Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?
Gast zag dat ik nog jong was, en not happy...hij zei dat hij de boete ging laten vallen maar dat ik moest beloven dat ik me aan de regels ging houden....had 1000X meer effect dan een boete zelf, je zag dat die man een hart had en ook naar de omstandigheden keek (ik was gehaast, en het is geen doodzonde om 100 te rijden ipv 90, nobody got killed)
Misschien omdat hij geen boete kon geven ? Z'n eigen snelheidsmeter'ke is geen referentie hoor... Tenzij het zo'n geijkt geval is zoals in de zware voet (waar het dan nog eens op tape staat). Ik rij steeds op gps snelheid en ben zo reeds talloze dienstvoertuigen voorbij gegaan. De eerste die mij daarvoor op kant zet mag dreigen zoveel hij wil hoor...
Misschien omdat hij geen boete kon geven ? Z'n eigen snelheidsmeter'ke is geen referentie hoor... Tenzij het zo'n geijkt geval is zoals in de zware voet (waar het dan nog eens op tape staat). Ik rij steeds op gps snelheid en ben zo reeds talloze dienstvoertuigen voorbij gegaan. De eerste die mij daarvoor op kant zet mag dreigen zoveel hij wil hoor...
wou ik ook juist zeggen. maar stel nu dat je op een baan waar 70 mag zo'n 100 op gps een flik voorbij rijd. duidelijk zichtbaar te snel dus, kan hij dan wel een boete geven?
en over die mistlichten. het is bij wet verboden deze te gebruiken als het niet hevig regent of mistig is. Dus die boete is volledig terecht. ik rij ook graag met mistlichten op omdat ze het gezichtsveld verbreden maar het mag dus niet..
Zàààlig rijgevoel op de W124, k'heb 2 weken gezocht achter het knoppeke om ze te ontsteken, totdat ik uitgevist had dat er geen specifiek knoppeke opzat, maar aan de lichten trekken, 1x voor, 2x voor+achter was het zeker? Vanaf dan zijn de voorste niet meer uitgeweest.
t'Wordt tijd dat ze inderdaad eens iets doen aan al die DRL, en would-be DRL's, sinds de ledtechnologie wat vooruitsprong heeft gemaakt, in prijs gezakt is, gooien ze ermee naar uwe kop. Waar is de tijd dat ze 100 frank vroegen voor de blauwe led van het grootlicht van een VW ... nostalgie ... k'word oud.
Flitsen in zone 30 zeker na de schooluren is gewoon te belachelijk voor woorden, kheb in men kenniskring een hoofd van een politie zone zitten en die geeft zelf toe, dat ze op zo plaatsen moeten flitsen, vanwege de politie zoveel euro moet opbrengen om de staatkas te speizen, inbrekers en vandalen zoeken en rapporten voor schrijven dat kost gewoon teveel geld, terwijl boetes uitschrijven geld opbrengt, daarom ook dat vandalen streken amper bestraft word. Die zei ook als je tegewoordig iemand die bv spiegels van de auto afstampt, oppakt, loop die al terug vrij rond, terwijl dat jij nog aan het papierwerk zit, daarom dat ze ook 's nachts op zo belachelijke plaatsen gaan staan en heeft dus ook echt niks met veiligheid te maken maar dat is gewoon in Brussel beslist en dat moet je navolgen anders word je opzij geschoven
1/ School gesloten, 18u45, is de zone 30 wettig nog geldig?
2/ bord niet goed zichtbaar, donker geen straatverlichting en niet op de hoek, wettig in orde?
3/ Verklaring Crevits dat 70% van de zone 30's niet wettig zijn, link: www.radio1.be/send/send/180877
Alvast bedankt voor jullie advies!
1/ Als dat niet in de wet voorzien is, dan is het niet voorzien ... het is stoem, maar dat is de wetgeving. Om 3 uur 's nachts lopen er waarschijnlijk ook geen kinderen, maar zone 30 = zone 30
... tenzij dit expliciet in de wet vermeldt staat, vrees ik ervoor.
2/ Borden zijn reflecterend, uw lichten branden normaal gezien, en het bord is niet verhinderd door iets anders .. dus geen argument
3/ Je kan altijd proberen, maar ze gaan eens goed lachen. Wat je kan doen is om een weg proberen te vinden die uzelf in die zone-30 brengt, maar zonder een bord te passeren. In de 1% kans die je daarbij hebt, wens ik u veel geluk !
Zàààlig rijgevoel op de W124, k'heb 2 weken gezocht achter het knoppeke om ze te ontsteken, totdat ik uitgevist had dat er geen specifiek knoppeke opzat, maar aan de lichten trekken, 1x voor, 2x voor+achter was het zeker? Vanaf dan zijn de voorste niet meer uitgeweest.
daarboven schijnen die krokodillen hun dimlichten ook nog eens beter dan xenons van vandaag
Ik weet niet hoe het met jouw oog-voet coördinatie gesteld is, maar ik moet niet naar m'n snelheidsmeter staren om een bepaalde snelheid aan te houden hoor...
Voor mensen die hier wel problemen mee hebben bestaat er trouwens sinds korte tijd een handig nieuwigheidje: "cruise control" heet het, dacht ik.
Met cruise control ben je nog sneller afgeleid plus die werkt pas bij minium 30km/h dus ideaal is dat niet.
Feit is tegewoordig omdat het allemaal zo traag vooruit gaat, heb je meer tijd om rond te kijken dan op de weg te letten
Ff m'n topic niet meer gevolgd, kerstmarkt in Keulen gaan bezoeken (allemaal aan de reguliere snelheid, Centaur mag op z'n beide oren slapen).
