Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeren in blauwe zone - trucjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• parkeren in blauwe zone - trucjes?

Situatie: Vanaf 1 januari 2010 is de volledige stadskern van Roeselare blauwe zone geworden met parkeertijd van 2u.

Probleem: ik werk in Roeselare en ga met de wagen, ik geef les en kan op bepaalde momenten mijn wagen niet om de 2u gaan verplaatsen op zoek naar een andere parkeerplaats. Openbare parkings op minder dan 5 min wandelen zijn er niet, openbaar vervoer suckt vanuit mijn woonplaats, fiets is ook geen optie bij slecht weer... Daarbij komt dat Roeselare bekend is voor het immens controleren van foutparkeerders (door bv. strepen te zetten op de band en op de grond om te zien of het voertuig zich wel degelijk heeft verplaatst).

Vraag: In de wegcode staat dat de wagen na 2u de parkeerplaats moet verlaten hebben. In de omgeving van mijn school is er parkeergelegenheid maar niet met vaste vakken, wel met lange stroken zonder afbakening van individuele vakken. Is het voldoende als ik de wagen een beetje verduw zodat het krijtstreepje niet meer op de grond staat en dan mijn schijf weer 2 uren instel of kan ik dan nog gepakt worden?

Andere trucjes zijn zeker ook welkom...
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

de eerste die ik zie met krijt op mijn banden krijgt een dik pak voenken op zijn neus maar dit terzijde

Comment

Kleine sponsje om de krijtstreepjes te verwijderen. Trouwens, als ze zo fanatiek bezig zijn is dat toch serieus zielig hoor.

OF

Zelf een paar streepkes erbij zetten.

Comment

ik heb altijd al het idee gehad om een klokje aan de parkeerschijf te koppelen zodat de schijf meedraait, alleen ben ik niet zo handig om zoiets zelf ineen te knutselen.

Voor het krijtjesprobleem weet ik niet zo onmiddellijk een oplossing.
        IRIDIUM
        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
        Helderzienden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
          ik heb altijd al het idee gehad om een klokje aan de parkeerschijf te koppelen zodat de schijf meedraait, alleen ben ik niet zo handig om zoiets zelf ineen te knutselen. .
          Voor een paar euro heb je er al ene:

Op Aanbod.be staan ruim 350.000 tweedehands zoekertjes te koop. U kunt zelf zoekertjes plaatsen, dit is gratis en eenvoudig!
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Zelf een paar streepkes erbij zetten.
            Das nog een optie, in mijn school zijn het toch krijtborden...
            sigpic

Comment

Goed dat ze zo'n regel invoeren, bij ons hebben ze dat een paar jaar geleden ook gedaan.

5 minuten wandelen voor een openbare parking, is dat nu echt zo ver ?
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                Goed dat ze zo'n regel invoeren, bij ons hebben ze dat een paar jaar geleden ook gedaan.

Het is een leerkracht voor iets hé

Comment

Om de twee uur gaan verplaatsen gaat niet, maar herduwen wel.

Database error.

Comment

Nee absoluut niet, maar een uur vroeger opstaan omdat dat de dichtste parking is en die maar 90 plaatsen heeft, is mij wel teveel.

Om de twee uur gaan verplaatsen gaat niet, maar herduwen wel.
                    Uiteraard, verplaatsen = nieuwe/andere plaats zoeken. Verduwen = geen nieuwe plaats zoeken...
                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                      Het is een leerkracht voor iets hé
                      Komende van een gast van 15 vind ik dit nog wel tof, het merendeel van uw leeftijd vertikt het om nog 10 meter te wandelen, laat staan 5 volle minuten...
                      sigpic

Comment

90 plaatsen.. Dan ben je wss llk in het VTI ?

De wallenparking is dat geen oplossing voor u?
                        Uw auto kan je nog altijd aan de Vaart zetten en dan een stukje wandelen. Is ook niet zo ver met die brug.
                        of is dat ook nog blauwe zone?

Comment

Herduwen = meestal aan boete.

Ik weet niet hoe ze het in Roeselare gaan klaarspelen maar hier werd de controle door een externe firma uitgevoerd en die waren redelijk vlot in het uitschrijven van boetes. Elke dag (heel de dag door) liep er iemand rond, kaart herzetten was dus meestal boete betalen.
                          Database error.

Comment

Herduwen = meestal aan boete.

Ik weet niet hoe ze het in Roeselare gaan klaarspelen maar hier werd de controle door een externe firma uitgevoerd en die waren redelijk vlot in het uitschrijven van boetes. Elke dag (heel de dag door) liep er iemand rond, kaart herzetten was dus meestal boete betalen.
                            Externe Firma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                              90 plaatsen.. Dan ben je wss llk in het VTI ?
                              De wallenparking is dat geen oplossing voor u?
                              Uw auto kan je nog altijd aan de Vaart zetten en dan een stukje wandelen. Is ook niet zo ver met die brug.
                              of is dat ook nog blauwe zone?
                              - Nope, Barnum, ligt aan de Ronde Kom.
                              - Wallenparking is vanaf 1 januari betalend geworden.
                              - Vaart is ook blauwe zone, alles binnen kleine ring en Mandellaan.
                              sigpic

Comment

Bij ons kwamen er enkele leraars met de fiets of moto. Vermits de fiets geen optie is, een moto? een 125 cc als je geen motorrijbewijs hebt...

Een andere optie is natuurlijk rijden tot aan een randparking en vandaar met die fiets. 't zijn geen ideale oplossingen maar ik vrees dat er geen wondermiddel bestaat om parking te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                  - Nope, Barnum, ligt aan de Ronde Kom.
                                  - Wallenparking is vanaf 1 januari betalend geworden.
                                  - Vaart is ook blauwe zone, alles binnen kleine ring en Mandellaan.
                                  Redelijk kak dan. Parkeren aan de achterkant van de Reva(ziekenhuis) geen oplossing of naast het rusthuis?

Ik weet dat er in die straat een inrit is voor garage boxen... Vroeger hadden wij daar een box. Zou er daar geen plaats zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Ik heb tot eind september 2009 bijna 2 jaar in Roeselare op een project gezeten... Stond daar zo goed als elke dag van 8u tot 17u of zo op de betalende parking aan het de coninckplein en iedere dag op hetzelfde plaatsje.
                                    Dan heb jij al veeeeeeeel geluk gehad moet ik zeggen, Polenplein en winkelstraat en omgeving wordt dagelijks gecontroleerd volgens een collega in het VTI. Ik heb ooit nog een boete gehad 3 minuten nadat mijn parkeerticket was vervallen op het Polenplein en ik zag de bekeurende agent in de verte zijn boete tussen mijn ruit steken...
                                    sigpic

Comment

Leraars klagen ook altijd hé

Enige oplossing lijkt me een fiets of een moto of gewoon niet betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        En liegen erop los... Veel controle in Roeselare
                                        Die controle kan ik wel beamen, maar er komt nieuwe firma dus mss ook meer controle?

Ik betaal sowieso nooit. Roeselare is al duur genoeg. Ik ga die klungelachtige Burgemeerster Martens zijn parade Brugjes niet sponsoren.
                                        De plannen van de herinrichting Westlaan zijn ook al bekend. Dat zal een pak veranderen voor velen .

Comment

Working...
                                        X