Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Franse nietsnutten die het vertikken om te waarschuwen als er vonken komen vanuit een wiel. Niet te zien of te voelen als bestuurder, maar het gevolg van die toffe Franse mentaliteit zorgde er wel voor dat ik in de gazet sta.

Al mijn andere ergernissen werden wel plots erg relatief.
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Ik ken de waarde daarvan niet, 25.300kg blinkend papier voor tijdschriften op te drukken?
    En de baas reageerde vrij rustig, langs een kant snapt hij dat ik daar weinig tegen kan doen, maar gelukkig is hij uiteraard ook niet.

Verder ben ik ook een deel beenvel verloren tijdens het verbreken van het snelheidsrecord "oplegger afkoppelen", dat deed toen geen pijn, maar begint nu wreed veel zeer doen. De complimenten van de gendarmerie deden wel deugd!
    Shit man, ga er vanuit dat je nog geluk hebt gehad en dat je goed hebt gereageerd. Take care on your next trip...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• eikels op de weg

deze middag plakte er een gele volvo gedurende 5 km op 1 cm van mijn bumper,de bestuurder ondertussen druk gesticulerend.hij kon mij wel niet bijhouden in bochten en als ik accelereerde,maar kwam hij telkens terug in mijn gat plakken

daarjuist in Brussel ene met nen 607 die altijd de neiging had om op mijn rijvak te komen en dan voor de verkeerslichten zich voor mij smeet in het midden van de 2 rijvakken.Bij het volgende licht stond ik naast hem op 2 rijvakken om links af te slaan,en bij het afslaan smeet hem zich weer voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
        Het feit dat je een hele rij langs rechts kan passeren wijst er toch op dat het niet zo druk is en dat die hele rij onnodig links blijft rijden?

Mij niet gelaten trouwens, ik rijd ze gewoon langs rechts voorbij, ik doe tegenwoordig echt niet meer de moeite om te wachten tot dat die autorijdende zombies door hebben dat ze een rijvak naar rechts kunnen opschuiven.
        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Ik heb het ook opgegeven het zijn er zoveel geworden dat je bij druk verkeer dus echt sneller bent als je rechts gaat inhalen. Gisteren op de E40 naar de kust heel rustig op de eerste en tweede rijstrook een massa wagens op het derde vak voorbij gereden. Het is gewoon hallucinant aan het worden .....Is er nu echt niemand bij de overheid die dit ziet of is het weer politiek incorrect om dit probleem aan te pakken? Ik ben zeker dat een correcter invoegen ons fileleed drastisch kan terugdringen.
        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        daar ben ik ook zeker van.
        En het maakt me des te coleiriger dat als je zou betrapt worden op rechts inhalen, jij (gevolg) de boete zal vangen, en niet de man die de oorzaak is.

Ooit heb ik eens op de site van (toen nog) de rijkswacht en de PVE een vraag gepost met wat hun houding is, of wat hun opgedragen wordt en mijn visie hierop toegelicht en weerwoord gevraagd.
        Nooit reactie op gehad. Niks.
        Toen trok ik nog ten strijde
        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Eens op een ander forum die discussie gezien, met een verkeersagent erbij. Zijn verklaring was dat rechts inhalen rechtstreeks gevaar veroorzaakt en daarom eerder bestraft wordt. Onze argumentatie dat rechts inhalen onmogelijk is zonder dat iemand onnodig links rijdt, werd telkens overlezen.
        Zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=86ZopOk7E5M
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ramdani Bekijk Berichten
          deze middag plakte er een gele volvo gedurende 5 km op 1 cm van mijn bumper
          Was dat voor de opnamen van de Belgische "Wedden Dat"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Was dat voor de opnamen van de Belgische "Wedden Dat"?
            ja
            wedden dat mijne dikke volvo aan de bumper van nen mini kan kleven?
            behalve als hij nen bocht neemt of accelereert

Comment

• wedden dat die idioot in de mini niet gaat opschuiven voor iemand die gehaast is maar nog wat de onozelaar gaat uithangen?
              als hij echt zo komt kleven wil het duidelijk zeggen dat hij doorwil, dan gaat ge niet gaan versnellen en wat racen in de bochten

