Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Inderdaad Bobo, denk niet dat ze bij rijkswaterstaat/marechaussee achterover in hun zetel naar filmpkes liggen te zien....
    In het verkeerscentrum in Antwerpen daarentegen staat één van die TV's op een televisiezender...

    Enkele dagen geleden nog gepasseerd op de ring in Antwerpen. De bordjes net voor de afrit Antwerpen-Oost gaven wel aan dat er vertraging was, maar de auto die op de linker rijstrook in panne stond werd niet aangegeven met ik zeg maar wat... een rood kruis om aan te geven dat de rijstrook versperd is?

    Comment


    • het is erg
      en nog erger is dat niemand die borden nog serjeus neemt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        het is erg
        en nog erger is dat niemand die borden nog serjeus neemt
        Dat klopt natuurlijk wel maar het zou simpel kunnen opgelost worden: Variable trajectcontrole over gans de Antwerpse ring. In 2004 al eens voorgesteld aan toenmalig minister van openbare werken Kris Peeters. 6 jaar nadien nog altijd niets...
        Moest dit er nu wel zijn zouden ze er wel serieus rekening mee MOETEN houden.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Ik denk dat trajectcontrole eenvoudig onmogelijk is. Hoe ga je de snelheid van mensen berekenen als net achter hun rug de snelheidslimiet wordt aangepast?

          Om nog maar te zwijgen over het heilige geloof in variabele snelheidslimieten en trajectcontrole dat je hebt. Met enige kennis van zaken zou je toch anders piepen hoor...

          Comment


          • ik rij nou ook regelmatig door holland en ik vind het redelijk werken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Ik denk dat trajectcontrole eenvoudig onmogelijk is. Hoe ga je de snelheid van mensen berekenen als net achter hun rug de snelheidslimiet wordt aangepast?

              Om nog maar te zwijgen over het heilige geloof in variabele snelheidslimieten en trajectcontrole dat je hebt. Met enige kennis van zaken zou je toch anders piepen hoor...
              Daar hebben we het al eens overgehad en als iedereen ook zich zou houden aan de regelgeving ook VOOR de trajectcontrole hoeven er helemaal geen remmingen in het verkeer te zijn. Het grootste bewijs is het blokrijden tijdens de zomermaanden op o.a. E40 richting kust alwaar de kudde op een gewettigde snelheid zijn doelbereikt.

              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ik rij nou ook regelmatig door holland en ik vind het redelijk werken
              Tuurlijk werkt dat goed, alleen niet voor zij die zich niet aan de trajectcontrole wensen te houden en graag met hun portemonee spelen....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Daar hebben we het al eens overgehad en als iedereen ook zich zou houden aan de regelgeving ook VOOR de trajectcontrole hoeven er helemaal geen remmingen in het verkeer te zijn. Het grootste bewijs is het blokrijden tijdens de zomermaanden op o.a. E40 richting kust alwaar de kudde op een gewettigde snelheid zijn doelbereikt.
                Het verschil tussen blokrijden en trajectcontrole is dat bij blokrijden het een een gangmaker is die de snelheid bepaald. Bij trajectcontrole, zoals pakweg in Gent, is de limiet 90 maar is er een constant gevecht tussen automobilisten die denken dat ze 90 rijden, en vrachtwagens die weten dat ze niet sneller dan 90 kunnen maar plots wel trager rijdende automobilisten moeten ontwijken of voor afremmen.

                Verder... Over trajectcontrole en variabele snelheidslimieten is in Nederland al genoeg bestudeerd, om te weten dat een trajectcontrole voornamelijk de filelast verhoogt. En dat voor een land waar de mensen toch iets meer snelheidslimieten opvolgen dan wij Belgen.

                Dus ja, in jouw theoretische model van perfecte mensen met geijkte snelheidsmeters zal trajectcontrole schitterend werken. Enkel hebben we geen perfecte mensen, en evenmin allemaal geijkte tellers.

