Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?
Collapse
X
-
dan hoeven die met de lichten niet te branden
is weer zoiets van de inrichtende macht dat op weinig slaagt. Waarschijnlijk worden die matrixborden dan gebruikt om het nog eens extra in de verf te zetten dat men in een zone 30 zit, maar die hebben dan geen enkele meerwaarde.
Comment
-
iemand idee wat het me kost als ik de 2de graad boete van 110 euro, enkele posts geleden beschreven, betwist en ik het toch nog verlies.
wil het sowieso betwisten maar wel benieuwd wat het me kan kosten.
met sprak ook van het feit dat het dan op het strafblad zou komen?
Comment
-
ik 'denk' dat je nog verweer kan indienen, dan gaat dat naar het parket en dan krijg je een minnelijke schikking van 120€ voorgeschoteld (of geklasseerd wegens gebrek aan bewijzen).
als je die minnelijke schikking niet betaald, dan pas gaat het naar rechtbank.
hetgeen je nu hebt gekregen, is de onmiddelijke inning van de politie.
vraag dat misschien eens na aan je kennis die in de database konLast edited by andydv; 13/10/2016, 14:28.
Comment
-
eerste betwisting is via PdK (procureur des konings) en als die njet zegt, komt er 10€ bij. Dan kan je het laten voorkomen op de rechtbank waar de rechter een straf gaat uitspreken: boete x opcentiemen, gerechtskosten,...
ben wel benieuwd wat je als verweer gaat inroepen. In een zone 30 te hard rijden wordt heus niet lichtzinnig over gegaan in de rechtbank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenhttp://www.wegcode.be/boetetarieven
ik 'denk' dat je nog verweer kan indienen, dan gaat dat naar het parket en dan krijg je een minnelijke schikking van 120€ voorgeschoteld (of geklasseerd wegens gebrek aan bewijzen).
als je die minnelijke schikking niet betaald, dan pas gaat het naar rechtbank.
hetgeen je nu hebt gekregen, is de onmiddelijke inning van de politie.
vraag dat misschien eens na aan je kennis die in de database kon
wel raar, via die persoon hoorde ik dat het dan direct naar rechtbank zou gaan, geen minnelijke schikking systeem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichteniemand idee wat het me kost als ik de 2de graad boete van 110 euro, enkele posts geleden beschreven, betwist en ik het toch nog verlies.
wil het sowieso betwisten maar wel benieuwd wat het me kan kosten.
met sprak ook van het feit dat het dan op het strafblad zou komen?
Indien je wordt veroordeeld door de politierechtbank komt dat inderdaad op jouw strafblad te staan.
Bezin eer je begint, want
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenovertreding 2de graad in zone dertig, maar geen bewijs, of snelheidsmeting ,enkel constatie door inspecteur en ik betwist dat ten zeerste.
Het PV heeft bewijskracht tot bewijs van tegendeel. Betwisten dat je aan een onaangepaste snelheid hebt gereden of dat je voetgangers in gevaar hebt gebracht, zal niet volstaan. Je zal dat moeten bewijzen, en dat is - zacht uitgedrukt - niet eenvoudig.
Persoonlijk zou ik snel de onmiddellijke inning betalen (ook al vond ik dat ik niet te snel heb gereden).Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
kan je weinig tegen beginnen, zal gewoon naar parket gaan en jij krijgt een briefje om 120€ over te maken.
er is idd geen bewijs omdat je geen boete krijgt voor te snel rijden, maar je krijgt wel een boete omdat je voetgangers in gevaar hebt gebracht.
als die inspecteur van mening is dat je dat deed, dan is dat ook zo.
nu mag jij vinden van niet. in het beste geval wordt het geklasseerd, zoniet krijg je 120e te betalen en in het ergste geval stuurt het parket het door naar de rechtbank
als je doorverwezen wordt naar de rechtbank zal die inspecteur onder eed zijn verklaring zwaarder doorwegen dan de uwe. dus tenzij jij nu een dashcam hebt dat GPS, tijd en snelheid weergeeft in het filmpje, en daaruit blijkt dat jij op die lokatie niet te snel reed, voorrangsregels respecteerd en geen gevaar vormt voor de voetgangers,... dan kan je uw gelijk halen.
