Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vlaams verkeerscentrum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vlaams verkeerscentrum

Ik heb de laatste week, reeds een paar maal ondervonden dat de snelheidsindicatieborden op de Antwerpse ring 1 over alle rijstroken niet juist werken. 't His te zeggen, vanaf de viaduct in Merksem tot aan de afrit in Borgerhout wordt het dan 90 > 70 > 50 terwijl er daar niets maar dan ook niets te zien is. Ook niet verder door ter hoogte van Berchem staat er dan 100 op, en ook op de aansluiting naar de E34/E313 toe zijn er geen files te bespeuren.
    Wie bediend die feitelijk? Dacht nog thans dat dit automatisch gebeurde afhankelijk van het verkeerd dat gemeten word. In den tijd stonden er daar toch zo van die meet-remorkskes langs de ring/snelweg?
    In ieder geval als dit manueel zou bediend worden mag die man wel eens dringend wakker gemaakt worden want zo kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

is dat niet via de 'ogen' in de betonnen jerseys?
    En idd, soms is het te gek voor woorden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

NIEMAND?

Dacht dat hier op het forum iemand zat die daar "werkte"
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Hehe, ooit op een forum zat er eentje die daar werkte. Vond dat die dingen probleemloos werkten .

Comment

De matrixborden op de ring van Antwerpen die je aanhaalt, die worden gestuurd door het Vlaams Verkeerscentrum. Zij halen hun info uit de talrijke camerabeelden en de meetlussen in de weg. Als je ooit de kans krijgt om daar eens op bezoek te gaan, niet aarzelen !
          www.verkeerscentrum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
            De matrixborden op de ring van Antwerpen die je aanhaalt, die worden gestuurd door het Vlaams Verkeerscentrum. Zij halen hun info uit de talrijke camerabeelden en de meetlussen in de weg. Als je ooit de kans krijgt om daar eens op bezoek te gaan, niet aarzelen !
            www.verkeerscentrum.be
            "Werk" jij daar?

Comment

volgens mij is dat toch ook 1 slapende bende, of staat er een mooi aquarium ofzo, getuige de snelheid waarmee de borden gestuurd worden

Comment

Ik denk idd ook dat er daar weinig "gewerkt" wordt, alleszins toch niet door mij.

Comment

Ik denk idd ook dat er daar weinig "gewerkt" wordt, alleszins toch niet door mij.
                  Dat is jammer want had graag antwoord gehad op men vraag.
                  Nu, inderdaad denk dat ze daar bitter weinig uitsteken want enkele maanden geleden heb ik die mensen als eens aangeschreven, zit nog op antwoord te wachten.

Comment

Blijven volharden in de boosheid, en nog eens schrijven, daarbij telkens terug verwijzen naar je vorig schrijven. De FAQ's al eens overlopen en geen antwoord gevonden ? Voor de hardnekkige vragen verwijzen ze naar hun persverantwoordelijke, en da's meestal een beproefde truc die ik zelf ook nogal eens toepas. Je belt/schrijft, en je vermeld enkel dat je journalist bent, of aan een reportage werkt, en je stelt de vragen die je wil weten. Als ze beginnen te vragen voor wie of wat je werkt, stel je hen de vraag of ze jou een ander antwoord zouden geven als je voor Het Laatste Nieuws werkt, of voor Kerk&Leven. Focus op je probleem. Als ze je afschepen met "zet je vragen maar op mail" zeg je dat je een strakke deadline hebt, en je tekst binnen het uur op de redactie moet liggen voor publicatie morgen, en dat het jammer is dat je van hen geen reactie hebt kunnen losweken.
                    Succes !

