Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwaailicht in auto / grill

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
    Voor nieuwe wagens, die daar standaard mee zijn uitgerust, is er geen probleem. Voor bijgeplaatste dagverlichting, op oudere wagens, wel en die moet aan een aantal voorwaarden voldoen.

Oa. Europees goedgekeurd, onafhankelijk kunnen werken,...
    waarom werd onze eland-runner met zijn amerikaan beboet, terwijl in holland de us-lichten zijn toegelaten ?

hoe komt het dat bvb benz en skoda hun mistlichten mogen laten branden in de bochten en de jonnie met zijn mistlichten problemen krijgt ?
    ik zie nergens in de wetgeving een aanpassing, noch voor dagrijlichten, noch voor bochtenverlichting

ja ik vraag maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
      Bovendien pleeg je in het laatste geval ook een strafrechtelijk feit.
      Dat doe je pas als je je voordoet als agent. Een blauw zwaailicht op het dak is niet de facto je voordoen als agent.

De DIV voorziet bv dat orgaantransporten worden gedaan met wagens waarvan de blauwe lichten afneembaar zijn wanneer niet in gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Dat doe je pas als je je voordoet als agent. Een blauw zwaailicht op het dak is niet de facto je voordoen als agent.

De DIV voorziet bv dat orgaantransporten worden gedaan met wagens waarvan de blauwe lichten afneembaar zijn wanneer niet in gebruik.
        Dat is uw mening. Uit de gedragingen van de bestuurder zal wel blijken wat de bedoeling was. Het is niet het eerste pv, en het zal zeker niet het laatste zijn dat wordt opgesteld en vervolgd.

En wat betreft het tweede, dergelijke voertuigen melden zich eerst aan bij de politiezone alvorens het grondgebied te betreden. Zij mogen die lichten ook gebruiken. Daar stelt zich geen probleem. Het probleem stelt zich wanneer onbevoegden die lichten gaan gebruiken.

Comment

Daar bestaat rechtspraak over, "aanmatiging openbaar ambt en titels". Mijne buurman weet daar alles van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            waarom werd onze eland-runner met zijn amerikaan beboet, terwijl in holland de us-lichten zijn toegelaten ?

hoe komt het dat bvb benz en skoda hun mistlichten mogen laten branden in de bochten en de jonnie met zijn mistlichten problemen krijgt ?
            ik zie nergens in de wetgeving een aanpassing, noch voor dagrijlichten, noch voor bochtenverlichting

ja ik vraag maar
            Dat is actieve bochtverlichting... De chauffeur kan daar toch weinig aan doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
              Daar bestaat rechtspraak over, "aanmatiging openbaar ambt en titels". Mijne buurman weet daar alles van.
              Klopt, maar ik weet er ook waar het bleef bij de individuele verkeersinbreuken en overtreding op technische eisen, simpelweg omdat er geen sprake was van aanmatiging van ambt. Zolang je enkel maar als een idioot gaat rondrijden zoals een normaal prioritair voertuig doe je geen zaken die enkel voorbehouden zijn voor ambtelijke personen. Pas als je lol gaat doen als mensen tegenhouden of het verkeer regelen, begeef je je op heel glad ijs.

Nu, met een figuur zoals Boba weet je natuurlijk nooit wat ie je lapt
              Last edited by ; 04/03/2010, 15:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                Sterk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                  Dat is actieve bochtverlichting... De chauffeur kan daar toch weinig aan doen?
                  tuurlijk kan die chauffeur daar nix aan doen
                  vraag me alleen af of het mag

nergens wordt daar in de wet gewag gemaakt
                  maar dat was over de zijlichten van de v40 ook ni

Comment

Het 4°de stoplicht ... nog zo iets.
                    Die type's genre Berlingo/Partner, hebben op beide achterdeuren een "derde" stoplicht.
                    Je kan moeilijk stellen dat deze beide lampen zich gedragen als een 'puntbron', als je dat ziet zijn dat gewoon 4 remlichten. En da mag ook allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      goede vraag.
                      waarom worden die met rust gelaten?
                      niet enkel de buitenlanders maar ook de belgische vrachtwagens zijn soms echte kerstbomen qua ledverlichting overal in hun roosters en cabine.