in mijn eerste reply had ik al een link gegeven met alle overtredingen die onder 2e graad vallen. dus als jij kan weerleggen dat je geen van allen hebt begaan, haal je uw slag binnen.
vaststellingen: " in uniforme, op plaats, datum en tijdstip hierboven vermeld, bevond ik me op de openbare weg waar ik inspecteur bij de lokale bpolitie bern en waar ik de volgnes feiten vaststelde. het voertuig hierboven beschreven reed op de triomflaan in de richting van delta.
het voertuig reed met een hoge en onaangepaste snelheid aangezien de plaatselijke gesteldheid (terg hoogte van een school) en de verkeersomstandigheden (veel lerrlingen - voetgangers - aanwezig dichtbij). Het voertuig reed met een veel hogere snelheid dan de andere weggebruikers. Wegens zijn gedrag heeft dit bestuurder de andere weggebruikers in gevaar gebracht. Voor informatie is de snelheid beperkt tot 30 op dit plaats"
als je effectief 40 reed of meer, gewoon betalen. die agent stond in uniform op die lokatie. waarschijnlijk staat die elke dag aan die school. ik heb er gekend die dan tellen hoelang een voertuig erover doet als die verlichtingspaal x passeerd en daarna Y. met die seconden wist diene agent al hoe rap je ongeveer reed. (heeft mij ooit eens ene zo aangesproken dat ik hem gepasseerd was aan net geen 60km/h, vroeg me lang af hoe die mijn snelheid zo kon inschatten aangezien hij gewoon daar stond. tot ik het te horen kreeg hoe die dat deed)Last edited by andydv; 13/10/2016, 16:03.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenkan je weinig tegen beginnen, zal gewoon naar parket gaan en jij krijgt een briefje om 120€ over te maken.
er is idd geen bewijs omdat je geen boete krijgt voor te snel rijden, maar je krijgt wel een boete omdat je voetgangers in gevaar hebt gebracht.
als die inspecteur van mening is dat je dat deed, dan is dat ook zo.
nu mag jij vinden van niet. in het beste geval wordt het geklasseerd, zoniet krijg je 120e te betalen en in het ergste geval stuurt het parket het door naar de rechtbank
als je doorverwezen wordt naar de rechtbank zal die inspecteur onder eed zijn verklaring zwaarder doorwegen dan de uwe. dus tenzij jij nu een dashcam hebt dat GPS, tijd en snelheid weergeeft in het filmpje, en daaruit blijkt dat jij op die lokatie niet te snel reed, voorrangsregels respecteerd en geen gevaar vormt voor de voetgangers,... dan kan je uw gelijk halen.
in mijn eerste reply had ik al een link gegeven met alle overtredingen die onder 2e graad vallen. dus als jij kan weerleggen dat je geen van allen hebt begaan, haal je uw slag binnen.
punt 9 moet je dus gaan bewijzen, misschien ook punt 7 en 8 aangezien er sprake is van weggebruikers, ook punt 1 aangezien die vermelde dat je meer reed dan de andere weggebruikers
alvast bedankt
Comment
-
als het parket van mening is dat het terecht is, krijg je zowieso een boete in de bus.
als het parket van mening is dat er geen bewijs is, kunnen ze klasseren, of doorverwijzen naar de rechtbank waar de verklaring onder eed dan als bewijs zal dienen.
ge gaat dus
ofwel nu 110€ betalen,
ofwel 120€ betalen/risico nemen voor veel zwaardere straf in de rechtbank.
reed je effectief sneller dan 30? heb je autos/brommers/fietsers gedubbeld? heb je een voorrang genegeerd,...
als er maar iets is waar je toch in fout was, zou ik gewoon betalen. de kans dat je er goedkoper vanaf komt is haast nihil.
jammer, maar betalen.
ik ben ooit geflitst geweest met de auto, die staat volledig dicht gedraaid om zuinig te rijden. ik heb 20km nodig om de 130km/h aan te tikken. was net vertrokken en op de autosnelweg was ik geflitst aan 131, gecorrigeerd naar 126km/h. het was ONMOGELIJK dat ik 131 reed, want mijn auto geraakt op teller amper boven de 130 en die wijkt nog 5km/h af.
