Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag met het smog alarm altijd mooi aan 95 gereden. Rij ik op het derde vak om een paar vrachtwagens in te halen komt er van ver al een citroënneke berlingo van ver afgevlogen constant met zijn lichten flikkeren en plakken.
    Ik heb rustig verdergetufd tot ik voldoende plaats had om naar rechts te gaan.

Comment

• ik ga altijd aan de kant voor zo een members.
      Je weet nooit wat er gaande is om te beginnen en ik zei het hier al elders, af en toe zie je eens een flits afgaan zo waarvoor je zelf niet hoeft te betalen

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik erger mij soms aan bompa, die geeft zoooo'n lage indruk hé van mij

Comment

• ik geef geen indruk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
            Vandaag met het smog alarm altijd mooi aan 95 gereden. Rij ik op het derde vak om een paar vrachtwagens in te halen komt er van ver al een citroënneke berlingo van ver afgevlogen constant met zijn lichten flikkeren en plakken.
            Ik heb rustig verdergetufd tot ik voldoende plaats had om naar rechts te gaan.
            En was dat op een plek waar het smogalarm van kracht was?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              En was dat op een plek waar het smogalarm van kracht was?
              Ja zeker mijn vriend.
              Nog geen 200 meter ervoor stonden die elektronische borden over de weg waarop vermeld stond "Smog"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                ik ga altijd aan de kant voor zo een members.
                Je weet nooit wat er gaande is om te beginnen en ik zei het hier al elders, af en toe zie je eens een flits afgaan zo waarvoor je zelf niet hoeft te betalen
                Ik ga ook altijd aan de kant, maar ik ga daarvoor niet versnellen. Zij moeten maar anticiperen.

Comment

• Gisteren zat er eentje te claxonneren en wild te gebaren aan iedereen die hem voorbij durfde te steken, en dat op een plaats waar geeneens het smog alarm van kracht was (E34 richting Turnhout)
                  AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                    Ja zeker mijn vriend.
                    Nog geen 200 meter ervoor stonden die elektronische borden over de weg waarop vermeld stond "Smog"
                    Snelheidsbeperking per rijstrook, of een berichtenbord?

Enkel per rijstrook is het een snelheidsbeperking.

Comment

Snelheidsbeperking per rijstrook, of een berichtenbord?

Enkel per rijstrook is het een snelheidsbeperking.
                      Groot bord met per rijstrook 90 aangegeven. Ik denk dat het net voor de verkeerswisselaar in merelbeke is.

Comment

• Ergernis: mensen die zomaar oversteken zonder zebrapad en daarna ook eens van hun neus maken omdat je ze "niet gezien had".
                        Ik wil rechts afslaan, ik kijk links, geen auto te zien, ik kijk rechts ( je weet maar nooit), ook niets.
                        Ik wil afslaan, duikt daar ineens toch geen voetganger tevoorschijn die wilde oversteken.
                        Kon nog net op tijd stoppen. Eventjes zuchten, en wegrijden dacht ik.. tot meneer van zijn oren begon te maken. Hij begon met zijn vingers naar zijn ogen te wijzen. Ging er eerst niet op reageren maar toen hij dit bleef doen met enkele andere gebaren toch maar eens mijn ruitje naar beneden gedaan.
                        Ik vroeg hem wat het probleem was en meneer was blijkbaar niet opgezet met mijn reactie.
                        " Ge ging mij omver rijden, snotaap "
                        " Da's nie waar meneer."
                        " Ahnee?! ge had mij nooit gezien jong! "
                        " Meneer toch, als ik u niet had gezien had ik u wel omver gereden hoor"
                        " ja jong ey ga je beginnen ja"
                        " Wa is het probleem eigenlijk, gij steekt zomaar over op een autobaan zonder voetpad, begint hier van u kloten te maken en ge houdt mij, en de mensen achter ons nog eens op ook"
                        " Da ge moet kijken waar ge rijdt, tis altijd tzelfde met die jonge gasten"
                        " Wa scheelt er eigenlijk, slechte werkdag achter de rug?"

Toen maar weggereden met mijn vinger schuddend.
                        ( zoals je zou doen wanneer je kind kattenkwaad heeft uitgehaald )
                        Last edited by ; 02/02/2011, 20:48.

Comment

• Ge weet toch dat ge voetgangers op een zebrapad voorrang moet geven, niet?

Comment

• zie edit, maar natuurlijk weet ik dit

Comment

• ... En dan weet je hopelijk ook dat voetgangers die parallel met de voorrangsweg een zijweg oversteken ook voorrang hebben?

Comment

• Dat is al een riskantere vraag..... (Wat is er mee te winnen ???)

Comment

• Ja, maar dit kan je toch wel met een korreltje zout nemen.
                                  Ik heb 2x links en rechts gekeken.
                                  Wanneer hij dan plots van achter de hoek komt kan ik er niet aan doen dat ik al wil vertrekken om af te slaan. Ik kan moeilijk uitstappen om te kijken als er om de hoek niemand af komt om hem toch voorrang te geven.

