Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voertuigen hulpdiensten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    je moet natuurlijk wel ruime steden hebben om met deze bakbeesten in de kern te geraken

    Comment


    • #82
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

      Comment


      • #83
        cool, een 350 in belgie ?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          cool, een 350 in belgie ?

          In Beveren-Waas
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

          Comment


          • #85
            zelfs de opbouw lijkt amerikaans, prachtig ding...al zuipt de v10 redelijk wat

            Comment


            • #86
              Brandweerkorps Beveren heeft altijd al knap materiaal gehad. Wat een kerncentrale al niet opbrengt hé
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

              Comment


              • #87
                ik denk dat ik de plaats ken

                Comment


                • #88
                  Brandweer Herve heeft zelfs 2 Amerikaanse wagens in dienst.
                  Effe zoeken...

                  Comment


                  • #89
                    Gezocht en gevonden...





                    Beide voertuigen werden aangekocht via Rosenbauer België. Ze werden in Amerika opgebouwd door HME.

                    Foto's: Copyright Brandweer Herve

                    Comment


                    • #90
                      hou verhouden ze zich tov ons europees materieel ?
                      de pantograaf dient alleszins al afgesteld te worden

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        hou verhouden ze zich tov ons europees materieel ?
                        Goh, Geen idee eigenlijk hoe tevreden ze zijn van de wagens. Feit is wel dat de wagens slechts een fractie meer kosten dan de Europese voertuigen. De PH3 heeft zo rond de 211.000 EUR gekost... Een vergelijkbaar (kaal) voertuig van Belgische makelijk (Een alfzware autopomp Mercedes Atego 1428F kost zo'n 192.000 EUR.)

                        Ik heb nu zelf de kans gehad om in de USA nader kennis te maken met de Amerikaanse wagens en persoonlijk geef ik de voorkeur aan een voertuig van Amerikaanse makelij...

                        Amerikaanse wagens worden, in tegenstelling tot Europa, zelden opgebouwd op een commericiëel truckchassis. Nagenoeg elke fabrikant van brandweerwagens in de USA bouwt brandweerwagens op een brandweerchassis. Hetzij van hun eigen, hetzij van derden. Dit maakt dat de wagens een ander rijgedrag krijgen tov de Europese wagens die nagenoeg allemaal op een commerciëel chassis gebouwd worden. In Europa is er slechts 1 fabrikant die specifiek brandweerchassis' bouwt: Dennis in de UK.

                        Om een voorbeeld te geven. Op een bepaald moment kregen we 's nachts een oproep voor een woningbrand. Zulke oproepen worden bijzonder ernstig genomen en je ziet dat ook aan de manier waarop ze uitrukken. Anyway, we rukken dus uit naar de zgn woningbrand. Onze station lag aan de rand van de heuvels en de brand situeerde zich ergens in heuvelachtig gebied. Van de moment dat de poort achter de wagen toe was ging het gaspedaal tegen de vloer. Je hebt in de USA lekker grote wegen maar ook kleine wegen waar nauwelijk 2 auto's elkaar kunnen passeren. Bochten, bergop, bergaf... kilometers aan een stuk bijna zonder het gaspedaal te lossen... Gemiddeld tegen 70mph ging het doorheen de bochten over de smalle wegen. De truck gaf geen kick, hij plakte gewoon tegen de baan... En dit met een voertuig dat een goede 18 ton op de grond zette...

