Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Mensen die remmen, achter mistlichten opzetten of hun grote pharen aansteken als je hen voorbijsteekt omdat ze niet weten dat bepaalde auto's onder hun gewone lichten nog een streepje leds hebben die je NIET kan uitschakelen en dit verwarren met mistlichten?!

Jongens toch, bijna dagelijks kom ik wel zo een ergerlijke lul tegen.
    gelukkig zijn daytime running lights nu wat meer ingeburgerd; ik rijd echter al sinds 1997 met DRL, en in de eerste jaren waren er ook veel (voornamelijk oede patott'n) die met hun lichten knipperden, en dan vooral bij zonneschijn....

Nu nog wennen aan de dagrijlichten in led-stijl of op de plaats van de mistlichten (C6, Galaxy, Mini, ...)

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• mensen die naar hun versnellingspook kijken als ze parkeren,aja 1ste zit daar oke,wacht de achteruit zit,eens goed kijken rechts naar beneden pffffffff echt e ,hoe meer je erop let,hoe meer je dat ziet........
      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Ik vind DRL nog altijd iets ergerlijks en het stoort mij. Mijn eerste vraag in de garage was of je de DRL kon afzetten. Blijkbaar kun je bij veel merken die nog afzetten of laten herprogrammeren? Ik wil in ieder geval niet met die DRL rondrijden. Spontaan krijg ik dan een Johnnygevoel. Maar mensen die dat cool vinden? Waarom niet. Leven en laten leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
          Ik vind DRL nog altijd iets ergerlijks en het stoort mij. Mijn eerste vraag in de garage was of je de DRL kon afzetten. Blijkbaar kun je bij veel merken die nog afzetten of laten herprogrammeren? Ik wil in ieder geval niet met die DRL rondrijden. Spontaan krijg ik dan een Johnnygevoel. Maar mensen die dat cool vinden? Waarom niet. Leven en laten leven.
          Natuurlijk kan je dat uitschakelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
            Zeer vreemd. Mijn mistlichten zitten 20-30cm lager als mijn gewone lichten, en mijn mistlichten schijnen niet naar boven ofzo. Gewone lichten zijn xenon, mistlichten niet, die stralen een flauw geelachtig licht uit.
            Nu moet iemand mij echt eens uitleggen hoe ze meer last kunnen hebben van mistlichten dan van gewone lichten?!
            Aangezien die xenons zo afgesteld zijn om niets van de lichtbundel naar de linkerkant te laten stralen.
            De mistlichten schijnen recht naar voor en gaan héél breed. Dat is voor mij even vervelend als iemand die achter je rijd met zijn pharen aan in je achteruitkijkspiegel.
            Ook zijn geen 2 paar mistlampen hetzelfde, de ene gaan veeel sterker dan de andere.

Over het puttenfeit, ik ontwijk ze ook allemaal met gewoon mijn dimlichten op nochthans?

Comment

• Gisteren op de baan Tienen - Sint-Truiden een vrachtwagen met oplegger die rechts geparkeerd staat , ik en mijn voorligger naderen tot op 50m van de vrachtwagen tegen 70km/h. Ineens zet die zijn pinker op, en maakt rechtsomkeer.. Zonder rekening te houden met het afkomend verkeer (wij dus) Ik en mijn voorligger hebben alles moeten toesmijten.. Ik al dan met een grotere camionet.. Ik bekeek die vrachtwagenchauffeur dan is vies en hij lachte is.. Stomme sul..

Comment

• Massa's middenvak- en derdevaksplakkers (laatste categorie steekt nu echt de kop op de laatste tijd, nieuwe mode op de autosnelweg!)
                Ik heb er echt wel 30 voorbijgestoken langs de verkeerde kant. Erg, ik weet het. Maar nog erger dat het mogelijk is. Als er 5 op een rij op het derde vak blijven vind ik doorrijden op het eerste vak niet echt een misdaad.
                En de regen deed weer pijn aan de ogen: mistlichtjes aan hoor. En 1 wicht dat zonder lichten reed. En iedereen maar signalen geven. Maar neen hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                Ik vind DRL nog altijd iets ergerlijks en het stoort mij. Mijn eerste vraag in de garage was of je de DRL kon afzetten. Blijkbaar kun je bij veel merken die nog afzetten of laten herprogrammeren? Ik wil in ieder geval niet met die DRL rondrijden. Spontaan krijg ik dan een Johnnygevoel. Maar mensen die dat cool vinden? Waarom niet. Leven en laten leven.
                heeft niks te maken met cool vinden.
                In een koel land hebben ze dat echter ooit eens uitgevist dat dat beter kan zijn.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Aangezien de eerste auto's met DRL's Volvo's waren, denk ik niet dat je DRL's cool kan noemen. Behalve die tisten die hun Hyundai kamperbus uitrusten met een reeks 5mm-LEDs van een Velleman-kit.