                Overigens kan je je dan de vraag stellen of perfecte mensen wel nood hebben aan trajectcontrole, als zij als perfecte mensen ook perfect een veilige snelheid kunnen bepalen. Eigenlijk is die trajectcontrole dan voornamelijk een oplossing op zoek naar een probleem. Behalve als je niet geeft om filedruk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Het verschil tussen blokrijden en trajectcontrole is dat bij blokrijden het een een gangmaker is die de snelheid bepaald. Bij trajectcontrole, zoals pakweg in Gent, is de limiet 90 maar is er een constant gevecht tussen automobilisten die denken dat ze 90 rijden, en vrachtwagens die weten dat ze niet sneller dan 90 kunnen maar plots wel trager rijdende automobilisten moeten ontwijken of voor afremmen.

                  Verder... Over trajectcontrole en variabele snelheidslimieten is in Nederland al genoeg bestudeerd, om te weten dat een trajectcontrole voornamelijk de filelast verhoogt. En dat voor een land waar de mensen toch iets meer snelheidslimieten opvolgen dan wij Belgen.

                  Dus ja, in jouw theoretische model van perfecte mensen met geijkte snelheidsmeters zal trajectcontrole schitterend werken. Enkel hebben we geen perfecte mensen, en evenmin allemaal geijkte tellers.

                  Overigens kan je je dan de vraag stellen of perfecte mensen wel nood hebben aan trajectcontrole, als zij als perfecte mensen ook perfect een veilige snelheid kunnen bepalen. Eigenlijk is die trajectcontrole dan voornamelijk een oplossing op zoek naar een probleem. Behalve als je niet geeft om filedruk.
                  - MET gangmaker kan het wel, dus moet je die chauffeur er op andere plaatsen toe DWINGEN door trajectcontrole.

                  -Tja enkel daar waar ze de kans hebben om "gepakt" te worden door de trajectcontrole, de beperkte flitscameras of de mobiele snelheidscontrole's houden ze zich aan de limieten. Op alle andere plaatsen heeft de gemiddelde Nederlander even veel "lak" aan al die beperkingen als de modale Belg.

                  -Niemand hoeft perfect te zijn, alleen een beetje zelfdisipline en met een marge van 5- / 5+ km/u ga je op de des betreffende ringen echt niemand in de problemen brengen. Bij snelheden die echter 40km/u of meer verschillen vraag je om problemen en opstoppingen.

                  -De perfecte chauffeur gaat daar geen nood aan hebben natuurlijk aan die trajectcontrole, zij die echter "de snelheid" hoog in het vaandel dragen hebben daar ALTIJD problemen mee ook al zou dat de doorstroming ten goede komen.

                  Als je geeft om anti-filedruk pas je jezelf aan en trajectcontrole is daar (op bepaalde plaatsen) een perfecte oplossing voor....maar ja al wat met "downsized" snelheid te maken heeft wordt door de "geplaagde" chauffeur niet met veel uitgelatenheid onthaald. Het probleem zal zo dus altijd blijven bestaan...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • het is natuurlijk niet zo dat ze in holland geen files hebben
                    ik vertrouw alleen hun borden beter, wou ik zeggen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      het is natuurlijk niet zo dat ze in holland geen files hebben
                      ik vertrouw alleen hun borden beter, wou ik zeggen
                      Nee, niet echt!!! maar dat heeft een andere reden.