Comment

... En dan weet je hopelijk ook dat voetgangers die parallel met de voorrangsweg een zijweg oversteken ook voorrang hebben?
                                    Het is ook de bedoeling dat voetgangers oogcontact maken , maar volgens mij denken de meesten dat ze uit alle macht oogcontact moeten vermijden.
                                    Meestal uiteraard als ze eigenlijk zelf weten dat ze iets aan het doen zijn dat niet koosjer is, dan doen ze gewoon alsof je er niet bent.
                                    Ik vraag mij af of ze dat ook volhouden nadat je met 1200kg hen eens een onvrijwillig duwtje hebt gegeven, want bij bepaalde van die gasten is dat slechts een kwestie van tijd vrees ik.
                                    Het is niet omdat je doet alsof er niemand af komt, dat het ook werkelijk zo is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                      Het is ook de bedoeling dat voetgangers oogcontact maken
                                      Staat dat in de wetgeving?

19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen. 19.5. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de voetgangers die de rijbaan oversteken die hij gaat oprijden.

42.4.4. Op de plaatsen waar het verkeer noch door een bevoegd persoon, noch door verkeerslichten geregeld wordt, mogen de voetgangers zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen.

Blijkbaar niet.

De voetganger moet in weze enkel de bestuurder waarnemen. Het is de bestuurder die voorrang moet verlenen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk Berichten
                                        Ergernis: mensen die zomaar oversteken zonder zebrapad en daarna ook eens van hun neus maken omdat je ze "niet gezien had".
                                        Ik wil rechts afslaan, ik kijk links, geen auto te zien, ik kijk rechts ( je weet maar nooit), ook niets.
                                        Ik wil afslaan, duikt daar ineens toch geen voetganger tevoorschijn die wilde oversteken.
                                        Kon nog net op tijd stoppen. Eventjes zuchten, en wegrijden dacht ik.. tot meneer van zijn oren begon te maken. Hij begon met zijn vingers naar zijn ogen te wijzen. Ging er eerst niet op reageren maar toen hij dit bleef doen met enkele andere gebaren toch maar eens mijn ruitje naar beneden gedaan.
                                        Ik vroeg hem wat het probleem was en meneer was blijkbaar niet opgezet met mijn reactie.
                                        " Ge ging mij omver rijden, snotaap "
                                        " Da's nie waar meneer."
                                        " Ahnee?! ge had mij nooit gezien jong! "
                                        " Meneer toch, als ik u niet had gezien had ik u wel omver gereden hoor"
                                        " ja jong ey ga je beginnen ja"
                                        " Wa is het probleem eigenlijk, gij steekt zomaar over op een autobaan zonder voetpad, begint hier van u kloten te maken en ge houdt mij, en de mensen achter ons nog eens op ook"
                                        " Da ge moet kijken waar ge rijdt, tis altijd tzelfde met die jonge gasten"
                                        " Wa scheelt er eigenlijk, slechte werkdag achter de rug?"

Toen maar weggereden met mijn vinger schuddend.
                                        ( zoals je zou doen wanneer je kind kattenkwaad heeft uitgehaald )
                                        Ookal een paar keer meegemaakt.
                                        Die mensen mogen eigenlijk god bedanken dat ze niet in een rolstoel zitten voor de rest van hun leven, gaan ze zich nog een beetje autoritair opstellen...
                                        Soms heb ik zin om er zo ene gewoon omhoog te rijden, kwestie van een voorbeeld te stellen voor de rest. (bij wijze van spreken e )

In Antwerpen centrum, rond de winkelstraten heb je dat constant voor met dagtoeristen uit een of ander gehucht die het gewend zijn dat auto's voor hun stoppen waar er geen zebrapad is. Het verbaasd mij dat er daar niet vaker mensen omver gereden worden.
                                        Toch al een paar keer situaties gezien dat ik dacht, ja nu vliegt er ene in de lucht...

Comment

Staat dat in de wetgeving?

Blijkbaar niet.

De voetganger moet in weze enkel de bestuurder waarnemen. Het is de bestuurder die voorrang moet verlenen.
                                          Moet alles in de wetgeving staan^^, er staat ook niet in de wetgeving dat je 's morgens 'goedemorgen' en 's avonds 'goedenavond' zegt als je ergens toe komt, maar als je het niet doet ben je een lompe boer.

Het staat mss niet in de wetgeving, maar het wordt iig sterk aangeraden en men gaat er van uit dat het ook zo zou moeten gebeuren, tenslotte ben je ook verantwoordelijk voor je eigen veiligheid en zijn er al voetgangers beboet omdat ze zich 'risicovol' hebben gedragen.

Comment

Working...
                                          X