Enige frustratie vandaag: ouwe lul in een Benz die aan 100 op de snelweg bleef linksplakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Aangezien de eerste auto's met DRL's Volvo's waren, denk ik niet dat je DRL's cool kan noemen. Behalve die tisten die hun Hyundai kamperbus uitrusten met een reeks 5mm-LEDs van een Velleman-kit.

Enige frustratie vandaag: ouwe lul in een Benz die aan 100 op de snelweg bleef linksplakken.
                    je vergeet Saab nog

maar da's al even erg

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      gelukkig zijn daytime running lights nu wat meer ingeburgerd; ik rijd echter al sinds 1997 met DRL, en in de eerste jaren waren er ook veel (voornamelijk oede patott'n) die met hun lichten knipperden, en dan vooral bij zonneschijn....

Nu nog wennen aan de dagrijlichten in led-stijl of op de plaats van de mistlichten (C6, Galaxy, Mini, ...)
                      Ook grappig is als je een coming/leaving home functie hebt, en mensen je er constant op attent maken dat je lichten nog branden als je geparkeerd hebt.
                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        En 1 wicht dat zonder lichten reed. En iedereen maar signalen geven. Maar neen hoor.
                        Je moet er eens op letten dat het quasi altijd vrouwen zijn die met de auto zonder licht rijden.

Comment

• Nen hele tijd terug nog zo een tist waar ik met de motor op seinde dat hij z'n licht niet aan had in het duister. Dan ingehaald. Begon die tist op mij te seinen

Comment

• Degenen die linkervakrijders langs rechts voorbijsteken zijn toevallig ook dezelfden die links zouden blijven rijden als de bestuurders voor hun wel naar rechts zouden gaan, wat tot gevolg heeft dat zij bij de volgende vrachtwagen kunnen gaan remmen en proberen invoegen. Daarom ook dat de mensen nu links blijven rijden en laat die rechts-voorbijstekers dan maar remmen en invoegen. Vind ik ergens wel te rechtvaardigen.
                            Last edited by ; 13/01/2011, 20:21.

Comment

• Ik vermoed niet dat ge veel steun gaat krijgen bij uw stelling.

Middenvak en linkervak zijn om in te halen, inhaalactie gedaan --> naar rechts.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                Degenen die linkervakrijders langs rechts voorbijsteken zijn toevallig ook dezelfden die links zouden blijven rijden als de bestuurders voor hun wel naar rechts zouden gaan, wat tot gevolg heeft dat zij bij de volgende vrachtwagen kunnen gaan remmen en proberen invoegen. Daarom ook dat de mensen nu links blijven rijden en laat die voorbijstekers dan maar langs links komen remmen en invoegen. Vind ik ergens wel te rechtvaardigen.
                                euuuuuuuuuh? kuch. Rare logica heb jij.

Beside that merk ik op dat dit dikwijls mensen zijn die rijden zoals ze in hun thuisland doen Let maar eens op de meeste "linkervakkers" zijn niet van Belgische origine. Ik vind het zelfs eerder uitzonderlijk dat het mensen zijn die dit doen om andere te "kloten" (maar ze bestaan wel). Het is gewoon een gebrek aan een beetje verkeerskennis of gezond verstand.

Gefrustreerde dwazen bestaan ook en er zitten er zelfs van op autoforum
                                Last edited by Jokke_vlo; 13/01/2011, 20:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                  euuuuuuuuuh? kuch. Rare logica heb jij.

