Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Nee, niet wat betreft inhalen.
    Tiens. Ik dacht echt dat je op secundaire wegen strikt genomen niet meer dan één wagen per keer mocht inhalen sinds een paar jaar. Vind er online echter niets over terug. Geen idee waar ik dat dan gehoord heb.

Bij het bekijken van de regels inzake inhalen valt wel op dat er een aantal toestanden in voorkomen die nogal subjectief zijn. Bv. verboden in te halen aan een onoverzichtelijke bocht of een helling. Vanaf hoeveel meter er voor dan? In principe ligt dat heel anders voor bv. een VW Golf SDI dan voor bv. een BMW 335d. M.a.w. als je nog snel met je 335d op veilige wijze inhaalt en een agent ziet dat, is het goed mogelijk dat je een bekeuring aan je been hebt. Is het niet voor ongeoorloofd inhalen, dan wel voor "racen".
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Edit: Nevermind, wat ik wou zeggen stond hier voor al uitgelegd door wooter
      2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Tiens. Ik dacht echt dat je op secundaire wegen strikt genomen niet meer dan één wagen per keer mocht inhalen sinds een paar jaar. Vind er online echter niets over terug. Geen idee waar ik dat dan gehoord heb.

Bij het bekijken van de regels inzake inhalen valt wel op dat er een aantal toestanden in voorkomen die nogal subjectief zijn. Bv. verboden in te halen aan een onoverzichtelijke bocht of een helling. Vanaf hoeveel meter er voor dan? In principe ligt dat heel anders voor bv. een VW Golf SDI dan voor bv. een BMW 335d. M.a.w. als je nog snel met je 335d op veilige wijze inhaalt en een agent ziet dat, is het goed mogelijk dat je een bekeuring aan je been hebt. Is het niet voor ongeoorloofd inhalen, dan wel voor "racen".
        ik kan bevestigen dat je meerdere auto's mag inhalen op secundaire wegen, heb net een ongeval op die manier gehad en de verzekering gaat naar het gerecht omdat ze mij gelijk geven

Comment

• nu het gerecht nog.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• De verzekering gaat echt niet naar het gerecht gaan als ze weten dat je niet in je recht bent.
            Dat gerecht is eerder voor het pinkergedoe en wie er in fout is.
            Het blijft wel zo dat je meerdere wagens mag inhalen op secundaire wegen.

Comment

• dat klopt wel een beetje.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Je kunt altijd een boete krijgen wegens "onaangepast" rijgedrag. Daar hoeven niet nooodzakelijk objectieve "bewijzen" (bijv. een gemeten snelheidsovertreding) bij te horen. Politieman/vrouw is een beëdigd ambtenaar en zijn woord weegt in de rechtbank zwaarder dan het uwe, tenzij je objectief het tegendeel kunt bewijzen (is meestal heel moeilijk)
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Vandaag mag de opa die voor me reed op zijn beide knieën zijn beschermengel danken. We reden op een baan waar het nog toegelaten is dat je 90 rijdt. Voor ons reed een vrachtwagen tegen een snelheid van 80 km/u.

Die opa is precies gehaast en hij wil die vrachtwagen voorbijsteken met zijn Cee'd. Hij deed dat tegen een snelheid, die niet in de buurt kwam van de 90 km/u veronderstel ik.
                  Komt daar een Alfa 156 van de tegenovergestelde richting die minstens 90 km/u reed. Gelukkig had die zijn ogen op de weg gericht en heeft deze laatste uitgeweken naar de pechstrook/fietspad.

Aan de volgende rode lichten sta ik links van die opa, keek die toch maar wat bleekjes voor zich uit. Ik hoop dat hij beseft dat hij ontsnapt is aan een serieus accident.

Ik had niet willen weten wat het tol was geweest moest er een aanrijding geweest zijn.

