Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
    Zijn de nieuwe nummerplaten er al?
    Kan ik die reserveren terwijl ik nog geen auto heb om die op te hangen?
    Neen & neen...

Pas vanaf 25 juni na de eerste uitgave kan je gepersonaliseerde platen aanvragen.

En ja, je kan combinaties reserveren zonder een wagen te hebben

Comment

• Ik wil ook een nieuwe nieuwe wagen in juli, moet dus te doen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten

Zo ben ik ook bij mijn verzekeraar binnengesprongen met de vraag wat je precies kan recuperen (van de rijtaks) als je de wagen zou herinschrijven onder dezelfde eigenaar (bv. 2 maanden na het betalen van de jaarlijkse rijtaks).
        De dame aan de balie wist het antwoord niet en zou me contacteren via e-mail. We zijn nu 2 weken verder en nog niets van gehoord. Weet er hier iemand soms het antwoord? + Of je ook iets recupereert van de rijtaks als de wagen overgelaten wordt aan een ander gezinslid.
        Kan effe niet volgen ...

Je hebt bv ABC123 en je wil 123 ABC ??? ( gepersonaliseerd of niet ?? )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
          ...
          En ja, je kan combinaties reserveren zonder een wagen te hebben
          Met een maximum termijn van 3 maanden dacht ik. Indien ze dan de betaling niet ontvangen hebben wordt de door u gekozen combinatie terug vrijgegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
            Kan effe niet volgen ...

Je hebt bv ABC123 en je wil 123 ABC ??? ( gepersonaliseerd of niet ?? )
            Niks gepersonaliseerd, gewone platen.

Ik zal het eens iets duidelijker uitleggen, het zijn 2 verschillende situaties waarvan ik dezelfde vraag graag beantwoord wil zien:

Situatie 1: Eigenaar 1 heeft een 5-cijferige nummerplaat en wil graag een 6-cijferige nummerplaat. Hiervoor zal hij zijn voertuig opnieuw moeten inschrijven en dus ook opnieuw zijn rijtaks moeten betalen. Maar z'n vorige rijtaks heeft hij nog maar net 2 maanden geleden betaald. Hoeveel krijgt eigenaar 1 terug op de vorige rijtaks? (je krijgt dus iets terug omdat je maar 2 maanden gereden hebt, hoeveel is dat ongeveer, of hoe kun je dat berekenen)

Situatie 2: Eigenaar 1 laat z'n wagen over aan een ander gezinslid. Dus de wagen verandert van eigenaar. Maar eigenaar 1 heeft nog maar net 2 maanden geleden z'n jaarlijkse rijtaks betaald. Hoeveel krijgt eigenaar 1 terug op de rijtaks?

Ik weet dus niet of er een verschillend antwoord is tussen beide situaties. Maar 't zou kunnen. Daarom vraag ik het ook.

Comment

• En dan mijn vraag: als je graag 007-VDH wil, is dit dan ook onder de noemer gepersonaliseerd of kan je dit gewoon aanvragen? En valt enkel combinaties als c.000.l onder gepersonaliseerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                En dan mijn vraag: als je graag 007-VDH wil, is dit dan ook onder de noemer gepersonaliseerd of kan je dit gewoon aanvragen? En valt enkel combinaties als c.000.l onder gepersonaliseerd.
                het standaardformaat, dus 111-AAA kost 600 en een klets*

specialere gelijk C.000.L en 911.RS kosten 800 en een klets*

*klets kan tot 99 euro kosten

Comment

• Haha, degoutant eigenlijk. Zo'n speciale tot daar aan toe, maar standaardformaat is er toch wat over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    het standaardformaat, dus 111-AAA kost 600 en een klets*

specialere gelijk C.000.L en 911.RS kosten 800 en een klets*

*klets kan tot 99 euro kosten
                    Respectievelijk €620 nen €874

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                      Niks gepersonaliseerd, gewone platen.

