Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete lichte vracht

Hoi,

Weet er misschien iemand hoeveel de boete bedraagt als je je wagen laat keuren als lichte vracht dus met een gelijkvormigheidsattest van lv + tussenschot enz... en je verwijderd na de keuring het tussenschot en plaatst je achterbank terug..?

opletten voor de achterstallige taksen zeker?

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ja maar blijkbaar krijg je de eerste keer maar een waarschuwing ofzo..?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jilukstra1984 Bekijk Berichten
        Ja maar blijkbaar krijg je de eerste keer maar een waarschuwing ofzo..?
        volgens mij is uw auto dan maar verzekerd voor 2 personen. Als ge met meer in de auto zit en ge hebt een ongeval zult ge zelf moeten opdraaien voor de kosten...

Comment

Mijn auto is verzekerd voor 5 personen (lichte vracht) en heb maar 2 zitplaatsen

Comment

mijn golf cabrio was en mijn smart is ook verzekerd voor 5

je mag maar het aantal personen meepakken als er gordels zijn

Comment

waarom... waarom toch steeds dingen proberen die niet mogen. Is het voor de gemiddelde belg nu echt zo moeilijk om gewoon eens binnen de lijntjes te kleuren?

Ge krijgt mee uwen lichte vracht schoon veel korting op uw rijtaxen, ter compensatie moede wa praktische dingen opofferen. Maar toch wilde én alles van nen gewonen auto én toch noppes taxen betalen.

Wel het gaat niet. en de boetes als ze u pakken zullen ook niet mals zijn gezien dadde de staat er op legt, uw verzekering er op legt, u papieren niet correct zijn en uw voertuig in een ongehomologeerde staat verkeert.

Zelf bij een gewone routine controle zulde het al aan uw kloten hebben. Laat staan dadde iets tegen komt, waarbij ook de verzekering zijn staart in zal trekken.

Dus kiezen of delen, lichte vracht of gewone auto. En als ge dan toch 5 plaatsen wilt en een lichte vracht, koop u dan nen Traffic dubbele cabine met lange wielbasis. Dan ebde al wadde wilt, maar rijde wel mee nen halven bus rond.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                waarom... waarom toch steeds dingen proberen die niet mogen. Is het voor de gemiddelde belg nu echt zo moeilijk om gewoon eens binnen de lijntjes te kleuren?

Ge krijgt mee uwen lichte vracht schoon veel korting op uw rijtaxen, ter compensatie moede wa praktische dingen opofferen. Maar toch wilde én alles van nen gewonen auto én toch noppes taxen betalen.
                als gemmidelde belg die graag langs de randen kleurt
                lichte vracht mag je als particulier dan nog eens aftrekken van je beroepsinkomen, net zoals een moto

Comment

Mijn auto is verzekerd voor 5 personen (lichte vracht) en heb maar 2 zitplaatsen
                  Zou ik toch ff dubbelchecken bij je verzekeraar .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Zou ik toch ff dubbelchecken bij je verzekeraar .
                    mijn smart is ook voor 5 verzekerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      mijn smart is ook voor 5 verzekerd
                      Da's geen LV.

Comment

5 personen is gewoon standaard neem ik aan
                        je mag wettelijk toch niet meer volk vervoeren dan dat er is voor voorzien

hoe zit dat met een monovolume, en die standaard 5 personen ? moet je dat melden ???

Comment

Als ze u pakken is het voor de eerste keer prijs. Da's direct de BIV betalen plus een serieuze boete erbij. Ik zou het niet riskeren.