                      Hun systeem werkt veel beter of is inderdaad beter te vertrouwen. Maar net zoals hier zijn er altijd wel die aan de borden geen boodschap hebben, en dan loopt het wel eens mis....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        - MET gangmaker kan het wel, dus moet je die chauffeur er op andere plaatsen toe DWINGEN door trajectcontrole.
                        Wat heb je gemist uit mijn vorig bericht? De trajectcontrole werkt niet net omdat je geen gangmaker hebt. En zonder gangmaker moet je rekenen op je eigen snelheidsmeter, en die wijkt bij alle voertuigen af. Vrachtwagens hoeven zelfs niet te rekenen op hun snelheidsmeter bij 90 km/u, maar gewoon in hun begrenzer rijden. En dan krijg je dus wat je in Gent krijgt: vrachtverkeer gaat kleven en wil inhalen terwijl personenverkeer vertraagt tot 85 km/u op hun snelheidsmeter, om zeker te zijn niet over de limiet te gaan, wat reeel onder de 80 km/u is. Resultaat is een hoop weefbewegingen die het debiet verlagen en zo hogerop de verkeersstroom vertragingen veroorzaakt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Tja enkel daar waar ze de kans hebben om "gepakt" te worden door de trajectcontrole, de beperkte flitscameras of de mobiele snelheidscontrole's houden ze zich aan de limieten. Op alle andere plaatsen heeft de gemiddelde Nederlander even veel "lak" aan al die beperkingen als de modale Belg.
                        Dan moet heel Nederland vol staan van snelheidscamera's en trajectcontroles die niet werken, want buiten de paar uitzonderingen rijdt daar niet veel volk hard door hoor... Pak bv de snelwegen rondom steden waar je maar 100 mag... Zelfs op een lege A2 Utrecht-Amsterdam rijdt maar erg weinig volk hard door op 5 lege rijvakken met een limiet van 100 km/u.

                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Niemand hoeft perfect te zijn, alleen een beetje zelfdisipline en met een marge van 5- / 5+ km/u ga je op de des betreffende ringen echt niemand in de problemen brengen. Bij snelheden die echter 40km/u of meer verschillen vraag je om problemen en opstoppingen.
                        Rij jij soms in een file? En voor de file, hoeveel mensen komen je dan voorbij aan 160 en meer?

                        Ik rij nu elke dag doorheen files met de motorfiets, en wat daar voornamelijk opvalt is dat veel mensen grote gaten laten vallen, en erg sociaal zijn tov mensen die vanop een oprit de snelweg willen invoegen. De enkele bumperklever kan wel irritatie veroorzaken met aanhoudend gasgeven en remmen, maar doorgaans heeft het verkeer meer last van mensen die uit hun neus eten en de krant lezen, niet merken dat de file terug vertrekt, traag vertrekken en vroeg gaan remmen als het verkeer in de verte terug vertraagt, om vervolgens stapvoets het gat terug dicht te rijden. Ik denk dat als je al die open plaatsen optelt, je makkelijk elke file een kilometer korter kan maken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        -De perfecte chauffeur gaat daar geen nood aan hebben natuurlijk aan die trajectcontrole, zij die echter "de snelheid" hoog in het vaandel dragen hebben daar ALTIJD problemen mee ook al zou dat de doorstroming ten goede komen.
                        De maximum doorstroming op een snelweg is bij 80 km/u. Het kritieke punt waarbij het toevoegen van één auto file veroorzaakt, is eveneens 80 km/u. Ik zie nergens 160 km/u staan... Snelheid heeft geen kloten te maken met doorstroming, want hoe drukker het wordt, hoe trager het verkeer gaat rijden. Maar hoe sneller het verkeer rijdt, hoe meer de tussenafstanden en hoe makkelijker verkeer kan invoegen, maar meer verkeer betekent automatisch dat het verkeer zal vertragen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Als je geeft om anti-filedruk pas je jezelf aan en trajectcontrole is daar (op bepaalde plaatsen) een perfecte oplossing voor....maar ja al wat met "downsized" snelheid te maken heeft wordt door de "geplaagde" chauffeur niet met veel uitgelatenheid onthaald. Het probleem zal zo dus altijd blijven bestaan...
                        In Nederland is net bewezen dat trajectcontrole de filedruk verhoogt. Waarom blijf jij trajectcontrole dan verdedigen als oplossing tegen file? Omdat het in Nederland niet werkt, denk je dat het in België wel gaat werken?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Ik rij nu elke dag doorheen files met de motorfiets, en wat daar voornamelijk opvalt is dat veel mensen grote gaten laten vallen, en erg sociaal zijn tov mensen die vanop een oprit de snelweg willen invoegen. De enkele bumperklever kan wel irritatie veroorzaken met aanhoudend gasgeven en remmen, maar doorgaans heeft het verkeer meer last van mensen die uit hun neus eten en de krant lezen, niet merken dat de file terug vertrekt, traag vertrekken en vroeg gaan remmen als het verkeer in de verte terug vertraagt, om vervolgens stapvoets het gat terug dicht te rijden. Ik denk dat als je al die open plaatsen optelt, je makkelijk elke file een kilometer korter kan maken.
                          Dat is wel een heel moeilijk punt natuurlijk, want wat is de ideale afstand in een file op welk moment ...
                          Ik ben zo iemand die afstand houdt in een file en niet op de bumper gaat rijden. Niet dat ik zit te slapen of lezen of eten of weet ik wat, maar op die manier kan ik naar mijn gevoel veiliger en relaxer op mijn werk geraken. Op die manier rem ik ook een pak minder in een file dan een bumperklever, omdat ik met mijn gas mijn snelheid tegenover mijn voorligger kan aanpassen en niet op de rem hoef om iemand te laten invoegen. Ik rijd ook liever achter iemand die afstand houdt dan iemand die gaat kleven, dat lijkt een stuk veiliger door dat het starten en stoppen beperkter is, dus de kans op kop staart aanrijdingen minder is. Zoals jij zegt gaan remmen als het verkeer in de verte vertraagt doe ik niet, dan ga je gewoon van je gas natuurlijk.