Comment

• Leuke reactie naar de flikken op een PV van 56 km/u waar 50 mocht:

Geachte,

Wij hebben uw proces-verbaal BR.98.LP.424963/2009-02/06/2009 vandaag goed ontvangen en danken u hiervoor. Het is hartverwarmend om te mogen vaststellen dat er nog dappere politiebeambten bestaan die er niet voor terugdeinzen om werk te maken van een snelheids-overtreding van maar liefst 6 km/u. Op de Woluwelaan is er op elk wegvak een andere snelheidsbeperking van toepassing: nu eens 70, dan plots 50 en soms ge-
                    woon 90 km/u. Het is dan ook van het allergrootste belang om dat allemaal netjes in goede banen te leiden.

Het is vanzelfsprekend dat hierbij de hardwerkende Vlaming geviseerd wordt, die zich omstreeks 16u naar een belangrijke vergadering begeeft.
                    Dáár valt immers het meeste geld te rapen. Het is trouwens verwonderlijk dat er nog hardwerkende Vlamingen zijn, aangezien misdaad beter loont en ongestraft blijft. Al wie een hectare grote weedplantage begint of leeft van car- en homejackings, heeft immers een veel kleinere pakkans dan zij die hun brood eerlijk wensen te verdienen.

De ijverige politiebeambten verdienen ook alle lof omdat ze nog een plek gevonden hebben waar er géén wegenwerken zijn en waar er om 16u nog geen eindeloze files staan aan te schuiven. Dergelijke plaatsen worden zeer zeldzaam in Vlaanderen. Knap werk dus, want in stilstaand verkeer valt niet veel te rapen...

Het spreekt vanzelf dat ik als voorbeeldige burger de achterstand op het ministerie van Justitie, uitsluitend bevolkt door hardwerkende ambtenaren en magistraten, niet wens te vergroten. Ik aanvaard dan ook graag de uitnodiging om een bijkomende 50 EUR te storten in de staatskas, want die kan dat goed gebruiken. Ik heb vernomen dat vooral de inwoners van het zuiden des lands deze gulle bijdragen graag zien komen.

Wees gerust dat ik mijn rijgedrag niet zal wijzigen, zodat u mij ook in de toekomst nog gelijkaardige verzoeken kan toesturen.
                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                      Leuke reactie naar de flikken op een PV van 56 km/u waar 50 mocht:

Geachte,

Wij hebben uw proces-verbaal BR.98.LP.424963/2009-02/06/2009 vandaag goed ontvangen en danken u hiervoor. Het is hartverwarmend om te mogen vaststellen dat er nog dappere politiebeambten bestaan die er niet voor terugdeinzen om werk te maken van een snelheids-overtreding van maar liefst 6 km/u. Op de Woluwelaan is er op elk wegvak een andere snelheidsbeperking van toepassing: nu eens 70, dan plots 50 en soms ge-
                      woon 90 km/u. Het is dan ook van het allergrootste belang om dat allemaal netjes in goede banen te leiden.

Het is vanzelfsprekend dat hierbij de hardwerkende Vlaming geviseerd wordt, die zich omstreeks 16u naar een belangrijke vergadering begeeft.
                      Dáár valt immers het meeste geld te rapen. Het is trouwens verwonderlijk dat er nog hardwerkende Vlamingen zijn, aangezien misdaad beter loont en ongestraft blijft. Al wie een hectare grote weedplantage begint of leeft van car- en homejackings, heeft immers een veel kleinere pakkans dan zij die hun brood eerlijk wensen te verdienen.

De ijverige politiebeambten verdienen ook alle lof omdat ze nog een plek gevonden hebben waar er géén wegenwerken zijn en waar er om 16u nog geen eindeloze files staan aan te schuiven. Dergelijke plaatsen worden zeer zeldzaam in Vlaanderen. Knap werk dus, want in stilstaand verkeer valt niet veel te rapen...

Het spreekt vanzelf dat ik als voorbeeldige burger de achterstand op het ministerie van Justitie, uitsluitend bevolkt door hardwerkende ambtenaren en magistraten, niet wens te vergroten. Ik aanvaard dan ook graag de uitnodiging om een bijkomende 50 EUR te storten in de staatskas, want die kan dat goed gebruiken. Ik heb vernomen dat vooral de inwoners van het zuiden des lands deze gulle bijdragen graag zien komen.

