Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    En wat als je nu die (veel te) lange uitvoegstook E17 richting LHT vanaf pakweg Zwijndrecht zou "vergrendelen"?
    Wat bedoel je met vergrendelen? Een betonnen scheiding tussen de 2 linkse > LHT en de andere richting Kennedytunnel? Prima zo, begin er maar aan....
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Wat bedoel je met vergrendelen? Een betonnen scheiding tussen de 2 linkse > LHT en de andere richting Kennedytunnel? Prima zo, begin er maar aan....
      Volle witte lijn + om de zoveel meter buigzame paaltjes? Dit alles duidelijk op voorhand begeleid door richtinggevende borden?
      ik brainstorm maar wat...
      Kan toch niet onoverkomelijk zijn?

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        Volle witte lijn + om de zoveel meter buigzame paaltjes? Dit alles duidelijk op voorhand begeleid door richtinggevende borden?
        ik brainstorm maar wat...
        Kan toch niet onoverkomelijk zijn?
        Hoeft zelfs niet, beton zou ook kunnen, bvb zoals aan het einde van de E40 Leuven > Brussel, bij het binnenrijden van de diverse tunnels. Mits wat aanpassingen en duidelijk op voorhand aangekondigde begeleiding zou dit MISSCHIEN al een eerste (tijdelijke)oplossing kunnen zijn...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Hoeft zelfs niet, beton zou ook kunnen, bvb zoals aan het einde van de E40 Leuven > Brussel, bij het binnenrijden van de diverse tunnels. Mits wat aanpassingen en duidelijk op voorhand aangekondigde begeleiding zou dit MISSCHIEN al een eerste (tijdelijke)oplossing kunnen zijn...
          Inderdaad en omdat het maar een tijdelijke oplossing is, hoeft het misschien zelfs geen betonnen contructie te zijn. Gewoon buigzame paaltjes of (doorlopende) fuiken plaatsen zou al voldoende zijn...

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            1 grote tunnel van maken, van de aansluiting met de E34 tot aan de E17 onder de polders en Melsele door....
            Mezelf even quoten,

            Eindelijk..... een tunnel...zouden ze mijn bijdrage gelezen hebben misschien?....
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #66
              ... En waarom zou je precies al vanaf Kruibeke er een betonnen muur in het midden van een snelweg willen zetten?

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                ... En waarom zou je precies al vanaf Kruibeke er een betonnen muur in het midden van een snelweg willen zetten?
                Om zo te verhinderen dat je mee moet aanschuiven voor de Kennedytunnel terwijl je die niet in moet.
                Smilin' Jack - Speed Pilot

                Comment


                • #68
                  Met de herleiding van 3 naar 2 rijstroken denk ik dat de kans dat je voor Kruibeke in een massale file staat groter is. Om nog maar te zwijgen van de filelast door mensen die zich te pletter rijden op deze betonnen muur. Iemand is de splitsing in Kontich al vergeten blijkbaar

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Met de herleiding van 3 naar 2 rijstroken denk ik dat de kans dat je voor Kruibeke in een massale file staat groter is. Om nog maar te zwijgen van de filelast door mensen die zich te pletter rijden op deze betonnen muur. Iemand is de splitsing in Kontich al vergeten blijkbaar
                    Een betonnen muur is helemaal niet nodig.
                    Er moet gewoon minstens 1 rijstrook richting Liefkenshoek vergrendeld worden vanaf pakweg Zwijndrecht. Dit kan door buigzame paaltjes of fuiken.
                    Nu heb je wel een volle witte lijn maar dit blijkt in werkelijkheid maar een suggestieve lijn te zijn die men overschrijdt om vertraagd verkeer / files richting Kennedytunnel voorbij te rijden.
                    Zo hou je (doorgaand) verkeer op dat gebaat is bij een route langs de LHT.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                      ik neem de liefkenshoektunnel heel vaak, en je rijdt daar ALTIJD alleen of bijna helemaal alleen, ook tijdens de spits

                      het is mij die 4,5 euro meer dan waard!
                      Dan bestelt ge beter een Teletolkaart, dan betaalt ge maar 3,23€ per keer..


                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                        Een betonnen muur is helemaal niet nodig.
                        Er moet gewoon minstens 1 rijstrook richting Liefkenshoek vergrendeld worden vanaf pakweg Zwijndrecht. Dit kan door buigzame paaltjes of fuiken.
                        Nu heb je wel een volle witte lijn maar dit blijkt in werkelijkheid maar een suggestieve lijn te zijn die men overschrijdt om vertraagd verkeer / files richting Kennedytunnel voorbij te rijden.
                        Zo hou je (doorgaand) verkeer op dat gebaat is bij een route langs de LHT.
                        Met dezelfde logica kan je ook paaltjes gaan plaatsen van voor Tielt-Winge om het verkeer te scheiden dat in Leuven naar Brussel wil, en het verkeer dat na Leuven naar Haasrode en Luik wil.

                        Of op de E40 vanaf Haasrode paaltjes plaatsen voor het verkeer dat Brussel in wil te scheiden met het verkeer dat in Kraainem de R0 op wil.

                        Of vanaf Geel-Oost paaltjes plaatsen om het verkeer te scheiden dat de R1 op wil naar Gent met het verkeer dat de R2 naar de Haven wil nemen.

                        Met andere woorden: je kan natuurlijk de verkeersstromen al erg vroeg gaan scheiden in de hoop dat het verkeer dat niet via een bottleneck moet niet gehinderd wordt door verkeer dat wel die bottleneck door moet, maar eigenlijk is dit onrealistisch. En eens je er vlot kan doorrijden mag je er donder op zeggen dat daar ongevallen gebeuren omdat niemand een splitsing tussen het midden- en linkervak verwacht.

                        Die lijn op de E17 is dan ook je reinste idiocie, tesamen met het feit dat vrachtwagens op dat linkervak moeten gaan rijden om een linkse afrit te nemen.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                          Dan bestelt ge beter een Teletolkaart, dan betaalt ge maar 3,23€ per keer..
                          Nog belachelijke bedragen. Kijk eens wat de Dartford Crossing kost op de Ring rond Londen. Londen, je weet wel, die wereldstad.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Nog belachelijke bedragen. Kijk eens wat de Dartford Crossing kost op de Ring rond Londen. Londen, je weet wel, die wereldstad.
                            Minister Peeters zei dat de gebruiker zal meebetalen voor de "nieuwe" tunnel terwijl de bestaande al onderbenut wordt door de hoge tolkost ?

                            Comment


                            • #74
                              Zo moeten ze maar twee baanvakken in elke richting voorzien. Een beetje een snelweg voor de rijken. Het plebs zal wel op de ring gaan aanschuiven.

                              En het grappige is... Met het vrachtvervoer verplicht over Antwerpen zal het vrachtvervoer dat niet in Antwerpen moet zijn stevig stijgen over Brussel. En de files, die blijven even lang want het is niet alsof de rij vrachtwagens op de ring enkel de chachacha dansen vanaf de E17 van Gent naar de E17 of E19 naar Nederland.

                              Oh, en de Liefkenshoektunnel. Ja die gaat echt niet tolvrij komen. Die z'n tol zal onrechtstreeks gebruikt worden om het debacle rond Antwerpen op te lossen.

                              In Antwerpen doen ze moeilijk om 2 rijstroken in elke richting. In Nederland leggen ze er 5 aan.

                              Comment


                              • #75
                                3,2 miljard Euro...

                                DRIE komma TWEE MILJARD EURO

                                in Belgische frankskes... 120 MILJARD frank.

                                Komen er gouden toiletten in die tunnels ? Of topless bediening aan de tolhuisjes ? Of is het asfalt met kleine
                                Svarovsky diamantjes ?

                                En meestal zijn dat vooropgestelde bedragen, in realiteit is het veel meer...Zoals het gerechtsgebouw of zo.
                                Last edited by ; 23/09/2010, 19:05.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                  Of topless bediening aan de tolhuisjes ?
                                  Dat zou toch goedkoper moeten zijn, als er bespaard wordt op werkkledij?

                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ik zou dan toch aan de inwoners nogmaals de keuze voorleggen tussen tunnel en brug.
                                    Omdat ze in principe zelf het verschil moeten bijpassen.
                                    Met die 350 miljoen euro (geschat, het zal wel rond de 500 uitkomen) kunnen ze dan nog een hoop schadevergoedingen uitkeren aan bijvoorbeeld dat pomphuis.
                                    Zo'n brug geeft volgens mij toch extra cachet aan de skyline, én mensen gaan volgens mij meer bereid zijn om de tol te betalen.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      Ik zou dan toch aan de inwoners nogmaals de keuze voorleggen tussen tunnel en brug.
                                      Omdat ze in principe zelf het verschil moeten bijpassen.
                                      Ehh, in principe betalen de inwoners toch altijd alles? Belastingen enzo? Als je dan iedere keer een referendum moet gaan houden...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Die 350 miljoen wordt toch enkel gedragen door de inwoners van de stad?
                                        Volgens die schepen scheelt het 1500 euro per gezin.
                                        Ik weet niet of dat klopt, maar ik dénk dat er dan toch een heel pak voor de brug gaan zijn.
                                        Ik heb het eigenlijk totaal niet meer gevolgd tot voor kort, vanwaar ineens de beslissing om voor een tunnel te gaan ondanks de meerprijs?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Met de herleiding van 3 naar 2 rijstroken denk ik dat de kans dat je voor Kruibeke in een massale file staat groter is. Om nog maar te zwijgen van de filelast door mensen die zich te pletter rijden op deze betonnen muur. Iemand is de splitsing in Kontich al vergeten blijkbaar
                                          Tja, die kans bestaat natuurlijk, maar dat ligt dan gewoonlijk aan overdreven snelheid (op plaatsen die de chauffeur niet goed kent). De splitsing in Kontich richting Craeybeckxtunnel werd bij regelmaat gebombardeerd omdat er een "knik" in de splitsing zat, in de andere richting reden/rijden ze er toch niet op? Dit omdat de splitsing juist voor flauwe bocht begint en er feitelijk alleen maar "rechtdoor" moet gereden worden. Er zijn tientallen voorbeelden waar zulke splitsingen wel kan en waar haast nooit eentje opknalt... Einde E40 > Brussel-c (Tunnels), Zuidelijke kant ring Brussel komende van Charleroi splitsing > ring -West (buitenring) & ring Oost (binnenring), enz....
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X