Ik zal het eens iets duidelijker uitleggen, het zijn 2 verschillende situaties waarvan ik dezelfde vraag graag beantwoord wil zien:

Situatie 1: Eigenaar 1 heeft een 5-cijferige nummerplaat en wil graag een 6-cijferige nummerplaat. Hiervoor zal hij zijn voertuig opnieuw moeten inschrijven en dus ook opnieuw zijn rijtaks moeten betalen. Maar z'n vorige rijtaks heeft hij nog maar net 2 maanden geleden betaald. Hoeveel krijgt eigenaar 1 terug op de vorige rijtaks? (je krijgt dus iets terug omdat je maar 2 maanden gereden hebt, hoeveel is dat ongeveer, of hoe kun je dat berekenen)

Situatie 2: Eigenaar 1 laat z'n wagen over aan een ander gezinslid. Dus de wagen verandert van eigenaar. Maar eigenaar 1 heeft nog maar net 2 maanden geleden z'n jaarlijkse rijtaks betaald. Hoeveel krijgt eigenaar 1 terug op de rijtaks?

Ik weet dus niet of er een verschillend antwoord is tussen beide situaties. Maar 't zou kunnen. Daarom vraag ik het ook.
                      Situatie 1: Als ik mij nie vergis kost dat hem zelfs niets, als de wagen opnieuw wordt ingeschreven door dezelfde persoon moet hij niet opnieuw rijtaks betalen (M-optic heeft dat bijvoorbeeld gedaan met z'n Z3 M, in de winter uitgeschreven en nu opnieuw ingeschreven met nieuwe nummerplaat)

Situatie 2: Kzouetbegotnieweten
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• @ quadrifoglio : ge vergist u :-)

Even gebeld met vader staat ( da kan mijn inziens uwe makelaar ook )

Situatie 1

Je dient dus eerst je vorige nummerplaat te schrappen.
                        ( want zomaar van nummerplaat veranderen gaat niet )
                        En nadien je voertuig her in te schrijven.

Je krijgt dus altijd een deel van de verkeersbelasting terug
                        ( stel dat je ze de 01/01 betaald en je schrapt op 30/06 dan zal je 6
                        maanden verkeersbelasting terugkrijgen )

Ongeveer een maand na de herinschrijving van je voertuig zal je van vader staat
                        een nieuw aanslagbiljet ontvangen om te betalen. Terug voor de volle 12 maand

Er wordt dus geen verrekening gemaakt want de verkeersbelasting kijkt niet naar
                        de eigenaar maar naar de nummerplaat

Situatie 2

Eigenaar 1 krijgt het onverbruikte gedeelte terug
                        Eigenaar 2 dient terug 12 maand verkeersbelasting te betalen

AUB

Comment

@ quadrifoglio : ge vergist u :-)

Goei uitleg die ge gegeven hebt
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

@ quadrifoglio : ge vergist u :-)

Even gebeld met vader staat ( da kan mijn inziens uwe makelaar ook )

Situatie 1

Je dient dus eerst je vorige nummerplaat te schrappen.
                            ( want zomaar van nummerplaat veranderen gaat niet )
                            En nadien je voertuig her in te schrijven.

Je krijgt dus altijd een deel van de verkeersbelasting terug
                            ( stel dat je ze de 01/01 betaald en je schrapt op 30/06 dan zal je 6
                            maanden verkeersbelasting terugkrijgen )

Ongeveer een maand na de herinschrijving van je voertuig zal je van vader staat
                            een nieuw aanslagbiljet ontvangen om te betalen. Terug voor de volle 12 maand

Er wordt dus geen verrekening gemaakt want de verkeersbelasting kijkt niet naar
                            de eigenaar maar naar de nummerplaat

Situatie 2

Eigenaar 1 krijgt het onverbruikte gedeelte terug
                            Eigenaar 2 dient terug 12 maand verkeersbelasting te betalen

AUB
                            Prachtig! Da's duidelijk.

Comment

• en what about de BIV in geval 1?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                en what about de BIV in geval 1?
                                Hoef je niet te betalen als je de wagen al eens ingeschreven hebt.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                  Zijn de nieuwe nummerplaten er al?
                                  Kan ik die reserveren terwijl ik nog geen auto heb om die op te hangen?
                                  gade gij de collectie nog uitbreiden? toch niet allemaal omgedraaid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door musclematt Bekijk Berichten
                                    gade gij de collectie nog uitbreiden? toch niet allemaal omgedraaid?
                                    gay 069
                                    ERV 007
                                    MAT 069

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      gay 069
                                      ERV 007
                                      MAT 069
                                      het zulle gewoon de bestaande plate omgedraaid zijn, dan moet hem minder onthoude

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        En dat is nu niet?
                                        Neen, eerst moet Belgie splitsen

Of de Kerstman moet ontmaskerd worden, ofzo

Comment

Working...
                                        X