En toch ik geef u groot gelijk dat ge het probeert, wat anderen er ook over mogen denken. Als alle belastingen en taksen die we betalen voor onze heilige (melk)koe daadwerkelijk gebruikt zouden worden voor een goede infrastructuur en een gedegen verkeersbeleid dan was het nu niet zo'n zooitje. Met al dat geld worden nu andere putten mee gedempt dan die op de weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            5 personen is gewoon standaard neem ik aan
                            je mag wettelijk toch niet meer volk vervoeren dan dat er is voor voorzien

hoe zit dat met een monovolume, en die standaard 5 personen ? moet je dat melden ???

voor een LV is 2 personen standaard en dien je bij te betalen voor bijkomende personen, je moet dat ook melden.
                            Een gewone auto is het aantal beschikbare plaatsen in het voertuig, in mijn S-Max dus 7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

En toch ik geef u groot gelijk dat ge het probeert, wat anderen er ook over mogen denken.
                              Een grote WTF

Je hebt de mogelijkheid gekregen van de staat om super cheap rond te rijden (de nadelen wist je op voorhand). Je betaald geen klote taks en geen BIV en dan toch nog terug willen ombouwen naar een personenwagen? Knap....door mensen zoals u gaan die voordelen toch nog wegvallen. Sterk bezig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Als ze u pakken is het voor de eerste keer prijs. Da's direct de BIV betalen plus een serieuze boete erbij. Ik zou het niet riskeren.

En toch ik geef u groot gelijk dat ge het probeert, wat anderen er ook over mogen denken. Als alle belastingen en taksen die we betalen voor onze heilige (melk)koe daadwerkelijk gebruikt zouden worden voor een goede infrastructuur en een gedegen verkeersbeleid dan was het nu niet zo'n zooitje. Met al dat geld worden nu andere putten mee gedempt dan die op de weg.
                                Djees man, België heeft op dit moment grotere problemen dan wa putjes in de weg zenne... Maar best da ze andere prioriteiten hebben!

En verder zouden ze beter eens investeren in duurzaam transport gelijk een zeer fijn uitgewerkt metro netwerk. (als al da geld dan toch naar hun oorsprong terug zou moeten keren)

Metro = duurzaam, ni echt vervuilend, uit het zicht, geen verstoring van andere vervoer, geen file voor de gebruikers, betaalbaar reizen, praktisch enzo...
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Boete als je aangeklaagd wordt door Douane & Accijnzen, is BIV + gelijkgestelde tax sinds inschrijving betalen , plus 300% van dat bedrag aan boete.
                                  Daarnaast boete van politie (150EU?) plus herkeuring en de hele administratieve rompslomp.

Dus voor 'n "europese" wagen zal dat al snel naar 1000EU in totaal oplopen, voor 'n zware motor (bv. amerikaanse V loopt dat al snel in de tienduizenden euro's.
                                  ----------------------------------------------------------------------------------
                                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                  Pictures here: BMW 7 Series
                                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                  Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                  It might need half a starsystem to turn around,
                                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                  Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Op deze manier (misbruik) zal het in België ook niet meer lang voordelig zijn voor particulieren..
                                    Er zijn trouwens al plannen om heel het (tax/LV) systeem eens goed aan te pakken.
                                    Snap echt niet dat je met zo'n vraag durft af te komen..

Comment

Hoi,
                                      Weet er misschien iemand hoeveel de boete bedraagt als je je wagen laat keuren als lichte vracht dus met een gelijkvormigheidsattest van lv + tussenschot enz... en je verwijderd na de keuring het tussenschot en plaatst je achterbank terug..?
                                      Ik zou dat niet riskeren, je spaart zoals gezegd aardig wat geld uit in ruil voor een achterbank, het is OF het ene OF het andere...
                                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Ik hoop dat ge het eens probeert,laat ons wel weten dan hoeveel het je kost aub

Als ge met 5 wil rijden moet ge maar BIV en tax betalen!
                                        Wat de overheid hiermee doet is een eindeloze discussie, vast staat => niet overdreven veel

Dat België andere problemen heeft is wel duidelijk,maar langs de andere kant, als ze de wegen van in het begin degelijk aanleggen en deftig onderhouden ,moeten we nu niet op een maan-landschap rondrijden

Comment

Working...
                                        X