Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    iedereen hier heeft anders wel de tijden doorstaan dat er 60km/h gereden werd int stad en aan scholen?
    snap niet dat er mensen zijn die van die achterlijke wetten blindelings blijven steunen
    en hoeveel hebben het er niet overleefd? vroeger waren er ook hopen banen gekend als 'dodenweg'. die zijn volledig heraangelegd waardoor je niet snel meer kan rijden.
    die nieuwe snelheidsregels zijn er gekomen omdat er vroeger TEVEEL ongelukken met gewonen/doden vielen. daar al eens aan gedacht?

k vind er niet direct ene van belgie, maar de nederlandse zegt genoeg

hoeveel autos reden er in 1970 en hoeveel nu? heb ook NL er eens bijgenomen. kleine 2.5miljoen autos in 1970 en meer dan 10miljoen nu terwijl het aantal doden van 3500 naar iets boven 500 gezakt is
    Last edited by andydv; 14/10/2016, 11:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Wij hebben het overleefd ja, anders zouden we hier ook niet rondhangen.

Doa, denk toch eens even na voor je zoiets zegt.
      zone 30 en van die zaken zijn toch dikke zever? ik heb geen wet nodig om te weten waar en wanneer ik voorzichtig moet rijden, vroeger hadden ze dat ook niet nodig. cowboys haal je uit het verkeer in plaats van iedereen te straffen
      lets have some more member berries

Comment

zone 30 en van die zaken zijn toch dikke zever? ik heb geen wet nodig om te weten waar en wanneer ik voorzichtig moet rijden, vroeger hadden ze dat ook niet nodig. cowboys haal je uit het verkeer in plaats van iedereen te straffen
        Jij hebt die wet niet nodig, vele anderen wel.

Comment

• Ik woon in een zone 30, op 50 meter van een schoolpoort, na een bocht... ik riskeer elke dag mijn leven door gewoon van mijn oprit achteruit te rijden. NIEMAND rijdt daar 30. NIEMAND!
          Schaf die zone 30 daar af en iedereen rijdt 60-70... dan hebben ze helemaal geen tijd meer om te remmen als ik daar halverwege de straat mijn manoeuver sta te doen.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• 2 jaar terug heeft er daar ene 's nachts de bocht te ver willen pakken en heeft mijn overbuur zijn auto in de flank genomen tot ie in mijn voortuin stond. Dat wil ik es zien doen tegen 30 per uur.

Comment

• Tijdje geleden reed ik naar school om kinderen af te zetten. Staat daar een moeder teken te doen dat ik trager moet rijden. Ik deed nog geen 30. Beetje later vertrekt madam met haar bmw X weet ik veel om rakelings langs kleutertjes te scheuren, die samen met mama en papa op weg waren naar school. Blijkbaar moet iedereen voorzichtig zijn met uw kinderen, maar als die afgezet zijn dan is het geen probleem meer. Heb er eens achtergereden, je zag die zo verdwijnen, die haalt makkelijk 70 in de schoolzone als ze vertrekt.

Comment

Idd, maar heb eigenlijk nog ni anders geweten dan dat de goei het moeten bekopen met de slechte. Overal trouwens, op het werk zijn er de laatste jaren ook veel regeltjes bijgekomen die idioot zijn, maar gewoon nodig zijn voor diegene die er hun kloten aan vegen, het gaat zelf zo ver dat we bolletjes moeten kleuren op een bord, sorry maar daar doe ik al lang ni meer aan mee! Belachelijk idd!
                Eigenlijk al vaak gezegd en geschreven hier dan, maar het is nu ni anders spijtig genoeg.

Comment

• heb dit als begeleidende brief erbij gestoken

"Oktober 14, 2016

Geachte Mijnheer, Mevrouw,

Betreffende: PV nummer

Op dinsdag 11 Oktober 2016 ontving ik een schrijven van de Directie Verkeer van uw politiezone, omtrent een overtreding die ik volgens de vaststellingen van inspecteur A. V. zou hebben gemaakt op woensdag 5 oktober, om 08:33, in de straatnaam ter hoogte van nummer 135, in gemeente x.

Ik betwist deze feiten tenstelligste.
                  Ik was inderdaad met het voertuig in kwestie aanwezig rond dat tijdstip op deze locatie in mijn eigen hoedanigheid, maar heb de overtreding in kwestie zeker en vast niet begaan.

De vaststellingen van inspecteur A. V. komen niet overheen met de feiten op het moment van vaststelling, maar evenmin komt het overheen met de rijstijl die ik op andere momenten of plaatsen hanteer. Ik ben een defensieve chauffeur en anticipeer ten allen tijde.

Ik vermoed dat het nogal luidruchtige karakter en compacte formaat van mijn voertuig mogelijks Mr. A. V. de akoestische en visuele indruk kunnen gegeven hebben dat ik sneller zou gereden hebben dan dat ik werkelijk deed.

Op de plaats van de feiten ben ik zoals andere bestuuders gestopt voor de aanwezige agenten die het verkeer regelden om schoolgaande kinderen te laten oversteken, waarvoor alle respect en waardering.

