Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

    De Liefkenshoektunnel slikte vorig jaar 6.373.894 voertuigen of bijna 600.000 minder dan in 2008. “Daarmee zit de tunnel aan de helft van zijn capaciteit”, zegt manager Marc Persoon.
    Dat de Liefkenshoektunnel het minder goed deed dan in 2008 heeft te maken met de economische crisis heeft natuurlijk gevolgen voor de inkomsten die met dik 47 miljoen euro tot onder het niveau van 2007 zijn gevallen.

    Belangrijker is de bezetting van de tunnel. “Die komt met 23.000 voertuigen per dag, waarvan 9.000 vrachtwagens, op de helft van zijn capaciteit”, zegt Marc Persoon, die bovendien stelt dat de capaciteit van de tunnel vaak wordt overschat.

    Studies

    In studies over de alternatieven voor de Kennedytunnel stellen Leuvense profs dat dagelijks 33.000 trucks door de Kennedytunnel rijden. Met een Liefkenshoektunnel- zonder-tol zou dat aantal volgens hen terugvallen op 8.000.

    In die veronderstelling zou de Liefkenshoektunnel er dus 25.000 vrachtwagens bij krijgen en bijgevolg onmiddellijk op volle capaciteit worden benut.

    Ring

    Ter vergelijking: in juli 2004 en juli 2005, tijdens de heraanleg van de Antwerpse Ring, mochten er geen vrachtwagens meer door de Kennedytunnel. Dagelijks moesten 25.000 truckers een andere weg kiezen. 17.000 ervan kozen voor de Liefkenshoektunnel. “De 8.000 anderen namen een traject via Brussel of elders”, meent Marc Persoon.

    Ook de manier van tolheffen speelt een rol. “Amper 96 van de 6,3 miljoen chauffeurs hebben vorig jaar hun tol niet betaald”, zegt Persoon. “Met een automatische tolheffing zonder slagbomen is dat moeilijker te controleren en vooral moeilijker te handhaven.”

    Aanvoerwegen

    Ten slotte wordt de capaciteit van de tunnel ook bepaald door de hoeveelheid voertuigen die de aanvoerwegen kunnen slikken. “’s Morgens staat één rijstrook van de Tijsmanstunnel stil door afslaand verkeer naar de Scheldelaan. Aan de andere kant van de Liefkenshoektunnel wordt de capaciteit beperkt omdat er maar één rijstrook naar de E34-expresweg voert.”

    Deze voorbeelden geven meteen aan waaraan moet worden gewerkt om de verbinding van de Liefkenshoektunnel met de E34 en de E17 te optimaliseren.

    gva.be

  • #2
    Moest het zonder tol zijn reed ik er iedere vrijdag door komende van nederland richting Brugge, nu sta ik iedere keer vast op de antwerpse ring Dus tolvrij maken die handel

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
      Moest het zonder tol zijn reed ik er iedere vrijdag door komende van nederland richting Brugge, nu sta ik iedere keer vast op de antwerpse ring Dus tolvrij maken die handel
      als ik naar nederland moet of ik kom van nederland neem ik hem altijd. tijdswinst en brandstofwinst is mij 5,5€ waard

      Comment


      • #4
        wanneer de ring vlot scheelt het mij 12 minuten per traject, das 24 min voor €11, of 2 pakken sigaretten per werkdag
        toch veel centen vind ik

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
          Moest het zonder tol zijn reed ik er iedere vrijdag door komende van nederland richting Brugge, nu sta ik iedere keer vast op de antwerpse ring Dus tolvrij maken die handel
          Niet moeilijk dat er files op de Antwerpse ring staan.
          Liefkenshoek is inderdaad al jaren veel te duur, als je dat vergelijkt met de Westerscheldetunnel
          5, 50 euro voor amper 1,2 km, (nu)4,80 euro voor 6,6km.
          1 van de redenen waarom de Liefkenshoek uitgerust is met een soort van goudengloed (verlichting)
          Tip: betaal met creditcard als je die hebt=4,50 euro anders een abbo nemen.
          Cash betalen is hier duurder dan met een creditcard, rare logica, maar ze zullen hun redenen hier wel voor hebben zeker.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            5, 50 euro voor amper 1,2 km
            das een beetje de waarheid zeer aandoen, maar dat mag
            de effectieve km-winst is toch, ik denk 17 km ofzo

            Comment


            • #7
              De tunnel onder of brug boven de Thames die de ringweg rond Londen vervolledigt kost 1 pond per passage.

