Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boete gekregen in belgie voor ''ondeugdelijk verlichting''....met een amerikaan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• boete gekregen in belgie voor ''ondeugdelijk verlichting''....met een amerikaan?

hallo mensen.

ik was 2 dagen geleden aangehouden door de belgische politie ivm mijn lichten.

mijn huidige situatie van mijn verlichting zijn orgineel:

van binnen naar buiten:
    stadslicht, dimlicht,stads/knipperlicht (geel)
    zodra ik de knipperlicht aanzet naar 1 kant gaat die stads/knipperlicht ook geheel uit en weer aan. zodra ik dat uitzet gaat hij weer zwakjes branden op sterkte van de stadslicht.

achter heb ik 1 aan elke kant, en de sierplaten brandjes tevens zwakjes (LED - fabrieksaf orgineel)
    stadslicht/remlicht is tevens knipperlicht.

tevens heeft mijn auto geen mistlicht achter. zat er ook nooit op sinds 1994 sindien de auto in nederland ''woont''...

nu heb ik hiervoor een aardig dikke prent gehad. zowel als voorkant en voor de achterzijde.

kent de belgische politie geen amerikaanse auto's?
    de nederlandse politie die mij ook geregeld aanhoud omtrent mijn verlichting laten mij geen minuut later weer zonder boete doorgaan ivm opmerking op mijn kenteken papieren.

kan ik dit aanvechten?

groet, bas

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
    hallo mensen.

ik was 2 dagen geleden aangehouden door de belgische politie ivm mijn lichten.

mijn huidige situatie van mijn verlichting zijn orgineel:

van binnen naar buiten:
    stadslicht, dimlicht,stads/knipperlicht (geel)
    zodra ik de knipperlicht aanzet naar 1 kant gaat die stads/knipperlicht ook geheel uit en weer aan. zodra ik dat uitzet gaat hij weer zwakjes branden op sterkte van de stadslicht.

achter heb ik 1 aan elke kant, en de sierplaten brandjes tevens zwakjes (LED - fabrieksaf orgineel)
    stadslicht/remlicht is tevens knipperlicht.

tevens heeft mijn auto geen mistlicht achter. zat er ook nooit op sinds 1994 sindien de auto in nederland ''woont''...

nu heb ik hiervoor een aardig dikke prent gehad. zowel als voorkant en voor de achterzijde.

kent de belgische politie geen amerikaanse auto's?
    de nederlandse politie die mij ook geregeld aanhoud omtrent mijn verlichting laten mij geen minuut later weer zonder boete doorgaan ivm opmerking op mijn kenteken papieren.

kan ik dit aanvechten?

groet, bas
    Tja, in België draaien de overheidsdiensten nu eenmaal zo efficiënt (en zeker de politie) dat ze voor deze details tijd overhebben. Maar wees gerust: uw boetegeld zal goed besteed worden !

Comment

uw wagen beschikt over een europees gelijkvormigheidsattest?
      www.peugeotforum.be

Comment

Ik denk dat dit u wel kan helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          uw wagen beschikt over een europees gelijkvormigheidsattest?
          maar het moet toch niet kunnen dat ik in belgie een boete krijg voor verlichting wat goedgekeurd is bij de keuring zowel als bij de RDW in nederland?
          één europa was het toch?
          waarom dan een boete ?

Comment

had je die documenten bij en heb je die laten zien?
            www.peugeotforum.be

Comment

had je die documenten bij en heb je die laten zien?
              zeg dat ik een boete had voor verlichting. anders had ik er wel bijgezet ''tevens boete wegens niet kunnen tonen autopapieren''

er staat een artikel nr en iets met afwijkende lichten....
              wil wel opzoeken wat er precies staat, maar dan moet ik mn autoportieren opwarmen met een föhn.....deuren zitten akelig vastgevroren

Comment

Als uw auto onlangs nog in Belgie gekeurd is in die staat dan heeft de politie toch niets te zeggen? Kunt ge dat dan niet schrijven op dat 'aanvechtingsformulier' ofzo?

Comment

het is een nederlandse wagen, maar punt blijft: als hij is gekeurd en de nodige documenten heeft, wat komen de flikken dan eigenlijk zagen?
                  www.peugeotforum.be

Comment

het is een nederlandse wagen, maar punt blijft: als hij is gekeurd en de nodige documenten heeft, wat komen de flikken dan eigenlijk zagen?
                    geen idee. het was betalen of ik moest de auto laten staan. wel mocht ik bezwaar indienen. en dat ga ik zeker doen.
                    a.s maandag even naar de keurmeester om te vragen hoe dat nou precies zit.
                    zelfs duitsland liet mij door na een korte controlle...zelfs de franse en de luxemburgse politie doet er niet moeilijk over. voor het eerst in belgie met de amerikaan en gelijk een prent???
                    en tevens staat mijn verlichting bekend en genoteerd bij de RDW. de gele stadslichten zijn tevens knipperlichten. alleen branden ze bij het knipperen helder, en bij de onderbreking geheel uit.
                    heb gevraagt bij de RDW (rijksdienst voor wegverkeer), waarom ze dit dan niet toendertijd hebben aangepast naar de europese normen.
                    heel eenvoudig. geen onderdelen waarmee dat kan. zelfs niet imitatie. en bedrading moest bijhoorlijk aangepast worden van de auto.
                    vreemd dat ik dan de prent kreeg hiervoor

Comment

Belgische agenten kunnen een auto ingeschreven en gekeurd in een ander land dan België niet bekeuren wegens een inbreuk op de technische eisen van België.

Het eerste artikel van het Technisch reglement zegt nadrukkelijk:

§1. De bepalingen van dit algemeen reglement zijn toepasselijkop de auto's die rijden onder dekking van een Belgische inschrijvingsplaat en op de erdoor getrokken Belgische aanhangwagens.

Bel eens naar die inspecteur, want dit heeft geen zin...

Comment

MAW, niet betalen.
                        en op het papier zetten dat de 2 flikken niet competent genoeg zijn en hun vak niet kennen.
                        gevolgd door boven vermelde regel.

nu is het wel zo dat je normaal wel verplicht een achterste mistlicht moet hebben. desnoods opbouw. bij mij staat er ook eentje opgebouwd.
                        Last edited by Timmie; 12/02/2010, 23:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          MAW, niet betalen.

nu is het wel zo dat je normaal wel verplicht een achterste mistlicht moet hebben. desnoods opbouw. bij mij staat er ook eentje opgebouwd.
                          Als de auto geldige APK heeft, is die toch OK gegeven voor Nederland?

Comment

niet betalen zal geen optie geweest zijn

als een buitenlander hier een boete krijgt is het betalen of auto aan de kant
                            www.peugeotforum.be

Comment

niet betalen zal geen optie geweest zijn

als een buitenlander hier een boete krijgt is het betalen of auto aan de kant
                              en daarom heb ik dus betaald. juist alleen om al die ellende te voorkomen.
                              hoe je het wend of keert, ik had het zowiezo verloren

Comment

We maken ons weer eens gigantisch belachelijk. Ik hoop dat ge uw centen terug krijgt.

Comment

even een goed voorbeeldje hoe het eruit ziet.
                                  helaas kan ik de knipperlicht niet laten zien, beetje moeilijk op de foto

Stadslicht:

voor de duidelijkheid

stadslicht met dimlicht:

en de achterlichten:

zo ziet het er achter uit.......

dus ik vind het allemaal beetje vreemd

Comment

Typisch België weeral

Comment

idd, geeneen auto met dagverlichting mag

dus alle audi's bmw' en mercedessen, en bijkomend alle rest mag in belgie

maar die hollander met zij us-lichten gaan we treiteren, die dan nog eens minder storend zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        idd, geeneen auto met dagverlichting mag
                                        en zet je als flik ff op de hoek om op te schrijven : kassa-kassa

Comment

Working...
                                        X