Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wikango One - Millenium

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Bij een Millennium hoef je idd. geen code in te geven.
    Volgens mij heb je ofwel geen GPS-ontvangst (ga naar buiten!) ofwel heb je de Live optie nog niet geactiveerd in het systeemmenu (dat moet je zelf doen volgens mij).

FAQ Problemen AlerteGPS / Wikango (aug 2010)

Hierbij beschrijven wij een aantal veel voorkomende problemen / foutmeldingen voor AlerteGPS & Wikango

1. Geen GPS ontvangst:
    Start het apparaat op (zonder 12 Volt aansluiting), wacht 5 seconden verwijder de batterij en plaats deze na 10 seconde weer terug. Het systeem is nu gereset! Start het apparaat opnieuw op en binnen 60 seconde zal deze weer GPS ontvangst hebben. (gelieve stilstaand te doen en buiten!)

2. Invoeren Live activering code
    Bij een Wikango One of Pro dient u de live code in te voeren. Zorg voor eerst een GPS ontvangst. Ga daarna in het menu naar “systeem” daarna naar “Live Activering” voer hier de code in. Bij een Wikano Lifetime Millennium hoeft u GEEN code in te voeren. Het Millennium systeem is namelijk direct gekoppeld met lifetime sevices.
    GPS en satteliet ontvangst is prima, alles werkt al op de baan, uitgezonderd die Live mode, in het menu activerings code stonden enkel AAAAAAAA tjes , maar omdat het millenium model is dus niks ingegeven zoals uw beschrijving.

Zal wachten tegen morgen en dan zie ik wel, anders terug richting winkel

Comment

twijfel twijfel

Comment

Ik snap niet goed waarom ze die iPhone app. gratis aanbieden. Zo snijden ze toch in hun eigen vel. Waarom moet je dan nog een apart toestel kopen voor 249 euro?
        Zelfde opm. voor de Coyote trouwens.
        2.0 JTDm

Comment

Vandaag de Wikango One Millenium aangekocht, dus met levenslang abo. Ik zal later eens een verslagje uitbrengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Bij een Millennium hoef je idd. geen code in te geven.
            Volgens mij heb je ofwel geen GPS-ontvangst (ga naar buiten!) ofwel heb je de Live optie nog niet geactiveerd in het systeemmenu (dat moet je zelf doen volgens mij).

FAQ Problemen AlerteGPS / Wikango (aug 2010)

Hierbij beschrijven wij een aantal veel voorkomende problemen / foutmeldingen voor AlerteGPS & Wikango

1. Geen GPS ontvangst:
            Start het apparaat op (zonder 12 Volt aansluiting), wacht 5 seconden verwijder de batterij en plaats deze na 10 seconde weer terug. Het systeem is nu gereset! Start het apparaat opnieuw op en binnen 60 seconde zal deze weer GPS ontvangst hebben. (gelieve stilstaand te doen en buiten!)

2. Invoeren Live activering code
            Bij een Wikango One of Pro dient u de live code in te voeren. Zorg voor eerst een GPS ontvangst. Ga daarna in het menu naar “systeem” daarna naar “Live Activering” voer hier de code in. Bij een Wikano Lifetime Millennium hoeft u GEEN code in te voeren. Het Millennium systeem is namelijk direct gekoppeld met lifetime sevices.
            En ik maar zoeken naar het menu "systeem" . Zou dus al automatisch moeten geactiveerd zijn m.a.w. bij mijn Millenium ?

Comment

Eerste indrukken bij het uitpakken, de opties 's doorscrollen in 't menu en de demo laten afspelen zijn iig positief:

- Zeer degelijke bouwkwaliteit itt de Coyote die daar toch wat steken laat vallen
              - Gebruiksvriendelijk & logisch menu
              - Helder, duidelijk afleesbaar kleurenscherm
              - Je kan als waarschuwing zowel kiezen tussen gepiep of een stem (bij elk verschillend type waarschuwing zoals je wenst), de stem is duidelijk en helder, lijkt me interessanter dan gepiep omdat je daadwerkelijk luistert naar wat er gezegd wordt (mobiele flitser, vaste paal, gevaar op de weg enz.) en je dus direct weet waar je op moet letten
              - sattellietontvangst kan iig al niet slecht zijn gezien ik zelfs goede ontvangst kreeg hier binnenshuis..

Ik heb me dit vooral laten aanpraten door een Franse collega op 't werk die dus ook vaak in België rijdt. Hij is zeer tevreden van 't product en zegt dat 't qua verkenners in België aan 't groeien is, en de Wikango One in Frankrijk al énorm populair is (heeft soms wel 80+ verkenners dichtbijzijnd). Ik weet niet hoe dat gemiddelde bij de Coyote precies ligt (ik vermoed in België nog steeds een pak meer dan de Wikango) maar in 't algemeen klinkt dat iig al niet slecht, hopelijk wordt de community nóg een pak groter.

