Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw rijbewijs vanaf juli 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Die termijn van 10 jaar is in de praktijk waarschijnlijk bedoeld om uw fotoke te vernieuwen.
    Kwestie van herkenbaar te blijven?
    Als ik het rijbewijs van mijn pa zie, dat is gewoon hilarisch.
    Mijne pa zijn rijbewijs is van 1965 en ja toen was hij veel jonger, maar is nog heel duidelijk herkenbaar dat hij het is.
    En zen rijbewijs is ook nog steeds in vrij goede staat (zeker voor die ouderdom)
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Mijne pa zijn rijbewijs is van 1965 en ja toen was hij veel jonger, maar is nog heel duidelijk herkenbaar dat hij het is.
      En zen rijbewijs is ook nog steeds in vrij goede staat (zeker voor die ouderdom)
      Het mijne dateert van 1967 (toen het rijbewijs verplicht werd, daarvoor had men dat niet nodig) en zoals bij uwe pa kan men me ook nog goed herkennen (met 'n beetje goeie wil toch), datkomt omdat we vroeger "jong en schoon" waren maar nu zo jong niet meer .....
      Het mijne is ook nog in zeer goede staat, ik heb het hoop en al 5 keer moeten bovenhalen op al die tijd, en heb de laatste 40 jaar van mijn carrière met de wagen gaan werken, dus alle dagen op de baan, winter en zomer.
      Last edited by ; 21/05/2010, 23:04.

Comment

Heren, geef toe: het formaat en materiaal is toch niet meer van deze tijd hé?
        Heel die nest aan categorieën neemt ca. 2/3 in beslag...
        Het moet perfect mogelijk zijn om dit eenvoudiger en beknopter te maken.

Comment

Er is toch gezegd dat dat waarschijnlijk wel het geval gaat zijn, maar pas op termijn.

Ik vind het eigenlijk stom, ze maken een kaart die die steviger is en dus langer zou moeten meegaan dan het huidige rijbewijs, maar je zal wel om de 10 jaar een nieuwe moeten halen

En trouwens op mijn rijbewijs (en dat van iedereen denk ik) staat PERMANENT bij de geldigheidsduur. Dat betekend dus voor altijd en nu gaan ze dat ineens afpakken? Dan hadden ze beter "bepaalde duur" erop gezet.
          Wat word het volgende?

Wie wordt de eerste die een proces aanspant tegen de staat wegens contractbreuk ?

Want dat is het eigenlijk : ze willen dus een door hen aan U verkocht document met levenslange geldigheid vanaf bepaalde datum ongeldig verklaren .

Dan kunnen ze als ze 't zot in hunne kop krijgen volgende week zeggen alle briefjes van 200 en 500€ zijn waardeloos , u kunt er misschien uw stoof nog mee ontsteken .

Comment

E-rijbewijs versneld ingevoerd.

Oorspronkelijk geplaatst door standaard.be
            Na een jaartje proefdraaien in enkele testgemeentes is de FOD Mobiliteit klaar om de uitreiking van de zogenaamde e-rijbewijzen in een hogere versnelling te schakelen. ‘We krijgen niks dan positieve signalen', zegt de ontslagnemende staatssecretaris voor Mobiliteit, Etienne Schouppe (CD&V).

‘Mensen vinden zo'n bankkaartmodel veel handiger dan het huidige papieren model, dat moeilijk in hun portefeuille past. Bovendien zijn de deelnemende gemeentebesturen opgetogen. Van het oude rijbewijs moeten ze telkens een papieren exemplaar bewaren. De politie is dan weer tevreden omdat het rijbewijs makkelijk te controleren is én moeilijker om mee te frauderen.'

De versnelde invoering gebeurt per provincie. In januari zijn West-Vlaanderen en Luxemburg aan de beurt. Daarna volgt Limburg, de maanden erna de andere provincies. ‘En zo verwachten we dat er eind volgend jaar bijna 500.000 nieuwe rijbewijzen de deur uit zullen zijn', aldus nog Schouppe. In ons land circuleren 6 miljoen exemplaren.

De nieuwe rijbewijzen zijn op dit moment nog voorbehouden voor nieuwe chauffeurs of voor wie een nieuw exemplaar nodig heeft na verlies, diefstal of beschadiging. Het rijbewijs kost afhankelijk van uw gemeente 20 tot 25euro. Ook het vorige model was trouwens betalend.

‘Europa verplicht ons om de nieuwe rijbewijzen in te voeren, omdat er op dit moment in Europa maar liefst 110 verschillende modellen circuleren', zegt Schouppe. ‘Daardoor kan je aan de andere kant van Europa je warenhuiskortingkaart bijna voor een rijbewijs laten doorgaan.'

Tegen eind dit jaar is ook de Centrale Databank Rijbewijzen klaar voor gebruik. Daarin centraliseren politie én justitie de informatie over elke rijbewijshouder.

‘Nu gebeurt het dat de politie bij een controle onwetend is of de betrokken chauffeur zijn rijbewijs is ingetrokken. Ook politierechters zullen dan perfect weten wat voor een soort chauffeur ze voor zich hebben,omdat elke snelheidsboete of positieve ademtest in de databank staat vermeld.'

Comment

Vooral dat laatste is dat telt voor de heren "muizen' :Nu gebeurt het dat de politie bij een controle onwetend is of de betrokken chauffeur zijn rijbewijs is ingetrokken. Ook politierechters zullen dan perfect weten wat voor een soort chauffeur ze voor zich hebben,omdat elke snelheidsboete of positieve ademtest in de databank staat vermeld.'

