Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw rijbewijs vanaf juli 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    De overheid moet geen winst maken op je rijbewijs, no way dat zo'n plastic ding €25 kost.
    Het vorige kostte 11 euro, dat is ook meer dan de kostprijs van een half velleke roos papier en wat inkt hoor

De overheid doet ook meer dan alleen dat vodje uitreiken natuurlijk, die gegevens worden bijgehouden ook dat kost geld.

Ne zak friet kost ook meer dan de patatten, het vet en het zakske waar dat in is denk ik dan ...

Ik krijg hier de indruk dat ze dat moeten gaan privatiseren heel die winkel, want dan kan het wel voor "het volk". Kijk maar naar Coyote!
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
      In vele landen moeten ze wel om de zoveel tijd hun rijbewijs opnieuw gaan afleggen, dat kost ook geld.

Nu van al die rijbewijzen gaan ze wel niet rijk worden, de administratie om die om de zoveel tijd te vervagen, je een herinneringsbrief te sturen, ... zal dat geld wel opsoeperen.

Het is toch ook maar 25euro om de zoveel jaar, niet elke maand?

Nuja ik ben eens benieuwd wat de fransen gaan vinden van de rijbewijzen, ze gaan er op wel op staan zagen zeker zodat iedereen nog snel een nieuw komt aanvragen.
      Als d'r van die 25 euro 5 tot 10 euro naar de kosten gata die gemaaky worden om alles te doen zal het al veel zijn, dus ze houden daar nog ruim aan over.
      Trouwens, als ze daar niet aan zouden over houden, zouden ze het gewoon niet doen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        So? ANder werk zoeken he, of verhuizen.
        Het is al niet simpel om werk te vinden zonder kieskeurig te zijn over plaats en te kloppen uren. Als je daar nog eens kieskeurig over gaat doen, dan is het helemaal onbegonnen werk.
        En verhuizen is ook niet altijd zo spel als jij het laat uitschijnen.

Iedereen heeft een alternatief.
        Ga in de stad wonen en werken, dan heb je geen auto en rijbewijs nodig.
        Een rijbewijs moet je verdienen, dat is geen plicht.
        Je bent nooit verplicht (toch niet vanuit de overheid) om een rijbewijs te halen/houden.
        Zie bovenstaande

Trouwens, ik kan me best voorstellen dat die nieuwe kaartjes meer kosten dan die €25.
        Meer dan 25 euro, laat me niet lachen. Minder dan 10 euro, zeker en vast, en dat dan met alle kosten die d'r aan vast hangen inbegrepen.
        Bankdirecteur heeft mij ooit een gezegd dat die bankkaarten minder dan 1 euro per stuk kosten om te laten maken.
        En daar zit dan nog eens een chip in he (het duurste onderdeel), wat bij de rijbewijzen niet het geval is. Die rijbewijzen zijn gewoon plastiek kaartjes zonder chip of wat dan ook.

Ik ben er in ieder geval blij mee, eindelijk iets dat past bij al die andere kaarten en geen papieren buitenformaat meer.
        Ik kan niet wachten tot ik een nieuw mag gaan halen.
        Buiten formaat? Ik weet niet wat voor rijbewijs jij hebt, maar het mijne is amper groter dan een bankkaart (opgevouwen uiteraard)

Voor mijn part mag daar trouwens om de 10 jaar een nieuw examen aan gekoppeld worden.
        Direct minder files en ongevallen.
        Ale lap, we zijn het toch nog over een ding eens, om de zoveel tijd nieuwe rij-examens zou idd een goede zaak zijn. Al was het maar de theorie, want velen kennen de helft van de verkeersregels niet eens (flikken inclusief).
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          20 euro op 10 jaar om dat oud vodje te vervangen door iets nuttig, dat juich ik alleen maar toe. Liever zo dan dat ik 2 euro meer belastingen zou moeten betalen per jaar waarvan ik niet weet waar ze naartoe gaan. Een rijbewijs is ook iets individueel, dus maar normaal dat de gemeenschap niet voor de kosten van het rijbewijs moet opdraaien.
          "oud vodje te vervangen door iets nuttigs" ????
          Dat plastic kaartje heeft niet meer of minder nut dan dat oude vodje.

En d'r zijn vele individuele dingen waar de hele gemeenschap voor opdraait.

Comment

Der word hier aardig gezaagd over 2,5€ per jaar hoor...

