Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte punten tegen 2012 weggewerkt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zwarte punten tegen 2012 weggewerkt

    Afgelopen weekend las ik hierover een artikel in de zondagskrant.
    Tegen eind 2010 zal meer dan 80 % of 655 van de 809
    gevaarlijke punten in Vlaanderen weggewerkt zijn.
    Moeten we hier nu blij met zijn?!
    Volgens mij zijn 80% van onze kruispunten niet veilig, al dan niet heraangelegd.
    Ga het hier niet nog eens uitleggen maar verwijs naar volgende bijdrage/: http://www.autoforum.be/showthread.p...58#post3779358
    Ik weet niet wie dat bepaald of het een zwart kruispunt is of niet( berekend volgens ongevallen coëfficiënt) maar het is niet omdat er aan een kruispunt geen ongevallen gebeuren dat deze niet gevaarlijk zijn hé.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

  • #2
    Ze zouden beter hun energie steken in hetgeen er al ligt, zodat die zwarte gaten tenminste hersteld geraken.

    Comment


    • #3
      Hmm, ik ben er toch blij mee.

      Op mijn dagelijkse route zijn er zo'n vijf van zo'n punten ... en die zijn allen nu weggewerkt. Dat is toch een hele geruststelling

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Hmm, ik ben er toch blij mee.

        Op mijn dagelijkse route zijn er zo'n vijf van zo'n punten ... en die zijn allen nu weggewerkt. Dat is toch een hele geruststelling
        Tuurlijk ben ik daar ook blij mee, maar wat is er aan die punten veranderd? Hebben ze daar een rondpunt van gemaakt? Hebben ze daar de verkeerslichten en rijvakken aangepast? Zijn ze nu veilig denk je?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Belgie is een land, waar elke keer keer je van de regering hoort dat ze iets gaan doen aan het probleem, je je hart vasthoudt, jezelf afvragende hoe ze het gaan verergeren...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Tuurlijk ben ik daar ook blij mee, maar wat is er aan die punten veranderd? Hebben ze daar een rondpunt van gemaakt? Hebben ze daar de verkeerslichten en rijvakken aangepast? Zijn ze nu veilig denk je?
            Veilig is een zéér relatief begrip. Laten we dat voorop stellen.

            Maar kruispunten waar aparte vakken en verkeerslichten voorzien zijn voor afslaand verkeer betekenen werkelijk een enorme verbetering die objectief en subjectief waarneembaar is.

            Je kent het wel, je wilt afslaan maar moet wachten op rechtdoorgaand verkeer dat met 90km/h aan komt... maar je kijkt in een onderstaande zon... vroeg of laat ga je een auto over het hoofd zien en dan wil ik niet weten hoe het afloopt... (alhoewel, ik weet dat wel, het was niet voor niets een zwart punt)

            Zo zijn er vier kruispunten bijgewerkt.

            Dan zijn er nog enkele plaatsen waar je een baan oversteekt zonder verkeerslichten, dat betekende niet alleen 5 minuten wachten totdat zowel verkeer van links als van rechts stilviel .. waarbij je uiteindelijk meer risico nam omdat je van ellende genoegen neemt met steeds kleinere marges/gaatjes om erin te duiken.. en over te steken.
            Daar zijn nu op drie plaatsen middenbermen voorzien waar je kunt wachten. Oftewel, je hoeft je maar te concentreren op verkeer van één kant om te bepalen of je kunt gaan rijden. Weliswaar in twee etappes nu, maar veel meer focus en dus minder ongelukken.

            Geloof me, het is meetbaar..

            Ronde punten zijn overrated en zorgen op drukke wegen steevast voor files.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              Belgie is een land, waar elke keer keer je van de regering hoort dat ze iets gaan doen aan het probleem, je je hart vasthoudt, jezelf afvragende hoe ze het gaan verergeren...
              DAT is het hem juist! Alle politiekers hebben er de mond van vol maar ECHTE constructieve wijzigingen/verbeteringen aanbrengen? Iedereen heeft dan wel iets in de pap te brokken. Als je ziet hoeveel "werkgroepen" er zijn: Belgisch instituut voor verkeersveiligheid, Vlaams instituut voor mobiliteit, veilig verkeer Vlaanderen, enz....
              Van achter de bureau zal het niet gaan hoor.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                Veilig is een zéér relatief begrip. Laten we dat voorop stellen.