Zullen mogelijkerwijs moeilijker gaan doen, dat ze dan ook eerst maar zien dat hun info ook correct zal bijgehouden zal zijn.(schrapping van de feiten na X aantal tijd)

Comment

ik vind het initiatief op zich niet slecht
                vooral om de fervente hardrijders aan te pakken
                maar waarom moet dat ding ons dan weer 20 euro gaan kosten?

Comment

Omdat het geld moet opbrengen voor de staat.
                  Eigenlijk is het een schande.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

'k hoop dat ze wel stevig genoeg zijn, want als ik zo naar m'n bankkaart kijk na 5j dienst...
                    Het huidig model is wel wat groter maar dat zit nog redelijk beschermd in m'n portefeuille, m'n kaarten zien meer af.
                    2018 BMW X1 18d

Comment

elke snelheidsboete
                      good god....i'm fucked
                      Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Omdat het geld moet opbrengen voor de staat.
                        Eigenlijk is het een schande.
                        Wat is dat geld opbrengen voor de staat? Heeft de staat dan aandeelhouders? Zit de staat op de beurs en moeten ze daarom winst maken?

Ik vind het ook raar dat we moeten betalen aan een dienst die wordt betaald door ons belastinggeld. Maar dat is in mijn ogen meer een teken van wanbeleid
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                          'k hoop dat ze wel stevig genoeg zijn, want als ik zo naar m'n bankkaart kijk na 5j dienst...
                          Het huidig model is wel wat groter maar dat zit nog redelijk beschermd in m'n portefeuille, m'n kaarten zien meer af.

das een teken dat ge teveel geld gaat afhalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Wat is dat geld opbrengen voor de staat? Heeft de staat dan aandeelhouders? Zit de staat op de beurs en moeten ze daarom winst maken?
                            Geld opbrengen voor de staat is inderdaad een misleidende en depersonaliserende term. Het betekent dat politici geld proberen te verzamelen om dit vervolgens te gebruiken voor maatregelen die hun populair maken bij hun kiezers. Ook zitten politici in vaak in verscheidene raden van bestuur, waar hun politieke invloed meer dan welkom is.
                            Natuurlijk zijn dit normale praktijken ieder mens redeneert tot op zekere hoogte in eigenbelang, maar als je de ene bevolkingsgroep leegplundert om een andere of om jezelf te verrijken, gaat het erover.

Ik weet niet of dat hier het geval is, ik denk eerder dat die rijbewijskaartjes uitbesteed zijn aan een prive firma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Ik weet niet of dat hier het geval is, ik denk eerder dat die rijbewijskaartjes uitbesteed zijn aan een prive firma.
                              Maakt mij niet uit wie die kaartjes maakt, ik dacht dat het uitgeven van een rijbewijs een soort standaarddienst was van de overheid. Aangezien wij de overheid sponsoren moeten die dat geld maar aan diegene geven die de kaartjes maken ...

Net zo voor een identiteitskaart trouwens, ik heb gisteren 14,5 euro betaald voor een nieuwe identiteitskaart terwijl ik helemaal niet om een nieuwe gevraagd heb ...

Langs de andere kant als die paar euro's ervoor zorgen dat de politiediensten beter hun werk kunnen doen heb ik dat er eigenlijk wel voor over. Tenslotte is het ook zo dat iedereen moet betalen die een rijbewijs heeft en dat wil houden, dus op zich is er niks oneerlijk aan.
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Mocht blijken dat de overheid/de politiediensten daadwerkelijk baat hebben bij die plastic kaartjes, zou je niks moeten betalen.

Comment

Jaja, Europa, wat een vooruitgang ... Weer iets uitgevonden waarvoor ze ons gaan laten betalen.
                                  Ik vraag me steeds meer af waar ons belastingsgeld voor gebruikt wordt. Dient dat normaal niet voor openbare diensten en dergelijke? Dit zou daar onder moeten vallen, net zoals de nummerplaten en ID-kaart (en nog 100'en dingen). Eerst ons loon afromen en ons toch nog voor elke dienst (duur) laten betalen.

Comment

Daarnet mijn rijbewijs gaan aanvragen en het word dus zo'n kaartje. Had gehoopt het ineens mee te krijgen maar dit kan blijkbaar niet meer zelf gemaakt worden door de gemeente maar moet via Brussel. Normaal maandagavond ophalen dus.

Comment

bon, het is duidelijk, big brother wordt weer wat meer big brother. als elke overtreding in je database komt, dan laat het gevolg zich raden: hogere boetes... de vraag is of dat allemaal nodig is, ons verkeer is vrij veilig en overal 30 rijden is volgens mij de oplossing niet.
                                      bmw 116d sportshatch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                                        bon, het is duidelijk, big brother wordt weer wat meer big brother. als elke overtreding in je database komt, dan laat het gevolg zich raden: hogere boetes... de vraag is of dat allemaal nodig is, ons verkeer is vrij veilig en overal 30 rijden is volgens mij de oplossing niet.
                                        Boetes duurder? Waar haal je die info?

Ik vraag mij eigenlijk af hoe je er kan op tegen zijn dat ze sneller en eenvoudiger gaan kunnen kijken wat iemand op zijn kerfstok heeft qua verkeersovertredingen? Het is niet dat ze iets extra gaan bijhouden of meten of beboeten, het is puur vereenvoudigen van wat al bestaat, wat is het probleem?
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Boetes duurder? Waar haal je die info?

Ik vraag mij eigenlijk af hoe je er kan op tegen zijn dat ze sneller en eenvoudiger gaan kunnen kijken wat iemand op zijn kerfstok heeft qua verkeersovertredingen? Het is niet dat ze iets extra gaan bijhouden of meten of beboeten, het is puur vereenvoudigen van wat al bestaat, wat is het probleem?

dat een rechter zwaardere boetes geeft als hij weet dat het niet je eerste overtreding is. that's all.
                                          bmw 116d sportshatch

Comment

Working...
                                          X