Na hun toestemming ben ik op een normale en rustige manier (dezelfde wijze waarop ik kwam aanrijden) doorgereden tot het Lukoil tankstation enkele honderden meter verder. Opnieuw, ik vermoed dat het geluid mogelijks de inspecteur de indruk heeft gegeven dat dit aan een te snel tempo was, want mijn motorfiets maakt zelfs stilstaand een sportief geluid. Het voertuig heb ik zo tweedehands gekocht maar dit sportieve geluid stemt allerminst overeen met mijn rijstijl. Ik denk dat het gebrek aan enige andere verkeersovertreding sinds het behalen van mijn rijbewijs 10 jaar geleden een bewijs levert van mijn respect voor de wet en regels van het verkeer.

In de hoop dat mijn schrijven u overtuigt van mijn ontschuld groet ik u,

Hoogachtend,

naam
                  gsm nummer"

benieuwd :-)
                  Last edited by ; 14/10/2016, 17:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    Mr. A. V.
                    Ergens staat zijn/haar () naam nog voluit.

Ook benieuwd, trouwens.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                      Ergens staat zijn/haar () naam nog voluit.

Ook benieuwd, trouwens.
                      bedankt! gecorrigeerd

Comment

• onschuld, niet ontschuld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          onschuld, niet ontschuld
                          meci! too late.
                          maar als je zijn vaststelling zou lezen ... :-)
                          alle die dat deze en dit zijn standaard 'dit'. dit persoon, dit locatie, dit hier dit daar..
                          mag ik wel foutje maken eh? :-)

Comment

ook been stijf gehouden en 2 keer naar de rechtbank mogen gaan, tijd verloren in die kleuterschool maar wel 2 keer vrij gesproken want het woord van een flik is niet meer waard dan die van mij
                            Welke motivering had(den) die rechter(s) bij het vonnis om, tot twee keer toe, een vaststelling van een politieagent naast zich neer te leggen?

Comment

• nochtans heel simpel waarom er een zone 30 is

bij 30 km/h heeft een voetganger 70% kans om te overleven
                              bij 50 km/h heeft een voetganger 70% kans om te overlijden

hoe rap ik ook rijd ergens anders, in een zone 30 is het 30 en daarmee uit. Welk uur van de dag maakt zelfs niet uit.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                nochtans heel simpel waarom er een zone 30 is

bij 30 km/h heeft een voetganger 70% kans om te overleven
                                bij 50 km/h heeft een voetganger 70% kans om te overlijden

hoe rap ik ook rijd ergens anders, in een zone 30 is het 30 en daarmee uit. Welk uur van de dag maakt zelfs niet uit.
                                tiens, en bij 120 ook 70%, en 5 per uur? ook 70%? :-D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                  Welke motivering had(den) die rechter(s) bij het vonnis om, tot twee keer toe, een vaststelling van een politieagent naast zich neer te leggen?
                                  interessante vraag ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    tiens, en bij 120 ook 70%, en 5 per uur? ook 70%? :-D
                                    maakt niet uit wat ge erover denkt

feit blijft dat de wetgever stilletjes aan overal in de bebouwde kom 30 km/h gaat invoeren

en in 2018 is er trajectcontrole in heel vlaanderen via de slimme camera's

dus heel veel geluk met de overdreven snelheid

kan er trouwens dood van vallen als tijdens de schooluren bij aankomst of vertrek van de leerlingen één of andere zeveraar het nodig acht om veel te hard door die zone 30 te rijden
                                    nul marge op dat moment
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten

geen bewijs? woord tegen woord. tzou anders makkelijk worden voor de flikken, kunnen ze iemand niet af smeren ze die een paar boetes aan via een zogezegde vaststelling
                                      lets have some more member berries

Comment

• geflitst zone 30, school gesloten, Crevits: Zone 30 geldig?

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        geen bewijs? woord tegen woord. tzou anders makkelijk worden voor de flikken, kunnen ze iemand niet af smeren ze die een paar boetes aan via een zogezegde vaststelling
                                        Dan zijn de regels toch veranderd want bij mij was het destijds toch anders. Bewijs of geen bewijs. Ze hadden het gezien, da was voldoende.

Zal het nooit vergeten, was normaal een boete van 50€, voor de rechtbank. Kreeg ik daar een briefje mee met een nummer op waar ik de volgende dag moest naar bellen.
                                        Da is dan zoveel €! Gerechtskosten enz. en als ik binnen het jaar nog een overtreding deed ging daar nog wa bijkomen!
                                        Weet nimeer hoeveel ik betaald heb ma alleszins veel meer dan die 50€!

Ik denk dage vooral ne goeien advocaat moet hebben, maar die kosten dan ook weer superveel geld.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
                                        Last edited by ; 15/10/2016, 02:39.

Comment

Dat is dus pertinent onjuist Doa, want hun woord weegt in gevallen van verkeersovertredingen dus wel zwaarder dan jouw woord dit wordt ook letterlijk vermeld in de wet betreffende de politie over het wegverkeer van 16 maart 1968 in artikel 62
                                          De overheidspersonen die door de Koning worden aangewezen om toezicht te houden op de naleving van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten, stellen de overtredingen vast door processen-verbaal die bewijskracht hebben zolang het tegendeel niet is bewezen.
                                          Als jij dus al twee maal bent vrijgesproken (wat ik dus niet ontken) moet er een andere reden zijn dan louter jouw ontkenning...
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X