P1 moet een kruisje geplaatst worden naast (2) "plaat beschikbaar". In vak "U1" (eventuele bijkomende inlichtingen) schrijft u "AANVRAAG DUPLICAAT BESCHADIGDE PLAAT". Op het formulier moet het verzekeringsvignet geplakt worden.
    Op de plaat zelf, vermeldt u "DIT IS EEN BESCHADIGDE PLAAT IN RUIL VOOR EEN DUPLICAAT, ZIE BIJGEVOEGD FORMULIER, NIET SCHRAPPEN", zo zal het personeel van de DIV dat de post opent ervoor zorgen dat de plaat niet per vergissing geschrapt wordt.
    Het aanvragen van een duplicaat heeft wel als nadeel dat de automobilist gedurende de tijd die nodig is voor de aanmaak en de verzending van het duplicaat (tien werkdagen), zonder nummerplaat zit.
    Om tijd te winnen kunt u steeds uw aanvraag bij DE LOKETTEN VAN DE DIV TE BRUSSEL OF IN DE PROVINCIALE ANTENNES indienen. Vergeet niet het formulier degelijk in het vullen.
    De loketbediende zal dan uw aanvraag in ontvangst nemen en in de computer inladen. U behoudt de oude plaat om verder uw wagen te mogen gebruiken en u komt later, op een vastgestelde datum terug om het duplicaat aan het loket af te halen, in ruil voor de beschadigde plaat.
    Wenst u het duplicaat thuis te ontvangen, dan dient u de aanvraag en de beschadigde plaat samen naar de DIV te Brussel te sturen.

    bron: http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexR...nl%2Ffaqnl.htm
    Last edited by elio; 06/12/2009, 18:02.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Voor een beschadigde of verloren geraakte nummerplaat kunt u een duplicaat aanvragen. U kunt uw beschadigde nummerplaat terugsturen naar de DIV, maar dan zit u een tijdje zonder kentekenplaat. Om dit te vermijden, kunt u een aanvraag tot een duplicaat indienen in een bijkantoor of bij de Brusselse loketten van de DIV.

      Bron: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...g/nummerplaat/

      Edit:
      Duplicaat van een beschadigde plaat

      Het is mogelijk een duplicaat van een BESCHADIGDE NORMALE PLAAT te bekomen. Het aanvraagformulier moet vergezeld zijn van de beschadigde plaat. In vak P1 moet een kruisje geplaatst worden naast (2) "plaat beschikbaar". In vak "U1" (eventuele bijkomende inlichtingen) schrijft u "AANVRAAG DUPLICAAT BESCHADIGDE PLAAT". Op het formulier moet het verzekeringsvignet geplakt worden.
      Op de plaat zelf, vermeldt u "DIT IS EEN BESCHADIGDE PLAAT IN RUIL VOOR EEN DUPLICAAT, ZIE BIJGEVOEGD FORMULIER, NIET SCHRAPPEN", zo zal het personeel van de DIV dat de post opent ervoor zorgen dat de plaat niet per vergissing geschrapt wordt.
      Het aanvragen van een duplicaat heeft wel als nadeel dat de automobilist gedurende de tijd die nodig is voor de aanmaak en de verzending van het duplicaat (tien werkdagen), zonder nummerplaat zit.
      Geen optie dus, want ik zou enkele dagen zonder wagen zitten.


      Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Om tijd te winnen kunt u steeds uw aanvraag bij DE LOKETTEN VAN DE DIV TE BRUSSEL OF IN DE PROVINCIALE ANTENNES indienen. Vergeet niet het formulier degelijk in het vullen.
      De loketbediende zal dan uw aanvraag in ontvangst nemen en in de computer inladen. U behoudt de oude plaat om verder uw wagen te mogen gebruiken en u komt later, op een vastgestelde datum terug om het duplicaat aan het loket af te halen, in ruil voor de beschadigde plaat.
      Wenst u het duplicaat thuis te ontvangen, dan dient u de aanvraag en de beschadigde plaat samen naar de DIV te Brussel te sturen.

      bron: http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexR...nl%2Ffaqnl.htm
      Dit zou de oplossing zijn. Wat kost dit? Wetende dat mijn plaat niet stuk is?
      En waar vind ik die provinciale antennes?

      Comment


      • #4
        Ik heb onlangs de plaat van m'n oma opgefrist, alle verf afweken, opnieuw verven in wit en dan gewoon doppen die de rode verf. (zo krijg je een effect al ware ze nieuw)

        Dus eigenlijk moet de nummerplaat niet per sé worden vernieuwd.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Ik heb onlangs de plaat van m'n oma opgefrist, alle verf afweken, opnieuw verven in wit en dan gewoon doppen die de rode verf. (zo krijg je een effect al ware ze nieuw)

          Dus eigenlijk moet de nummerplaat niet per sé worden vernieuwd.
          Dat dat illegaal is laten we even buiten beschouwing

          Comment


          • #6
            Ik heb 2 jaar geleden een duplicaat aangevraagd via het provinciale loket. Formulier ingevuld, afgegeven aan het loket en een kaartje gekregen wanneer ik ze mocht gaan halen. Op de vermelde datum terug naar het loket met de oude/beschadigde plaat en meteen de nieuwe in ontvangst mogen nemen. Geen idee of ik toen iets heb moeten betalen, maar als er een kostprijs aan verbonden is, dan zal het niet veel zijn, anders zou ik het me wel herinneren.
            Er komt wel een rode markering op je nieuwe plaat om aan te tonen dat het een duplicaat is.