                          Wij komen elkaar wel af en toe tegen denk ik in de file, dus misschien heb je je al aan mij geergerd ook dan
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Ik rij nu elke dag doorheen files met de motorfiets, en wat daar voornamelijk opvalt is dat veel mensen grote gaten laten vallen, en erg sociaal zijn tov mensen die vanop een oprit de snelweg willen invoegen. De enkele bumperklever kan wel irritatie veroorzaken met aanhoudend gasgeven en remmen, maar doorgaans heeft het verkeer meer last van mensen die uit hun neus eten en de krant lezen, niet merken dat de file terug vertrekt, traag vertrekken en vroeg gaan remmen als het verkeer in de verte terug vertraagt, om vervolgens stapvoets het gat terug dicht te rijden. Ik denk dat als je al die open plaatsen optelt, je makkelijk elke file een kilometer korter kan maken.
                            sorry, maar hier klopt uw uitleg van geen kanten.

                            File is eerder onaangepaste snelheid van zij die altijd zo snel mogelijk willen rijden en net door hun remmaneuvers de files nog langer maken. Ik laat altijd een gat tov mijn voorligger in de file omdat ik er dan wat rek op kan geven. Terwijl mijn voorligger continu moet afremmen en terug optrekken kunt ge door op rek te rijden net wel een constantere snelheid aanhouden en daardoor het verkeer achter u wat vlotter houden.

                            En variabele snelheidslimieten zouden wel kunnen werken. Tenminste als men ze ruimschoots op voorhand zou beginnen toepassen en niet zoals nu vaak het geval is 2 km voor de file. Dan is het probleem al niet meer oplosbaar. Om het voorbeeld te nemen van de E314: als er file is in aarschot (of dikwijls nu al aan Tielt-Winge) moet men eigenlijk al de snelheid beginnen aanpassen vanaf de aansluiting met de E313: toevloed minderen en eigenlijk best al proactief te werk gaan.
                            Als dat wil zeggen dat ik maar maxilmaal 50 km/h mag doen op de autostrade, so be it. Dan ben ik altijd nog rapper op mijn werk dan nu het geval is.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              sorry, maar hier klopt uw uitleg van geen kanten.

                              File is eerder onaangepaste snelheid van zij die altijd zo snel mogelijk willen rijden en net door hun remmaneuvers de files nog langer maken. Ik laat altijd een gat tov mijn voorligger in de file omdat ik er dan wat rek op kan geven. Terwijl mijn voorligger continu moet afremmen en terug optrekken kunt ge door op rek te rijden net wel een constantere snelheid aanhouden en daardoor het verkeer achter u wat vlotter houden.