MAAR, ik reed zeker wel 122-124km/h (125-130 op teller). heb ook gewoon betaald, ook al was ik niet geflitst aan die snelheid. ik denk dat het ook mijn eerste snelheidsovertreding was met mijn privé voertuig. en rijd al 15jaarLast edited by andydv; 13/10/2016, 16:10.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenis het wel of niet gegarandeerd dat ik na een eerste betwisting eerst een voorstel van 120 euro krijg, of is het mogelijk dat het al direct an mijn betwisting naar de rechtbank gaat?
alvast bedanktHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenals het parket van mening is dat het terecht is, krijg je zowieso een boete in de bus.
als het parket van mening is dat er geen bewijs is, kunnen ze klasseren, of doorverwijzen naar de rechtbank waar de verklaring onder eed dan als bewijs zal dienen.
ge gaat dus
ofwel nu 110€ betalen,
ofwel 120€ betalen/risico nemen voor veel zwaardere straf in de rechtbank.
reed je effectief sneller dan 30? heb je autos/brommers/fietsers gedubbeld? heb je een voorrang genegeerd,...
als er maar iets is waar je toch in fout was, zou ik gewoon betalen. de kans dat je er goedkoper vanaf komt is haast nihil.
jammer, maar betalen.
ik ben ooit geflitst geweest met de auto, die staat volledig dicht gedraaid om zuinig te rijden. ik heb 20km nodig om de 130km/h aan te tikken. was net vertrokken en op de autosnelweg was ik geflitst aan 131, gecorrigeerd naar 126km/h. het was ONMOGELIJK dat ik 131 reed, want mijn auto geraakt op teller amper boven de 130 en die wijkt nog 5km/h af.
MAAR, ik reed zeker wel 122-124km/h (125-130 op teller). heb ook gewoon betaald, ook al was ik niet geflitst aan die snelheid. ik denk dat het ook mijn eerste snelheidsovertreding was met mijn privé voertuig. en rijd al 15jaar
misschien dat het wat te vlot optrekken (motor klinkt nogal zwaar) de indruk gaf dat dit te snel was, maar er staat in de vaststelling dat ik sneller reed dan de andere weggebruikers. tja.. later remmen of sneller optrekken zegt nog niets over de gerealiseerde snelheid natuurlijk. en ik heb dat ook echt niet gedaan hoor. er is gewoon geen bewijs.
nu wel schijt aan mijn perso nummerplaat, die heeft slechts twee tekens en kon daardoor makkelijker onthouden worden (miss zelfs beetje om te pesten?).
ik ga sowieso betwisten wetende dat er op zijn minst een kans is dat het niet rechtstreeks naar gerecht gaat, anders verdedig ik me wel, zonde van de kosten als het dan niet lukt.
nog iets, ik heb in de brief beweerd dat ik nog nooit eerder verkeersovertreding beging. moet nog verstuurd worden.
echter, het schiet me net dat te binnen dat een 8tal jaar geleden ik wel een boete kreeg voor 71 gecorrigeerd ipv 70. zit dit nog in hun systeem? of kunnen ze dit niet meer zien.
was andere voertuig, andere plaat, andere zone.
Comment
-
de minnelijke schikking wordt wel bijna altijd toegekend omdat ze de parketten willen ontlasten. Dus enkel als ge uw been stijf houdt komt het voor de rechtbank.
Dus uw brief met de reden van ongegrondheid omtrent de overtreding kan maar beter op iets trekken. Dat wil zeggen: ijzersterke bewijslast. Anders gaat die gewoon de prullenbak in en krijgt ge een onmiddellijke inning. Die krijgt ge zowieso als ge de eerste boete niet zou betalen (daarom dat er 10€ bijkomt).
uw andere overtreding wordt na x jaar kwijtgescholden (gaat van uw strafregister af). Als de boete van de politierechtbank of de PdK hebt betaald komt het sowieso niet op uw strafregister. Het is geen veroordeling dat ge krijgt enkel een soort van schikking.
Komt het voor de rechtbank en de rechter doet een uitspraak in uw nadeel: strafregister.Last edited by flappy; 13/10/2016, 17:15.