En verhuizen en ander werk zoeken niet simpel ?
            Alstublieft hé, ik hoop voor u dat ge nooit een lief/toekomstige wederhelft uit een ander provincie/land tegekomt die nogal gehecht is aan haar thuisdorp/stad
            Ik ben ook van Hasselt naar Antwerpen verhuisd en mijne wederhelft van Vlissingen naar Antwerpen. Het is overal wennen, daar nie van, maar om nu te zeggen dat het moeilijk is ? Nee hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              "oud vodje te vervangen door iets nuttigs" ????
              Dat plastic kaartje heeft niet meer of minder nut dan dat oude vodje.

En d'r zijn vele individuele dingen waar de hele gemeenschap voor opdraait.
              Klopt, en hier komen ze zowaar goed uit de kosten, en brengt iets individueel voor iedereen op dus wat is het probleem ?

Comment

In vele landen moeten ze wel om de zoveel tijd hun rijbewijs opnieuw gaan afleggen, dat kost ook geld.

Nu van al die rijbewijzen gaan ze wel niet rijk worden, de administratie om die om de zoveel tijd te vervagen, je een herinneringsbrief te sturen, ... zal dat geld wel opsoeperen.

.
                Maar dat vetgedrukte heeft wel nut, dat zouden ze hier ook eens moeten doen. En administratie en dergelijke kost heus geen 120 miljoen euro....

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                So? ANder werk zoeken he, of verhuizen.

Iedereen heeft een alternatief.
                Ga in de stad wonen en werken, dan heb je geen auto en rijbewijs nodig.
                Een rijbewijs moet je verdienen, dat is geen plicht.
                Je bent nooit verplicht (toch niet vanuit de overheid) om een rijbewijs te halen/houden.
                Ahja....

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                Klopt, en hier komen ze zowaar goed uit de kosten, en brengt iets individueel voor iedereen op dus wat is het probleem ?
                Voor mij brengt het juist niks op. Integendeel, nu gaat dat kaartje verloren tussen al de rest. En het kost mij nog eens geld ook

Comment

Dus als ergens met de winst een stuk autostrade kan herdaan worden brengt dat u niks op ?

Comment

Dus als ergens met de winst een stuk autostrade kan herdaan worden brengt dat u niks op ?
                    Dan natuurlijk wel

Maar wie zegt dat het zo gaat zijn?

Comment

Ik ben optimistisch haaaahahaha

Comment

De winst gaat gewoon in die bodemloze put in Brussel.
                        Of beter gezegd in de zakken van de ministers.

Comment

Het probleem is dat het mij niks opbrengt, in tegendeel, ik ben geld kwijt.
                          En voor wat? Een stom stuk plastic dat voor mij geen enkele meerwaarde heeft dan mijn huidige papieren rijbewijs.

Op de koop toe is het ook nog een slechter voor het milieu!

De winkels moeten zo veel mogelijk plastic vermijden (gebruik van herbruikbare tassen ipv de plastic zakjes, zaken in papier inpakken ipv plastic, ...) en wat doet de overheid, ze gaan nog meer plastic brol maken

Comment

Hoera,

Alleman terug naar de post met zijn spaarboekje, om het geld aan het loket af te geven, het bedrag met de hand te laten inschrijven en dan ne stempel erop en klaar is kees. Als je geld nodig hebt terug naar de post en in de rij gaan staan en het bedrag vragen aan de loketbediende, mits inschrijving in het boekje van het bedrag dat afgehaald werd en het nieuwe saldo, terug met stempel en het is terug eens in orde, EN weg met al die plastic bankkaarten e.d., die dienen alleen om het milieu te belasten, terug naar het papier, hoera nogmaals.

Comment

De winst gaat gewoon in die bodemloze put in Brussel.
                              Of beter gezegd in de zakken van de ministers.
                              Je betaalt aan je gemeente, idem met je paspoort. De prijs verschilt van gemeente tot gemeente. Naar wie gaat je geld? Naar je burgemeester en zijn administratie.
                              Dus geen nieuwe autostrade, maar een nieuwe verkeersdrempel, nieuwe plastieken paaltjes, nieuwe remmers op de boerenbanen,...
                              Of simpelweg in zijn eigen zakken, burgemeesters in kleine dorpjes kennende.

Comment

Het probleem is dat het mij niks opbrengt, in tegendeel, ik ben geld kwijt.
                                En voor wat? Een stom stuk plastic dat voor mij geen enkele meerwaarde heeft dan mijn huidige papieren rijbewijs.

