Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
    Als ge met 5 wil rijden moet ge maar BIV en tax betalen!
    Wat de overheid hiermee doet is een eindeloze discussie, vast staat => niet overdreven veel

Wel daar ga ik niet mee akkoord, omwille van volgende tegenstrijdigheid: de auto's worden steeds krachtiger en BIV grenzen blijven => meer geld voor overheid. Maar als de mensen meer verdienen dan vroeger mogen we nog altijd evenveel belastingen betalen => nog meer geld voor de overheid.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Wel daar ga ik niet mee akkoord, omwille van volgende tegenstrijdigheid: de auto's worden steeds krachtiger en BIV grenzen blijven => meer geld voor overheid. Maar als de mensen meer verdienen dan vroeger mogen we nog altijd evenveel belastingen betalen => nog meer geld voor de overheid.

Da is niet te fout van de overheid. De overheid doet niets anders dan overal de snelheidsbeperkingen verlagen. Het zijn de autoconstructeurs die de dumbasses zijn en auto's volledig tegen de trend in steeds krachtiger te maken.

Verder is die laatste trend ook compleet aan het keren door de CO2 mania.

Kijk maar naar Volvo die een 1.6 diesel in hun S80 aanbieden.

Wou je vroeger een diesel, dan betaalde je jaarlijks pakken taksen, maar nu kan je door de downsizing een pittig beestje in huis halen en amper taxen betalen. Ik ga dus niet akkoord met uw punt.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Verder is die laatste trend ook compleet aan het keren door de CO2 mania.
        Kijk maar naar Volvo die een 1.6 diesel in hun S80 aanbieden. .
        Je begrijpt me verkeerd, ik heb het niet over downsizen en kleinere motoren aanbieden, maar over de kracht van dezelfde motorinhouden. 10 jaar terug was de VAG 1.9 tdi met 110 pk top-of-the-bill qua kracht, de laatste 1.9 tdi's hadden 160 pk.

En de CO2 mania zorgt helemaal niet voor een kering, de motorinhouden worden kleiner, de pk's blijven gelijk of worden zelfs nog hoger... BIV is niet hetzelfde als jaarlijkse taxen, BIV is nog altijd gebaseerd op pk, niet op motorinhoud...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Het gaat hier niet over de BIV of die terecht is of niet!
          Er is hier al een topic over BIV waar ik trouwens ookal gereageerd had!

Het gaat erover als ge een lichte vracht hebt met 2 zitplaatsen heb je dus TWEE zitplaatsen.

Wilt ge er 5 moet ge ofwel een camionet dubbele kabine ofwel een pickup als je toch geen BIV wil betalen

Comment

met hetgeen je aan BIV uitspaarde kan je al paar keer auto huren en anders moet je maar terug ombouw + herkeuring naar personenwagen overwegen .

Of een Suburban kopen , daar is laadvloer lang genoeg om toch nog in regel te zijn voor lichte VR8 met dubbele cabine (=5 of 6 zitplaatsen )

Comment

koop een pick-up.. .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                En toch ik geef u groot gelijk dat ge het probeert, wat anderen er ook over mogen denken.
                Ik ben het quasi altijd eens met u, maar hierin volg ik je toch niet.

Ik vind het gewoonweg degoutant om die LV achteraf terug om te bouwen. Gelijkaardig scenario voor de pipo's die oldtimers met O platen misbruiken. De boetes kunnen niet hoog genoeg zijn.

Deze reply is een mooie samenvatting

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                waarom... waarom toch steeds dingen proberen die niet mogen. Is het voor de gemiddelde belg nu echt zo moeilijk om gewoon eens binnen de lijntjes te kleuren?

Ge krijgt mee uwen lichte vracht schoon veel korting op uw rijtaxen, ter compensatie moede wa praktische dingen opofferen. Maar toch wilde én alles van nen gewonen auto én toch noppes taxen betalen.

Wel het gaat niet. en de boetes als ze u pakken zullen ook niet mals zijn gezien dadde de staat er op legt, uw verzekering er op legt, u papieren niet correct zijn en uw voertuig in een ongehomologeerde staat verkeert.

Zelf bij een gewone routine controle zulde het al aan uw kloten hebben. Laat staan dadde iets tegen komt, waarbij ook de verzekering zijn staart in zal trekken.

