Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?
Collapse
X
-
een zone MOET altijd begin en eind aanduiding hebben. Anders is het geen zone.
In Geel bijvoorbeeld heeft men aan de spoorweg overgang in het centrum een zone 30 bij het binnenrijden en geen zone bij het buitenrijden. Dan geldt de zone dus niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenIndien geen eindbord, dan geldig tot eerstvolgend kruispunt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenIndien geen eindbord, dan geldig tot eerstvolgend kruispunt?
neen, zonder eindbord NIET geldig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichteneen zone MOET altijd begin en eind aanduiding hebben. Anders is het geen zone.
In Geel bijvoorbeeld heeft men aan de spoorweg overgang in het centrum een zone 30 bij het binnenrijden en geen zone bij het buitenrijden. Dan geldt de zone dus niet.
In Zwartberg voor de lichten ( na Hoevezavel richting Meeuwen ) is er een variabel bord met max 30 aan de school omstreeks 15h30. Dat bord staat ongeveer 150 m voor het kruispunt met lichten.
Maar wel geen eindbord. Ik ga er dan maar vanuit dat het na de lichten terug zone 70 is.
Om een of andere reden wordt aan dit bord weinig gevolg gegeven. Er wordt ook niet geflitst in die tijdelijke zone 30.
Comment
-
zonebord of een C43? Op een zonebord waar de snelheid mee wordt bepaald staat altijd het woordje zone met daarop een C43 bord waar de snelheid mee wordt aangeduid.
Een C43 geldt inderdaad enkel tot aan het volgende kruispunt. Normaal gezien mogen ze geen 30 zetten en dan terug over laten gaan naar 70. Het moet volgens de omzendbrieven altijd getrapswijs gebeuren. Dus 70/50/30 en 30/50/70. Maar kom, het zijn omzendbrieven... Sta van niets meer verrast eigenlijk als ik het zo rond mij zie.
Comment
-
Is een zwart elektrisch aangestuurd bord, met twee verlichte borden onder mekaar 'getekend'.
Bovenaan een bord met 70, met een streep erdoor.
Onderaan een bord met 30.
Het stoort mij niet, het is zelfs goed geregeld hier.
Beperkte afstand en beperkte tijd met zone 30 en zelfs hulpagenten die de kinderen begeleiden bij het oversteken aan deze lichten.Last edited by taiko; 18/06/2016, 10:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenenkel als er zo'n bord staat dat ze kunnen uitschakelen.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk BerichtenIs een zwart elektrisch aangestuurd bord, met twee verlichte borden onder mekaar 'getekend'.
Bovenaan een bord met 70, met een streep erdoor.
Onderaan een bord met 30.
Het stoort mij niet, het is zelfs goed geregeld hier.
Beperkte afstand en beperkte tijd met zone 30 en zelfs hulpagenten die de kinderen begeleiden bij het oversteken aan deze lichten.
dat is dan geen zonebord.
Comment
-
terecht geflitst??
Ik reed deze avond 21u45 terhoogte van school waar van die variabele borden van 30km/u stonden. Deze borden waren niet aan het branden en toch werd ik geflotst aan o,geveer 45 km/uur.
Mag je dan geen 50 km/u rijden (bebouwde kom) als die borden niet branden?
Comment
-
branden ze niet dan is de zone niet geldig en mag je de snelheid rijden die buiten de zone van kracht is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbranden ze niet dan is de zone niet geldig en mag je de snelheid rijden die buiten de zone van kracht is
Bewijs dit maar eens aan de rechter...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk BerichtenBewijs dit maar eens aan de rechter...
Ongerelateerd maar ben ook al eens teruggekomen aan mijn auto en toen stonden er voor én achter de auto ineens verplaatsbare borden 'verboden te parkeren'...die stonden er nog niet toen ik parkeerde. Heb geen boete gehad ofzo, maar moest er iets van komen dan heb je wel een bewijs dat de borden na aankomst geplaatst zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk BerichtenBewijs dit maar eens aan de rechter...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenDashcam Wel zorgen dat hij aangemeld is bij de privacycommissie, éénmalige kost van 25 EUR en je krijgt een certificaat in de plaats.
