Mededeling

Collapse
No announcement yet.

parkeren in blauwe zone - trucjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Geluk????
    Bijna 2 jaar aan één stuk, zo goed als elke werkdag (maandag tot vrijdag) van 's morgens tot 's avonds op een betalende plaatst staan en gemiddeld gezien minder dan 1 keer per maand gepakt worden...
    Als dat geluk is, dan begin ik morgen te spelen op de lotto
    .
    Of ik heb massa's ongeluk. Laat ik zeggen dat ik 2009 in Roeselare een stuk of 10 keer heb gestaan waar ik niet mocht, en 3 van de 10 keer heb ik een boete gekregen, waarvan 2 in 2 dagen tijd... Er is dus echt wel dagelijkse controle...

Privebedrijf is idd verantwoordelijk vanaf nu voor blauwe zones, boete is 25 EUR.

Ik ben gisteren een facebookgroep gestart om 20u. Op dit moment zit ik bijna aan 250 leden. Het moet toch zijn dat de frustratie bij velen redelijk hoog zit...
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ik heb tot eind september 2009 bijna 2 jaar in Roeselare op een project gezeten... Stond daar zo goed als elke dag van 8u tot 17u of zo op de betalende parking aan het de coninckplein en iedere dag op hetzelfde plaatsje.

Heb daar nooit 1 euro in de automaat gestoken en heb over die 2 jaar denk ik maximum 10 boetes gehad van niet te betalen. Die zijn dan slechts 10 eur (waar je anders voor een hele dag 6 of 7 eur in de meter mag glijden) en die betaal je in eerste instantie niet. Na X (soms tot 6 maand) krijg je dan een herinnnering in de bus en moet je 10 eur betalen en komen er dus nog zelfs geen bijkomende kosten bij...

Controle is Roeselare is dus nihiel... Ik betaal daar nooit...
      Gisteren in Sint-Idesbald geweest en 1,5 uur in een winkel geweest en in die tijd een boete gekregen...
      Tip: Oostende ook niet proberen om niet te betalen, boete is 25 eur en als je er een hele dag staat heb je er mooi 2 want die boete van 25 eur is een halve dag tarief . Torhout kan je ook beter betalen, daar is die controleur volgens mij fervent jogger want hij loopt om zijn controles te doen. Ofwel werkt hij op percent.

Of van die banden met witte randen
      Stond hier onlangs één op het forum die dat gelegd had... Is wel niet om aan te zien...
      Ik zal het tegen die kerel zeggen in Torhout dat hij wat minder zijn best moet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
        ik heb altijd al het idee gehad om een klokje aan de parkeerschijf te koppelen zodat de schijf meedraait, alleen ben ik niet zo handig om zoiets zelf ineen te knutselen.

Voor het krijtjesprobleem weet ik niet zo onmiddellijk een oplossing.

In ons land is een parkeerschijf op de markt die dankzij een batterij automatisch met de tijd mee schuift. De schijf moet dus niet om de twee uur verzet worden, maar doet dat zelf. Vooral bij Brusselse studenten is ze populair. Maar het parket van Brussel waarschuwt dat zo'n automatische parkeerschijf verboden is. 'Als de politie zoiets ziet liggen en ze niet in de auto kan - omdat de bestuurder er niet bij is - zal ze die wagen op de koop toe in beslag nemen.'

Er zijn al mensen hun auto kwijtgeraakt, je voorkomt immers de vaststelling van overtredingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
          http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=AN26FFMK

Er zijn al mensen hun auto kwijtgeraakt, je voorkomt immers de vaststelling van overtredingen.

Ongelofelijk verstandig om dergelijke zaken in het tv-nieuws te verklaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
            Rijden leerkrachten normaal niet met hun fietske uit de jaren 70 naart school? Met zo'n grote versleten leren tas waar de "verbeteringen" in steken
            Haha, nee toch nie, met mij ist met de Leon FR en een Converse rugzak...
            sigpic

Comment

Afspreken met een collega en jullie auto's om de 2 uur van plaats wisselen?
              Dan ben je volgens mij perfect in orde (maar het blijft omslachtig natuurlijk).

Comment

Even een update:
                - de invoering van de blauwe zone is uitgesteld tot 1 februari, doordat de parkeerfirma juridisch nog niet in orde is met alles.
                - de facebookgroep telt al een kleine 1300 leden, met al 2 krantenartikels en veel steunbetuigingen tot gevolg.
                - ik onderzoek momenteel de mogelijkheid in hoeverre de juridische bevoegdheid van het parkeerbedrijf geldt. Naar ik tot nu toe weet, is dat ze enkel mogen bekeuren indien de wagen zich in een parkeervak bevindt en niet in orde is met de schijf. Vandaar dat ik ook onderzoek of ze je iets kunnen doen als de wagen niet in een parkeervak staat maar gewoon op de openbare weg. Ik ben ook aan het zien of je Roeselare kunt binnenrijden zonder dat je een bord passeert dat de blauwe zone aankondigt.

Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                Afspreken met een collega en jullie auto's om de 2 uur van plaats wisselen?
                Dan ben je volgens mij perfect in orde (maar het blijft omslachtig natuurlijk).
                Dit is mogelijk maar niet altijd, aangezien wij soms 3 uren na elkaar hebben zonder pauze. Als ze dan net het derde uur komen controleren, hangt iedere leerkracht eraan en kan het parkeerbedrijf toch makkelijk een kleine 1000 EUR verdienen.
                Last edited by Streamline; 16/01/2010, 18:10.
                sigpic

Comment

zo'n forfaitair parkeertarief..krijg je daar nog een aanmaning van als je dit niet betaald hebt?
                  1978 BMW E21 323i
                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Volgens mij niet als je wat geluk hebt.

Laatst nog een boete van 25€ gehad omdat ik mijn schuif niet had gelegd. Er zat een mooi kaartje (met het logo van Zonhoven op met de hand ingevuld) achter mijn ruitenwisser waarop de vaststelling stond. Te betalen binnen de 14 dagen.
                    Dat ze maar eerst eens uitvogelen waar ik woon en alles netjes in een brief gieten. Dan zal ik er eens over nadenken of ik het zal betalen. Zo kan iedereen van die kaartjes maken hè. Mooie bijverdienste

Dag erna nog een boete in Genk van 15€ (halve dag tarief). Zag er iets professioneler uit, eens zien hoe lang het duurt voor ze een eerste aanmaning sturen...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Laatst nog een boete van 25€ gehad omdat ik mijn schuif niet had gelegd. Er zat een mooi kaartje (met het logo van Zonhoven op met de hand ingevuld) achter mijn ruitenwisser waarop de vaststelling stond. Te betalen binnen de 14 dagen.
                      Dat ze maar eerst eens uitvogelen waar ik woon en alles netjes in een brief gieten. Dan zal ik er eens over nadenken of ik het zal betalen. Zo kan iedereen van die kaartjes maken hè. Mooie bijverdienste

Dag erna nog een boete in Genk van 15€ (halve dag tarief). Zag er iets professioneler uit, eens zien hoe lang het duurt voor ze een eerste aanmaning sturen...
                      Dan schuif je dat toch gewoon onder de ruitenwisser van een andere geparkeerde wagen? Met een beetje geluk leest die niet na wat erop staat en betaalt hij voor jou ;-)

PS: Ik heb dit nog nooit gedaan, maar die mannen met kaartjes die mijn wagen altijd willen opkopen brachten mij op het idee

Comment

Moet wel onhandig liggen achter je voorruit.

Comment

ik wil ook eens zien hoe lang het duurt eer ze een aanmaning sturen.

Ik sta daar dus al 2 jaar, elke zaterdag, nog nooit een schijf gelegd...en nu ineens staan daar drie wagens met die van mij erbij en heb ik een papiertje tussen mijn ruitenwisser. Type + nummerplaat juist + tijdstip ... moet zeggen dat ik vrij verwonderd was toen ik zag dat er een zo'n halve dag tarief tussen zat
                          1978 BMW E21 323i
                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                            Moet wel onhandig liggen achter je voorruit.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Tip: Oostende ook niet proberen om niet te betalen, boete is 25 eur en als je er een hele dag staat heb je er mooi 2 want die boete van 25 eur is een halve dag tarief . Torhout kan je ook beter betalen, daar is die controleur volgens mij fervent jogger want hij loopt om zijn controles te doen. Ofwel werkt hij op percent.
                              en zet je zeker niet per ongeluk op een bewonerszone-parking, want dan krijg je 250 euro aan je been, en als je een beetje geluk hebt omdat het de eerste keer is en je uitleg charmeert, 125 euro
                              Been there ....

Die gast in Torhout moet ik toch eens tegenkomen

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                              Ik zal het tegen die kerel zeggen in Torhout dat hij wat minder zijn best moet doen.
                              doe dat

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

De parking aan de "snooker Ceulemans" en "gamma" was gisterenavond gesloten met die poorten. Fuck nog een beetje vervelend.

Comment

Even updaten:

van de parkeerboete in Zonhoven heb ik nog niets gehoord

In Genk zijn ze iets stipter. Na een kleine twee weken kreeg ik al een eerste aanmaning. Ik moest betalen binnen de 8 dachten vanaf de verzenddatum van hun brief of er kwamen extra kosten bij en blabla. Ik heb toen maar betaald maar iets te laat (17 mei). Gisteren kreeg ik een 'aanmaning voor dagvaarding' met een rekening van 30€ ipv 15€. Ook weer te betalen 8 dagen na verzenddatum van hun brief. Die brief bleek de 19de mei verzonden te zijn en dus pas gisteren aangekomen terwijl het geld al de 17de van mijn rekening is gegaan...
                                  Even een vriendelijk mailtje gestuurd en het is in orde.

Conclusie: beter meteen betalen
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Telkens een andere wagen meenemen.
                                    Of bij mij in de garage zetten,ik doe ze dan wel niet terug open.

Comment

Working...
                                    X