Deze namiddag, ik sta op het voorsorteervak voor links af te slaan, met een Citroën achter mij, het wordt groen dus ik rij tot midden het kruispunt en stop voor de tegenliggers. Plots begint dat vrouwmens achter mij te tuuten en ik zie ze proberen van rond mijn auto te kijken om te zien op wat ik stond te wachten. Dwaas wijf ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vandaag zo een aap op de parking van de Ikea, allez eigenlijk al buiten de parking. Er staan daar haaientanden maar meneer vond het niet nodig daar naar te kijken en sneed ons gewoon de pas af en vervolgens knalt hij rustig eerst over een gearceerd vak en daarna een stuk op het vak van de tegenliggers waar hij bijna iemand mee heeft om zo op het vak om links af te slaan terecht te komen alwaar hij iedereen voorbij rijdt om er zich dan voor te gooien en rechts af te draaien.
Weer van da typisch gedrag: t was in Anderlecht en het was met een Golf IV
Comment
-
't Was dus precies gisteren overal erg.
E40 van Brugge naar Gent: Iemand rijdt voor me aan 120, vond het nodig om vol in de remmen te gaan aan de flitscamera. Weekendvolk dat ze nog niet van buiten weet staan En dan nog niet eens beseft hoe hard ze rijden
Net voordien was het trouwens idem, maar voor een flitser. Ik reed 4 a 500 m achter, en zag al aan de remlichten op de drie (!) vakken dat er enen stond te flitsen.
Vervolgens een Audi 100 2.3E met kersverse nummerplaat en wat jong volk in, het konden AW-ers geweest zijn. Heeft de pretentie om van de oprit naar het tweede te gaan, zonder zich van aan te trekken dat heel 't boeltje achter hen in de problemen komt. Ik zit daarachter op 't eerste en was net naar 't tweede aan 't gaan (om plaats te maken voor de invoegenden), mét richtingsaanwijzer uiteraard. Maar doordat die op 't tweede voor mij en achter die Audi paniekremt, moet ik ook remmen, schrikken ze ook op 't derde, kortom, achter mij moet dat een kerstboom aan rode lichten geweest zijn. Ik ga voorbij op 't derde en zet me weer op cruise control, begint die Audi natuurlijk snelheid te halen. Waardoor ik gas bijgeef, voor hen weer naar 't eerste ga, en dan waren ze er hoor, aan 120 plus xx km/u. Allemaal dwaas aan 't gapen uiteraard.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenen wat jong volk in, het konden ACW-ers geweest zijn.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenAF-ers!
ah, zoals in AutoForum... nu pas valt mijn frank...bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichtendaarnet brussel gent gedaan, man dat was wel effe heerlijk cruisen: geen kat op de baan...
vanavond hopelijk even zalig terug naar brussel sjeezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk ook ; doe dat 3x vandaag
ik zal eens wuiven als mijn E200 uw porsche voorbij gaat. Hou het linkerbaanvak maar in het oog!bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDaar zegde zoiets de madamme was aan het zagen dat ik eens moest rustig leren rijden, ben 5mm tandglazuur kwijt. Valt niet mee om met dat ding zo braaf te rijden
innige deelneming.
maar niet getreurd, want zowiezo was het deze avond alweer te druk op de E40 om plankgas te geven... deze ochtend was het leuker :p
Back on topic: motards mogen ook eens leren rekening houden met autobestuurders. het is allemaal wel fijn van motards om te verwachten dat ze overal mogen tussenlaveren, waar ik helemaal geen probleem mee heb, maar als je ze als autobestuurder voorbijwilt, en ze blijven die lange koekelbergtunnel lang uiterst links rijden aan minder dan 70 terwijl er mogelijkheden genoeg zijn om naar rechts te gaan en er niemand voor hen rijdt, dan vind ik dat maar weinig sympathiek.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Gisteren in de vroege namiddag, op de E313, zo iets van 30 km voor Antwerpen.
Vlot en weinig verkeer tot dat ik op die dynamische borden de aangekondigde snelheden zag verminderen, tot 50 km/u terwijl de drukte op de baan nauwelijks veranderd was. Zo moest je nog een kilometer of twee rijden (ik reed wel geen 50, dat zal ik ook nooit doen, te gevaarlijk) totdat de file zichtbaar werd. Ik bleef wachten op de rijstrook waar ik reed (links in mijn geval) want ben geen type die om de minuut van rijstrook veranderd om de rest sneller voorbij te zijn. Toen ik (al langer) merkte dat de rechtse strook twee keer zo sneller naderde besloot ik dan ook maar mij rechts te zetten. En jawel ik was de file zo voorbijgereden totdat ik aan de versperring kwam: er stonden wat mannen paar boompjes aan het snoeien . Moet nu daarvoor heel de E313 in het slop gebracht worden?
