Da's raar, die hebben echt zwarte galetten. Zou het van nog een ander trainingsgedoe zijn? Hier in de West Vlonders stelt het niet echt veel voor, je kan in je bloten dat huis binnen en je zal het nog overleven. Antwerpen is blijkbaar de shit.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voertuigen hulpdiensten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk BerichtenDa's raar, die hebben echt zwarte galetten. Zou het van nog een ander trainingsgedoe zijn? Hier in de West Vlonders stelt het niet echt veel voor, je kan in je bloten dat huis binnen en je zal het nog overleven. Antwerpen is blijkbaar de shit.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenWas mss hittegewenning, daar heb ik indertijd ook eigen kledij voor gebruikt, en idd: ook zwartgeblakerde gallet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk BerichtenProbeer nog eens, ik zie niks.
edit: k zie het, t is diene Porsche die een pagina terug ook werd gepost.
Comment
-
Interessant nieuws dat hier wel thuishoort:
Ouderwetse brandweersirene klopt alarm van 144 miljoen euro
Het peperdure nationale netwerk waarmee de vrijwillige brandweerlui digitaal worden opgeroepen, lag zaterdag uren lam. In Londerzeel moest de brandweer zelfs de ouderwetse sirene in werking zetten om de manschappen te alarmen. Het Astrid-systeem kostte al 144 miljoen euro.
Zaterdagnamiddag brak brand uit in een achterbouw in het Vlaams-Brabantse Peizegem. De Londerzeelse brandweer stuurde onmiddellijk een eerste brandweerwagen met de aanwezige beroepsbrandweerlui uit en piepte ook de vrijwillige brandweermannen op om snel over voldoende manschappen te beschikken. Maar daar liep het mis. Geen enkele brandweerman daagde op in de kazerne.
Meer op: http://www.first-response.be/portal/content/view/612/1/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenInteressant nieuws dat hier wel thuishoort:
Ouderwetse brandweersirene klopt alarm van 144 miljoen euro
Het peperdure nationale netwerk waarmee de vrijwillige brandweerlui digitaal worden opgeroepen, lag zaterdag uren lam. In Londerzeel moest de brandweer zelfs de ouderwetse sirene in werking zetten om de manschappen te alarmen. Het Astrid-systeem kostte al 144 miljoen euro.
Zaterdagnamiddag brak brand uit in een achterbouw in het Vlaams-Brabantse Peizegem. De Londerzeelse brandweer stuurde onmiddellijk een eerste brandweerwagen met de aanwezige beroepsbrandweerlui uit en piepte ook de vrijwillige brandweermannen op om snel over voldoende manschappen te beschikken. Maar daar liep het mis. Geen enkele brandweerman daagde op in de kazerne.
Meer op: http://www.first-response.be/portal/content/view/612/1/
Porsche van 1 miljard euro valt in panneHyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenAstrid blijft een kluchtHyundai Tucson 1.6GDI (2016)
Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk BerichtenJe moet ook zien voor wat het bedoeld was.... initieel als radionetwerk voor de Rijkswacht (in die tijd), daarom enkel dekking op de berijdbare wegen en geen indoor-dekking... Meer was de NV ASTRID ook niet contractueel verplicht...
Nu zit je in die verdomde twilightzone...
Om je een beeld te geven:
Gisteren hadden we te kampen met een dakbrand in een kasteel. We sturen 2 ladderwagens ter plaatse.
Om een of andere reden (toegangswegen geblokkeerd) is de oudere ladderwagen als eerste ter plaatse....maar de mannen in de korf hebben een analoge radio...terwijl de mannen op de grond (en in gebouw) een Astrid draagbare post hebben. PROBLEEM.
Tevens: kelder in? Geen dekking. Daar sta je dan
Binnenkort verdwijnen alle analoge radio's voorgoed...hartje vasthouden...en dan de paging....
Comment
-
Volgens ik in de wandelgangen horen ronken heb gaat het geval van zaterdag nog een serieus staartje krijgen... Ik kijk er alvast naar uit
ASTRID is puur rommel. Alleen is er zoveel geld door de overheid geïnvesteerd dat het gehele gedoe door de strot van de hulpverlener geduwd wordt... Een systeem dat op termijn nog mensenlevens gaat kosten...
En ja, ASTRID is inderdaad voor de toenmalige Rijkswacht ontwikkeld en daar hadden ze het bij moeten houden... Bij de politiediensten. De vrijgekomen frequenties konden ze desnoods dan verdelen onder de overige diensten...
Alles werkte goed en toch veranderen ze? Vooruitgang noemen ze dat dan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenVolgens ik in de wandelgangen horen ronken heb gaat het geval van zaterdag nog een serieus staartje krijgen... Ik kijk er alvast naar uit
ASTRID is puur rommel. Alleen is er zoveel geld door de overheid geïnvesteerd dat het gehele gedoe door de strot van de hulpverlener geduwd wordt... Een systeem dat op termijn nog mensenlevens gaat kosten...
En ja, ASTRID is inderdaad voor de toenmalige Rijkswacht ontwikkeld en daar hadden ze het bij moeten houden... Bij de politiediensten. De vrijgekomen frequenties konden ze desnoods dan verdelen onder de overige diensten...
Alles werkte goed en toch veranderen ze? Vooruitgang noemen ze dat dan...
Nu, pas op....ik denk dat het een functie kan hebben voor een CP-OPS...zolang je de mannen op het veld maar een analoge radio geeft...
Bij ons heeft ASTRID dan wél weer nut wegens groooote regio.
Bijvoorbeeld: als wij een interventie hebben in Kanne, dan raken wij met analoge posten niet tot in VP, en moeten we werken met tussenzender....met ASTRID: no problem.
Ik zie ASTRID dus vooral als logistiek middel om coördinatie te doen, niet meer dan dat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenIdd,
Nu, pas op....ik denk dat het een functie kan hebben voor een CP-OPS...zolang je de mannen op het veld maar een analoge radio geeft...
Bij ons heeft ASTRID dan wél weer nut wegens groooote regio.
Bijvoorbeeld: als wij een interventie hebben in Kanne, dan raken wij met analoge posten niet tot in VP, en moeten we werken met tussenzender....met ASTRID: no problem.
Ik zie ASTRID dus vooral als logistiek middel om coördinatie te doen, niet meer dan dat
Over welke afstand spreken we dan? 15, 20km of meer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenASTRID zal ergens wel nut kunnen hebben ja...
Over welke afstand spreken we dan? 15, 20km of meer?
Comment
Comment