je moet natuurlijk wel ruime steden hebben om met deze bakbeesten in de kern te geraken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Voertuigen hulpdiensten
Collapse
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtencool, een 350 in belgie ?
In Beveren-Waas1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Brandweerkorps Beveren heeft altijd al knap materiaal gehad. Wat een kerncentrale al niet opbrengt hé1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhou verhouden ze zich tov ons europees materieel ?
Ik heb nu zelf de kans gehad om in de USA nader kennis te maken met de Amerikaanse wagens en persoonlijk geef ik de voorkeur aan een voertuig van Amerikaanse makelij...
Amerikaanse wagens worden, in tegenstelling tot Europa, zelden opgebouwd op een commericiëel truckchassis. Nagenoeg elke fabrikant van brandweerwagens in de USA bouwt brandweerwagens op een brandweerchassis. Hetzij van hun eigen, hetzij van derden. Dit maakt dat de wagens een ander rijgedrag krijgen tov de Europese wagens die nagenoeg allemaal op een commerciëel chassis gebouwd worden. In Europa is er slechts 1 fabrikant die specifiek brandweerchassis' bouwt: Dennis in de UK.
Om een voorbeeld te geven. Op een bepaald moment kregen we 's nachts een oproep voor een woningbrand. Zulke oproepen worden bijzonder ernstig genomen en je ziet dat ook aan de manier waarop ze uitrukken. Anyway, we rukken dus uit naar de zgn woningbrand. Onze station lag aan de rand van de heuvels en de brand situeerde zich ergens in heuvelachtig gebied. Van de moment dat de poort achter de wagen toe was ging het gaspedaal tegen de vloer. Je hebt in de USA lekker grote wegen maar ook kleine wegen waar nauwelijk 2 auto's elkaar kunnen passeren. Bochten, bergop, bergaf... kilometers aan een stuk bijna zonder het gaspedaal te lossen... Gemiddeld tegen 70mph ging het doorheen de bochten over de smalle wegen. De truck gaf geen kick, hij plakte gewoon tegen de baan... En dit met een voertuig dat een goede 18 ton op de grond zette...
Nadeel dan weer is de omvang van zo'n wagen. Ze zijn groot, lomp maar bijzonder krachtig... Een standaard autopomp is ginder minstens voorzien van een dikke V6 met +/- 360PK gekoppeld aan een automaat. Wanneer het nodig is twijfelen ze zelfs niet om een dikke V8 te monteren. Brandweerwagens met +500PK zijn ginder geen unicum... Hier heb je vergelijkbare wagens met 150PK. De ingebouwde pompen zijn ook groter en zwaarder dan in een Europa. Een standaard autopomp levert ginds zo'n 6.000 liter per minuut. In Europa: 1.500 Ã 2.000 liter per minuut. Ondanks z'n omvang hebben ze weinig water mee. Een goede 1.500 liter tov 2.000 Ã 2.500 hier. Ook hebben ze weinig materieel mee in een autopomp. Hier zien we een uitgebreid gamma aan gereedschappen in een autopomp, ginder vooral veel slangen die dan nog eens voorgekoppeld zijn. Een ladderwagen daarentegen is echt een ladderwagen. Naast de luchtladder, die vaak minder dan 100ft (30m) hoog is hebben ze nog een gans gamma aan houten & metalen ladders mee. Hier bij ons is het enkel de luchtladder en weer wat gereedschappen...
Kortom: Op sommige vlakken (vooral dan naar materieel toe) ben ik wel voorstander van het Amerikaans systeem... Op gebied van werking staan ze in Europa echt wel een stapje verder.
de pantograaf dient alleszins al afgesteld te worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenGoh, Geen idee eigenlijk hoe tevreden ze zijn van de wagens. Feit is wel dat de wagens slechts een fractie meer kosten dan de Europese voertuigen. De PH3 heeft zo rond de 211.000 EUR gekost... Een vergelijkbaar (kaal) voertuig van Belgische makelijk (Een alfzware autopomp Mercedes Atego 1428F kost zo'n 192.000 EUR.)
Ik heb nu zelf de kans gehad om in de USA nader kennis te maken met de Amerikaanse wagens en persoonlijk geef ik de voorkeur aan een voertuig van Amerikaanse makelij...
Amerikaanse wagens worden, in tegenstelling tot Europa, zelden opgebouwd op een commericiëel truckchassis. Nagenoeg elke fabrikant van brandweerwagens in de USA bouwt brandweerwagens op een brandweerchassis. Hetzij van hun eigen, hetzij van derden. Dit maakt dat de wagens een ander rijgedrag krijgen tov de Europese wagens die nagenoeg allemaal op een commerciëel chassis gebouwd worden. In Europa is er slechts 1 fabrikant die specifiek brandweerchassis' bouwt: Dennis in de UK.
