Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Antwerpse haven wil geen tolheffing op Oosterweelverbinding

    De Antwerpse havengemeenschap wil niet alleen de snelle afschaffing van de tolheffing in de Liefkenshoektunnel maar dringt er ook op aan dat er geen tol zou worden geheven voor de geplande Oosterweelverbinding. Dat bleek dinsdagavond tijdens de Staten-Generaal van de Antwerpse haven.
    De Staten-Generaal pleit ervoor de tol in de Liefkenshoek "zo snel mogelijk" af te schaffen, omdat die de "discriminatie tussen de haven op de linker- en de rechter-Scheldeoever in stand houdt". De haven schrijft zich wel in het principe van een slimme tolheffing in die zou moeten worden afgestemd op gelijkaardige systemen in de buurlanden.

    "Met de inkomsten daarvan kan je sturen op het verkeer, congestie verminderen en zo ook milieubaten creëren", luidt het. Voorts dringt de havengemeenschap aan op een verbinding tussen de Liefkenshoektunnel en de E17 op snelwegniveau "zoals die aanvankelijk gepland was".

    De Antwerpse havengemeenschap spreekt zich uit tegen de tolheffingen in het kader van haar achterlandbeleid. Een van de werkgroepen van de Staten-Generaal focust daarop. "De aandacht van de Antwerpse havengemeenschap richt zich ook op een verschuiving van het wegverkeer naar andere vervoersmiddelen", luidt het daarover nog.

    Zo zijn er vijf nieuwe spoorverbindingen in meer oostelijke richting naar Parijs, Wenen, Ludwigshafen, Verona en Sopron en worden drie bestaande trajecten naar Lyon, Novarra en Duisburg opgewaardeerd. Daarnaast is er aandacht voor onder meer het afstemmen van vaarschema's in de binnenvaart.

    gva.be
    1 grote tunnel van maken, van de aansluiting met de E34 tot aan de E17 onder de polders en Melsele door....
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #42


      VAB wil proef met tolvrije Liefkenshoektunnel

      Mobiliteitsclub VAB steunt het idee van een van haar leden om via een proefproject de Liefkenshoektunnel tijdelijk tolvrij te maken. Volgens VAB zal de Oosterweelverbinding immers niet voor 2015 gerealiseerd zijn en zullen bij een economische heropleving de files op de E17, de E19 Noord en de E313 jaarlijks met 1 kilometer aandikken.
      'Problematisch wordt de situatie op de E17, terwijl het alternatief, de Liefkenshoektunnel, onvoldoende uitgespeeld wordt', zo meldt VAB dinsdag.

      Tegen 2015 zou de kost van de ochtendfile op de E17 volgens de mobiliteitsclub al opgelopen zijn van 60.000 tot meer dan 100.000 euro per dag. 'Voor VAB is niets doen duidelijk geen optie. Waarom testen we niet hoe we de niet gebruikte capaciteit van de Liefkenshoektunnel kunnen inschakelen?', luidt het.

      'Een geslaagd proefproject met een tolvrije Liefkenshoektunnel dat de groei van het verkeer afremt, kan de filekost dagelijks met tienduizenden euro's terugschroeven (op de E17 alleen al 43.000 euro), terwijl dit staat tegenover 33.000 euro (excl.btw) aan niet geïnde tolinkomsten.'

      VAB acht een proefproject van een halfjaar, waarbij op werkdagen van 6u30 tot 9u30 uur geen tol geheven wordt op de Liefkenshoektunnel, zinvol. 'Een proefproject gelimiteerd tot de ochtendspits zou de kosten (verlies aan tolgelden) kunnen beperken en kan toch inzicht geven omtrent de effecten', aldus VAB.
      standaard.be