                              En variabele snelheidslimieten zouden wel kunnen werken. Tenminste als men ze ruimschoots op voorhand zou beginnen toepassen en niet zoals nu vaak het geval is 2 km voor de file. Dan is het probleem al niet meer oplosbaar. Om het voorbeeld te nemen van de E314: als er file is in aarschot (of dikwijls nu al aan Tielt-Winge) moet men eigenlijk al de snelheid beginnen aanpassen vanaf de aansluiting met de E313: toevloed minderen en eigenlijk best al proactief te werk gaan.
                              Als dat wil zeggen dat ik maar maxilmaal 50 km/h mag doen op de autostrade, so be it. Dan ben ik altijd nog rapper op mijn werk dan nu het geval is.
                              Ik kom er op in Tielt-Winge dus ik ben volledig voor Maar het klopt wel, doordat vandaag er een ongeval was voor de oprit in Tielt-Winge was de toevloed geleidelijker vanaf daar en daardoor ging het een stuk vlotter tot Brussel. Dat merk je ook bij werken als men de snelheid naar beneden haalt over een langere afstand dat je dan bij druk verkeer vlottere doorstroming hebt.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Afstand houden is goed, maar elke afstand groter dan 50 meter in de file is nutteloos. 50 meter is de tussenafstand die je bij droog weer moet houden aan 100 km/u.

                                Als je op de motorfiets, zit je hoger dan automobilisten en kan je mooi zien waar de remacties beginnen... En dat is niet door iemand die te hard rijdt (het is file, verdorie) maar door weefacties, door mensen die van rijstrook wisselen waar dit niet kan zonder iemand af te snijden. De remacties zouden eruit gefilterd worden door mensen die ruim afstand houden tot hun voorligger, ware het niet dat veel van die mensen die ruim afstand houden vervolgens ook hard op de rem gaan omdat ze niet durven hun marge in te rijden, en vervolgens beginnen er nog hardere remacties erachter want niemand erachter had zien aankomen dat diegene die zoveel ruimte liet plots op de rem ging, hoewel ie door uit te bollen waarschijnlijk nog niet eens op de rem had hoeven trappen...

                                De reden dat het vandaag vlotter ging naar Brussel ligt eerder aan het feit dat het een woensdag is, dan een ongeval op de oprit Tielt-Winge. Die oprit heeft nauwelijks een effect op de filelast.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Dat merk je ook bij werken als men de snelheid naar beneden haalt over een langere afstand dat je dan bij druk verkeer vlottere doorstroming hebt.
                                  Dat ligt niet aan de snelheid, maar weer aan de weefacties ter hoogte van de versmalling die meer ruimte opeisen dan dat er voertuigen zijn. Eens die voertuigen dan in de werken zijn, zijn er geen versmallingen meer, en zijn er ook geen weefacties meer, waardoor het verkeer vlot kan doorrijden. Sneller verkeer heeft daar ook geen effect op file, want een iemand die op de linker rijstrook op of onder de snelheidslimiet rijdt, houdt het snellere verkeer al tegen. Net zoals op een gewone snelweg.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    Om het voorbeeld te nemen van de E314: als er file is in aarschot (of dikwijls nu al aan Tielt-Winge) moet men eigenlijk al de snelheid beginnen aanpassen vanaf de aansluiting met de E313: toevloed minderen en eigenlijk best al proactief te werk gaan.
                                    Als dat wil zeggen dat ik maar maxilmaal 50 km/h mag doen op de autostrade, so be it. Dan ben ik altijd nog rapper op mijn werk dan nu het geval is.
                                    Het probleem met die logica is dat er vervolgens filevorming is op de E314 voor de aansluiting met de E313, het verkeer dat de E313 op wil ook in die file staat wat de file langer maakt, en er op de E314 nog altijd file staat want deze file wordt ook nog eens gevoed door invoegend verkeer in Aarschot, Holsbeek, Kessel-Lo, Herent en Wilsele.

                                    Zelfs bij 80 km/u zal je nog file hebben op de E314. Geloof je het niet? Wat is de snelheid tussen Kessel-Lo en Aarschot? Vaak 80, en dan moet je vaak nog stevig de remmen in en zakken tot onder de 60 km/u. Hoe kan dat nu te wijten zijn aan mensen die 160 rijden?!

                                    Comment


                                    • de aanvoer van de E313 naar de E314 is nu niet het probleem. Daar rijdt men eerder richting Genk dan naar Brussel.

