Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?

Ik ben gisteravond geflitst in een zone 30, omgeving van een school. Dit gebeurde om kwart voor zeven 's avonds.

Ik vind het dus twijfelachtig om 'de veiligheid van de kinderen' als argument te gebruiken, de school is al lang gesloten! Ik weet niet of dit een voldoende argument is om een dergelijke boete te betwisten.

Verder was het bord neit goed zichtbaar, er stond niets voor of zo, maar er is geen straatverlichting in die straat en het bord staat een meter of 10 van de hoek van de straat, in 'het donker' dus.

Verder had ik deze week op radio 1 een interview gehoord, ik dacht met Anne Crevits, waarin gezegd werd dat 70% van de zone 30's niet officieel erkend zijn (of zoiets). Ik vind er niets over terug met google maar ik ben 100% zeker dat ik zoiets gehoord heb...als ik dus zou kunnen aantonen dat juridisch gezien die zone 30 niet wettig is ben ik al verder...

Ik reed iets meer dan 50 (perfect aanvaardbaar in een zone 50, want ik dacht dat ik daarin reed...) maar in een zone 30 50 rijden dat is een zware boete...

Dus:

1/ School gesloten, 18u45, is de zone 30 wettig nog geldig?
    2/ bord niet goed zichtbaar, donker geen straatverlichting en niet op de hoek, wettig in orde?
    3/ Verklaring Crevits dat 70% van de zone 30's niet wettig zijn, link: www.radio1.be/send/send/180877

Alvast bedankt voor jullie advies!

maar je wist dat daar een school was blijkbaar?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Zolang het bord niet verborgen was achter de groenvoorziening of iets dergelijks... lijkt het me vrij simpel.
      Zone 30 en je rijdt 50+

Niet fijn, maar gewoon de consequenties aanvaarden die horen bij je akties

Comment

Vaste borden met zone 30 moeten ten alle tijde gerespecteerd worden..
        Niet goed verlicht is volgens mij geen argument, dan kan je dit van veel borden zeggen, ze staan niet allemaal mooi geplaatst onder een verlichtingspaal :d
        Als je langsreed heeft je eigen autoverlichting er wel voor gezorgd dat het zichtbaar was volgens mij :p
        Te betwisten? Hangt er volgens mij vanaf hoe groot de boete zal zijn, weet dat betwisten je uiteindelijk toch wss duurder zal uitkomen....
        Last edited by ; 09/12/2009, 10:41.

Comment

Als je daadwerkelijk op 30 geflitst bent, dan vind ik dit (alweer) een schandalige actie van de politie. Dit gaat regelrecht aan het doel van de veiligheid voorbij.

Comment

Regels zijn regels, weinig aan te doen.

Midden in de nacht geflitst worden op de snelweg aan 137 is net hetzelfde.
            1991 BMW E30 318is

Comment

Ik vind het gewoonweg belachelijk dat ze de snelheidslimiet op 30 km/u houden als de school gesloten is. Tijdens het school geen problemen mee, maar ze moeten nu ook niet overdrijven he .
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

ik dacht dat de zone 30 ( school ) niet gelde in
                1) vakanties
                2) weekends
                3)na 19.00u en voor 7.00u

Comment

da's puur de mensen pesten vind ik

gewoon betalen meer kan je niet doen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    ik dacht dat de zone 30 ( school ) niet gelde in
                    1) vakanties
                    2) weekends
                    3)na 19.00u en voor 7.00u
                    enkel als er zo'n bord staat dat ze kunnen uitschakelen. op de gewone borden staat niets onder dat ze niet geldig zijn op bepaalde uren he.

de vraag of de controle nuttig was en tot veiligheid bijdroeg is iets anders. maar geldig is het zeker.

Comment

Da's een wettelijke controle , valt onder de rubriek "pest-controle".

Comment

was het niet dat ge met die borden na de schooluren, in het weekend en in de vakantie geen rekening moest houden als er een 2e bord boven staat (zo een moeder me een klein meisje in een driehoek) ?
                        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

De zone 30 is altijd geldig als het bord zichtbaar is.

Comment

en wat ivm dat artikel waarin staat dat 57% van de zone 30's juridisch niet geldig zijn?

Als ik 50 reed waar je 30 mocht zal dat al snel een boete van 150 of meer EUR zijn...

Vind het vrij frustrerend, let altijd op m'n snelheid, cruise control op als ik op de snelweg ben, en dan word je op zo'n laffe manier gepakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                              maar je wist dat daar een school was blijkbaar?
                              was nog nooit langs daar gereden, had het helemaal niet gezien...toen ik er nogmaals langzaam voorbij reed zag ik effectief dat bord staan, nooit gezien...

Comment

Als je voor de politierechter moet komen, kan het misschien wel lonen om je rechtsbijstand dat eens uit te zoeken ofdat het nodige politiereglement wel bestaat.

Passeer je niet via de rechter, zou ik er waarschijnlijk voor kiezen om de boete te betalen.

Tenslotte staat het zonebord er duidelijk, en is de verkeerswet ook duidelijk.

Comment

-----
                                  Last edited by ; 30/10/2012, 08:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CentaurOnix Bekijk Berichten
                                    Voor jou komt dit misschien over als een pestcontrole, maar je ziet nu dat ze je altijd en overal kunnen pakken; dus jij gaat vanaf nu dubbel zo goed opletten (niet alleen op die plaats), bijgevolg heeft de controle haar doel bereikt.

Te snel is te snel, niet bleiten en geen excuses zoeken; betalen en er je les uit trekken!
                                    Ben jij een politieagent of een pastoor ?

Comment

Ben ik hier dan bijna de enige die het ronduit belachelijk vind om 's avonds te gaan flitsen in een zone 30?

Als flitsen bijdraagt tot verkeersveiligheid, kan ik er perfect mee leven. 30 is nog te veel bij het oversteken van de kinderen, maar als de school gesloten is, is 50 even veilig als 30.
                                      De meeste zone 30 zijn trouwens op variabele tijdstippen, tijdens het begin en einde van de schooluren.

Ik vind het in ieder geval laag bij de gronds van de flikken, maar blijkbaar vinden velen het leuk en terecht dat er zo zielig gecontroleerd wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                                        Ben ik hier dan bijna de enige die het ronduit belachelijk vind om 's avonds te gaan flitsen in een zone 30?

Als flitsen bijdraagt tot verkeersveiligheid, kan ik er perfect mee leven. 30 is nog te veel bij het oversteken van de kinderen, maar als de school gesloten is, is 50 even veilig als 30.
                                        De meeste zone 30 zijn trouwens op variabele tijdstippen, tijdens het begin en einde van de schooluren.
                                        Nope, exactly what I said

Comment

Working...
                                        X