            Comment


            • #7
              Ik heb het zo gedaan : ( vorige nr-plaat , nu heb ik een andere)

              Nr-plaat opgegeven als verloren en via mijn verzekeraar een nieuwe aangevraagd ;
              Week erop kwam de nieuwe toe en heb ik de oude in de vuilbak gegooid

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                Ik heb onlangs de plaat van m'n oma opgefrist, alle verf afweken, opnieuw verven in wit en dan gewoon doppen die de rode verf. (zo krijg je een effect al ware ze nieuw)

                Dus eigenlijk moet de nummerplaat niet per sé worden vernieuwd.
                Als ik daarmee die plaat wat proper krijg wil ik 't gerust proberen.

                Ik zou dan een middel moeten hebben om die rode verf volledig te kunnen decaperen, omdat na verschillende keren bijschilderen in 't verleden de letters stillaan andere vormen aannemen .

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

                  Dit zou de oplossing zijn. Wat kost dit? Wetende dat mijn plaat niet stuk is?
                  En waar vind ik die provinciale antennes?
                  Hier vind je de antennes (vaak bij een keuringsstation): http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexR...2Fadranten.htm

                  Voor zover ik weet is de vervanging kosteloos...
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Als ik daarmee die plaat wat proper krijg wil ik 't gerust proberen.

                    Ik zou dan een middel moeten hebben om die rode verf volledig te kunnen decaperen, omdat na verschillende keren bijschilderen in 't verleden de letters stillaan andere vormen aannemen .
                    Ik heb het onlangs ook gedaan met een plaat van de Universiteit Gent. Dikke plaat met 5 karakters nog.

                    Plaat met staalborstel op slijpschijf afgeschuurd, primer erop, nummerplaat volledig in het wit gespoten. Vervolgens redelijk wat rode verf op een vlakke plaat gespoten (glas, metaal) en de nummerplaat daarop gedrukt zodat de uitstekende letters in de rode verf kwamen te liggen.

                    Op de keuring vonden ze het knap gedaan


                    edit: lees nu pas dat Martini Racing reeds hetzelfde schreef hierboven
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                      Ik heb het zo gedaan : ( vorige nr-plaat , nu heb ik een andere)

                      Nr-plaat opgegeven als verloren en via mijn verzekeraar een nieuwe aangevraagd ;
                      Week erop kwam de nieuwe toe en heb ik de oude in de vuilbak gegooid
                      Dan staat die plaat wel internationaal geseind. Je had ze ook gewoon in een postbus (van de post hé) kunnen droppen.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • #12
                        Even 6jaar bumpen

                        MAg je een 5letterplak nog herschilderen?
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Mocht vroeger al niet, dus nu ook niet.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #14
                            Je kunt het proberen en hopen dat ze niet moeilijk doen op de keuring. Of 1000 ballen neerleggen om te personaliseren, maar dan gaat de charme mee verloren

                            Comment


                            • #15
                              er zijn plaatsen waar ze duplicaten maken zoals de originelen.

                              ze nemen een witte plaat, ze drukken daar de letters door waardoor je het relief hebt maar nog altijd 1 grote witte plaat.
                              en dan gaat dat is een soort machiene die er een rode film over drukt (soort van grote dyno labeler).
                              dit is mijn voorste copy van de escort


                              en de achterste:

                              buiten het DIV logo is er quasi geen verschil te zien (tankstation naast de keuring in harelbeke maakt zulke platen)

                              als je met een oude plaat dus het rode eens zou verwijderen, en dan bij zo een diplucaatmaker jouw originele plaat door de machine duwt om die rode film erop te leggen, krijg je dus weer een zo goed als originele, weliswaar nu wel met die donkere robijnrode kleur

                              Comment


                              • #16
                                Men veranderd alles zodat je niks meer weet .'k Ben 2 maal naar Kontich gereden. Wel met dat formulier voor verkoop en stempels van keuring en verzekering. En nog voor de nieuwe nr-platen met '1' erbij.
                                Doel was om mijn plaat met stempel en zeer vele gaatjes voor montage te vervangen (dezelfde tekens).
                                1° maal breng je je inschrijving,plaat,pas,etc mee en je moet de eigenaar zelf zijn
                                2° maal, na ca 14 dagen ligt je plaat klaar(en je mag iedereen voorgaan)
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Je kunt het proberen en hopen dat ze niet moeilijk doen op de keuring. Of 1000 ballen neerleggen om te personaliseren, maar dan gaat de charme mee verloren
                                  2000 voor de moment :-(

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nieuwe (Europese) plaat aanvragen is de enige correcte oplossing.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zou t zo doen: niet officiële plaat laten bijmaken, officiële plaat opsturen en nieuwe aanvragen, bijgemaakte plaat niet officiële opvijzen en wachten op de nieuwe plaat.
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • #20
                                        Je kan geen duplicaat meer verkrijgen daarvan.

                                        Plaat laten herspuiten bij een carrossier met reflecterende verf zodat er niets op aan te merken valt?
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment

                                        Working...
                                        X