                                      en er op de E314 nog altijd file staat want deze file wordt ook nog eens gevoed door invoegend verkeer in Aarschot, Holsbeek, Kessel-Lo, Herent en Wilsele
                                      Neen net niet. Als je de aanvoer vanaf de E314 minderd gaan de auto's vanop die opritten er ook makkelijk opgeraken en gaan er minder maneuvers gemaakt moeten worden die op hun beurt leiden tot minder remmaneuvers.
                                      Je ziet goed dat de file op de E314 een harmonicafile is: rijden, stoppen, rijden, stoppen. En niet zoals bijvoorbeeld op de E313 richting Antwerpen waar er een serieus capaciteitsprobleem is. Daar sta je soms voor lange tijd stil.
                                      Op de E314 kan men mits wat intelligent verkeersbeleid een veel soepeler verkeer bekomen. Ik begrijp bijvoorbeeld nog altijd niet waarom men op het einde van de E314 van rijstrook moet veranderen om naar brussel te gaan, terwijl men richting Tienen dit helemaal niet moet doen. Waar rijden de meesten 's morgens naartoe? Juist, Brussel. Maar die moeten wel twee rijvakken oversteken om daar naartoe te gaan. En je kan bezwaarlijk stellen dat er zoveel verkeer van de oprit van Leuven komt. Desnoods moeten ze die anders aanleggen dat zij die richting Tienen willen vanaf de oprit van Leuven achter de file pas op de E314 kunnen komen. Die richting Brussel willen vanuit Leuven via stop-start systeem zoals op de oprite van Winksele op de E314 laten rijden. Enfin, alles beter dan hoe de situatie daar nu is.
                                      En dat men dan ook maar ineens de onduidelijke situatie aan de wisselaar van St-STevens-Woluwe aanpakt want hoeveel zitten er daar niet verkeerd die eigenlijk wel of niet naar de luchthaven moeten, maar toch op het verkeerde rijvak zitten.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Wat heb je gemist uit mijn vorig bericht? De trajectcontrole werkt niet net omdat je geen gangmaker hebt. En zonder gangmaker moet je rekenen op je eigen snelheidsmeter, en die wijkt bij alle voertuigen af. Vrachtwagens hoeven zelfs niet te rekenen op hun snelheidsmeter bij 90 km/u, maar gewoon in hun begrenzer rijden. En dan krijg je dus wat je in Gent krijgt: vrachtverkeer gaat kleven en wil inhalen terwijl personenverkeer vertraagt tot 85 km/u op hun snelheidsmeter, om zeker te zijn niet over de limiet te gaan, wat reeel onder de 80 km/u is. Resultaat is een hoop weefbewegingen die het debiet verlagen en zo hogerop de verkeersstroom vertragingen veroorzaakt.


                                        Dan moet heel Nederland vol staan van snelheidscamera's en trajectcontroles die niet werken, want buiten de paar uitzonderingen rijdt daar niet veel volk hard door hoor... Pak bv de snelwegen rondom steden waar je maar 100 mag... Zelfs op een lege A2 Utrecht-Amsterdam rijdt maar erg weinig volk hard door op 5 lege rijvakken met een limiet van 100 km/u.


                                        Rij jij soms in een file? En voor de file, hoeveel mensen komen je dan voorbij aan 160 en meer?

                                        Ik rij nu elke dag doorheen files met de motorfiets, en wat daar voornamelijk opvalt is dat veel mensen grote gaten laten vallen, en erg sociaal zijn tov mensen die vanop een oprit de snelweg willen invoegen. De enkele bumperklever kan wel irritatie veroorzaken met aanhoudend gasgeven en remmen, maar doorgaans heeft het verkeer meer last van mensen die uit hun neus eten en de krant lezen, niet merken dat de file terug vertrekt, traag vertrekken en vroeg gaan remmen als het verkeer in de verte terug vertraagt, om vervolgens stapvoets het gat terug dicht te rijden. Ik denk dat als je al die open plaatsen optelt, je makkelijk elke file een kilometer korter kan maken.