Idealiter ware natuurlijk dat elk de community zijn bronnen/verkenners "gemerged" worden, maar dan is er geen onderlinge concurrentie meer natuurlijk

Kopen dus die handel iedereen!!

Misschien vanavond nog even in de praktijk wat testen.

To be continued..

Comment

Ik rij al een tijdje met deze Wiki rond, en ik ben daar ook tevreden van. Aantal verkenners, daar kijk ik zelfs niet naar, zowel bij Coyote, bij Garmin als bij de Wiki kunt ge daar toch geen touw aan vastknopen, wat telt is "komt de mobiele melding binnen?" Op autosnelwegen 100% bij alle toestellen, op lokale wegen is dat 80% Coyote en 60% Wiki. Nog dieper in het onderliggende wegennet zijn beide toestellen gebuisd.
                Ik heb weinig ervaring in Frankrijk met de Wiki, afgelopen zomer naar Italië geweest, de Coyote is heer en meester in Frankrijk, maar eenmaal over de Italiaanse grens nemen de Wikianen de trofee weer over, want in Italië reed er deze zomer slechts hier en daar een enkele prairiehond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  En ik maar zoeken naar het menu "systeem" . Zou dus al automatisch moeten geactiveerd zijn m.a.w. bij mijn Millenium ?

Euhm ok mis gekeken, heb dus wel degelijk het menu systeem. En wanneer de Wikango in de auto hangt krijg ik ook het menu voor "live activering" en werken de extra functies dus nog niet, enkel de vaste flitspalen. Ik snap het niet goed, ik heb toch een Millenium, dus hoe/wanneer wordt mijn ding geactiveerd ?

Ik vind nergens een serie nummer terug.

Er hangt een sticker op de doos:

"INCLUSIEF LEVENSLANG ABONNEMENT!
                  *inbegrepen abonnement verbonden met het serienummer van het product en niet overdraagbaar"

Moet ik dat serienummer gebruiken voor mijn LIVE activering ? Want dat is maar 15 cijfers terwijl die LIVE code 16 cijfers is. Ben eventjes niet mee..

Comment

Als ik mij registreer op alertegps.com en mijn productnummer ingeef staat er LIVE OFF, en als ik op activeren druk moet ik akkoord gaan om 8 euro / maand te betalen terwijl dit een Millenium is met gratis abo ?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salithra Bekijk Berichten
                      GPS en satteliet ontvangst is prima, alles werkt al op de baan, uitgezonderd die Live mode, in het menu activerings code stonden enkel AAAAAAAA tjes , maar omdat het millenium model is dus niks ingegeven zoals uw beschrijving.

Zal wachten tegen morgen en dan zie ik wel, anders terug richting winkel

Ik heb dus volledig hetzelfde probleem als u. Enige tip die ik u wel kan geven is om uw productnummer in te geven op de franse site (alertegps.com) en daar kun je uw product registreren, op de nederlandstalige site is het idd "dienst niet beschikbaar".

Comment

Kwestie van de troubleshooting hier een beetje bij te houden, topic gemaakt op het franse support forum van Wikangourou.

Comment

En alles werkt! Had gewoon wat geduld nodig dus. Het apparaat activeert zichzelf dus idd pas na een aantal uren wanneer je het de eerste keer aanlegt.

Eindelijk kan ik dat ding nu 's deftig testen

Comment

Heeft er al iemand de Wikango Max ? Blijkbaar is dit de opvolger van de One?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Ik snap niet goed waarom ze die iPhone app. gratis aanbieden. Zo snijden ze toch in hun eigen vel. Waarom moet je dan nog een apart toestel kopen voor 249 euro?

Bij Wikango zal dat vooral zijn om meer verkenners te hebben. Coyote is niet gratis op de iPhone, je moet geloof ik betalen voor een abonnement.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Bij Wikango zal dat vooral zijn om meer verkenners te hebben. Coyote is niet gratis op de iPhone, je moet geloof ik betalen voor een abonnement.
                                Je moet inderdaad betalen voor iCoyote op de iPhone.

Comment

Voorlopig een tevreden Wikango One Millenium gebruiker hier.

Alle updates gebeuren automatisch via GPRS en heb vandaag nog een update gehad voor alle vaste radars + risicozone's waar er al mobiele controle's zijn geweest (update van 8 januari 2011), dus da's wel fijn. En de huidige ervaring leert me dat 'ie ze dus allemaal netjes aangeeft (in de juiste richting dus waar je rijdt).