ik heb er niets op tegen en in de meeste gevallen is het zelfs knap. maar de gewone wagens gaan beboeten omdat ze dat steken en de vrachtwagens met rust laten is weeral zo typisch belgisch.
                      Dat hangt er van af, als ze met blauwe zwaailichten gaan rijden staan ze ook aan de kant, maar die "kerstbomen" zijn niet verboden hoor. En terecht, het maakt 's nachts rijden alleen maar mooier
                      Het is ook vrij logisch dat men eerder auto's gaat bekeuren/aan de kant zetten voor zoiets dan vrachtwagens, zoals al eerder iemand zei: je kan er moeilijk misbruik van maken met een vrachtwagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        maar die "kerstbomen" zijn niet verboden hoor.
                        Euh... Check hierboven nog eens...

Comment

Niet op letten, met kaal banden tot op de draad versleten is voor hem ook legaal. Als ge dat niet kunt begrijpen verwijt hij je van watje.
                          Database error.
                          The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                            Niet op letten, met kaal banden tot op de draad versleten is voor hem ook legaal. Als ge dat niet kunt begrijpen verwijt hij je van watje.
                            A) Ander forum, waar alles er veel minder serieus aan toe gaat en het plezant is serieuze leden uit hun kot te lokken.
                            B) Ik mag precies niet meer op dat forum deze week.
                            C) Ik noemde het niet legaal, ik zei enkel dat echte mannen met kale banden rijden.
                            D) Watje

En gelieve uw persoonlijke wrok tegenover mij uit te werken op het forum waar het ontstaan is. Dank.

Comment

Geen persoonlijke wrok hoor.
                              Mijn werkgever blokkeert 9lives tijdens het weekend.
                              Database error.
                              The database has encountered a problem.

Comment

Bij mij zijn het de moderators die me blokkeren tijdens het weekend. Wel irritant, wetende dat ik tijdens de week geen internet heb.

Comment

Op het werk hebben we verschillende camionetten met oranje zwaailichten.

Nu had ik eraan gedacht om zo'n oranje zwaailicht aan te kopen om op mijn auto te zetten, aangezien ik tegenwoordig ook geregeld met mijn eigen auto op de baan ben voor het werk.
                                  Ik moet dan geregeld langs of op de weg stoppen om bepaalde zaken te doen, ik heb daarvoor wel een refecterend hesje aan, maar een zwaailicht zou toch wel voor extra veiligheid kunnen zorgen.

Maar als ik alles hier lees is dat dus blijkbaar wettelijk niet toegelaten.
                                  Weer een voorbeeld dat de overheid geen zak geeft om veiligheid!
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Er zijn vier redenen wanneer je een oranje zwaailicht mag gebruiken:
                                    • Een afneembaar, bij panne of ladingverlies
                                    • Als je met een takelwagen onderweg bent
                                    • Als je met een traag landbouwvoertuig onderweg bent
                                    • Als je een ministeriële toelating hebt.

Welke dingen moet je doen waardoor je naast of op de openbare weg moet stoppen? Denk eraan dat ook dit gereglementeerd is. Pakweg je wagen parkeren op een plek waar het niet mag wordt niet opgelost door een zwaailicht op het dak.

Comment

Tijdje terug moest ik pijlen trekken voor een fietsroute langs verschillende punten. Dus telkens aan kruispunten stoppen om die pijlen op hun plaats te zetten.

Maandag moeten we post gaan verdelen in Runkst (Hasselt).
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Er zijn vier redenen wanneer je een oranje zwaailicht mag gebruiken:
                                        • Een afneembaar, bij panne of ladingverlies
                                        • Als je met een takelwagen onderweg bent
                                        • Als je met een traag landbouwvoertuig onderweg bent
                                        • Als je een ministeriële toelating hebt.

Welke dingen moet je doen waardoor je naast of op de openbare weg moet stoppen? Denk eraan dat ook dit gereglementeerd is. Pakweg je wagen parkeren op een plek waar het niet mag wordt niet opgelost door een zwaailicht op het dak.
                                        waarom rijden alle werfwagens dan met deze (ook deze van vlaams gewest, steden en gemeenten, ...)
                                        en vuilniswagens

wat is nut van deze op een plateauwagen (als takelwagen) van VAB, ... ??? gewoon ergerlijk

Comment

Werfwagens moeten vaak werken uitvoeren op openbare plaatsen, dat valt geloof ik onder ministeriële toelating.

Comment

Working...
                                          X