Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Tel je daarin ook de aantallen voertuigen die op het einde van de E40 de remmen in gaan, de splitsing missen en vervolgens ietsje verder een verboden doorsteek gebruiken? Of gewoon achteruit gaan rijden?

    Enige reden dat er op het einde van de E40 elke week geen doden vallen is omdat iedereen daar stevig wordt afgeremd. In de richting naar de R0 steekt er daar wekelijks toch wel ene op zo een betonnen verdeler zunne.

    Zet op de E17 plastieken paaltjes en na een week is de eerste 700 meter los gereden door truckers die te laat in de mot krijgen dat ze op het linkervak moesten rijden.

    Het einde van de E40 is sinds deze week verboden terrein voor alles hoger dan 3m50. Op dinsdagochtend hingen er portieken aan kettingen om verkeer hoger dan 3m50 buiten de Reyerstunnel te houden. Op woensdagochtend lagen al die portieken geplooid in het gazon.
    Last edited by ; 24/09/2010, 16:24.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Tja, die kans bestaat natuurlijk, maar dat ligt dan gewoonlijk aan overdreven snelheid (op plaatsen die de chauffeur niet goed kent). De splitsing in Kontich richting Craeybeckxtunnel werd bij regelmaat gebombardeerd omdat er een "knik" in de splitsing zat, in de andere richting reden/rijden ze er toch niet op? Dit omdat de splitsing juist voor flauwe bocht begint en er feitelijk alleen maar "rechtdoor" moet gereden worden. Er zijn tientallen voorbeelden waar zulke splitsingen wel kan en waar haast nooit eentje opknalt... Einde E40 > Brussel-c (Tunnels), Zuidelijke kant ring Brussel komende van Charleroi splitsing > ring -West (buitenring) & ring Oost (binnenring), enz....
      x2

      Comment


      • #83
        Blijft ook het feit: waarom zou België weer de enige zijn die zo een paaltjes of betonnen muren zou plaatsen? Waarom kijken we niet naar het buitenland hoe daar zoiets opgelost wordt? Tenslotte moeten we niet van onszelf leren om te weten hoe een veilig verkeer is, want het is aantoonbaar bewezen dat we daar niet goed in zijn.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Tel je daarin ook de aantallen voertuigen die op het einde van de E40 de remmen in gaan, de splitsing missen en vervolgens ietsje verder een verboden doorsteek gebruiken? Of gewoon achteruit gaan rijden?

          Enige reden dat er op het einde van de E40 elke week geen doden vallen is omdat iedereen daar stevig wordt afgeremd. In de richting naar de R0 steekt er daar wekelijks toch wel ene op zo een betonnen verdeler zunne.

          Zet op de E17 plastieken paaltjes en na een week is de eerste 700 meter los gereden door truckers die te laat in de mot krijgen dat ze op het linkervak moesten rijden.

          Het einde van de E40 is sinds deze week verboden terrein voor alles hoger dan 3m50. Op dinsdagochtend hingen er portieken aan kettingen om verkeer hoger dan 3m50 buiten de Reyerstunnel te houden. Op woensdagochtend lagen al die portieken geplooid in het gazon.


          Gisteren nog eens moeten bellen omdat er eerst een TANKWAGEN !!! de konijnenpijp in reed richting Antwerpen-c en de tweede vrachtwagen (baché) kon ik nog net teken doen dat ie er niet in mocht... tja chaurffeurs (algemeen) hé...

