Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    wanneer de ring vlot scheelt het mij 12 minuten per traject, das 24 min voor €11, of 2 pakken sigaretten per werkdag
    toch veel centen vind ik
    Ik dacht dat jij door "tstad" (Ekeren > Noorderlaan > Konijnenpijp > E34/N49) reed van Kapellen > Kallo?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #22
      jaja, met de smart, ni met den benz

      via de ring of via de stad is identiek hetzelfde kwa rijtijd, als je moet n49-en tenminste

      Comment


      • #23
        In 2013 is de LHT in principe afbetaald.
        Het lijkt mij nefast om nog zolang te wachten om de tunnel de nationaliseren. Wat zijn hier de mogelijkheden van de overheid en welk kostenplaatje zou hieraan vasthangen?
        Zoals Sabbe zegt is het gewoon ridicuul om nog jaren te wachten om actie te ondernemen.
        Mits -relatief- kleine investeringen (1/10 van de prijs van het BAM-tracé) kan de bestaande infrastructuur geoptimaliseerd worden zodat we binnen een jaar tot anderhalfjaar vooruitgang maken en al een groot deel van het leed kunnen verzachten.
        Geen getalm, geen gelobby, geen referenda. Het dossier is zo belangrijk dat het nuchter en snel behandeld moet worden zonder gehinderd te worden door enkele angsthazen en bepaalde (al dan niet verzuilde) pressiegroepjes.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Ivan Sabbe (ex-CEO Lidl, Vlaams parlementslid voor LDD ) over de verdere optimalisatie van de Ring rond Antwerpen met de Liefkenshoektunnel als centraal uitgangspunt.

          17min50 die de moeite waard zijn om te bekijken. Hij legt alles helder en duidelijk uit en ik kan eerlijk gezegd maar weinig tegenargumenten opwerpen.
          Wat vooral in mij opkomt na het bekijken van dit interview is: Waar wachten we nog op?!

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          Ik ken die man niet maar volgens mij heeft hij wel kennis van zaken, alhoewel hij vooral voor de vrachtwagensector spreekt.
          Dat extra rijvak op de E17 ben ik volkomen met hem eens. Nu wordt het enkelvoudig rijvak door verschillende vrachtwagenchauffeurs reeds 3 km voor de ontdubbeling in Burcht gebruikt tegen 90km/u. Met als gevolg dat je daar constant chauffeurs over de volle witte lijn zie rijden. Maar waarom dan geen tunnel van in Haasdonk dwars door de Beversepolders richting Beverentunnel > Liefkenshoektunnel > Thijsmanstunnel?
          Wat de tunnel onder de Boudewijnsluis betreft? Akkoord het zou een hulp zijn in het hoge Noorden van de Antwerpse haven maar zal dit dan zijn nut hebben op de Antwerpse ring? Enkel en alleen als de Kennedytunnel verboden terrein wordt voor de vrachtwagens ja.
          Misschien zouden ze ook al eens kunnen beginnen om de Antwerpse haven terug te hernummeren naar voorbeeld van de Rotterdamse haven? Je moet al een analfabeet zijn om dààr (Rotterdamsehaven) je weg kwijt te geraken.
          Ik hoor die man ook niet spreken over het verkeer dat van de E313 komt en richting Sint Niklaas of Breda moet. Ook hier is er maar 1 rijvak voorzien om de Antwerpse ring 2 op te rijden.
          Verder ook niets gehoord over de A12 Boom > Antwerpen. DAAR zouden ze bij hoogdringendheid alle kruispunten MOETEN OVERBRUGGEN!
          Op korte termijn zijn er enkele ingrepen aan de infrastructuur op de Antwerpse ring dringend nodig om al een eerste positieve evolutie te krijgen. Maar de kopjes moeten dan wel allemaal in dezelfde richting staan.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
            Als ik 4 keer per dag moet pendelen tussen Kallo en Berendrecht neem ik telkens de liefkeshoektunnel. Mocht het tegensteken op de Antwerpse ring duurt het traject me een uur, via Liefkeshoek gegarandeerd ca. 10 min. Ik heb dus ook een abo op de tunnel.
            Slimme mens!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              jaja, met de smart, ni met den benz

              via de ring of via de stad is identiek hetzelfde kwa rijtijd, als je moet n49-en tenminste
              Ja, die kan nog vlot door de konijnenpijp natuurlijk.
              Sorry kon het niet laten.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                Er is blijkbaar een actiegroep opgestart die pleit voor een proefproject met een tolvrije LHT en dit voor 1 maand.

                Belangrijkste voorwaarden voor het uitvoeren van het proefproject :

                - Voldoende kenbaar maken via de media (min. 2 maand vooraf en tijdens het proefproject)
                - Duidelijke signalisatie op de hoofdwegen
                - Communicatie met de transportsector en de bedrijven in de haven van Antwerpen
                - Een voertuigentelling te organiseren op het effect ervan in de LHT, de Waaslandtunnel en de Kennedytunnel.
                - De uitvoering van het testproject uit te voeren tijdens het schooljaar.



                Persoonlijk kan ik zoiets alleen maar aanmoedigen!

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                  Er is blijkbaar een actiegroep opgestart die pleit voor een proefproject met een tolvrije LHT en dit voor 1 maand.

                  Belangrijkste voorwaarden voor het uitvoeren van het proefproject :

                  - Voldoende kenbaar maken via de media (min. 2 maand vooraf en tijdens het proefproject)
                  - Duidelijke signalisatie op de hoofdwegen
                  - Communicatie met de transportsector en de bedrijven in de haven van Antwerpen
                  - Een voertuigentelling te organiseren op het effect ervan in de LHT, de Waaslandtunnel en de Kennedytunnel.
                  - De uitvoering van het testproject uit te voeren tijdens het schooljaar.