Comment

Op Hulpdienstenforum zat er een werknemer die eens bloedlink is geworden toen ik zei dat heel die nest op gene zak trok. "Kom maar es kijken!" riep 'm en ik wou daar dan natuurlijk op ingaan Probleem: plots lieten ze geen bezoekers meer toe

Via wegcode.be toch nog een bezoekje kunnen versieren, en ja... Het verhaal is goed, maar de uitwerking trekt op geen botten

Beeld u 6 man in, voor een muur van televisies, en ieder drie computers: beheer van de portieken, werk, en facebook. En in een hoekje zit een polies die de oproepen van praatpalen moet opnemen en meeluisteren met zijn Astrid-post en soms de blauwe cavalerie sturen voor een accident dat ze op de camera's zien.

Die mannen gaan meer en meer werk krijgen, maar het grote probleem is dat ze nog altijd die menselijke factor hebben die te laat reageert, en de automatische factor niet zo goed is als in Nederland waar die portieken wel netjes werken.
                      Last edited by ; 12/05/2010, 11:21.

Comment

Blijven volharden in de boosheid, en nog eens schrijven, daarbij telkens terug verwijzen naar je vorig schrijven. De FAQ's al eens overlopen en geen antwoord gevonden ? Voor de hardnekkige vragen verwijzen ze naar hun persverantwoordelijke, en da's meestal een beproefde truc die ik zelf ook nogal eens toepas. Je belt/schrijft, en je vermeld enkel dat je journalist bent, of aan een reportage werkt, en je stelt de vragen die je wil weten. Als ze beginnen te vragen voor wie of wat je werkt, stel je hen de vraag of ze jou een ander antwoord zouden geven als je voor Het Laatste Nieuws werkt, of voor Kerk&Leven. Focus op je probleem. Als ze je afschepen met "zet je vragen maar op mail" zeg je dat je een strakke deadline hebt, en je tekst binnen het uur op de redactie moet liggen voor publicatie morgen, en dat het jammer is dat je van hen geen reactie hebt kunnen losweken.
                        Succes !
                        Ha ok, bedankt, maar is dat niet triestig......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Ha ok, bedankt, maar is dat niet triestig......
                          Ambtenarij ... of ge nu hard of niet werkt, elke maand liggen ze er.

Comment

Ambtenarij ... of ge nu hard of niet werkt, elke maand liggen ze er.
                            Pffff, doorn in mijn oog, hoe minder je daar werkt hoe hoger het pensioen.....=SCHANDE

Comment

Deze nog eens geactiveerd.
                              Vandaag nog maar eens tot de vaststelling gekomen dat "het verkeerscentrum" in Nederland goed werk leverd en dat het hier nog steeds huilen met de pet op is.
                              2 voorbeeldjes:
                              -Toen we daarstraks in de spits terug kwamen van Schiphol "begeleide" het TMC-systeem me netjes van in Delft langs nationale wegen tot op de Rotterdamse ring in Rhoon. Bon, het was wat omweg maar we konden blijven rijden en het was slechts 20' langer dan mijn oorspronkelijke ETA. Op een bepaald moment geeft ie mij een alternatieve route die ik toepas maar zie dat er in de verte ook verkeersproblemen zijn en het vastloopt. Nog voor ik aan de staart van die file kom herberekende het systeem me terug naar mijn oorspronkelijke snelweg, de A4. Dit gebeurde zeer accuraat. "Uw route werd naar aanleiding van nieuwe verkeersinformatie aangepast". Mooi zo moet dat.
                              Vaststelling, hier in Vlaanderen hebben we dat op één uitzonderlijke moment nog nooit kunnen waarnemen.