          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Blijft ook het feit: waarom zou België weer de enige zijn die zo een paaltjes of betonnen muren zou plaatsen? Waarom kijken we niet naar het buitenland hoe daar zoiets opgelost wordt? Tenslotte moeten we niet van onszelf leren om te weten hoe een veilig verkeer is, want het is aantoonbaar bewezen dat we daar niet goed in zijn.
          Heb ik gisteren ook nog ergens geschreven geloof ik bij een artikel over "ons" Hilde...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Blijft ook het feit: waarom zou België weer de enige zijn die zo een paaltjes of betonnen muren zou plaatsen? Waarom kijken we niet naar het buitenland hoe daar zoiets opgelost wordt? Tenslotte moeten we niet van onszelf leren om te weten hoe een veilig verkeer is, want het is aantoonbaar bewezen dat we daar niet goed in zijn.
            Hoe lossen ze een vergelijkbare situatie dan op in het buitenland?
            Denk eraan dat het een soort van tijdelijk maatregel moet zijn omdat we de komende 10 jaar nog steeds hetzelfde verkeersinfarct zullen hebben.
            Oosterweelverbinding (die hopelijk ook het fileleed zal verzachten en niet enkel verplaatsen) zal pas voltooid zijn tegen 2021.
            Denk er ook aan dat het niet teveel mag kosten en gezien de dagelijkse belasting van het traject moet de eventuele hinder zo laag mogelijk zijn.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Hoe lossen ze een vergelijkbare situatie dan op in het buitenland?
              Denk eraan dat het een soort van tijdelijk maatregel moet zijn omdat we de komende 10 jaar nog steeds hetzelfde verkeersinfarct zullen hebben.
              Oosterweelverbinding (die hopelijk ook het fileleed zal verzachten en niet enkel verplaatsen) zal pas voltooid zijn tegen 2021.
              Denk er ook aan dat het niet teveel mag kosten en gezien de dagelijkse belasting van het traject moet de eventuele hinder zo laag mogelijk zijn.
              Bha, ik weet niet maar met wat ik vooral zie in Nederland.... daar hebben ze net de A2 verdubbeld (op sommige plaatsen nog meer zelfs) in capaciteit en ook de A4 tussen Schiphol en Den Haag zijn ze ondertussen al flink gevorderd. Hier hebben ze dan nog te maken met verschillende "waterrijke hindernissen" en die worden daar toch vrij simpel opgelost. (Roelofsvarensveen hebben ze gewoon een aquaduct naast gebouwd en de weg loopt er dus uiteraard gewoon onderdoor) Heeft ook niet onmenselijk lang geduurd om dit te realiseren vind ik.
              Maar zo zijn er in Nederland (een Nederlander moet je niets leren wat water betreft hé) nog tientallen voorbeelden van hoe het anders kan dan hier. Onderhoud v/d wegen, signalitatie, lichten, alleé de doorsnee infrastructuur is daar veel beter "doordacht" dan hier.
              Wat niet willen zeggen dat daar alles beter is dan hier natuurlijk, autosnelwegen die plots "doodlopen" op verkeerslichten, of bruggen die in het midden van een drukke autosnelweg gewoon "open" staan, hun 2-rijvaks autosnelwegen waar de vrachtwagens naar hartelust mogen voorbij steken, enz....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #87
                De Nederlander zou dat oplossen door een constructie te bouwen waarbij de afrit rechts ligt, en men al voor kontich een rechte verbinding maakt naar de Liefkenshoektunnel zodat dat traject ook interessant wordt. En ook de tolhokskes de schelde in flikkeren.

                Dat vrachtwagens mogen inhalen is de de-facto standaard over heel de wereld. Enkel België is het land met een totaal inhaalverbod. Edoch, sinds het inhaalverbod is het aantal doden op de snelweg weer gestegen. Statistisch heeft het er niks mee te maken, maar het wil ook zeggen dat dat inhaalverbod geen botten uithaalt.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  De Nederlander zou dat oplossen door een constructie te bouwen waarbij de afrit rechts ligt, en men al voor kontich een rechte verbinding maakt naar de Liefkenshoektunnel zodat dat traject ook interessant wordt. En ook de tolhokskes de schelde in flikkeren.

                  Dat vrachtwagens mogen inhalen is de de-facto standaard over heel de wereld. Enkel België is het land met een totaal inhaalverbod. Edoch, sinds het inhaalverbod is het aantal doden op de snelweg weer gestegen. Statistisch heeft het er niks mee te maken, maar het wil ook zeggen dat dat inhaalverbod geen botten uithaalt.
                  Waar staat dat? Er zijn meer doden gevallen dat klopt, maar dat heeft niets met het vracht-inhaal-verbod te maken, grootste bewijs is de E313/E34 sinds het verbod zijn daar opmerkelijk minder ongevallen gebeurt. (moet zeggen dat ze sindsdien ook enkele opritten hebben langer gemaakt en dat dit er ook mee te maken zal hebben).
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #89
                    Ik zeg toch dat dat statistisch er niks mee te maken heeft, maar er ook niet een positief gevolg aan vast hangt.