Om een voorbeeld te geven. Op een bepaald moment kregen we 's nachts een oproep voor een woningbrand. Zulke oproepen worden bijzonder ernstig genomen en je ziet dat ook aan de manier waarop ze uitrukken. Anyway, we rukken dus uit naar de zgn woningbrand. Onze station lag aan de rand van de heuvels en de brand situeerde zich ergens in heuvelachtig gebied. Van de moment dat de poort achter de wagen toe was ging het gaspedaal tegen de vloer. Je hebt in de USA lekker grote wegen maar ook kleine wegen waar nauwelijk 2 auto's elkaar kunnen passeren. Bochten, bergop, bergaf... kilometers aan een stuk bijna zonder het gaspedaal te lossen... Gemiddeld tegen 70mph ging het doorheen de bochten over de smalle wegen. De truck gaf geen kick, hij plakte gewoon tegen de baan... En dit met een voertuig dat een goede 18 ton op de grond zette...
Nadeel dan weer is de omvang van zo'n wagen. Ze zijn groot, lomp maar bijzonder krachtig... Een standaard autopomp is ginder minstens voorzien van een dikke V6 met +/- 360PK gekoppeld aan een automaat. Wanneer het nodig is twijfelen ze zelfs niet om een dikke V8 te monteren. Brandweerwagens met +500PK zijn ginder geen unicum... Hier heb je vergelijkbare wagens met 150PK. De ingebouwde pompen zijn ook groter en zwaarder dan in een Europa. Een standaard autopomp levert ginds zo'n 6.000 liter per minuut. In Europa: 1.500 Ã 2.000 liter per minuut. Ondanks z'n omvang hebben ze weinig water mee. Een goede 1.500 liter tov 2.000 Ã 2.500 hier. Ook hebben ze weinig materieel mee in een autopomp. Hier zien we een uitgebreid gamma aan gereedschappen in een autopomp, ginder vooral veel slangen die dan nog eens voorgekoppeld zijn. Een ladderwagen daarentegen is echt een ladderwagen. Naast de luchtladder, die vaak minder dan 100ft (30m) hoog is hebben ze nog een gans gamma aan houten & metalen ladders mee. Hier bij ons is het enkel de luchtladder en weer wat gereedschappen...
Kortom: Op sommige vlakken (vooral dan naar materieel toe) ben ik wel voorstander van het Amerikaans systeem... Op gebied van werking staan ze in Europa echt wel een stapje verder.
???
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenBrandweerkorps Beveren heeft altijd al knap materiaal gehad. Wat een kerncentrale al niet opbrengt hé
Comment
-
Copyright : Dirk Odeurs- Brandweer Sint-Truiden
Model: Mercedes Sprinter 416 CDI
Totaal gewicht: 4600kg (rijbewijs C)
Automatische versnellingsbak Sprintshift - motorverwarming
Bemanning: 3 manschappen
GPS navigatie
4 blauwe Xenon-flitsers op dak, 2 kalenderflitsen in gril vooraan "Repeaters"
Verlichting achteraan: 2 schijnwerpers en een Signalmaster
Lichtmast: Fireco CFRS 3X 1000 watt
2 Martin Horns
Reddingsmatriaal : Holmatro pompgroep met : - 1 spreider
- 1 schaar
- voetpomp
- Chocks en Blocks set, ramsteun
- hefkussens
Geisoleerde ladder 2.9 m
Blusinstallatie : watertank van 200 liter met high-pressure Oertzen-pomp, haspel van 30m, pompdebiet : 40 liter per minuut aan 60 bar, schuimbussen klasse A&B
Comment
-
Commandowagen Nissan Patrol
-Vista lcihtbalk met zoeklicht
-2 led-flitsers weggewerkt achter gril
- Signalmaster
Uitrusting:
-Thermische camera Argus
-Allerlei plannen, documenten, enz...
-Klein blusmaterieel
- CP-OPS signalisatie
-Lederen interieur, GPS navigatie
Comment
-
Hydranten- en matriaal wagen Renault Master
-Vista lichtbalk, signalmaster, 2 flitsers achter gril
Comment
-
Ik heb me ook wat geamusseerd in paint. De eerste is volledig zelf ontworpen, de andere zijn 2 zijn gebasseerd op de cabinetekening van een Atego.
Comment
Comment