Op de koop toe is het ook nog een slechter voor het milieu!

De winkels moeten zo veel mogelijk plastic vermijden (gebruik van herbruikbare tassen ipv de plastic zakjes, zaken in papier inpakken ipv plastic, ...) en wat doet de overheid, ze gaan nog meer plastic brol maken
                                ahja en die herbruikbare tassen zijn gemaakt van wat? Dikker plastiek!
                                Alle supermarkten verpakken hun vlees in plastiek en isomobakjes. Goed voor het milieu? Vergeet dat maar.

Trouwens bij je papieren rijbewijs zit er ook een plastieken tasje.

Bepaalde plastieken (die van bankkaarten bijvoorbeeld) zijn perfect te hergebruiken : vermalen tot pellets en opnieuw de spuitgietmachine in. Kleuren gebeurt achteraf.

Trouwens : stop dan ook maar met in die wegrestaurants meeneemkoffie te drinken : drink ze daar maar in een herbruikbare beker ipv die plastieken of papieren (en deels geplastificieerde) bekers te drinken.

Comment

Je betaalt aan je gemeente, idem met je paspoort. De prijs verschilt van gemeente tot gemeente. Naar wie gaat je geld? Naar je burgemeester en zijn administratie.
                                  Dus geen nieuwe autostrade, maar een nieuwe verkeersdrempel, nieuwe plastieken paaltjes, nieuwe remmers op de boerenbanen,...
                                  Of simpelweg in zijn eigen zakken, burgemeesters in kleine dorpjes kennende.
                                  Ja, je betaalt aan de gemeente dat klopt.
                                  Maar het grootste deel van dat geld gaat naar de federale overheid, net als bij de identiteitskaart.

Comment

ahja en die herbruikbare tassen zijn gemaakt van wat? Dikker plastiek!
                                    Alle supermarkten verpakken hun vlees in plastiek en isomobakjes. Goed voor het milieu? Vergeet dat maar.

Trouwens bij je papieren rijbewijs zit er ook een plastieken tasje.

Bepaalde plastieken (die van bankkaarten bijvoorbeeld) zijn perfect te hergebruiken : vermalen tot pellets en opnieuw de spuitgietmachine in. Kleuren gebeurt achteraf.

Trouwens : stop dan ook maar met in die wegrestaurants meeneemkoffie te drinken : drink ze daar maar in een herbruikbare beker ipv die plastieken of papieren (en deels geplastificieerde) bekers te drinken.
                                    Herbruikbare tassen zijn vaak uit stof (hebben er hier ook zo enkele liggen).
                                    En ja vleeswaren en zuivel zijn nog vaak in plastic ingepakt, dat klopt. Maar het is zeker niet altijd het geval.

Bij mijn rijbewijs zat er niks plastic, papieren rijbewijs, verder niks.

En ja sommige plastics zijn opnieuw te gebruiken, maar dat word nog veel te weinig gedaan.

Tot slot, aan heel die zever met wegwerpspullen doe ik niet mee.

Bij mijn papieren rijbewijs zat er niks, geen plastiekje dus, gewoon het papiertje meer niet.

Comment

Herbruikbare tassen zijn vaak uit stof (hebben er hier ook zo enkele liggen).
                                      En ja vleeswaren en zuivel zijn nog vaak in plastic ingepakt, dat klopt. Maar het is zeker niet altijd het geval.

Bij mijn rijbewijs zat er niks plastic, papieren rijbewijs, verder niks.

En ja sommige plastics zijn opnieuw te gebruiken, maar dat word nog veel te weinig gedaan.

Tot slot, aan heel die zever met wegwerpspullen doe ik niet mee.

Bij mijn papieren rijbewijs zat er niks, geen plastiekje dus, gewoon het papiertje meer niet.
                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

In het voorjaar van 2013 zal het rijbewijs op bankkaartformaat ook in ons land zijn intrede doen.

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

• Ale, het gaat er dan toch van komen.
                                          Dat we een plastic kaartje gaan krijgen heb ik niks op tegen, maar dat ze daar minimum 20 euro willen voor vragen is er wel seieus over! En dan nog eens een beperkte geldigheid er bovenop.

Trouwens onze huidige rijbewijzen zijn "PERMANENT" geldig, en ik heb daarvoor betaald toen ik het afhaalde, ik ben niet van zin om daar nogmaals voor te betalen.

Comment

Working...
                                          X