Comment
-
ah mij hebben ze ook 2 keer proberen een boete lappen door achter me te rijden, doen stoppen en pv te schrijven met een geschatte snelheid...
ook been stijf gehouden en 2 keer naar de rechtbank mogen gaan, tijd verloren in die kleuterschool maar wel 2 keer vrij gesproken want het woord van een flik is niet meer waard dan die van mijlets have some more member berries
Comment
-
Flitsen in een zone 30? Puur diefstal noem ik dat, ahja iedereen zou moeten weten wanneer je in de buurt van een school komt, je je snelheid maar moet aanpassen.
Ik rij zelf nooit 30, belachelijke snelheid waar ge beter uwen auto kunt voortduwen ipv rijden, bespaard ge nog wa naft ook... Als ik zie dat er kindjes, ouders,... langs de kant van de weg staan ga ik automatisch mijn snelheid verminderen.
En het woord van een flik niets waard? Heb al 2x een boete moeten betalen terwijl ik helemaal geen flikken gezien heb! Boete voor in een straat te rijden waar ik eigenlijk ni in mocht, gewijzigde verkeerssituatie waar ik geen weet van had, 2de boete wegens fout parkeren, terwijl geen briefje onder de ruitenwisser, deze boete geweigerd van te betalen, maar het heeft mij uiteindelijk veel meer gekost! Gevraagd naar de bewijzen, foto, gelijk wat... hadden ze niet een flik had het gezien, dat was voldoende.
Als er nu nog een boete in mijn bus beland betaal ik die gewoon, hoe belachelijk het ook is, zoals alles hier in België, had ik die 168 miljoen gewonnen, vertrok dezelfde dag nog!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenFlitsen in een zone 30? Puur diefstal noem ik dat, ahja iedereen zou moeten weten wanneer je in de buurt van een school komt, je je snelheid maar moet aanpassen.
gisteren reed ik met de ligfiets in zone 50, ik moest uitwijken van het fietspad omdat er wegenwerken bezig waren.
dus op straat versnel ik tot 41-42km/h om het verkeer niet te veel te hinderen.
daarna kom ik aan een schoolzone met zone 30, ik minder mijn snelheid.
toen ik nog 38km/h reed, vlogen mij 2 autos voorbij. de 2de heeft het maar net gehaald om uit te wijken voor de tegenligger.
die tegenligger heeft gegarandeerd afgeremd om geen aanrijding te hebben. totaal onverantwoord rijgedrag van die 2autos om in een smalle baan, met opengebroken fietspad, rond 15h45 aan een schoolzone zulke toeren uit te halen. ik HOOP dat daar toch een agent iets gezien heeft.
dinsdag heb ik op diezelfde baan aan 45km/h mijn remmen mogen dichtgooien en het voetpad oprijden, omdat een witte lichte vrachtwagen het nodig vond uiterst rechts op de baan voorbij te rijden terwijl een fietspad stopt en fietsers op de weg moeten (een geluk dat ik hem gezien had en toch maar mijn voorrang niet heb genomen).
als ik op de E17 naar frankrijk rijd, en ik begin 90 te rijden waar de 90km/h van kracht is, wordt ik masaal voorbij gestoken.
als ik erna 75 rijd waar ge 70 moogt, vliegen de camions mij los voorbij, een hele hoop nog met de nodige lichtsignalen en claxonerend. t zijn door die gasten dat er dan een week later een flitswagen zal staan. wie niet wil luisteren zal voelen.
als er zoveel flitsboetes niet zouden binnenkomen, zouden ze ook zoveel cameras niet kunnen kopen. want dan brengt het niet opLast edited by andydv; 14/10/2016, 09:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichteniedereen hier heeft anders wel de tijden doorstaan dat er 60km/h gereden werd int stad en aan scholen?
snap niet dat er mensen zijn die van die achterlijke wetten blindelings blijven steunen
Doa, denk toch eens even na voor je zoiets zegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichteniedereen hier heeft anders wel de tijden doorstaan dat er 60km/h gereden werd int stad en aan scholen?
snap niet dat er mensen zijn die van die achterlijke wetten blindelings blijven steunen
Zet die regels van toen terug in voege met het huidige verkeer en je hebt 5000 verkeersdoden per jaar erbij2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment