Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boete gekregen in belgie voor ''ondeugdelijk verlichting''....met een amerikaan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

en er rijden bij de navo wel meer amerikaanders rond, met hun lichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      We maken ons weer eens gigantisch belachelijk. Ik hoop dat ge uw centen terug krijgt.
      Zeg dat wel, heel de natie staat weer voor schut ...
      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

de politie = mijn vriend

maar hier heeft die agent geen juiste beslissing genomen

Comment

Welke dwaas heeft zich daar mee beziggehouden????
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

kijk, als ik te hard zou hebben gereden, ala. dan terrecht vind ik.
            als ik mede weggebruikers had gehinderd, dan ook terrecht.
            maar ik reed gewoon rustig, 90 op de teller op de snelweg op cruise-control.
            maar dit is niet van snelheid of dergelijke...enkel verlichting.

ergste was dat ik het bewijs wel kon vertonen. namelijk met vermeldin op kentekenbewijs.
            maar meneer én collega wou er niks over horen. (werd behandeld als een klein kind).
            moest dus de boete per direct betalen of anders moest ik de auto laten staan
            betaald dus.

erg technisch wat auto electronica betreft ben ik niet, beurt geven, onderdelen zoals remmen en dergelijke vervangen kan ik ook wel. alleen van de electronica blijf ik liever vanaf.
            ben nu alleen bang als ik weer naar belgie ga dat ik weer hetzelfde gezeur krijg
            nouja. volgende dan maar weer een europeaan als het zo moet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Belgische agenten kunnen een auto ingeschreven en gekeurd in een ander land dan België niet bekeuren wegens een inbreuk op de technische eisen van België.

Het eerste artikel van het Technisch reglement zegt nadrukkelijk:

Bel eens naar die inspecteur, want dit heeft geen zin...

Maar in hetzelfde artikel staat ook:
              §4. De in het buitenland ingeschreven motorvoertuigen moeten, om in België tot het verkeer op de openbare weg te worden toegelaten, voldoen aan de technische eisen opgenomen in de Internationale conventie inzake het wegverkeer.

Voor de conventie zie http://www.unece.org/trans/conventn/legalinst.html#rts ik ben te lui om er zelf in te gaan zoeken nu

Comment

Dus een Duitser met een auto die gemod is, maar wel een TUV goedkeuring heeft, zou door een Belgische agent aan de kant kunnen gezet worden in België en beboet? (en mssch zelfs het recht kunnen ontzegd worden van verder te rijden wegens voertuig technisch niet in order?).

Ik geloof er geen bal van. Weer zo een geval van "ik heb thuis niks te zeggen" waarschijnlijk waar je mee te doen hebt gehad. Hopelijk is zijn dag goed nu...

Ik zou het in elk geval niet daar bij laten.

Comment

zoals Wooter al zegt .. je wagen moet voldoen aan de eisen van het Land waar hij geregistreerd is!! Zo een mooie boel worden als je aan alle eisen moeten voldoen van de verschillende landen.

Heb die dicussie al eens in Oostenrijk gehad, omdat ik voor een grote B plaat heb en achter de kleine B plaat ... terwijl mijn pa gelijke grote voor en achter had. Ze snapten er helemaal niks van, totdat ze meer Belgen zagen passeren en er eens op gingen letten.
                  Last edited by ; 13/02/2010, 20:35.

Comment

ja, wij moeten ook maar weten dat je in duitsland een soortement plicht hebt van winterbanden, dat er op een fietsenrek van een mobilhome in italie een gearceerde plaat hoeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Dus een Duitser met een auto die gemod is, maar wel een TUV goedkeuring heeft, zou door een Belgische agent aan de kant kunnen gezet worden in België en beboet? (en mssch zelfs het recht kunnen ontzegd worden van verder te rijden wegens voertuig technisch niet in order?).

Ik geloof er geen bal van. Weer zo een geval van "ik heb thuis niks te zeggen" waarschijnlijk waar je mee te doen hebt gehad. Hopelijk is zijn dag goed nu...

Ik zou het in elk geval niet daar bij laten.

@ ir_fuel: er kan veel hoor en het is niet omdat het niet toegepast wordt dat het niet kan.
                      Zo kan je misschien geen pv maken maar je kan (moet zelfs) de overtreding wel doen ophouden.

Ik spreek me niet uit over dit geval, ik was er niet bij, maar ik wil het principe maar uitleggen.

Comment

Aangezien de VS ook auto's maakt die passen in dat internationale verdrag, denk ik dat het daar dus wel meevalt...

Comment

bla-bla

die flikken hebben onterecht een boete gegeven
                          moest het een belgische auto zijn geweest, was de boete wél terecht, maar in belgie keuren ze die lichten af

een kennis van me, waar ik mijn 124 laat verfraaien is halve kaas, en benz-lover
                          in holland mogen us-specs, dus laat hij zijn geimporteerde op kaas-plakken staan

Comment

hoeveel was de boete eigenlijk?

Comment

De doorsnee Belgische politieagent weet amper wat er op een auto met Belgische papieren mag ,laat staan een in Nederland ingeschreven auto ,en dan nog een Amerikaan !

Comment

Belgische politie autos ondeugdelijk

Mocht laatst meerijden met de vw bus van de Kalmthoutse
                                poltitie , die rijden gewoon met defecte wiellagers ,
                                over veiligheid gesproken !

Comment

jaja, maar hoe vond je onze bajes ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    jaja, maar hoe vond je onze bajes ?
                                    De zoveelste onnozelaar, gewoon niet op reageren. Dan verdwijnen die zo snel als ze gekomen zijn.

Comment

Laatste tijd worden er wel meer en meer 'oude' discussies nieuw leven ingeblazen door nieuwe leden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Laatste tijd worden er wel meer en meer 'oude' discussies nieuw leven ingeblazen door nieuwe leden.
                                        Die kom je tegen in Google dan reageren ze...niet wetende dat het al zo oud is..
                                        Polo 6n 1.4

Comment

En wat is de link tussen wiellagers van een VW en de verlichting van een Amerikaan?

Comment

Working...
                                          X