Comment

• Een gele Volvo? Het was mss een MUG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Een gele Volvo? Het was mss een MUG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten

Gistermiddag ook chanse gehad ...
                    ik rij op de R8 aan een zeeerrrrrrrrrrr vlotte snelheid als ik plots in mijn achteruitkijkspiegel een zwaailicht zag . ik vertraag direkt / hartslag + 200 en een Volvo mug stak mij voorbij ...
                    merde mijnen tikker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                      wedden dat die idioot in de mini niet gaat opschuiven voor iemand die gehaast is maar nog wat de onozelaar gaat uithangen?
                      als hij echt zo komt kleven wil het duidelijk zeggen dat hij doorwil, dan gaat ge niet gaan versnellen en wat racen in de bochten
                      sorry,maar voor mij reden er wel andere auto's,en ik nam mijn bochten zoals ik die anders neem en ik accelereerde zoals ik dat anders doe!
                      dus gij stopt voor iedere auto die in uw gat komt plakken.......
                      in het verkeer moet je wel rekening houden met de andere weggebruikers..............

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ramdani Bekijk Berichten
                        sorry,maar voor mij reden er wel andere auto's,en ik nam mijn bochten zoals ik die anders neem en ik accelereerde zoals ik dat anders doe!
                        dus gij stopt voor iedere auto die in uw gat komt plakken.......
                        in het verkeer moet je wel rekening houden met de andere weggebruikers..............
                        ge gaat me toch niet wijsmaken dat in die 5km dat hij aan uw gat heeft geplakt er geen enkele kans was om u voor te steken?
                        en ik zei toch nooit dat je moest opschuiven, maar hoe dat jij het verwoord, insinueer je duidelijk dat je in de bochten wat was aan het racen om hem toch maar 'achter u te laten'
                        en ja, je moet rekening houden met andere weggebruikers, ook die dat sneller willen gaan

ik reed eens met de toyota van mijn vader achter hem nadat we zijn nieuwe porsche waren gaan halen, ik kende de weg naar huis niet
                        mijn vader steekt iemand voor en ik wil deze persoon ook voorbijsteken en die idioot versnelt, en blijft maar versnellen
                        uiteindelijk zitten we aan 120/u en die idioot wil mij nog niet voor laten en we naderen een bocht
                        heb ik mooi mogen remmen en terug invoegen omdat die idioot mij om onbekende reden niet voor wou laten

zo komt u verhaal bij mij over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                          ge gaat me toch niet wijsmaken dat in die 5km dat hij aan uw gat heeft geplakt er geen enkele kans was om u voor te steken?
                          en ik zei toch nooit dat je moest opschuiven, maar hoe dat jij het verwoord, insinueer je duidelijk dat je in de bochten wat was aan het racen om hem toch maar 'achter u te laten'
                          en ja, je moet rekening houden met andere weggebruikers, ook die dat sneller willen gaan
                          zo komt u verhaal bij mij over
                          er was een volle witte lijn en ik volgde gewoon die bmw voor mij;dus sneller kon ik ook niet(en ik plakte niet in die bmw zijn gat).De snelheidsbeperking was 70km/u en ik ben neit boven 80 km/u geweest;dus ik was ook niet aan het racen (zal ik trouwens ook nooit doen)
                          als hij mij kon inhalen,mocht hij dat gerust doen van mij,ik zou zeker niet gaan versnellen.
                          maar dit was overduidelijk aggressief rijgedrag van zijnentwege,op 1cm van iemand zijn bumper gaan plakken doe je niet,zelfs niet als je gehaast bent