Ongerelateerd maar ben ook al eens teruggekomen aan mijn auto en toen stonden er voor én achter de auto ineens verplaatsbare borden 'verboden te parkeren'...die stonden er nog niet toen ik parkeerde. Heb geen boete gehad ofzo, maar moest er iets van komen dan heb je wel een bewijs dat de borden na aankomst geplaatst zijn.
Comment
-
Vraagje (wist niet waar het te posten)
Ook boete van 110 euro voor overtreding 2de graad in zone dertig, maar geen bewijs, of snelheidsmeting ,enkel constatie door inspecteur en ik betwist dat ten zeerste.
vaststellingen: " in uniforme, op plaats, datum en tijdstip hierboven vermeld, bevond ik me op de openbare weg waar ik inspecteur bij de lokale bpolitie bern en waar ik de volgnes feiten vaststelde. het voertuig hierboven beschreven reed op de triomflaan in de richting van delta.
het voertuig reed met een hoge en onaangepaste snelheid aangezien de plaatselijke gesteldheid (terg hoogte van een school) en de verkeersomstandigheden (veel lerrlingen - voetgangers - aanwezig dichtbij). Het voertuig reed met een veel hogere snelheid dan de andere weggebruikers. Wegens zijn gedrag heeft dit bestuurder de andere weggebruikers in gevaar gebracht. Voor informatie is de snelheid beperkt tot 30 op dit plaats"
inclusief taalfouten :-)
Als ik dit betwist, wat ik sowieso doe, moet ik dan voorkomen of hoe wordt dat afgehandeld? tips?
Comment
-
zeker dat dit een echte brief is?
en dan met al die taalfouten.... lijkt mij verdacht. en snelheidsovertredingen worden zo niet berekend.
die lapt je erbij met die overtreding 2e graad omdat je andere weggebruikers in gevaar bracht (1e punt dat die waarschijnlijk probeerd)
Worden geclassificeerd als zware overtredingen van de tweede graad :
- De gedragingen inzake het besturen van een voertuig die rechtstreeks gevaar opleveren voor de andere weggebruikers, inzonderheid wegens aangevatte manœuvres.
Het betreft bijvoorbeeld het niet naleven van de regels betreffende de voorrang of het kruisen, het hebben uitgevoerd van verboden of gevaarlijke inhaalmanoeuvres, het in gevaar hebben gebracht van een zwakkere weggebruiker,…
- De gedragingen inzake nalatigheid ten overstaan van een verkeersteken of een voorschrift dat aan de bestuurder een gedraging oplegt om de doorstroming en de veiligheid van het verkeer te verzekeren.
In dit opzicht moet de aandacht worden gevestigd op bepaalde fundamentele verkeerstekens zoals het verkeersbord C 24, rode verkeerslichten of vaste oranje verkeerslichten, volle witte lijnen,…
- De toegelaten maximumsnelheid met 20km/u tot 40 km/u hebben overschreden en de maximumsnelheid met 10km/u hebben overschreden in zones waar de snelheid tot 30 km/u beperkt is, in woongebieden en in schoolomgevingen.
- De gedragingen inzake fraude betreffende de inschrijving van voertuigen of de identificatie ervan.
Last edited by andydv; 12/10/2016, 16:19.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenzeker dat dit een echte brief is?
en dan met al die taalfouten.... lijkt mij verdacht. en snelheidsovertredingen worden zo niet berekend.
die lapt je erbij met die overtreding 2e graad omdat je andere weggebruikers in gevaar bracht (1e punt dat die waarschijnlijk probeerd)
de overtredingen kan je hier nalezen wat het allemaal in houd: http://verkeerweb.be/zw_overtr/boete2gr.html
zeker echt, PV nummer al gecheckt door iemand die ik ken en er toegang tot heeft (Database)
Comment
Comment