                  Persoonlijk kan ik zoiets alleen maar aanmoedigen!
                  Lovenswaardig initiatief!

                  Mijn handtekening hebben ze alvast.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    en de eigenaar moet dat maar oke vinden natuurlijk, en mag dan de overheid maximaal uitzuigen kwa eventuele overname ?

                    Comment


                    • #30
                      al kan ik het ook alleen maar toejuichen
                      mijn jaarlijkse km's zakken dan met 40%

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        en de eigenaar moet dat maar oke vinden natuurlijk, en mag dan de overheid maximaal uitzuigen kwa eventuele overname ?
                        Weten ze daar zelf nog wel wie er feitelijk eigenaar is, rommelt daar al enkele jaren.....
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #32
                          den bam toch ?

                          wie gaat nou zijn kip met de gouden eieren slachten

                          Comment


                          • #33
                            Sinds 2004 is de LHT volledig eigendom van de BAM en zij gebruiken de tolgelden (ongeveer 40 miljoen € per jaar) om bijvoorbeeld De Lange Wapper te bekostigen.
                            Het is gewoon tragisch en wraakroepend dat men een probleem in stand houdt om datzelfde probleem op te lossen. Een stuk van de oplossing ligt verdorie al jaren te gapen in het noorden van Antwerpen.
                            De nv BAM is opgericht door de Vlaamse regering en moet door deze laatste terug ontmanteld worden. Dat lijkt mij echt de enige oplossing. Zo kan de LHT als 3e tunnel écht een volwaardig alternatief worden en dit met relatief minimale investeringen.

                            Comment


                            • #34
                              Het ganse rijtje van Vlerickx mannen die achtereenvolgens de Post, NMBS, Belgacom, BAM enz.. moet voorzitten is nog niet uitgeput, dus dat zal nog wel een tijdje bestaan...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                den bam toch ?

                                wie gaat nou zijn kip met de gouden eieren slachten
                                In de BAM heeft er een groepering van bedrijfsrevisoren een mandaat en/of zijn commissaris, zijn dezelfde voor de Tunnel Liefkenshoek NV
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #36
                                  Antwerpse haven wil geen tolheffing op Oosterweelverbinding

                                  De Antwerpse havengemeenschap wil niet alleen de snelle afschaffing van de tolheffing in de Liefkenshoektunnel maar dringt er ook op aan dat er geen tol zou worden geheven voor de geplande Oosterweelverbinding. Dat bleek dinsdagavond tijdens de Staten-Generaal van de Antwerpse haven.
                                  De Staten-Generaal pleit ervoor de tol in de Liefkenshoek "zo snel mogelijk" af te schaffen, omdat die de "discriminatie tussen de haven op de linker- en de rechter-Scheldeoever in stand houdt". De haven schrijft zich wel in het principe van een slimme tolheffing in die zou moeten worden afgestemd op gelijkaardige systemen in de buurlanden.

                                  "Met de inkomsten daarvan kan je sturen op het verkeer, congestie verminderen en zo ook milieubaten creëren", luidt het. Voorts dringt de havengemeenschap aan op een verbinding tussen de Liefkenshoektunnel en de E17 op snelwegniveau "zoals die aanvankelijk gepland was".

                                  De Antwerpse havengemeenschap spreekt zich uit tegen de tolheffingen in het kader van haar achterlandbeleid. Een van de werkgroepen van de Staten-Generaal focust daarop. "De aandacht van de Antwerpse havengemeenschap richt zich ook op een verschuiving van het wegverkeer naar andere vervoersmiddelen", luidt het daarover nog.

                                  Zo zijn er vijf nieuwe spoorverbindingen in meer oostelijke richting naar Parijs, Wenen, Ludwigshafen, Verona en Sopron en worden drie bestaande trajecten naar Lyon, Novarra en Duisburg opgewaardeerd. Daarnaast is er aandacht voor onder meer het afstemmen van vaarschema's in de binnenvaart.

                                  gva.be

                                  Comment


                                  • #37
                                    Liekfenhoektolvrij.Be

                                    In 2009 reden er gemiddeld 17.500 voertuigen per dag door de Liefkenshoektunnel (4 rijvakken).
                                    De Kennedytunnel slikt er 154.000 per dag, met pieken tot zelfs 200.000 (6 rijvakken).
                                    De Waaslandtunnel 33.000 (2 rijvakken).


                                    Als elke rijstrook van de LHT evenveel zou verzetten als een rijstrook van de Kennedy op een gemiddelde dag, dan zou de Liefkenshoek 102.000 voertuigen per dag slikken.


                                    Per rijstrook in de Kennedy rijdt 6 maal meer verkeer dan over een rijstrook in de Liefkenshoek. Doe toch iets met die tunnel!



                                    http://www.Liekfenhoektolvrij.be

                                    Comment


                                    • #38
                                      er gaan al zoveel aandelen in rook op
                                      maak de tunnel free

                                      en doe iets aan de afrit tijsmans

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        en doe iets aan de afrit tijsmans
                                        Doe ook vooral iets aan het stukje wegdek tussen de LHT en Tijsmanstunnel.
                                        Dat is niet alleen in slechte staat, het is zelfs in zo'n erbarmelijke staat dat het ronduit gevaarlijk begint te worden!

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                          Doe ook vooral iets aan het stukje wegdek tussen de LHT en Tijsmanstunnel.
                                          Dat is niet alleen in slechte staat, het is zelfs in zo'n erbarmelijke staat dat het ronduit gevaarlijk begint te worden!
                                          En het kan nog slechter, de aansluiting van de Scheldelaan > Tijsmanstunnel is daar een binnenbocht naar rechts die bijna links afwatert....
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X