Beside that merk ik op dat dit dikwijls mensen zijn die rijden zoals ze in hun thuisland doen Let maar eens op de meeste "linkervakkers" zijn niet van Belgische origine.
                                  Het gaat hier over matig tot druk verkeer. Bijna iedereen rijdt dan links. Zo nu en dan zie je iemand de rij langs rechts voorbijsteken. Ik denk niet dat die linksrijders dan allemaal buitenlanders zijn. Het zal eerder andersom zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Ook grappig is als je een coming/leaving home functie hebt, en mensen je er constant op attent maken dat je lichten nog branden als je geparkeerd hebt.
                                    Ik heb dat, maar gebruik dat weinig, zeker leaving home niet. Alleen al daarom
                                    'k Ga dat toch eens moeten testen

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Nen hele tijd terug nog zo een tist waar ik met de motor op seinde dat hij z'n licht niet aan had in het duister. Dan ingehaald. Begon die tist op mij te seinen
                                    Nog zoiets, en bobo gelooft me niet, maar heel wat motorijders die zonder lichten rijden tegenwoordig. Vooral overdag.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      Ik vermoed niet dat ge veel steun gaat krijgen bij uw stelling.

Middenvak en linkervak zijn om in te halen, inhaalactie gedaan --> naar rechts.
                                      Ik heb het hier eigenlijk over 2-baanvak autostrades.

Als je wat jij zegt moet toepassen in matige spits dan ben je precies een wielerpeleton dat aan het tijdrijden is. Naar rechts gaan, u laten zakken tot iedereen u weer voorbijgestoken is, om dan terug achteraan aan te sluiten, zelf iedereen voorbij te rijden, waarna alles zich weer herhaalt.

Waarom dan niet gewoon achter elkaar rijden, dan heeft niemand last van dat voortdurende remmen invoegen en optrekken.

In zulk een spits is de doorstroom constant (ongeveer 100-110 km/u). Het heeft helemaal geen invloed op de doorstroming om zo te beginnen rouleren, het aantal wagens dat een camion kan passeren per minuut is constant, of ze nu in een rij links rijden of niet. Het rouleren is alleen slecht voor de veiligheid en het verbruik.
                                      Ik vermoed niet dat ge veel steun gaat krijgen bij uw stelling.
                                      Als ik dagelijks zie wat er gebeurt op de autostrade dan denk ik van wel.
                                      Het feit dat er mensen zijn die een trein langs rechts voorbijsteken zegt al genoeg over hoe de meningen verdeeld zijn.
                                      Last edited by ; 13/01/2011, 20:50.

Comment

• Wanneer iedereen zou invoegen wanneer het hoort en dus tijdig ook naar rechts gaat zal de doorstroom een pak beter zijn, geloof me.

Toen ik met de moto ging werken, merkte je dikwijls op dat opstoppingen of files gevormd worden door mensen die heel traag links rijden, gevolgd door een paar mensen die niet langs rechts durfden inhalen.

Trouwens dat invoegen terug uitkomen en weer invoegen houdt het rijden toch wat dynamisch. Enfin ik draai toch graag eens aan mijn stuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                          Ik heb het hier eigenlijk over 2-baanvak autostrades.

Als je wat jij zegt moet toepassen in matige spits dan ben je precies een wielerpeleton dat aan het tijdrijden is. Naar rechts gaan, u laten zakken tot iedereen u weer voorbijgestoken is, om dan terug achteraan aan te sluiten, zelf iedereen voorbij te rijden, waarna alles zich weer herhaalt.

Waarom dan niet gewoon achter elkaar rijden, dan heeft niemand last van dat voortdurende remmen invoegen en optrekken.

In zulk een spits is de doorstroom constant (ongeveer 100-110 km/u). Het heeft helemaal geen invloed op de doorstroming om zo te beginnen rouleren, het aantal wagens dat een camion kan passeren per minuut is constant, of ze nu in een rij links rijden of niet. Het rouleren is alleen slecht voor de veiligheid en het verbruik.

Als ik dagelijks zie wat er gebeurt op de autostrade dan denk ik van wel.
                                          Het feit dat er mensen zijn die een trein langs rechts voorbijsteken zegt al genoeg over hoe de meningen verdeeld zijn.
                                          Ge hebt blijkbaar een edit gedaan gelijktijdig met mijn post.
                                          Uw eerste post was overduidelijk 'fout', hier is het minder overduidelijk
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                                          X