                                        De maximum doorstroming op een snelweg is bij 80 km/u. Het kritieke punt waarbij het toevoegen van één auto file veroorzaakt, is eveneens 80 km/u. Ik zie nergens 160 km/u staan... Snelheid heeft geen kloten te maken met doorstroming, want hoe drukker het wordt, hoe trager het verkeer gaat rijden. Maar hoe sneller het verkeer rijdt, hoe meer de tussenafstanden en hoe makkelijker verkeer kan invoegen, maar meer verkeer betekent automatisch dat het verkeer zal vertragen.


                                        In Nederland is net bewezen dat trajectcontrole de filedruk verhoogt. Waarom blijf jij trajectcontrole dan verdedigen als oplossing tegen file? Omdat het in Nederland niet werkt, denk je dat het in België wel gaat werken?
                                        Man, man, ik ga niet op alles afzonderlijk reageren maar....
                                        Soms kan ik je diverse redeneringen volgen en kan ik je al wel eens gelijk geven dat je dezelfde visie hebt, maar het wordt tijd dat jij het vizier van je helm toch eens op de juiste plaats zet hoor (als je met de moto onderweg bent)

                                        Het principe van blokrijden en trajectcontrole is net hetzelfde, alleen word je er bij het eerste door begeleid en in het andere geval niet, maar dat hoeft ook niet want je gaat je automatisch aan de vooropgestelde snelheid van het traject houden. dus de grootste schommelingen in snelheden zijn er dan al lang uit en riijdt iedereen ongeveer hetzelfde wat wil zeggen dat er geen "wave" bewegingen meer zijn. Het gevolg zal steeds een vlottere doorstroming hebben...

                                        Wie verteld dat, dat het in Nederland niet zou werken? Waarschijnlijk hetzelfde soort die hun "ding" dan niet meer kunnen doen. Ik ken in Nederland geen enkele plaats waar de trajectcontrole niet functioneert naar behoren. Lees er anders maar even het volgende op na: http://www.nuzakelijk.nl/logica/2254...ole-zegen.html

                                        Je kan het proefproject op de E17 terhoogte van Gent moeilijk als voorbeeld stellen, dat heeft daar niets met doorstroming te maken maar alles met het verdoezelen van de nare geluiden voor de amateuristisch aangelegde brug en voor het "welzijn" van de mensen die er onder/naast wonen. DAAR dient het enkel om de kassa. Evenmin de 2 maand oude landingsbaan A2 Utrecht <>Amsterdam. Binnen dit en 5 jaar zal daar wel trajectcontrole nodig zijn.

                                        Voor de Antwerpse ring (en ook andere plaatsen waar er minder goede doorstroming is) zou trajectcontrole WEL voor een (tijdelijke)oplossing kunnen zorgen. Als je je voor de trajectcontrole dan nog een beetje aan je snelheid houd en niet als een gek op je rem begint te stampen zou het yo-yo-rijden al sterk gereduseerd worden wat later ten goede komt van de vlotte doorstroming.

                                        Oh ja, ik verdedig trajectcontrole niet, op verschillende plaatsen zou dat zelfs niet nuttig zijn, alhoewel.... Nee, nee tussen bvb Zwijndrecht en Destelbergen of Wommelgem en Hasselt mag jij (en andere) nog je "ding" doen hoor, geen problemen mee.....
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Het principe van blokrijden en trajectcontrole is net hetzelfde, alleen word je er bij het eerste door begeleid en in het andere geval niet, maar dat hoeft ook niet want je gaat je automatisch aan de vooropgestelde snelheid van het traject houden. dus de grootste schommelingen in snelheden zijn er dan al lang uit en riijdt iedereen ongeveer hetzelfde wat wil zeggen dat er geen "wave" bewegingen meer zijn. Het gevolg zal steeds een vlottere doorstroming hebben...
                                          Je hebt duidelijk zijn punt niet gesnapt. Als iedereen een andere tellerafwijking in zijn auto heeft hoe wil je dan dat dit deftig werkt? Of ga je trajectcontrole combineren met een inhaalverbod en een systeem om alle rijvakken te vullen op de snelweg?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X