Dus kiezen of delen, lichte vracht of gewone auto. En als ge dan toch 5 plaatsen wilt en een lichte vracht, koop u dan nen Traffic dubbele cabine met lange wielbasis. Dan ebde al wadde wilt, maar rijde wel mee nen halven bus rond.
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Ik vind het gewoonweg degoutant om die LV achteraf terug om te bouwen. Gelijkaardig scenario voor de pipo's die oldtimers met O platen misbruiken. De boetes kunnen niet hoog genoeg zijn.
                  De mensen die hun O platen gebruiken waarvoor ze bestemd zijn gaan op de duur het slachtoffer zijn van die pipo's die ze misbruiken... Woensdagavond nog achter een Daf 66 met O plaat gereden in een sneeuwbui...(dat noemt zich dan oldtimerliefhebber)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
                    De mensen die hun O platen gebruiken waarvoor ze bestemd zijn gaan op de duur het slachtoffer zijn van die pipo's die ze misbruiken... Woensdagavond nog achter een Daf 66 met O plaat gereden in een sneeuwbui...(dat noemt zich dan oldtimerliefhebber)
                    Om nog maar te zwijgen van roestbakken die technisch niet in orde zijn maar zich wel op de openbare weg begeven met getunede motoren .

Mijn oldie komt gewoonweg niet buiten in de winter... Dat is heel gemakkelijk. Ik ga ook wel niet met O platen rijden zodat ik geen beperkingen heb qua rijden.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Als ik me niet vergis is zo'n Daf66 nog één van de veiligste achterwielaangedreven wagens in slechte weersomstandigheden, hebben die, bij gebrek aan een differentiëel, automatisch niet het effect van een 100% slipdifferentiëel door de twee riemen die beide achterwielen evenredig aandrijven ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        Zou ik toch ff dubbelchecken bij je verzekeraar .
                        Is perfect normaal, hier is de MG ook verzekerd voor 6 personen. (waar je ze gaat steken is mij ook een raadsel )

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Ik denk toch ook dat als ge iets voor hebt, de verzekering zich zal terugtrekken.
                        En al helemaal als er meer dan 2 man in de wagen zit.
                        Nee, toch niet. Als in de polis staat dat de auto voor 5 verzekerd is, dan ben je ook effectief voor 5 verzekerd, zonder verhaalsrecht.

Wanneer de auto echter technisch niet conform is zoals geen veiligheidsgordels, of met vervoerde personen in de koffer (waar het bij neerkomt bij een LV) dan heb je een ander probleem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Als ik me niet vergis is zo'n Daf66 nog één van de veiligste achterwielaangedreven wagens in slechte weersomstandigheden, hebben die, bij gebrek aan een differentiëel, automatisch niet het effect van een 100% slipdifferentiëel door de twee riemen die beide achterwielen evenredig aandrijven ??
                          Ik weet dat da "variomatic" heet, maar da's ook al... Hij was wel serieus aan het pattineren heb ik gezien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Gelijkaardig scenario voor de pipo's die oldtimers met O platen misbruiken. De boetes kunnen niet hoog genoeg zijn.
                            Dat België eerst eens een deftig oldtimer statuut bedenkt.

Comment

Woensdagavond nog achter een Daf 66 met O plaat gereden in een sneeuwbui...(dat noemt zich dan oldtimerliefhebber)
                              Kan echt zooooooooooo plezant zijn, met de oldtimer in de sneeuw.

Comment

ik ook overwogen om dit te doen met een vw touareg V10 TDI.
                                Maar naar het schijnt moet je een sticker of zoiets hebben (net als bij een caravan) waardoor je bij de eerste controle tegen de lamp loopt.

En het wordt aanzien als fraude of belastingontduiking.
                                Straffen zijn veel te hoog.
                                Anders had ik het al lang gedaan.

Comment

Als je een lekker fiscaal pv'tje in uw brievenbus wilt moet je dit vooral doen. En dit gaat niet over 50 euro. De taksen worden met terugwerkende kracht verrekend (het equivalent van enkele jaren) + boete enz.
                                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Inschrijven LV

De manier voor jou om van beide kanten van de taart te mogen snoepen is een voertuig aanschaffen die dit toevallig toelaat.

Je keuze is dan deze:
                                    • Alle pick-up's
                                    • bestelwagens met een 2e zitrij en een volledig gesloten tussenwand achter deze laatste zitrij
                                    • Amerikaanse SUV zoals GMC Yukon, Chevy Suburban of Cadilac Escalade
                                    En anders heb je gewoon PECH GEHAD

Je schrijft je motor toch ook niet in als een camino om dan 180 te gaan scheuren....

Comment

Working...
                                    X