Qua verkenners ook geen klagen, op de E403 had ik toch een paar verkenners (tussen de 5 en 10), maar eens op de E17 toch meteen rond de 20, op minder dan een km afstand van me. Heb ook al gemerkt dat 't sterk afhankelijk is van 't uur waarop je rijdt, ben benieuwd wat dat tijdens de piek-uren zal geven.

Mini Coyote zal nog altijd wel meer verkenners hebben atm in België maar voor mij voldoet dit al meer dan genoeg, je weet perfect waar je eventueel van 't gas af moet, en de mobiele flitsers (en evt.) op de snelweg ga je zeker vermeld hebben op 't toestel.

Zelfs wanneer ik rij op een 50/70-weg heb ik verkenners, zelfs op weinig drukke wegen.. Ook dan heb ik er wel stuk of 3 tot 7.

Heb een aftermarket universele PDA houder gekocht en 't ding zit nu bevestigd op mijn ventilatierooster, is prima zo.

Beste bang for the buck imo deze Millenium aanbieding..

Fotootje van bevestiging (wel slechte foto omdat ik bewoog)

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                    Voorlopig een tevreden Wikango One Millenium gebruiker hier.

Alle updates gebeuren automatisch via GPRS en heb vandaag nog een update gehad voor alle vaste radars + risicozone's waar er al mobiele controle's zijn geweest (update van 8 januari 2011), dus da's wel fijn. En de huidige ervaring leert me dat 'ie ze dus allemaal netjes aangeeft (in de juiste richting dus waar je rijdt).

Qua verkenners ook geen klagen, op de E403 had ik toch een paar verkenners (tussen de 5 en 10), maar eens op de E17 toch meteen rond de 20, op minder dan een km afstand van me. Heb ook al gemerkt dat 't sterk afhankelijk is van 't uur waarop je rijdt, ben benieuwd wat dat tijdens de piek-uren zal geven.

Mini Coyote zal nog altijd wel meer verkenners hebben atm in België maar voor mij voldoet dit al meer dan genoeg, je weet perfect waar je eventueel van 't gas af moet, en de mobiele flitsers (en evt.) op de snelweg ga je zeker vermeld hebben op 't toestel.

Zelfs wanneer ik rij op een 50/70-weg heb ik verkenners, zelfs op weinig drukke wegen.. Ook dan heb ik er wel stuk of 3 tot 7.

Heb een aftermarket universele PDA houder gekocht en 't ding zit nu bevestigd op mijn ventilatierooster, is prima zo.

Beste bang for the buck imo deze Millenium aanbieding..

Fotootje van bevestiging (wel slechte foto omdat ik bewoog)
                                    Enig idee hoelang de batterij ongeveer meegaat?

Comment

Is dezelfde soort batterij zoals in een GSM. Je kan er toch ettelijke uren mee weg vooraleer je het ding terug moet opladen (via usb op je pc, oftewel natuurlijk met de carkit).

Ik neem de Wikango terug mee naar binnen wanneer ik thuis kom en laadt hem dan meestal gewoon terug 100% op terug op via USB, zo ben ik de dag er na op mijn gemak in de auto.
                                      Ik denk eigenlijk bij normaal gebruik dat je 't op deze manier altijd wel kan doen.

Wanneer je een lange reis maakt (hele dag rijden bvb naar je reisbestemming) dan zal 't volgens mij wel nodig zijn dat je hem op een gegeven moment toch 's aan de carkit zal moeten hangen.

Te vergelijken met de doorsnee GPS dus denk ik m.a.w.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Als je snel veel gebruikers wil dan is dat de gemakkelijkste manier. Want zonder gebruikers koopt toch niemand dat ding voor 249 euro. Ze kunnen het later nog altijd betalend maken.

Comment

wikango one milenium / live

hallo,

maandag aangeschaft, live staat op mijn account op ON, maar komt niet te zien op mijn toestel.
                                          ben nu toch al zo'n dikke 3 dagen aan het wachten.

mails naar nederland en frankrijk worden niet beantwoord ....

jammer.

nu staat er linksboven verbonden op, en is de sateliet / gsm ontvangst zeer goed ....

echter geen vermelding live ofzo te zien.

bij de mensen waar het actief is, staat er dan ook nog activeer live bij informatie ???

dank voor je hulp.

ps. heeft iemand een telnr. van invoerder ofzo, zodat ik daar kan informeren ...

hoelang duurde het bij jullie eer actief was gezet ?

Comment

Working...
                                          X