Daarenboven, omdat ik volgens de meeste bestuurders - als ik van de rechte rijstrook wil invoegen op de linkse - voorkruip, wou een oude Ford Galaxy mij echt gene plaats geven. Daar word ik furieus van.. Als ik inzie dat ik met gemak in het rijtje kan invoegen zonder anderen te hinderen, dan moet die ouwe Galaxy niet extra gas gaan bijgeven om mijn neus te snijden. Ongeloofelijk gewoon. Dan speel ik het ook op die manier en worstel om mijn plaats te krijgen. Het scheelde echt enkele centimeters, volgens mijn passagiers.. En verderop na de versperring lege vrije weg. Echt wat het je nu aan als je voor of na mij komt. Telkens zijn het die rotte eikels. Ik word er niet goed van achter het stuur.
Met een gerust gemoed rijden op de Belgische wegen is echt gedaan!
De laatste tijden rij ik echt met zo'n gedachte rond..
Comment
-
bij mij is dat gelijk een slinger: de ene periode verdraag ik zo goed als alles, de andere periode ben ik de beter niet te pesten persoon
't Liefst vertoef ik in de eerste periode.
Vroeger zat ik constant in de tweede periode, nu zo goed als altijd in de eerste. Maar toch nog wat zwakke momenten hoor ...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Ook altijd leuk: je rijdt op een secundaire hoofdweg. Niemand achter u, niemand voor u. Een auto uit een zijstraat die niet wil stoppen en dan maar op zijn gemak de hoofdweg oprijdt en ten eerste al de moeite niet doet om op te trekken en ten tweede trager rijdt dan jij eens op snelheid. I.p.v. dan gewoon twee seconden te wachten tot jij voorbij bent ...
Enfin, zo snel mogelijk inhalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOok altijd leuk: je rijdt op een secundaire hoofdweg. Niemand achter u, niemand voor u. Een auto uit een zijstraat die niet wil stoppen en dan maar op zijn gemak de hoofdweg oprijdt en ten eerste al de moeite niet doet om op te trekken en ten tweede trager rijdt dan jij eens op snelheid. I.p.v. dan gewoon twee seconden te wachten tot jij voorbij bent ...
Enfin, zo snel mogelijk inhalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenGisteren in de vroege namiddag, op de E313, zo iets van 30 km voor Antwerpen.
Vlot en weinig verkeer tot dat ik op die dynamische borden de aangekondigde snelheden zag verminderen, tot 50 km/u terwijl de drukte op de baan nauwelijks veranderd was. Zo moest je nog een kilometer of twee rijden (ik reed wel geen 50, dat zal ik ook nooit doen, te gevaarlijk) totdat de file zichtbaar werd. Ik bleef wachten op de rijstrook waar ik reed (links in mijn geval) want ben geen type die om de minuut van rijstrook veranderd om de rest sneller voorbij te zijn. Toen ik (al langer) merkte dat de rechtse strook twee keer zo sneller naderde besloot ik dan ook maar mij rechts te zetten. En jawel ik was de file zo voorbijgereden totdat ik aan de versperring kwam: er stonden wat mannen paar boompjes aan het snoeien . Moet nu daarvoor heel de E313 in het slop gebracht worden?
Daarenboven, omdat ik volgens de meeste bestuurders - als ik van de rechte rijstrook wil invoegen op de linkse - voorkruip, wou een oude Ford Galaxy mij echt gene plaats geven. Daar word ik furieus van.. Als ik inzie dat ik met gemak in het rijtje kan invoegen zonder anderen te hinderen, dan moet die ouwe Galaxy niet extra gas gaan bijgeven om mijn neus te snijden. Ongeloofelijk gewoon. Dan speel ik het ook op die manier en worstel om mijn plaats te krijgen. Het scheelde echt enkele centimeters, volgens mijn passagiers.. En verderop na de versperring lege vrije weg. Echt wat het je nu aan als je voor of na mij komt. Telkens zijn het die rotte eikels. Ik word er niet goed van achter het stuur.
Met een gerust gemoed rijden op de Belgische wegen is echt gedaan!
De laatste tijden rij ik echt met zo'n gedachte rond..
Comment
Comment