Wees gerust dat ik mijn rijgedrag niet zal wijzigen, zodat u mij ook in de toekomst nog gelijkaardige verzoeken kan toesturen.

hahaha
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                        Leuke reactie naar de flikken op een PV van 56 km/u waar 50 mocht:

Geachte,

Dat is er boenk op

Comment

Iedereen kan bellen naar de politie om te zeggen dat er iemand verkeerd geparkeerd staat. En ze zijn er snel bij om te slepen!
                          Ik was zo eens op een nacht met Missloungegirl naar Antwerpen gereden naar het glazen huis van StuBru. Het was al 0u30 toen we daar aankwamen. Vonden we een plekje, hadden we allebei niet gezien dat daar een poort was. Dat was met haar MCS die toen amper één of twee weken oud was. Toen we naar huis rijden en de wagen niet vonden, dachten we eerst even dat hij gestolen was. Tot ik een open plaats zag met een poort en mij bedacht dat we daar érgens geparkeerd stonden. Het heeft een noot gekost. En nog een flinke wandeling door de (vallende) sneeuw ook, want bussen reden er nog niet.
                          lijkt me logisch als je in de wagen aan het rondrijden bent om hem te zoeken, dat je hem niet tegenkomt op zijn achtergelaten plaatje.
                          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            lijkt me logisch als je in de wagen aan het rondrijden bent om hem te zoeken, dat je hem niet tegenkomt op zijn achtergelaten plaatje.
                            Hola. Even editen.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Hola. Even editen.
                              't zal laat geweest zijn en ofwel had je wat te diep in het glas gekeken ofwel in de misses haar ogen.
                              wimoptiek.be op

Comment

't zal laat geweest zijn en ofwel had je wat te diep in het glas gekeken ofwel in de misses haar ogen.
                                Geen van de drie, vrees ik.
                                Met die misses ben ik trouwens al een half jaar niet meer samen.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Zoon belt moeder :

Ma , ik vind mijn GSM niet meer
                                  Moeder tegen zoon : al eens in uw rechterhand gekeken ?
                                  Zoon tegen moeder : bedankt ma !!!

Comment

• Ik was vandaag precies de enige die doorhad dat je op de A19 de gele lijnen moest volgen ipv de witte. Veel faren gehad van mensen die dachten dat ik rechts inhaalde via de pechstrook, terwijl ik dus gewoon linksrijders inhaalde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Ik was vandaag precies de enige die doorhad dat je op de A19 de gele lijnen moest volgen ipv de witte. Veel faren gehad van mensen die dachten dat ik rechts inhaalde via de pechstrook, terwijl ik dus gewoon linksrijders inhaalde.
                                      Allez, dan waren we toch met 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten

Ik lok soms ook bumperklevers door b.v. ietske te lang links te blijven rijden aan 130. Want links moet je sneller dan 130, ah ja.
                                        En dan efkes wachten tot ze met hun lichten beginnen flikkeren. Paar versnellingen terug en bye bye!
                                        Dolle pret! (voor mij toch)
                                        Die handgebaren doen ze dan ook, maar eerder uit frustratie.

Egoistisch, asociaal? Waarschijnlijk. Zoals iedere andere chauffeur in het verkeer dus...
                                        Da's vré tof. Met de camionet kom ik ook dagelijks zo'n mensen tegen. Merci daarvoor!

Dan rij ik 127 gps (in frankrijk moogt ge 130) en dan is er eentje die 130 teller rijdt (120gps, want zo'n franse doos heeft genoeg afwijking) en dan mag ik van de cruisecontrol en remmen.
                                        Tegen dat ik dan terug aan m'n snelheid zit, dat is niet 2 seconden gas geven gelijk met de meeste auto's, maar dat neemt een paar km. En zeker als het dan bergop is, byebye momentum.

Merci om mijn werk zo amuzant te maken!
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                          ik kan bevestigen dat je meerdere auto's mag inhalen op secundaire wegen, heb net een ongeval op die manier gehad en de verzekering gaat naar het gerecht omdat ze mij gelijk geven

Zeer interessante discussie over dit onderwerp. Laat je advocaat dat arrest van cassatie opzoeken en meenemen naar de rechtbank en je wint gegarandeerd.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Working...
                                          X