                        Nadeel dan weer is de omvang van zo'n wagen. Ze zijn groot, lomp maar bijzonder krachtig... Een standaard autopomp is ginder minstens voorzien van een dikke V6 met +/- 360PK gekoppeld aan een automaat. Wanneer het nodig is twijfelen ze zelfs niet om een dikke V8 te monteren. Brandweerwagens met +500PK zijn ginder geen unicum... Hier heb je vergelijkbare wagens met 150PK. De ingebouwde pompen zijn ook groter en zwaarder dan in een Europa. Een standaard autopomp levert ginds zo'n 6.000 liter per minuut. In Europa: 1.500 à 2.000 liter per minuut. Ondanks z'n omvang hebben ze weinig water mee. Een goede 1.500 liter tov 2.000 à 2.500 hier. Ook hebben ze weinig materieel mee in een autopomp. Hier zien we een uitgebreid gamma aan gereedschappen in een autopomp, ginder vooral veel slangen die dan nog eens voorgekoppeld zijn. Een ladderwagen daarentegen is echt een ladderwagen. Naast de luchtladder, die vaak minder dan 100ft (30m) hoog is hebben ze nog een gans gamma aan houten & metalen ladders mee. Hier bij ons is het enkel de luchtladder en weer wat gereedschappen...

                        Kortom: Op sommige vlakken (vooral dan naar materieel toe) ben ik wel voorstander van het Amerikaans systeem... Op gebied van werking staan ze in Europa echt wel een stapje verder.


                        de pantograaf dient alleszins al afgesteld te worden
                        ???

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                          Goh, Geen idee eigenlijk hoe tevreden ze zijn van de wagens. Feit is wel dat de wagens slechts een fractie meer kosten dan de Europese voertuigen. De PH3 heeft zo rond de 211.000 EUR gekost... Een vergelijkbaar (kaal) voertuig van Belgische makelijk (Een alfzware autopomp Mercedes Atego 1428F kost zo'n 192.000 EUR.)

                          Ik heb nu zelf de kans gehad om in de USA nader kennis te maken met de Amerikaanse wagens en persoonlijk geef ik de voorkeur aan een voertuig van Amerikaanse makelij...

                          Amerikaanse wagens worden, in tegenstelling tot Europa, zelden opgebouwd op een commericiëel truckchassis. Nagenoeg elke fabrikant van brandweerwagens in de USA bouwt brandweerwagens op een brandweerchassis. Hetzij van hun eigen, hetzij van derden. Dit maakt dat de wagens een ander rijgedrag krijgen tov de Europese wagens die nagenoeg allemaal op een commerciëel chassis gebouwd worden. In Europa is er slechts 1 fabrikant die specifiek brandweerchassis' bouwt: Dennis in de UK.

                          Om een voorbeeld te geven. Op een bepaald moment kregen we 's nachts een oproep voor een woningbrand. Zulke oproepen worden bijzonder ernstig genomen en je ziet dat ook aan de manier waarop ze uitrukken. Anyway, we rukken dus uit naar de zgn woningbrand. Onze station lag aan de rand van de heuvels en de brand situeerde zich ergens in heuvelachtig gebied. Van de moment dat de poort achter de wagen toe was ging het gaspedaal tegen de vloer. Je hebt in de USA lekker grote wegen maar ook kleine wegen waar nauwelijk 2 auto's elkaar kunnen passeren. Bochten, bergop, bergaf... kilometers aan een stuk bijna zonder het gaspedaal te lossen... Gemiddeld tegen 70mph ging het doorheen de bochten over de smalle wegen. De truck gaf geen kick, hij plakte gewoon tegen de baan... En dit met een voertuig dat een goede 18 ton op de grond zette...

                          Nadeel dan weer is de omvang van zo'n wagen. Ze zijn groot, lomp maar bijzonder krachtig... Een standaard autopomp is ginder minstens voorzien van een dikke V6 met +/- 360PK gekoppeld aan een automaat. Wanneer het nodig is twijfelen ze zelfs niet om een dikke V8 te monteren. Brandweerwagens met +500PK zijn ginder geen unicum... Hier heb je vergelijkbare wagens met 150PK. De ingebouwde pompen zijn ook groter en zwaarder dan in een Europa. Een standaard autopomp levert ginds zo'n 6.000 liter per minuut. In Europa: 1.500 à 2.000 liter per minuut. Ondanks z'n omvang hebben ze weinig water mee. Een goede 1.500 liter tov 2.000 à 2.500 hier. Ook hebben ze weinig materieel mee in een autopomp. Hier zien we een uitgebreid gamma aan gereedschappen in een autopomp, ginder vooral veel slangen die dan nog eens voorgekoppeld zijn. Een ladderwagen daarentegen is echt een ladderwagen. Naast de luchtladder, die vaak minder dan 100ft (30m) hoog is hebben ze nog een gans gamma aan houten & metalen ladders mee. Hier bij ons is het enkel de luchtladder en weer wat gereedschappen...