      Comment


      • #43
        Spijtig dat VAB het proefproject wil beperken tot de ochtendspits (06u30 tot 09u30) maar elke ruggensteun is welkom uiteraard.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Spijtig dat VAB het proefproject wil beperken tot de ochtendspits (06u30 tot 09u30) maar elke ruggensteun is welkom uiteraard.
          Het is een begin. Wanneer ze zien dat dit rendeert zullen ze daar mss voltijds gebruik van maken.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            1 grote tunnel van maken, van de aansluiting met de E34 tot aan de E17 onder de polders en Melsele door....
            Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
            Het is een begin. Wanneer ze zien dat dit rendeert zullen ze daar mss voltijds gebruik van maken.
            Inderdaad een zeer goed initïatief, als ze dan ook nog iets aan de hopeloze, ellelange, nutteloze doorlopende witte lijn (waar dagelijks honderden chauffeurs gewoon overrijden) van in Kruibeke willen doen, zijn we goed opweg...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
              Het is een begin. Wanneer ze zien dat dit rendeert zullen ze daar mss voltijds gebruik van maken.
              Volgens mij staat het wel als een paal boven water dat logistieke spelers (in bovenstaand proefproject)
              tussen 06u30 en 09u30 volle bak containers e.a. door de tunnel zullen jagen.
              Men ziet dit ook steevast bij een tijdelijke tolvrije situatie ten gevolge van (zware) verkeershinder op de Ring.

              Comment


              • #47
                el Greco: klopt, is anders wel handig om sneller vooruit te gaan dan diegenen die daar niet over willen
                Meestal, als er geen vrachtwagen richting linkeroever moet, is dat de ideale "steek eens legaal vlotjes een file voorbij"-strook
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • #48
                  afschaffen van die strook zou de file alleen in tijd korter maken, en de liefkenshoek minder efficient

                  op dit moment

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    en de eigenaar moet dat maar oke vinden natuurlijk, en mag dan de overheid maximaal uitzuigen kwa eventuele overname ?



                    da's gewoon contract afkopen. schering en inslag in de USofA. daar is niks socialistisch/overheids-uitzuig-blabla aan.
                    bmw 116d sportshatch

                    Comment


                    • #50
                      en welke prijs had u in gedachten ?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        en welke prijs had u in gedachten ?


                        daarvoor moet je het contract lezen ;-)


                        als je wilt, voor u hanteer ik een vriendentariefje van 150/uur.
                        bmw 116d sportshatch

                        Comment


                        • #52
                          daar wringt de schoen

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            daar wringt de schoen


                            mijn portefeuille wringt soms ook een beetje
                            bmw 116d sportshatch

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              el Greco: klopt, is anders wel handig om sneller vooruit te gaan dan diegenen die daar niet over willen
                              Meestal, als er geen vrachtwagen richting linkeroever moet, is dat de ideale "steek eens legaal vlotjes een file voorbij"-strook
                              Ha, maar meestal rijd daar wel een vrachtwagen (bestuurd door iemand met weinig inzicht) die de rijstrook al van véééél te ver gebruikt.
                              Inderdaad als er geen rijd gebruik ik die ook om dan helemaal op het einde te beslissen welke richting ik zal uitgaan: ring 2 of ring 1.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                afschaffen van die strook zou de file alleen in tijd korter maken, en de liefkenshoek minder efficient

                                op dit moment
                                ik ben niet mee, en waarom zou dat? Omdat ie niet tolvrij is?
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #56
                                  als je mee voor de kennedy mag aanschuiven om door de lfk te rijden verliest die zijn voordeel natuurlijk

                                  Comment


                                  • #57
                                    ik neem de liefkenshoektunnel heel vaak, en je rijdt daar ALTIJD alleen of bijna helemaal alleen, ook tijdens de spits

                                    het is mij die 4,5 euro meer dan waard!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      als je mee voor de kennedy mag aanschuiven om door de lfk te rijden verliest die zijn voordeel natuurlijk
                                      Je mag perfect op dat linkervak aanschuiven om door de Kennedytunnel te gaan. Niks illegaals aan, want op het einde verdwijnt die volle lijn, en moet het verkeer dat naar de Liefkenshoektunnel wil nog altijd een linkse afrit nemen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        jaja, maar het suggestieve is blijkbaar om de 1 of andere reden voldoende om mensen richting toltunnel vrij baan te geven

                                        Comment


                                        • #60
                                          En wat als je nu die (veel te) lange uitvoegstook E17 richting LHT vanaf pakweg Zwijndrecht zou "vergrendelen"?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X