-Vorige week vrijdag was het op de A12 Brussel > Antwerpen één groot fiasco na een kettingbotsing aan het kruispunt van Willebroek. Wat doet het Vlaams verkeerscentrum? Zij sluiten het kruispunt in Londerzeel af voor rechtdoorgaand verkeer blijkbaar door mensen van de civiele bescherming.
                              Gevolg, iedereen die uit het Brusselse kwam moest verplicht links of rechtsaf. Wat doet dan de perfecte Belgische chauffeur denk je? Geen enkele had blijkbaar al gehoord dat je een kruispunt niet mag oprijden als het reeds bezet is. Gevolg hiervan, alle verkeer dat uit Antwerpen kwam en richting Brussel moest heeft daar een klein uurtje aan dat kruispunt mogen aanschuiven omdat er gewoon geen rechtdoorgaand verkeer mogelijk was. Verkeerspolitie? In de verste verte niet te bespeuren. Ja, toen blijkbaar bijna alle ellende aan het "ongevallenkruispunt" opgelost was, zijn ze de kegels met twee loeiende Volvo's komen wegnemen. Het verkeer regelen was er alvast niet bij.
                              Wat ik hier vaststel, misschien begrijp ik wel het nut van het afsluiten van dat stuk snelweg maar zorg er dan voor dat er aan dat kruispunt bevoegde mensen staan die de egocentrische Belgische chauffeurs een halt toeroepen. On-ge-loof-e-lijk hoe egoïstisch de Belgische chauffeur wel is. Mijn meerijdende Engelse passagier zat heel de tijd met zijn mond open, ongeloof over zulk gecreëerde situatie. (hij heeft dan ook de Eurostar gemist in Brussel-Zuid). Met dank aan het verkeerscentrum en de debiele chauffeurs. Dit had ook in het ergernis topic gemogen.

Comment

Het Vlaams Verkeerscentrum sluit geen wegen af...

Ik heb ergens nog een filmpje van vorige week op de E40 waar je terwijl ik de portieken nader de snelheid ziet wisselen van 110 naar 90 70 en 50 en dan terug naar 90...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Het Vlaams Verkeerscentrum sluit geen wegen af...

Ik heb ergens nog een filmpje van vorige week op de E40 waar je terwijl ik de portieken nader de snelheid ziet wisselen van 110 naar 90 70 en 50 en dan terug naar 90...
                                  Iemand moet toch "het befehl" gegeven hebben. Denk niet dat civiele bescherming dat op eigen houtje doet. Wie neemt dan zulke kortzinnige, idiote beslissingen?

Van de week, midden in de nacht, in Borgerhout, lege Antwerpse ring, 50km/u...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Iemand moet toch "het befehl" gegeven hebben. Denk niet dat civiele bescherming dat op eigen houtje doet. Wie neemt dan zulke kortzinnige, idiote beslissingen?
                                    Toch wel. Zolang er geen politie ter plaatse is, kan brandweer en civiele het verkeer regelen.

Vlaams Verkeerscentrum sluit nooit op eigen iniatief wegen af. Als een weg wordt afgesloten, kunnen zij enkel de signalisatie aanpassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Toch wel. Zolang er geen politie ter plaatse is, kan brandweer en civiele het verkeer regelen.

Vlaams Verkeerscentrum sluit nooit op eigen iniatief wegen af. Als een weg wordt afgesloten, kunnen zij enkel de signalisatie aanpassen.
                                      Dus (algemene) hulpdiensten hebben de bevoegdheid om dit toe te passen (wat ik wel kan begrijpen in bepaalde gevallen), zonder enige kennis van zaken (op verkeersinzicht) en toestemming van het verkeerscentrum en/of wegpolitie? Dat was er dan aan te zien want de heren van de civiele zaten op de betonnen middenberm lekker te keuvelen en al lachend het "showspel" waar te nemen.
                                      Wat ik niet begrijp is dat mensen (de ongeloofelijk goede Belgische chauffeurs) hieruit niets leren want vanochtend was het aan de verkeerslichten (die oranje knipperde) aan de Van Praettunnel weer prijs. Ongelooflijk hoe chauffeurs zichzelf en heel de omgeving in één chaos weten te creëeren.

Comment

PieterV heeft gisteren dit opgemerkt

* Weet niet of het zichtbaar is, op het werkt wordt het geblokt.

Comment

Working...
                                        X