Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nummerplaat ONTERECHT geschrapt, en nu ?!?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nummerplaat ONTERECHT geschrapt, en nu ?!?

Iemand ervaring met hetvolgende :

M'n pa krijgt een brief id bus van rechtbank van 1ste aanleg met de melding dat zijn nummerplaat werd geschrapt.

Door een inbeslagname/diefstal van 5 nummerplaten in Dendermonde behoorde zijn kenteken bij één van de (on)gelukkigen waardoor deze werd geschrapt.

Echter m'n pa heeft met de hele zaak totaal niets te maken en z'n nummerplaat is ook nooit gestolen geweest dus kan onmogelijk in beslag genomen geweest zijn.

Vermoedelijk heeft een 'ijverige' ambtenaar de 5 geschrapte nummerplaten moeten ingeven in de database en heeft die één van de te schrappen nummerplaten verkeerd ingegeven.

Gevolg : Pa zijn nummerplaat is geschrapt. Moet nieuwe nummerplaat aanvragen maar is nogal gehecht aan zijn oude vertrouwde plaat.

Z'n auto moet heringeschreven worden en opnieuw gekeurd worden voor inschrijving. Moet opnieuw DIV betalen. Moet nieuwe voorste nummerplaat aankopen. Op al z'n garages hangt ook zijn oude nummerplaat dus deze moeten ook vervangen worden. Kortom een enorme rompslomp ontstaan door een 'sympathieke' ambtenaar die nog geen 3 cijfers en letters kan overtypen.

M'n pa heeft een klacht-email gezonden maar nog geen rectie ontvangen en weigert uiteraard om zijn nummerplaat te laten veranderen (want deze hangt immers gewoon og steeds op zijn wagen).

Iemand tips ???

Ik vrees het ergste -> nieuwe nrplaten aangezien je zelf zegt door inbeslagname/diefstal
    van 5 nrplaten behoorde zijn kenteken bij één van de ongelukkigen.

Laat je makelaar morgen eens contact opnemen met de DIV.

Comment

BIV gaat hij zowieso niet moeten betalen

Comment

M'n pa weigert zijn nummerplaat op te zenden en nieuwe aan te vragen. Z'n plaat is immers nooit gestolen geweest en hangt gewoon op zijn auto. Vrees dat ze er hem zelf zullen moeten komen afschroeven als ze de plaat terugwillen.
        Aan de andere kant heeft hij nu natuurlijk wel het risico dat ze bij een verkeerscontrole erg moeilijk zullen kunnen doen ...

Comment

Ga eens langs de advocaat van je verzekering...
          1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Ga eens langs de advocaat van je verzekering...
            Amai , direct de advocaat inschakelen ...

Nota: die zal hierin toch niet tussenkomen

Al eens contact opgenomen met de DIV ???

Comment

Advocaat zal zeggen: "kan niks doen".

DIV zal zeggen: "nieuwe plaat aanvragen".

Comment

In principe moet je van het DIV een bericht van schrapping krijgen, raar dat dit van de rechtbank komt.

Daarop kan je dan een bezwaarschrift indienen. Daarin zet je je verhaal uiteen, en neem je de stelling in dat je de plaat niet inlevert, en de bijhorende kosten (nieuwe plaat vooraan, op garage / staanplaatsen, ...) niet wenst te maken. Zorg ook dat je alle referenties goed vermeld.

Aangetekend opsturen.
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Advocaat zal zeggen: "kan niks doen".

DIV zal zeggen: "nieuwe plaat aanvragen".
                  Advocaat kan zorgen dat alles in uw aangetekend schrijven staat wat belangrijk is, en trachten iets te regelen. Per slot van rekening zit jij met kosten, waar je zelf ook niet de oorzaak van bent.
                  1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                    Advocaat kan zorgen dat alles in uw aangetekend schrijven staat wat belangrijk is, en trachten iets te regelen. Per slot van rekening zit jij met kosten, waar je zelf ook niet de oorzaak van bent.
                    Dus nog een extra kost , want mijnheer of mevrouw de advocaat zal dit niet gratis doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                      Dus nog een extra kost , want mijnheer of mevrouw de advocaat zal dit niet gratis doen
                      Zou dat niet onder "rechtsbijstand" vallen ??

Comment

misschien een late reply hier,

Ik maak nu ongeveer hetzelfde door. In april kopen wij een tweedehands, waarvoor nieuwe nummerplaten aangevraagd worden. Vorige week krijg ik een brief van de DIV dat mijn dossier is doorgestuurd naar de politierechtbank, omdat ik mijn nummerplaat (de nieuwe) niet binnen de 4 maand na schrapping heb teruggestuurd???
                        Navraag bij DIV leert me dat de nummerplaat (afgeleverd op 24/04) reeds terug geschrapt werd op 10/05??
                        Ik heb hiervan nooit bericht gekregen.
                        Blijkbaar is het chassisnummer van onze wagen nu ingeschreven in Bulgarije?
                        Nu een rompslomp, moet de wagen en papieren aanmelden bij federale politie en daar een attest vragen dat die wagen wel degelijk in mijn bezit is.

Comment

Vind het wat raar dat men kan zien waar die auto nu ingeschreven staat, toch als die in het buitenland ingeschreven is. Tenzij de auto daar als gestolen opgegeven is.

+ als je nummeplaat geschrapt is moet je daar ook een melding van krijgen van DIV (staat hierboven ergens denk ik) en daar staat dan ook in hoeveel tijd je hebt om de plaat terug te sturen.

Heb ook ooit "problemen" gehad met men vorige auto. Ze waren niet zeker of mijn wagen wel degelijk ingeschreven was en in mijn bezit, dus moest ik inschrijvingsformulier naar DIV faxen.

Heb je DIV al opgebeld?

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Zou dat niet onder "rechtsbijstand" vallen ??
                          zijt ma zeker!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                            Vind het wat raar dat men kan zien waar die auto nu ingeschreven staat, toch als die in het buitenland ingeschreven is. Tenzij de auto daar als gestolen opgegeven is.

+ als je nummeplaat geschrapt is moet je daar ook een melding van krijgen van DIV (staat hierboven ergens denk ik) en daar staat dan ook in hoeveel tijd je hebt om de plaat terug te sturen.
                            Bij export moet het land waarin hij ingeschreven wordt, dit doorgeven aan het vorige land. Oud inschrijvingsbewijs moet terug komen naar België als dit mee was met de auto. Omgekeerd van 't zelfde, als je hier een buitenlandse inschrijft moet de DIV dit laten weten aan het oorspronkelijke land van inschrijving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Bij export moet het land waarin hij ingeschreven wordt, dit doorgeven aan het vorige land. Oud inschrijvingsbewijs moet terug komen naar België als dit mee was met de auto. Omgekeerd van 't zelfde, als je hier een buitenlandse inschrijft moet de DIV dit laten weten aan het oorspronkelijke land van inschrijving.
                              jup diefstal enzo.

Dat die persoon zijn auto in Bulgarije rondrijdt, zal wel toeval zijn zeker?

Comment

Working...
                              X