                          Kortom: Op sommige vlakken (vooral dan naar materieel toe) ben ik wel voorstander van het Amerikaans systeem... Op gebied van werking staan ze in Europa echt wel een stapje verder.




                          ???
                          Idd, ik denk dat het gemiddeld vermogen van brandweerwagens hier in Europa rond de 240 pk zal liggen, in Amerika heb je zoals je zegt "pumpers" met meer dan 500pk... Hoewel Europese wagens er ook best goed uitzien, blijven de Amerikanen toch wel iets speciaals.
                          Last edited by ; 08/12/2006, 15:47.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten


                            Die zijn toch razend knap hé!?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                              Brandweerkorps Beveren heeft altijd al knap materiaal gehad. Wat een kerncentrale al niet opbrengt hé
                              Seveso-fonds

                              Comment


                              • #95

                                Copyright : Dirk Odeurs- Brandweer Sint-Truiden

                                Model: Mercedes Sprinter 416 CDI
                                Totaal gewicht: 4600kg (rijbewijs C)
                                Automatische versnellingsbak Sprintshift - motorverwarming
                                Bemanning: 3 manschappen
                                GPS navigatie
                                4 blauwe Xenon-flitsers op dak, 2 kalenderflitsen in gril vooraan "Repeaters"
                                Verlichting achteraan: 2 schijnwerpers en een Signalmaster
                                Lichtmast: Fireco CFRS 3X 1000 watt
                                2 Martin Horns

                                Reddingsmatriaal : Holmatro pompgroep met : - 1 spreider
                                - 1 schaar
                                - voetpomp
                                - Chocks en Blocks set, ramsteun
                                - hefkussens
                                Geisoleerde ladder 2.9 m
                                Blusinstallatie : watertank van 200 liter met high-pressure Oertzen-pomp, haspel van 30m, pompdebiet : 40 liter per minuut aan 60 bar, schuimbussen klasse A&B
                                Last edited by ; 11/12/2006, 10:15.

                                Comment


                                • #96
                                  Commandowagen Nissan Patrol



                                  -Vista lcihtbalk met zoeklicht
                                  -2 led-flitsers weggewerkt achter gril
                                  - Signalmaster

                                  Uitrusting:
                                  -Thermische camera Argus
                                  -Allerlei plannen, documenten, enz...
                                  -Klein blusmaterieel
                                  - CP-OPS signalisatie
                                  -Lederen interieur, GPS navigatie
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • #97
                                    Hydranten- en matriaal wagen Renault Master


                                    -Vista lichtbalk, signalmaster, 2 flitsers achter gril
                                    Bijgevoegde Bestanden

                                    Comment


                                    • #98

                                      Autopomp 1ste hulp

                                      -Mercedes-Benz 240 pk
                                      -Topsnelheid 140 km/u
                                      -Uigerust met allerhande blusmateriaal, ladders, slangen enz...
                                      - Automatische sneeuwkettingen achteraan

                                      In het echt ziet 'ie er wel knapper uit dan op deze foto.

                                      Comment


                                      • #99

                                        Man-Rosenbauer ladder 24 m. Deze wagen is bewust "compact" gehouden om ook in de oude binnenstad goed te kunnen functioneren.

                                        Comment


                                        • Ik heb me ook wat geamusseerd in paint. De eerste is volledig zelf ontworpen, de andere zijn 2 zijn gebasseerd op de cabinetekening van een Atego.

                                          Bijgevoegde Bestanden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X