Comment

• in dat geval hebt ge gelijk

Comment

• diesel

Mijn grootste ergernis, is mijn rijstijl :p
                              ik rijd gelijk met een benzine, maar heb een diesel,
                              wil altijd rap schakelen en gas derop ipv vlot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Andersom bedoel je dan zeker?
                                met rap schakelen bedoel ik niet aan lager toerental maar zo rap mogelijk voet naar beneden en op naar de volgende om zo vlug mogelijk weer voet omhoog te doen

heb ooit eens toen ik nog aan het leren rijden was geschakeld zonder koppelen ^^ ( zonder knarsen ! ! )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                  heb ooit eens toen ik nog aan het leren rijden was geschakeld zonder koppelen ^^ ( zonder knarsen ! ! )
                                  een vriend van me die met een schaab reed had eens een kapotte koppeling en kon de koppeling niet meer gebuiken
                                  hij moest schakelen zonder koppeling te gebruiken, in het begin was het vreselijk
                                  Maar blijkbaar gaat het redelijk vlot als je het aan een bepaald toerental doet (1800 ofzo)
                                  en dan maar vertrekken op de startmotor
                                  en dan waren er nog voetgangers die wilden oversteken ook
                                  Opnieuw vertrekken ging gepaard met een rookwolk en lawaai da ge door heel leuven hoorde

Comment

• wa was da jong vandaag tussen 5 en 6 op de E40 tussen gent en bxl (richting bxl)? het is fucking zondag! wie on earth moet er dan op de baan zijn? en al die kloefkappers die links even snel rijden als die in het midden als die rechts... allez, hoe moeilijk is het nu om te beseffen dat als je even snel rijdt als die rechts van u, je best ook rechts rijdt omdat je anders diegenen die sneller willen gaan blokkeert...

en degoutant is ook dat je die kloefkappers niet eens kunt aansporen tot naar rechts gaan, want er zit een hele sliert auto's tussen de kloefkapper in kwestie en gijzelf... grrr
                                    bmw 116d sportshatch

Comment

• de zondagen zijn inderdaad niet meer zoals vroeger.

In de jaren 70 en 80 reed ik honderden malen op zondag mee met m'n ouders op de baan Ninove-Brakel-Oudenaarde. M'n vader stak continu auto's voorbij.
                                      Nu kan je niet meer. Te druk.

Idem op de autosnelweg. Zelfs in de jaren 90 was de zondag nog alleen rijden, zeker voor 11u 's middags.

En zondagavond in de jaren '80 dikwijls van Kortrijk naar Ninove, via E17 en E40. Dat was ook only the lonely, nu al helemaal niet meer.

Allemaal bompapraat om maar te zeggen dat de toegenomen verkeersdrukte echt wel voelbaar is.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        de zondagen zijn inderdaad niet meer zoals vroeger.

In de jaren 70 en 80 reed ik honderden malen op zondag mee met m'n ouders op de baan Ninove-Brakel-Oudenaarde. M'n vader stak continu auto's voorbij.
                                        Nu kan je niet meer. Te druk.

Idem op de autosnelweg. Zelfs in de jaren 90 was de zondag nog alleen rijden, zeker voor 11u 's middags.

En zondagavond in de jaren '80 dikwijls van Kortrijk naar Ninove, via E17 en E40. Dat was ook only the lonely, nu al helemaal niet meer.

Allemaal bompapraat om maar te zeggen dat de toegenomen verkeersdrukte echt wel voelbaar is.
                                        Was toen ik nog een kind was ook nog zo hoor, dus je moet je geen Bompa voelen (al was het waarschijnlijk nog heel wat anders in die tijd).

Zondag gingen wij sowieso een hele dag op stap, en dat ging gepaard met veel autorijden. Toen deden mensen dat nog gewoon voor het plezier. Nu is dat geen optie meer.

Comment

• Ja, waar is die tijd, toen er alleen in de bebouwde kommen snelheidsbeperking was en voor de rest kon men "gaan" zo hard men wilde (of kon). Ook voorbijsteken was toen geen probleem, tegenliggers waren eerder uitzonderingen waar dit nu regel is. (Toen reed ik op 1u15 naar Nieuwpoort waar ik, om in Ternat de autostrade te nemen, eerst nog 10 km te rijden had, o.a. door Asse, wat tegenwoordig alleen al bijna 1u vergt om daar door te geraken..)

Comment

Working...
                                          X