                Maar kruispunten waar aparte vakken en verkeerslichten voorzien zijn voor afslaand verkeer betekenen werkelijk een enorme verbetering die objectief en subjectief waarneembaar is.

                Je kent het wel, je wilt afslaan maar moet wachten op rechtdoorgaand verkeer dat met 90km/h aan komt... maar je kijkt in een onderstaande zon... vroeg of laat ga je een auto over het hoofd zien en dan wil ik niet weten hoe het afloopt... (alhoewel, ik weet dat wel, het was niet voor niets een zwart punt)


                Zo zijn er vier kruispunten bijgewerkt.

                Dan zijn er nog enkele plaatsen waar je een baan oversteekt zonder verkeerslichten, dat betekende niet alleen 5 minuten wachten totdat zowel verkeer van links als van rechts stilviel .. waarbij je uiteindelijk meer risico nam omdat je van ellende genoegen neemt met steeds kleinere marges/gaatjes om erin te duiken.. en over te steken.
                Daar zijn nu op drie plaatsen middenbermen voorzien waar je kunt wachten. Oftewel, je hoeft je maar te concentreren op verkeer van één kant om te bepalen of je kunt gaan rijden. Weliswaar in twee etappes nu, maar veel meer focus en dus minder ongelukken.

                Geloof me, het is meetbaar..

                Ronde punten zijn overrated en zorgen op drukke wegen steevast voor files.
                Als ze deze zwarte punten daadwerkelijk zo hebben aangepast zijn we op de goeie weg. Nog ongeveer 840 te gaan.

                Tja, de ronde punten hier in België zijn ook niet goed aangelegd. Het geen je hierboven beschrijft klopt wel maar weet je ook hoe dit komt?
                Een rond punt wordt aangelegd om een betere verkeersdoorstroming te creëren. Wat doen ze hier? Ze gaan dan de fietser voorrang verlenen op het kruispunt..... Bijgevolg als automobilist geraak je het rond punt niet op.
                In Nederland, het fietsland bij uitstek schilderen ze in 90% van de ronde punten HAAI-TANDEN op het FIETSPAD. Het (rond)rijdend verkeer heeft hier dus wel voorrang. Volgens mij hebben de Nederlanders hier wel goed over nagedacht.
                Maar ja die staan dan ook al jaaaaaaren voor op ons betreffende infrastructuur.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Als ze deze zwarte punten daadwerkelijk zo hebben aangepast zijn we op de goeie weg. Nog ongeveer 840 te gaan.

                  Tja, de ronde punten hier in België zijn ook niet goed aangelegd. Het geen je hierboven beschrijft klopt wel maar weet je ook hoe dit komt?
                  Een rond punt wordt aangelegd om een betere verkeersdoorstroming te creëren. Wat doen ze hier? Ze gaan dan de fietser voorrang verlenen op het kruispunt..... Bijgevolg als automobilist geraak je het rond punt niet op.
                  In Nederland, het fietsland bij uitstek schilderen ze in 90% van de ronde punten HAAI-TANDEN op het FIETSPAD. Het (rond)rijdend verkeer heeft hier dus wel voorrang. Volgens mij hebben de Nederlanders hier wel goed over nagedacht.
                  Maar ja die staan dan ook al jaaaaaaren voor op ons betreffende infrastructuur.
                  een mirakel dat er niet meer ongevallen gebeuren met die ronde punten met 2 rijvakken, wat een "briljante" oplossing. Vooral als iedereen geen richting aanwijst, zodat de rest niet weet of ze afslaan of niet.... Ideetje van Schouppe waarschijnlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    In Nederland, het fietsland bij uitstek schilderen ze in 90% van de ronde punten HAAI-TANDEN op het FIETSPAD. Het (rond)rijdend verkeer heeft hier dus wel voorrang. Volgens mij hebben de Nederlanders hier wel goed over nagedacht.
                    Er zijn mbt fietsers twee soorten rotondes:

                    1) Het fietspad maakt onderdeel uit van de rotonde.
                    In dat geval zijn fietsers en automobilisten gelijkwaardige verkeersdeelnemers en dient de afslaande partij de ander voorrang te verlenen (in de praktijk verleent de automobilist dus voorrang)
                    2) Het fietspad is geen integraal onderdeel van de rotonde maar loopt parallel mee met de rotonde. In dat geval heeft de automobilist voorrang en zullen er haaietanden getekend staan op de overgangen voor de fietsers.

                    Overigens, er zijn hier wel enkele rotondes aangelegd op zwarte punten. En toevallig of niet, maar die zijn volgens het tweede principe :-)


                    De reden dat rotondes vaak voor files zorgen... is wanneer de verkeersstroom niet gelijkmatig is verdeeld over de aansluitende wegen.
                    Als er één aansluiting is die als hoofdader te boek staat.. en de hoofdader loopt rechtdoor.. dan is degene die 'van rechts komt' (vanuit perspectief van de hoofdader) dus wel gezien.. die komt er nooit meer tussen.. en dat is knap frustrerend

                    De Nederlanders doen dat best goed met de infrastructuur. Maar de wegentaksen zijn dan ook het vijfvoudige. De brandstofaccijnzen zijn hoger.. en de aanschafprijzen van de auto's zijn significant hoger door de BPM belasting die nog op de BTW komt ...
                    Wil je graag ruilen met de Nederlanders?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Er zijn mbt fietsers twee soorten rotondes:

                      1) Het fietspad maakt onderdeel uit van de rotonde.
                      In dat geval zijn fietsers en automobilisten gelijkwaardige verkeersdeelnemers en dient de afslaande partij de ander voorrang te verlenen (in de praktijk verleent de automobilist dus voorrang)
                      2) Het fietspad is geen integraal onderdeel van de rotonde maar loopt parallel mee met de rotonde. In dat geval heeft de automobilist voorrang en zullen er haaietanden getekend staan op de overgangen voor de fietsers.

                      Overigens, er zijn hier wel enkele rotondes aangelegd op zwarte punten. En toevallig of niet, maar die zijn volgens het tweede principe :-)


                      De reden dat rotondes vaak voor files zorgen... is wanneer de verkeersstroom niet gelijkmatig is verdeeld over de aansluitende wegen.
                      Als er één aansluiting is die als hoofdader te boek staat.. en de hoofdader loopt rechtdoor.. dan is degene die 'van rechts komt' (vanuit perspectief van de hoofdader) dus wel gezien.. die komt er nooit meer tussen.. en dat is knap frustrerend

                      De Nederlanders doen dat best goed met de infrastructuur. Maar de wegentaksen zijn dan ook het vijfvoudige. De brandstofaccijnzen zijn hoger.. en de aanschafprijzen van de auto's zijn significant hoger door de BPM belasting die nog op de BTW komt ...
                      Wil je graag ruilen met de Nederlanders?
                      Alweer proficiat dan voor de aanleg hiervan ! Straks gaat het hier in Belgie toch nog leuk rijden zijn
                      Volkomen gelijk!!! Maar ruilen? Nee dank U ze hebben dan misschien wel een betere infrastructuur maar rijden kunnen ze niet. En dat is iets wat ik niet alleen vaststel.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        En dat is iets wat ik niet alleen vaststel.
                        Andersom zeggen ze hetzelfde over ons ..

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Andersom zeggen ze hetzelfde over ons ..
                          De meeste Nederlanders rijden zoals ze gebekt/praten (zijn)=ARROGANT !!!
                          Aldus de Hollanders zelf
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment

                          Working...
                          X