              Logisch dat dan niemand omrijdt.

              Maar voor 5,50 per doortocht ga ik wel op de Ring wachten.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Heel in het begin van de elektronische tickets bij Kinepolis vroegen ze een fee om zelf je ticket te selecteren, te betalen met BC en de afdruk te pakken. Ge moest goed zot zijn om dat te doen...
                De cinema is dan ook de grootste rip-off die er bestaat.
                9 fucking euro voor ne film, en dan ineens halverwege, bam, licht aan, 10 minuten pauze (en t was ni eens ne film van 3 uur ofzo)

                Comment


                • #9
                  ik heb ook nog steeds dat gevoel bij self-banking
                  waarom moet ik 1 euro per maand betalen zodat jullie minder personeel moeten hebben ??

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Fak... Doen ze dat nu nog in Wallonië een pauze in de film... Dat is zo passé...
                    kun je een sigaret gaan smoren, 2 uur zonder is te lang voor veel walen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Fak... Doen ze dat nu nog in Wallonië een pauze in de film... Dat is zo passé...
                      Peist gij da ik in Wallonië naar de cinema ga?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Maar voor 5,50 per doortocht ga ik wel op de Ring wachten.
                        daarbovenop komt dan nog eens dan, àls het echt la guerre is op de ring, en de beslissing is niet genomen om de toltunnel tolvrij te maken, dat er te weinig volk in die kotjes zit om te mogen betalen, en daar de wachttijden oplopen

                        Comment


                        • #13
                          Ivan Sabbe (ex-CEO Lidl, Vlaams parlementslid voor LDD ) over de verdere optimalisatie van de Ring rond Antwerpen met de Liefkenshoektunnel als centraal uitgangspunt.

                          17min50 die de moeite waard zijn om te bekijken. Hij legt alles helder en duidelijk uit en ik kan eerlijk gezegd maar weinig tegenargumenten opwerpen.
                          Wat vooral in mij opkomt na het bekijken van dit interview is: Waar wachten we nog op?!

                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb er eentje: de Kennedytunnel afsluiten voor vrachtwagens betekent dat die vrachtwagens dolblij helemaal rond Antwerpen moeten rijden om bv van St-Niklaas naar Brussel te rijden.

                            Knal die tolpoorten eruit, en je zal automatisch al een verlichting van de file zien.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Ik heb er eentje: de Kennedytunnel afsluiten voor vrachtwagens betekent dat die vrachtwagens dolblij helemaal rond Antwerpen moeten rijden om bv van St-Niklaas naar Brussel te rijden.
                              Goed leren luisteren vanaf 12min20

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                wanneer de ring vlot scheelt het mij 12 minuten per traject, das 24 min voor €11, of 2 pakken sigaretten per werkdag
                                toch veel centen vind ik
                                maar weet je als het gaat vlotten? en de kmwinst telt toch ook mee?


                                westerschelde is ook een goed alternatief, die pak ik ook soms.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  wanneer de ring vlot scheelt het mij 12 minuten per traject, das 24 min voor €11, of 2 pakken sigaretten per werkdag
                                  toch veel centen vind ik
                                  Stoppen met roken he schouwke .......

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als ik 4 keer per dag moet pendelen tussen Kallo en Berendrecht neem ik telkens de liefkeshoektunnel. Mocht het tegensteken op de Antwerpse ring duurt het traject me een uur, via Liefkeshoek gegarandeerd ca. 10 min. Ik heb dus ook een abo op de tunnel.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      das een beetje de waarheid zeer aandoen, maar dat mag
                                      de effectieve km-winst is toch, ik denk 17 km ofzo
                                      Het gaat over de lengte v/d tunnel, niet over de aanloopwegen er naar toe.
                                      Liefkenshoektunnel = DUUR zeker als je dit telkens particulier moet betalen dat begrijp ik ook wel.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Dat is toch logisch... Met creditcard is het gewoon een machine zetten en die dat het werk, als je cash betaalt, dan moet er daar iemand de hele dag zitten...

                                        Heel in het begin van de elektronische tickets bij Kinepolis vroegen ze een fee om zelf je ticket te selecteren, te betalen met BC en de afdruk te pakken. Ge moest goed zot zijn om dat te doen...
                                        Tuurlijk dat weet ik ook wel, maar maak dan van alle gates een electronische betaling en vraag ALTIJD 4,5 EURO (of beter nog minder)
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X