                    Dat er op de E313 het niet weer elke week van dat was ligt idd meer aan die lange afritten, dan aan het inhaalverbod. Meer nog: die ongevallen gebeurden net toen het inhaalverbod van kracht was, en de opritten te kort waren voor vrachtwagens om op snelheid te kunnen of automobilisten veilig te laten vertragen. Misschien zit het inhaalverbod er iets voor tussen dat daar toen zoveel ongevallen gebeurden!

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      De Nederlander zou dat oplossen door een constructie te bouwen waarbij de afrit rechts ligt, en men al voor kontich een rechte verbinding maakt naar de Liefkenshoektunnel zodat dat traject ook interessant wordt.
                      Gaat het nog over het verkeer op de E17 dat naar de Liefkenshoektunnel moet?
                      Dan bedoel je vast niet Kontich.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten


                        Gisteren nog eens moeten bellen omdat er eerst een TANKWAGEN !!!
                        uit curiositeit, bel jij de flikken als je een vrachtwagen in de pijp ziet rijden ?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          uit curiositeit, bel jij de flikken als je een vrachtwagen in de pijp ziet rijden ?
                          Voor zaken zoals een fietser op de autosnelweg, of enkele ilegalen die 's morgens de E40 proberen over te steken of de tankwagen die door de konijnenpijp rijdt, bel ik gewoonlijk de 101.... of ze iets doen weet ik niet natuurlijk.
                          Om nog even terug te komen op de tankwagen, ik zag die dan bij het uitkomen van de tunnel links de Italiëlei opdraaien. Nu bij toeval zag ik die de volgende dag dan staan aan de Scheldelaan haven 373 met zijn andere collega's van dezelfde firma. Dus blijkbaar als je op Antwerpen L.O. zit met een tankwagen en je moet naar haven 373 is de konijnenpijp wel degelijk de kortste weg...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #93
                            ik heb 1 keer de politie gebeld omdat ze stenen van de voetgangersbrug naar de ekerse putten naar beneden aan het smijten waren, ze waren vriendelijk

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik heb 1 keer de politie gebeld omdat ze stenen van de voetgangersbrug naar de ekerse putten naar beneden aan het smijten waren, ze waren vriendelijk
                              Klopt, niets op aan te merken...

                              Wat ik mij wel afvraag is, worden de videobeelden in bv konijnenpijp dan niet geraadpleegd?
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #95
                                even zoveel als de beelden van de ring om de snelheid te proclameren zeker

                                als ze daar op gaan beboeten kunnen ze ineens een sport van maken trajectcontrole te doen

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  even zoveel als de beelden van de ring om de snelheid te proclameren zeker

                                  als ze daar op gaan beboeten kunnen ze ineens een sport van maken trajectcontrole te doen
                                  In Nederland (ja, daar weeral) duurt dat geen 10min. of rijkswaterstaat staat aan je voertuig of de marechaussee komt eens een kijkje nemen. Waar ze plots vandaan komen mag Joost weten maar DAAR word wel degelijk cameratje gekeken...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #97
                                    na 10 minuten is de vogel al lang gevlogen
                                    gewoon nr-plaat opschrijven en pv opsturen gelijk dan maar ?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      na 10 minuten is de vogel al lang gevlogen
                                      gewoon nr-plaat opschrijven en pv opsturen gelijk dan maar ?
                                      Zou ik niet te veel oprekenen als ik U was, ZIJ kijken WEL naar de videobeelden, remember...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        mijn euro is eindelijk gevallen jij bedoelt dat ze volgen op verschillende cams daar ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          mijn euro is eindelijk gevallen jij bedoelt dat ze volgen op verschillende cams daar ?
                                          Inderdaad Bobo, denk niet dat ze bij rijkswaterstaat/marechaussee achterover in hun zetel naar filmpkes liggen te zien....
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X