Op het werk hebben we hier ook een discussie over gehad, iedereen vind het unaniem een rotstreek om in een zone 30 te gaan flitsen om 19u 's avonds, dat was vrij duidelijk.
Ivm die opmerking dat ik 'mijn mening maar in de rechtbank moet gaan verdedigen' tsjah...
Dat is de vuiligheid van de hele zaak, de rechtbank is er helemaal niet om 'recht' te spreken, maar om mensen met veel geld, een dure advocaat en goede connecties hun gelijk te laten halen, kijk naar de KBC affaire...miljoenen euro's gaan verloren, maar ik, een hardwerkende eerlijke jongeman (mocht ik dood zijn, ik was al zalig verklaard!) moet 150 EUR van mijn zuurverdiende centen afgeven aan die gluiperige flik die in het donker met z'n cameraatje verdoken opgesteld mijn zilveren slagschip flitste terwijl hij rustig cruisend 50 reed ipv 30 terwijl school al lang gedaan was...
Ik kan die opmerking over dat 'verplicht' flitsen goed begrijpen, ik ben op m'n werk ook vlootbeheerder en zie genoeg gevallen van 'vandalisme' die gewoon geklasseerd worden waarbij wij dus de franchise betalen omdat de tegenpartij nooit of te nimmer gepakt wordt...op een week tijd zijn er ook al twee car jackings geweest op een km van ons bedrijf met onze bedrijfwagens, de flikken hebben ze nog altijd niet gepakt...
Maar een hard werkende man die eens per ongeluk 50 rijdt ipv 30 omdat er een 'school' staat die toch al toe is, die moet gepakt worden...
Ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik zin heb om die gast op z'n gezicht te slaan, ik kan aannemen dat er hier mensen zijn die al tientallen jaren dergelijke boetes moeten slikken dat die dat 'gewoon' zijn (alles went) maar ik ben nog jong en idealistisch, ik vind dat mensen eerlijk en fair behandeld moeten worden en neit dat ze beroofd moeten worden op zo'n laffe manier.
Ik voel mij echt alsof ik door een gluiperd met een fototoestel in het donker ben overvallen en 150 EUR kwijt ben, mocht het geen flik geweest zijn, dan gaf ik hem aan!
maar ja, neit dat dat veel zin heeft, die gast komt er dan waarschijnlijk gemakkelijker af dan ik die te snel reed...
ERGO het is in België altijd voordeliger om je boetes te betalen door iemand anders te overvallen, je wordt toch niet gepakt, en je ondersteunt het 'eerlijke' systeem.
Dit is trouwens off topic, maar ikv ind de boetes ook fel overdreven, vandaag een boete zien passeren uit Rotterdam, die gast reed 76 ip 70 en kreeg maar 30 euro boete...wij betalen in Belgenland voor diezelfde boete 67% meer...
terwijl voor zover ik weet de verkeersdoden in België veel hoger liggen dan in Nederland...
Die mensen die flitsen moeten ook maken dat ze elke dag brood op de plank brengen hé . Als zij telkens als normaal mens moeten redeneren dan zullen ze de vooropgelegde quota's ook niet halen.
Tgoh gewoon betalen voor de rest kan je er niet veel aan doen.
vind het jammer dat mensen alles maar slikken en als normaal aanzien...het is NIET normaal dat je zomaar aanvaardt dat ze geld uit je zakken kloppen, geld waarvoor je KEI KEI hard moet werken. Ik betaal verdorie al genoeg voor werklozen en immigranten én gepensioneerden én politiekers én politieagenten én leerkrachten én .... ze moeten het niet te ver drijven ook.
Iedereen roept en schreeuwt dat onze infrastructuur niet in orde is, volgens mij reden nummer 1 waarom er zoveel ongevallen gebeuren...maar mensen ambeteren, kloten en pesten met vuile laffe laaghartige bij de grondse, mensonwaardige, slijmerige, verrotte controles op snelheid.
Sneeuwt het een beetje, en heel België ligt op z'n gat.
Ik heb BTW geen flitscontroles gezien nu, die zie je enkel als het mooi weer is en iedereen iets sneller thuis wil zijn om van een terrasje te genieten, of als het donker is in kleine straatjes waar je maar 30 mag...
vind het jammer dat mensen alles maar slikken en als normaal aanzien...het is NIET normaal dat je zomaar aanvaardt dat ze geld uit je zakken kloppen, geld waarvoor je KEI KEI hard moet werken. Ik betaal verdorie al genoeg voor werklozen en immigranten én gepensioneerden én politiekers én politieagenten én leerkrachten én .... ze moeten het niet te ver drijven ook.
Iedereen roept en schreeuwt dat onze infrastructuur niet in orde is, volgens mij reden nummer 1 waarom er zoveel ongevallen gebeuren...maar mensen ambeteren, kloten en pesten met vuile laffe laaghartige bij de grondse, mensonwaardige, slijmerige, verrotte controles op snelheid.
Sneeuwt het een beetje, en heel België ligt op z'n gat.
Ik heb BTW geen flitscontroles gezien nu, die zie je enkel als het mooi weer is en iedereen iets sneller thuis wil zijn om van een terrasje te genieten, of als het donker is in kleine straatjes waar je maar 30 mag...
Applaus voor de politie...
Wat ga je er aan doen?
Ze staan nu trouwens te flitsen tussen Zwijnaarde & Waregem op de E17
Comment